memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne1974
    replied
    Mulla samanoloista vikaa.. eli webasto toimii silloin kun moottori on käynnissä. Kylmänä ei suostu kuin yrittämään eli tekee kaksi yritystä ja sammuu. Webastoon on vaihdettu uusi p-a pumppu ja vesipumppu. Asiaa tutkaillessa huomasin että silloin kun paisarin korkki on auki, niin webastokin jaksaa toimia, ja lämmitti kivasti..
    Tutkailun aloittaessa huomasin että jäähynesteet oli vähissä ja webasto sai ilmaa itseensä.. no sillon aattelin että tämäpä selviää helposti ja ei muuta kuin ilmaushommiin.. mutta mutta.. nyt ilmailun jälkeen webasto ei jaksa käydä sitä vähääkään.. Ilmatessa onnistuin "hävittämään" paisarin mittatikun, joka otti ja sukelsi jonnekkin paisarin syvyyksiin..
    Tuo vika on kyllä kieltämättä aika oudon oloinen.. ihan kuin olisi nesteen kierrossa jotain häikkää..

    -Janne-

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Joops, tuli tuossa jo vähän googleteltua, ja pientä vihiä sain jo asiaan, saa kyllä vieläkin neuvoa...

    Täytyy tuossa joulun välipäivinä ottaa taas sisälokaria irti, johan se kerkesi siinä pari päivää paikallaan olemaankin... Kunhan ei ole laitos häiriintyny siitä kun vedin virran siihen weban 1-pinniin, saattapi kyllä olla että toiminta on ollu vastaavaa koko ajan, eipä ole tullu ajossa paljon seurailtua...

    Koko webaston olemassaolonkin huomasin vasta syksyllä, auton oltua pihassa jo toista kuukautta...



    Originally posted by mixxis View Post
    tähän en sano mitään, ettei tule taas puhuttua paskaa :think
    ei ole nääs tullu purettua...
    USKON että tällä foorumilla on ohjeet tuohonkin

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by saulgoltz View Post

    Kun nyt ruvettiin oikein yksinkertaisiksi, niin tuo kortti nyt sitten on siellä itse webastossa..? Onko irrottamiseen mitään vinkkejä/millä estän isommat tuhot itse laitteelle...?

    tähän en sano mitään, ettei tule taas puhuttua paskaa :think
    ei ole nääs tullu purettua...
    USKON että tällä foorumilla on ohjeet tuohonkin

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Kiitoskiitos, kuula jumissa kun koko päivän lukenut asioita tästä webastomaailmasta, sieltähän se googlettamalla olis löytynytkin...

    Kun nyt ruvettiin oikein yksinkertaisiksi, niin tuo kortti nyt sitten on siellä itse webastossa..? Onko irrottamiseen mitään vinkkejä/millä estän isommat tuhot itse laitteelle...?



    Originally posted by mixxis View Post

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by saulgoltz View Post

    Yhteystietoja kyseiseen firmaan...?





    tuollasta löyty nopeesti googlella

    "Webasto ohjainkortin korjaus 50,00-130,00€"

    ja tuo siis tämän vuoden alussa.
    Last edited by mixxis; 22-12-2010, 11:56. Reason: hintaa

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Kiitos vinkistä!


    Elikkä lämmittäminen ei kuulu mennä ainakaan tuollalailla jaksottaisesti, kun saman tekee suorakytkennällä tai sitten auton käydessä apulämmityksessä...

    Yhteystietoja kyseiseen firmaan...? Riippuen tietenkin kortin viasta, mitähän tuommosen fiksaaminen kustantaa...?




    Originally posted by WSE1 View Post
    Todennäköisesti palolämpötilan mittauspiirissä ohjainkortilla vikaa, sercap huoltopalvelut rovaniemellä korjaa. Toki myös hehkussa (toimii samalla mittausanturina) voi olla vikaa.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by saulgoltz View Post
    Jaahas taas... Nyt sitten kokeilin tuota auton käynnissä ollessa tapahtuvaa webaston apulämmitystä...

    Lämpötila ulkona -7 C, auto seissyt käyttämättä 7.00-10.45, auto käyntiin, lyhyt weban "tuulettimen" surina, sitten polttoainepumppu naksumaan ja voimistuva kohina (poltin), ja höyryä/pakokaasua auto alta...

    Kohinaa ja naksutusta n.2min, jonka loputtua "tuulettimen" puhallusääni hetken ja sitten hetki hiljasta (tietty kaunista kutosen raksustusta koko ajan).... Moottorin lämmöt viisarin mukaan nyt sinisellä..

    Sitten taas tuulettimen lyhyt surina, ja naksutus ynnä kohina uudestaan, ja nyt sitä noin 5min...Ja loppu samoilla kuvioilla, loputtua moottorin lämmöt lähes puolivälissä...

    Ja taas uudestaan hetken hiljaisuuden jälkeen.... Moottorin lämmöt karvan auki normissa auto sammutettaessa, weba kohisi hetken avaimet pois ottaessani...

    Että tälläinen joulutarina, miltäs kuulostaa...?:think
    Todennäköisesti palolämpötilan mittauspiirissä ohjainkortilla vikaa, sercap huoltopalvelut rovaniemellä korjaa. Toki myös hehkussa (toimii samalla mittausanturina) voi olla vikaa.

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Ja sitten tuli vielä mieleeni yksi asia, IHKA:n etupaneeli on vaihdettu syksyllä uuteen, kun oli kuskinpuolen lämpötilansäätönappula halki...

    Silloin vielä oli mielessä että vaatisko tuo jonkunlaisen koodaamisen osan vaihdon jälkeen, ja oliskohan tuolla mitään vaikutusta tuon webaston elämään...?

    Outoa huurtumistakin tapahtuu ajossa aina sillointällöin, ja lämppärin puhallusnopeudet vaihtelevat miten sattuu, ja vielä ajonopeuden mukaan, pelkääjän puolelle puhaltaa tällä hetkellä vain täyskuumaa..:think.......

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Jaahas taas... Nyt sitten kokeilin tuota auton käynnissä ollessa tapahtuvaa webaston apulämmitystä...

    Lämpötila ulkona -7 C, auto seissyt käyttämättä 7.00-10.45, auto käyntiin, lyhyt weban "tuulettimen" surina, sitten polttoainepumppu naksumaan ja voimistuva kohina (poltin), ja höyryä/pakokaasua auto alta...

    Kohinaa ja naksutusta n.2min, jonka loputtua "tuulettimen" puhallusääni hetken ja sitten hetki hiljasta (tietty kaunista kutosen raksustusta koko ajan).... Moottorin lämmöt viisarin mukaan nyt sinisellä..

    Sitten taas tuulettimen lyhyt surina, ja naksutus ynnä kohina uudestaan, ja nyt sitä noin 5min...Ja loppu samoilla kuvioilla, loputtua moottorin lämmöt lähes puolivälissä...

    Ja taas uudestaan hetken hiljaisuuden jälkeen.... Moottorin lämmöt karvan auki normissa auto sammutettaessa, weba kohisi hetken avaimet pois ottaessani...

    Että tälläinen joulutarina, miltäs kuulostaa...?:think

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Dieseliä ei ainakaan saisi enään käyntiin jos raja alitettu, minulla Webasto puhisi iloisesti ja vaikka sammutin sen ensin, ei jaksanut enään startata.
    *hups* asiavirhe, otan takasin.. se menikin jus ttoisinpäin eli niinkun kerroit...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by mixxis View Post
    sit on tietty yks vaihtoehto akku, ett jos menee alle "rajan" varaus niin webba ajaa ittensä alas, tai jotai semmosta vissii? sopis tuohon vian kuvaukseen sekin.
    Dieseliä ei ainakaan saisi enään käyntiin jos raja alitettu, minulla Webasto puhisi iloisesti ja vaikka sammutin sen ensin, ei jaksanut enään startata.

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by saulgoltz View Post
    Nyt tuo toimiikin auton ollessa käynnissä ilmeisesti ihan normaalisti, en kylläkään ole ajaessa seurannut/pystynyt seuraamaan sen tarkemmin, auto lämpeää kyllä erittäin nopeasti, vaikka lyö -15 asteessa raakana käymään...

    Tuskin ilman webaa n.10min tyhjäkäynnillä rupeis huurre sulamaan tuulilasista...

    Ainahan on tietty myöskin se webaston kortti, vaimikäsenytolikaan...
    niin, perustin tuon mutu kommentin siihen että "20min ajon jälkeen alko vasta toimimaan" vaimitensenytoli .. se on kyl vaikeeta ajossa huomata mut samalla tavalla se pöhisee vaikka ois auto käynnissä ihan parkkipaikalla
    Last edited by mixxis; 22-12-2010, 10:21. Reason: suuri suu

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Nyt tuo toimiikin auton ollessa käynnissä ilmeisesti ihan normaalisti, en kylläkään ole ajaessa seurannut/pystynyt seuraamaan sen tarkemmin, auto lämpeää kyllä erittäin nopeasti, vaikka lyö -15 asteessa raakana käymään...

    Tuskin ilman webaa n.10min tyhjäkäynnillä rupeis huurre sulamaan tuulilasista...

    Ainahan on tietty myöskin se webaston kortti, vaimikäsenytolikaan...


    Originally posted by mixxis View Post
    jos vika olis kiertovesipumpussa, pitäshän sen silti toimia auton ollessa käynnissä (vesi kiertää muutenkin sillon) ??

    itellä toimii ihan samalla tavalla välillä, mut taas välillä taas toimii niinkun pitääkin...:think jaksaenäätapellatonvitunwebastonkanssa

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by saulgoltz View Post
    Ajomatkalla weba tuntui heräävän n.20km ajon jälkeen apulämmitykseen.

    _______________________________________

    Ehkä viisastuneena, kahlasin vastaavia aiheita asiasta, ja jospa syy onkin vedenkierrossa, kiertovesipumppu..
    jos vika olis kiertovesipumpussa, pitäshän sen silti toimia auton ollessa käynnissä (vesi kiertää muutenkin sillon) ??

    itellä toimii ihan samalla tavalla välillä, mut taas välillä taas toimii niinkun pitääkin...:think jaksaenäätapellatonvitunwebastonkanssa

    Leave a comment:


  • saulgoltz
    replied
    Asia selvä! Täytyy odotella vielä vikakoodinlukulaitetta, tuo pumppu ilmeisesti pitäisi antaa jotain vikakoodia, tai sitten ei, kuten täällä jossain viestiketjussa luki... Tutkaillaan!


    Originally posted by Jürgen_ View Post
    e39:iin Webaston omaa tuotetta, ei tarvi modailla

    Leave a comment:

Working...
X