e39 webaston sielunelämästä...
Collapse
X
-
Se on hyvä tietää. Pitääkö ohjelmoida tietokoneella jos haluaa että webasto ei käynnisty kun auton laittaa käymään. Jos ohjelmoi näin sen voiko sen laittaa sitten itse päälle kun auto on käynnissä. Minulla on kaukosäädin webastoon ja sittenhän siinä on kello millä sen voi ajastaa.Last edited by Black-Smoke 530D; 07-01-2017, 20:52.
-
-
Tietääkö joku paljoko p-ainetta pitää olla tankissa että webasto lähtee päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKoodaa siihen standheizung, jos ei jo ollut. Sittenhän saat IHKA:lta normaalin jänniteaktivoinnin, kuten tuon ikäisessä orkkis-Webassakin. Edellyttää tietysti, että MID on sitä mallia, johon ajastimet saa koodaamalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by djs^ View PostAuto on 1/99 eli ei väyläohjattu. eikö täällä foorumilla joku joskus myynyt noita gsm käynnistimiä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEn usko, että saat mitenkään järkevästi ohjausta auton mid:iin. Webastollakin on oma korttinsa jota käytetään alkuperäisessä webastossa. Ainakin väyläohjatun webaston tapauksessa mahtaa olla tekemätön paikka. Helpoimmalla pääset kun laitat ajastinkellon/gsm käynnistyksen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by djs^ View PostTätä topikkia lainaten. Asenneltiin tuossa eilen vanhan webaston tilalle eberin hydronic d4wsc. Asennus onnistui yllättävän helpostikkin. Ongelmana on nyt se, että miten saan webaston tottelemaan auton alkuperäistä midiä? olisi enemmän hyötyä tuosta jos saisi sen ajastettua taikka kellosta päälle, nyt joutuu ronklaamaan sulakkeen takakontista aina irti.
Leave a comment:
-
-
Tätä topikkia lainaten. Asenneltiin tuossa eilen vanhan webaston tilalle eberin hydronic d4wsc. Asennus onnistui yllättävän helpostikkin. Ongelmana on nyt se, että miten saan webaston tottelemaan auton alkuperäistä midiä? olisi enemmän hyötyä tuosta jos saisi sen ajastettua taikka kellosta päälle, nyt joutuu ronklaamaan sulakkeen takakontista aina irti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Black-Smoke 530D View PostLaitetaan vielä tännekkin. Eli auto on 530 -01 tehdas asenteinen webasto. Vasta vaihdettua piirilevy lämpötila anturi oli sökö sekä palo pesä vaihdettu. Aluksi ei lähtenyt ollenkaan päälle. Otin sitten p-aine letkun webastolta irti ja laitoin päälle no ainetta ei tullut ollenkaan ja pumppu naputti. Sitten otin otto putken tankilta irti ja upotin sen astiaan missä oli p-ainetta lähti käyntiin ja toimi hyvin. Sen jälkeen laitoin putken takasin tankkiin. Nyt toimii auton ollessa käynnissä moitteettomasti. Mutta jos auto ei ole käynnissä niin ei toimi kuin 10min ja sammuu. Sitten taas lähtee huriseen kun laittaa auton käymään. Testaus hetkellä tankissa oli n40litraa ainetta. Onko tankissa siirto pumppu joka siirtää ainetta puolelta toiselle kun tankkihan on kaksi osainen? Mutta miten se selittää taasen sen että auton käynnissä ollessa webasto toimii. Ja autokin toimii hyvin vaikka disel valo palaisi että aine olisi vähissä. Eilen tosin oli disel vähissä ja kas kummaa ei lähtenyt webastokaan päälle vaikka auto käynnissä (pakkasta oli kylläkin -37 että alkoi p-aine jähmettyä) Webaston tankin otto putken olen puhdistanut ei ole tukossa ja näyttää normaalilta mustan letkun päässä on sivuillekkin päin reiät. Tankkauksen jälkeen webasto taas lähti hurisemaan. Nyt aamulla testattu toimii normaalisti kakesta käyntiin puoli tuntia kävi ja sammui. Sitten käynnistin auton ja webasto jatkaa hurisemista. Nyt onkin enään -20 pakkasta. Ei tykännyt ilmeisesti tuosta melkein -40 pakkasesta.
Leave a comment:
-
-
Laitetaan vielä tännekkin. Eli auto on 530 -01 tehdas asenteinen webasto. Vasta vaihdettua piirilevy lämpötila anturi oli sökö sekä palo pesä vaihdettu. Aluksi ei lähtenyt ollenkaan päälle. Otin sitten p-aine letkun webastolta irti ja laitoin päälle no ainetta ei tullut ollenkaan ja pumppu naputti. Sitten otin otto putken tankilta irti ja upotin sen astiaan missä oli p-ainetta lähti käyntiin ja toimi hyvin. Sen jälkeen laitoin putken takasin tankkiin. Nyt toimii auton ollessa käynnissä moitteettomasti. Mutta jos auto ei ole käynnissä niin ei toimi kuin 10min ja sammuu. Sitten taas lähtee huriseen kun laittaa auton käymään. Testaus hetkellä tankissa oli n40litraa ainetta. Onko tankissa siirto pumppu joka siirtää ainetta puolelta toiselle kun tankkihan on kaksi osainen? Mutta miten se selittää taasen sen että auton käynnissä ollessa webasto toimii. Ja autokin toimii hyvin vaikka disel valo palaisi että aine olisi vähissä. Eilen tosin oli disel vähissä ja kas kummaa ei lähtenyt webastokaan päälle vaikka auto käynnissä (pakkasta oli kylläkin -37 että alkoi p-aine jähmettyä) Webaston tankin otto putken olen puhdistanut ei ole tukossa ja näyttää normaalilta mustan letkun päässä on sivuillekkin päin reiät. Tankkauksen jälkeen webasto taas lähti hurisemaan. Nyt aamulla testattu toimii normaalisti kakesta käyntiin puoli tuntia kävi ja sammui. Sitten käynnistin auton ja webasto jatkaa hurisemista. Nyt onkin enään -20 pakkasta. Ei tykännyt ilmeisesti tuosta melkein -40 pakkasesta.Last edited by Black-Smoke 530D; 06-01-2017, 11:07.
Leave a comment:
-
-
Webaston/IHKAn sielunelämästä, E39 530D -02. Automaatti-ilmastointi, weba koodattu esilämmittimeksi jälkeenpäin.
Lämmitin toimii niin hyvin kuin tällä hetkellä olettaa saattaa, eli rauta sekä ohjaus kunnossa. Mutta mielestäni toimintaa voisi parantaa monella tavalla. Optimaalisin lämmitys tilannehan olisi silloin kun vesiventtiilit on täysin auki sekä puhaltimen nopeus pienimmällä mahdollisella. Onko kukaan koskaan pureutunut tuohon IHKAn sielunelämään? Pystyykö sen käyttäytymistä muuttamaan eri toimintatiloissa?
Keliolosuhteista riippuen maksimi veden lämpötila esilämmitystilanteessa on ollut 40 astetta. Tuon lämpöisemmäksi sitä ei saa. Tuo lämpötila sattuu olemaan jokin raja puhaltimen nopeudensäädölle auto-asennossa. Mitä suurempi 40 asteen ylitys, sitä suurempi on myös puhaltimen pyörintänopeus.
Sinällään tuohan kyllä riittää. Kaikkea voi kuitenkin parantaa.
Leave a comment:
-
-
Mittasin silloin akun jännitteen ja sen mitä webaston liittimelle tulee. Tällä siis kartoitin mahdollista jännitehäviötä sillä välillä. Sekä myöhemmin mittailin silloin akun jännitteen ja sen mitä siitä ylimääräisestä virtapiuhasta menee webastolle. Mitä tuo k-bus koodi oikein tarkoittaa? Tuleeko Flame out erroria siitä, jos polttoaineen taso laskee niin alas, että polttoainevalo syttyy? Silloinhan käsittääkseni webasto ei toimi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ilpopi View PostJuurikin näin.
Mutta turha niitä uusia johtoja sun muuta ylimääräistä jumppaa on alkaa tekemään ennenkuin jännite on viimeisestä mahdollisesta paikasta luotettavasti mitattu.
En tiedä onko Jamppa81 sen jo saanut mitattua, mutta edelleenkin musta kyllä tuntuu että ko tapuksessa on korttivika kyseessä, vaikka tarkastettu onkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMaalikolle lienee helpointa vetää testaamisen ajaksi vain virta ja maa piuhat jostain webastolle, aivan kuten Jamppa81 oli jo tehnyt virtapiuhalle. Kaikilla kun ei tunnu olevan edes kunnon yleismittaria ja sillä halpahallin halvimmalla mittarilla nyt ei välttämättä saa kovin luotettavia lukeamia. Mittaamalla siitä webaston liittimeltä ei vielä tiedä kummassa piuhassa vika on. Jokainen toki testatkoon/mitatkoon miten itse helpommaksi näkee.
Mutta turha niitä uusia johtoja sun muuta ylimääräistä jumppaa on alkaa tekemään ennenkuin jännite on viimeisestä mahdollisesta paikasta luotettavasti mitattu.
En tiedä onko Jamppa81 sen jo saanut mitattua, mutta edelleenkin musta kyllä tuntuu että ko tapuksessa on korttivika kyseessä, vaikka tarkastettu onkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ilpopi View PostNiinjoo jos meinasit aiemmin että mitataan potentiaalieroa auton rungon ja weban maaliittimen välillä.
Maallikolle selvin lienee kuitenkin että jännite mitataan aina niin läheltä kuormaa kuin mahdollista, eli tässä tapauksessa weban + ja - liittimeltä. Ja tämäkin tietysti silloin kun on kuorma päällä eli weba käynnissä.
Originally posted by Jamppa81 View PostNyt sain jotain järkevää vikakoodia ensimmäisen kerran.
Leave a comment:
-
Leave a comment: