e39 webaston sielunelämästä...
Collapse
X
-
Okei, pistän tuon tilaukseen vaikkei vuotaisikaan, ei ole kuitenkaan kovin kallis homma vaihtaa. Saitko vaihdettua ilman imusarjan irroitusta?
-
-
Siihen isompaan letkuun, se vanha O-rengas oli ihan kivikova koppura. Pienempi piti vanhalla.
Kannattaa toki kokeilla vanhalla, mutta tuo O-rengas maksaa ehkä euron niin kannattaa hankkia varalta, ei jää remontti siitä kiinni.
Kopan vaihdon takia pitää irroittaa imusarja, iso letku irtoaa mitään purkamatta niin on helppo vaihtaa se O-rengas jos sattuu vuotamaan vanhalla vaikka imusarja olisikin jo paikallaan.Last edited by MaxSound; 16-02-2016, 09:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MaxSound View PostVähän OT, Mutta jos joku muukin joutuu vaihtamaan tuon ylävesiletkun muovikopan 525D/530D niin kannattaa suosiolla hakea uusi 38mm sisähalkaisijalla oleva 4mm O-rengas. Vanha koppa turpoaa vuosien mittaan noin millin, ja venyttää vanhan O-renkaan niin isoksi ettei ylävesiletku yritäkkään pitää nesteitä sisällä uudella orggiskopallakaan
Uusi O-rengas letkuun, ja toimii.
Onko se O-rengas isompaan letkuun vai mihin, kun tuossa tulee kyllä mukana se kantikas tiiviste.
Leave a comment:
-
-
Minulla alkaa kyllä porista putkissa jos ihka on pois päältä. Inpalla livedataa seuraillessa nousee veden lämpö todella nopeasti ja laskee myös äkkiä jos lämpötilan hytissä säätää maksimille ja lisää puhallustehoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostJos vesiventtiilit on auki virrattomana niin mitään ylikuumenemista ei pitäisi tapahtua vaikka ihka ei käynnistyisikään?
Jossakin topikissa oli pohdittu muutosta Väylämallin Webastosta tavalliseen, ja joku oli asentanutkin normiwebaston ilman IHKA-muutoksia, ja moottori lämpesi silti ongelmitta eli nestekierron täytyy toimia ilman IHKAn virtojakin.
Leave a comment:
-
-
On täysin mahdollista että vesiventtiilit kiukuttelee, mutta eikös ylikuumenemisesta pitäisi tulla jotain vikakoodia? Vesiventtiilit olen kyllä purkanut ja putsannut, mutta ei se tietysti kerro niiden kunnosta mitään. Täytyypä ihan tosissaan tarkastella tuota vuotohommaa. Alkaa kyllä haiskahtaa siltä ettei webastossa olisi vikaa vaan vesikierrossa tai jotenkin siihen liittyvässä. Mutta kun minulla on ainoastaan weban oma vesipumppu ja se toimii, niin miksi webasto toimii kun virrat on päällä autossa :think
Jos vesiventtiilit on auki virrattomana niin mitään ylikuumenemista ei pitäisi tapahtua vaikka ihka ei käynnistyisikään? Ellei jossain sisätilanlämmittimen kennolla ole sitten jotain mikä estää veden kierron. Yöunet menee tämän takia.
Leave a comment:
-
-
Minulla se vuoto oli muovisessa Y-haarassa, jolla ylävesiletku kiinnittyy kanteen.
Ei se sinulla silloin vuoda jos vuotoja ei näy ja nestettä ei tarvitse lisäillä, tuossa oli koneen kylki selvästi kostea ja nestettä meni jokunen desi kuukaudessa. Ja semmoista valkeaa väriä jäi vuotokohdan alle.
Alkoi olla melko sökö tuo koppa, hajosi käsiin irroittaessa.
Joissakin kolmiyseissä se pumppu taitaa olla vesiventtiilin yhteydessä samassa paketissa.
Tuli vain mieleen kun oireet passasi niin mukavasti tuohon omaan ongelmaan, mutta muuta vikaa siinä on jos ei nestettä häviä.
Vesiventtiilinhän pitäisi olla auki virrattomana, voisiko se jumittaa ja jäädä välillä ahdistamaan nestekiertoa jolloin Weba sammuu kuumenemisen takia? :think
Leave a comment:
-
-
Mikä sellanen koppa on?
En ole huomannut vuotoja mutta en ole kyllä tarkkaillutkaan kovin tiiviisti. Porinaa ei kyllä mielestäni kuulu. Puhutko siitä pumpusta joka on vesiventtiilien alla? Sellaista mulla ei ole olenkaan.
Leave a comment:
-
-
Eihän satu olemaan jäähdytinnestevuotoja? Minulla tihkutti kannessa oleva ylävesiletkun muovilähtö, nestettä piti toki välillä lisätä mutta muita oireita ei ajossa ollut. Puhalteli hyvin lämmintä jne, mutta Webasto toimi vain auton käynnissä ollessa.
Ilmeisesti sinne Webaston letkulenkille jäi vähän ilmaa, auto käynnissä tai virrat päällä kiertovesipumppu kierrättää apuna ja Webasto ei päässyt kuumenemaan.
Vaihtelin tuon letkukopan, ja kun nestevuoto loppui - myös Webasto rupesi toimimaan auto sammuksissa
Tuossa sen oireilun kyllä kuuli, webaston letkut porisivat jos yritti lämmittää auto sammuksissa. Ilmausruuvin aukominen ei auttanut kun tuo kopan vuoto päästi kiertoon lisää ilmaa.
Nyt on mennyt reilun kuukauden nestettä lisäilemättä ja Webastokin pöhisee hienosti.
Vähän OT, Mutta jos joku muukin joutuu vaihtamaan tuon ylävesiletkun muovikopan 525D/530D niin kannattaa suosiolla hakea uusi 38mm sisähalkaisijalla oleva 4mm O-rengas. Vanha koppa turpoaa vuosien mittaan noin millin, ja venyttää vanhan O-renkaan niin isoksi ettei ylävesiletku yritäkkään pitää nesteitä sisällä uudella orggiskopallakaan
Uusi O-rengas letkuun, ja toimii.
Leave a comment:
-
-
Sitä iloa kestikin tasan sen illan. Aamulla kun lähdin töihin, niin sama tuttu kylmä auto odotteli siellä taas. Eilen illalla kun istuskelin autossa ja ihmettelin webaston toimintaa, niin virrat oli kyllä päällä jotta sain radiosta meteliä hiljaisuuteen. Voiskos tässä nyt kuitenkin olla jotain matoja esim vesiventtiileissä?
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin tänään nyt vihdoin sen pa pumpun ja vähän aikaa se uudempi pumppu köhisi ja yski mut sitten norsuefektillä lähti weba käyntiin. Ensimmäisen puoli tuntia kävi hienosti. Nyt on toinen puolituntinen menossa ja vartin se on jo jaksanut nakuttaa. Ehkä tää nyt sit vihdoin toimii. Vaikea uskoa, mutta kai noi ikuiset pumputkin voi särkyä :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MaxSound View PostE39 525DA:n Webasto on täysin mykkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.
Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkäänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.
INPA antaa Ihkan puolelta koodin.
Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.
Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.
Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?
Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.
Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?
Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.Originally posted by WSE1 View PostEt pääse diagnostiikalla webastoon kiinni, joko: webaston kortti on väärä (ei ole jos on aiemmin toiminut), webasto muutettu jälkiasenteiskytkennälle ja -kortille, autosi on vuosimallia 98 tai vanhempi joissa on analoginen kortti jota voi lukea vain webaston testerillä tai sitten kortti on vialla tai punavalkokeltainen väyläjohdin webastolle poikki.Kiitos paljon hyvistä vinkeistä
Väyläjohtimesta löytyi vika jonka korjauksen jälkeen Webastoon tuli eloa, puhaltimet ja pumput käynnistyi muttei syttynyt. Pääsin kuitenkin lukemaan koodit, Webasto antoi vikakoodiksi viallisen hehkutulpan.
Autoelektro hoiti hehkutulpan vaihdon ja Webaston testauksen ripeästi, suosittelen lämpimästi muillekkin Webastomurheiden kanssa taisteleville kyseistä firmaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Moskar39 View PostOnko kukaan tullut miettineeksi, kuinka saisi helposti estettyä weban käynnistymisen? Lähiinnä tilanteissa, jos ajomatka jää hyvin lyhyeksi ja weba ei kerkeä lämmetä kunnolla ja kerää karstaa.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan tullut miettineeksi, kuinka saisi helposti estettyä weban käynnistymisen? Lähiinnä tilanteissa, jos ajomatka jää hyvin lyhyeksi ja weba ei kerkeä lämmetä kunnolla ja kerää karstaa.
Leave a comment:
-
-
Eilen tarkastin vielä että ihkan anturit on kunnossa ja ne näytti kyllä inpassa samaa kuin ihkassakin. Pari asiaa kuitenkin herätti ihmetystä. Mikä on heat exchanger rated temperatur? Lämmönvaihtimen arvioitu lämpötila? Ja pystyykö läppiin vaikuttaa mikä on minkäkin verran päällä silloin kun weba hurisee?Last edited by Jamppa81; 03-02-2016, 13:38.
Leave a comment:
-
Leave a comment: