memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apexi123
    replied
    Oisko täällä pohj-pohjanmaan alueella jotakin foorumilaista jolta onnistus lukia nuo mun auton webaston vikakoodit? Ja autohan on vm.2000 530d omalla webastollaan.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tänään taas töistä lähtiessä ulkona -10,5 astetta, webasto ollut käynnissä 22min kellon mukaan. Moottori oli +30 ja sisällä ihan semi ok, ehkä joku +10. Eli toimi taas lähes moitteetta. Tai no, moitteetta.
    :edit: Tarkennuksena siis että webasto oli käynnissä kun menin autolle.
    Last edited by Jamppa81; 13-01-2016, 19:39.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Kannataa varmistaa että pa.pumpusta tulee tarpeeksi ainetta.
    Mulla oli pumppu resu vaikka se naksutteli normaalisti mutta ainetta ei tullu yhtään.
    Voipi olla, pumpun takaiskuventtiilin tiivistävä kuula on saattanut ruostua yhdeltä sivultaan, kuulan pyörähtäessä puhtaalle puolelle pumppu ja weba toimii ja ruosteiselle puolelle toiminta on heikompaa, tällöin tulee toki vikakoodi weban sammumisesta kesken polton (flame interruption), tai käynnistymättä jäämisestä polttoaineen puutteen vuoksi (no flame / no start)

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Sekin tästä tekee niin omituista kun tänään aamulla oli taas ulkona -9.5 ja moottori oli noin 45 astetta ja sisälläkin plussaa varmaan parin kympin luokkaa. Eli välillä pelaa loistavasti ja välillä taas ei.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Tänään töistä lähtiessä ulkona oli -7,5 ja moottorin lämmöt -2 ja sisällä webaston käryt. Vaimennin vuotaa hieman ja savut oli tullut sisään. Autolle mennessä webaston olisi pitänyt olla ollut käynnissä noin 25 min. Eipä tosin ollut. Alkaa usko loppua tuon kanssa.
    Kannataa varmistaa että pa.pumpusta tulee tarpeeksi ainetta.
    Mulla oli pumppu resu vaikka se naksutteli normaalisti mutta ainetta ei tullu yhtään.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tänään töistä lähtiessä ulkona oli -7,5 ja moottorin lämmöt -2 ja sisällä webaston käryt. Vaimennin vuotaa hieman ja savut oli tullut sisään. Autolle mennessä webaston olisi pitänyt olla ollut käynnissä noin 25 min. Eipä tosin ollut. Alkaa usko loppua tuon kanssa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Webaston väyläaktivointi tulee IHKA:lta, joten näytöllä tai MID:llä ei ole asian kanssa muuta tekemistä, kuin toimia käyttöliittymänä.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Kun webastoon kytkee jonkin ulkoisen ohjaimen, kuten vaikka gsm ohjaimen 6 pinnisen ykkösnastaan, niin soitosta ykköspinniin napsahtaa +12v. Samalla myös navisoittimen heat auxiin ilmestyy ruksi ja webasto käy niin kauan kun navisoitin antaa sen käydä, eli 30min. Jos ottaa navisoittimen irti, niin kiusaako webastoa sitten enää mikään muu kuin gsm ohjain? Jos ei, niin webasto on niin kauan päällä kuin 1. nastaan tulee 12v?
    Olen nyt paininut välillä webaston ja välillä tuon gsm ohjaimen kanssa. Välillä webasto pysyy päällä ja välillä se sammuu jo 10 min jälkeen. Sen olen kuitenkin nyt huomannut että jotain tekemistä tällä kaikella on jännitteen kanssa. Aina kun antaa apuvirtaa niin weba pysyy päällä tai jos auto on käynnissä niin pysyy päällä. Jännitettä on mittailtu monet kerrat ja aina se on yleismittarin ja inpan livedatan mukaan yli 11,5v. Ihka ilmeisesti sammuttaa webaston jos jännite laskee alle 11v ja webaston oma raja lienee 10 voltissa?
    Webastossa on toimivaksi testattu kortti, kuten myös vesipumppu.
    Laturi lataa akkua varmasti riittävästi ja akkukin on tuore.
    Ja onko tosiaan niin, ettei 5kw webastossa riitä teho lämmittämään moottoria ja sisätiloja edes tunnin käynnissä olonsa aikana? Ilmaa ei varmasti ole järjestelmässä ja nestettäkin on riittävästi. Vesiventtiilit on oletettavasti kunnossa, koska mitään oireita ei ole kun auto on käynnissä. Termari toimii, se on vaihdettu syksyllä schmiedmannin myymään oem laatuiseen. Egr:ää ei ole eikä sen termareita tai letkuja.
    Livedataa seuraillessa myös vesi lämpenee hyvin ja polttoainetta tulee. Ulkolämpötila-anturi on todella hidas. 15 asteen pakkasesta kun auton ajaa + 10 asteiseen talliin niin vielä 2h jälkeenkin auton ulkolämpötila näyttää muutaman asteen pakkasta. Sen ei kuitenkaan luulisi vaikuttavan?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by MaxSound View Post
    E39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.

    Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.

    INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.



    Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.


    Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.

    Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?

    Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.

    Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?


    Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.
    Et pääse diagnostiikalla webastoon kiinni, joko: webaston kortti on väärä (ei ole jos on aiemmin toiminut), webasto muutettu jälkiasenteiskytkennälle ja -kortille, autosi on vuosimallia 98 tai vanhempi joissa on analoginen kortti jota voi lukea vain webaston testerillä tai sitten kortti on vialla tai punavalkokeltainen väyläjohdin webastolle poikki.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Omat ongelmani korjaantui tänään uudella (vanhalla) webaston kortilla. Nyt lämpenee hyvin ja pysyy päällä niin kauan kuin pitääkin.

    :edit: Ei se mennytkään ihan noin hienosti :/
    Last edited by Jamppa81; 11-01-2016, 18:14.

    Leave a comment:


  • Moskar39
    replied
    Latausjännitteestä vielä, tuntuu epätodennäköiseltä, että mitattu ja valikon näyttö antaisivat saman lukeman. Tuntuu olevan ominaisuus tuo liian matala lukema salavalikossa.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    E39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.

    Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.

    INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.



    Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.


    Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.

    Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?

    Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.

    Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?


    Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.
    Last edited by MaxSound; 05-01-2016, 22:37.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Olen mitannut mittarilla ja katsonut salavalikosta. Samaa näyttää molemmat.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    taloyhtiön parkkipaikat on niin hankalasti etten saa piuhaa sisältä tai varastosta vedettyä ja tolpassa on 2h kello. Auto saa nyt akkuboostia sen 2h mitä tolppa antaa. Täytyy varmaan alkaa etsiä laturia autoon. Ideoita mistä saa 120A latureita suoraan hyllystä pk seudulla?
    Pelkkä säädin riittäisi korjaukseksi. Tosin jos 13.8 on katsottu omalta ajotietokoneelta niin sen perusteella ei kannata lähteä vielä vaihtelemaan mittaamalla mitattu todellinen voi olla korkeampi.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by jarno j View Post
    millä sen saa selville mikä kortti siel on? Ilmeisesti koneella?
    Luetun ymmärtäminen taas joutuu tyhmältä koetukselle :think
    Virta vedetty tolle ylimääräiselle pumpulle siitä johtonipusta joka tulee sinne alkup.pumpun viereen vois olettaa että se johto on joskus mennyt sille orkkis pumpulle,virtaa siihen ei tule muulloin kun laittamalla Virrat päälle.
    Puhaltimelle siis pitäisi etsiä virta että lähtee pyörimään nopeutta x?laittaa releen ohjaus sit tosta kellon herätteeltä? Ja sama homma tolle kv pumpulle ymmärsinkö oikein?
    Toimiiko tuo webasto pelkästään moottorin lämmittimenä jos ei tuota sisäpuhallusta laita pelaamaan,se olis kummiskin se päätarkoitus
    laita kuva kortista tänne... jos kortille kaikenkaikkiaan menee 4 liitintä on kyseessä Z kortti, jos 5 niin joko yleismallin C tai bemarin väylä, ja jos 6 napaisen liittimen 2 pinniin tuleva punavalkokeltainen johto on kytkettynä niin todennäköisesti väyläkortti on käytössä, tällöin ei tarvi puhaltimen ohjaukseen mitään lisäpalikkaa, vaan toimivan kortin ja oikein koodatun auton, midiä ei tartte olla paikallaan. Sekin selventäisi mitä johtoja (värit ja mihinkin pinniin) weban 6 napaiselle liittimelle menee...

    Leave a comment:

Working...
X