memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hezman
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Mä olen kokeillut kaikkea tuon ihkan suhteen. Olen säätänyt lämmöt täysille ja suunnannut puhalluksen ikkunalle. Testannut monia variaatioita, mutta aina webaston käynnistyessä ihka säätelee ne omat säätönsä sinne eikä mun aiemmilla säädöillä ole mitään merkitystä.
    Puhalluksen osalta näyttäs noin olevan mutta lämpötilan säätö mielestäni jää siihen mikä viimeksi asetuksena ollut. Ainakin lasit sulaa ja hytti lämpenee eri malliin 22 asteen asetuksella kuin 32:lla.

    En ole tuohon ihkan sielunmailmaan sen paremmin tutustunut, kun on niin monta muutakin rautaa tulessa. Sillä täs vähän kyselenkin et oisko joku sen toiminnan ja aivoituksen jo setvinyt? Sinänsä ei suurta ongelmaa sen suhteen, kun webasto toimii ja lämpö siirtyy mutta tuo puhaltimen nopeus lämmityksen aikana kiinnostais saada yhteen määrättyyn arvoon.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Jos suodattimen haluaa sinne niin tilausnumero sellaiselle on 487171, löytynee useimpien varaosaliikkeiden kautta, maksaa vajaan kympin.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Jungar View Post
    Onkos kelhään tietoa tuosta webaston polttoaine linjasta onko siellä suodatin ennen pa pumppua? Itte alkaisin katteleen, mutta on niin rapsakka keli ettei ihan kehtaa ulkona alkaa värkkäileen.
    Ei ole suodatinta.

    Leave a comment:


  • Jungar
    replied
    Onkos kelhään tietoa tuosta webaston polttoaine linjasta onko siellä suodatin ennen pa pumppua? Itte alkaisin katteleen, mutta on niin rapsakka keli ettei ihan kehtaa ulkona alkaa värkkäileen.

    Leave a comment:


  • Jungar
    replied
    Akku oli täysi ja webaston ko laitto päälle niin laturin viiksi pomppasi 9A, eikä näyttäny että olis noussu enää korkeammalle siinä muutanan minuutin aikana, kun webasto kävi
    Ei antanu inpalla ainakaan mitään koodia.




    Originally posted by Clavurion View Post
    Laturin pitää antaa vähintään 10 A, että sillä voidaan poissulkea jänniterajoituksen aiheuttama ennenaikainen sammuminen. Antaako mitään vikakoodia?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Kaipa sen pumpun auki saa ruuvit näky olevan päätyssä.
    Porahommiksi varmaan menee seki mulla oli niin ruostuneet ruuvinkannat ettei meisseli topannu.
    Sain kyllä ruuvit auki mutta sillä lähti vain se muovinen liitinosa irti, ei sen alta päässyt mihinkään käsiksi. Annoin pienen wd-40 kylvyn sille pumpulle ja luotan että se pelaa.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Isomman letku linjan vaihtoon en näe tarvetta. Esimerkiksi Nesteen talvilaadun suodatettavuus on -34 astetta. Eli tuohon lämpötilaan asti aineen pitäisi juosta putkistossa moitteetta. Näin ainakin itse valmistaja lupaa.

    Vaihdoin viikonloppuna omaan webastoon uuden palopesän. Oireena ennen vaihtoa oli kans heikko lämmitysteho. Inpalla tutkailin toimintaa käydessä ja pisti silmään puhaltimen toiminta prosentit, oli vain 50 % hujakoilla.
    Uuden pesän vaihdon jälkeen muuttui parempaan, lienee nyt normaali. Ulkoopäinkin kuulostaa et palaa hyvällä liekillä, entisen vaimeen pöhinän sijaan. Inpalla seurattuna puhallin toimii nyt 98% teholla. Itse puhallinkin olis ollu jo vaihto kunnossa laakereiden suhteen mutta mennään tuolla nyt niin pitkään kun pelaa.

    Omien kokemusten perusteella myös ihkan säädöillä suuri merkitys lämpeämiseen. 22 ja 32 asteen asetuksella lämpeää sisältä aivan eri tavalla, vaikka lähtökohta olis aina sama.

    Onko ihkalla joku perus arvo sisätilan puhaltimelle silloin kun webasto toimii esilämmittimenä? Entä pystyykö tuota lämmityslaitteen aivoja mitenkään ohjelmoimaan tai muokkaamaan toiminnan suhteen?
    Mä olen kokeillut kaikkea tuon ihkan suhteen. Olen säätänyt lämmöt täysille ja suunnannut puhalluksen ikkunalle. Testannut monia variaatioita, mutta aina webaston käynnistyessä ihka säätelee ne omat säätönsä sinne eikä mun aiemmilla säädöillä ole mitään merkitystä.

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Voiko diesel kylmillä keleillä olla niin siirappia ettei kulkisi kunnolla pa linjassa? Voisiko kuvitella että vaihtaisi hieman isomman linjan? Sehän on jotain 3mm putkea sisähalkaisijaltaan. Jos vaihtaisi vaikka 5mm letkun tilalle niin edelleen pumpulla ja höyrystimelle mennessään putki kuristuu pienempään, mutta linjassa nafta kulkisi paremmin? Ja millä sitä höyrystintä ja hehkua / huopaa olisi hyvä pestä?
    Isomman letku linjan vaihtoon en näe tarvetta. Esimerkiksi Nesteen talvilaadun suodatettavuus on -34 astetta. Eli tuohon lämpötilaan asti aineen pitäisi juosta putkistossa moitteetta. Näin ainakin itse valmistaja lupaa.

    Vaihdoin viikonloppuna omaan webastoon uuden palopesän. Oireena ennen vaihtoa oli kans heikko lämmitysteho. Inpalla tutkailin toimintaa käydessä ja pisti silmään puhaltimen toiminta prosentit, oli vain 50 % hujakoilla.
    Uuden pesän vaihdon jälkeen muuttui parempaan, lienee nyt normaali. Ulkoopäinkin kuulostaa et palaa hyvällä liekillä, entisen vaimeen pöhinän sijaan. Inpalla seurattuna puhallin toimii nyt 98% teholla. Itse puhallinkin olis ollu jo vaihto kunnossa laakereiden suhteen mutta mennään tuolla nyt niin pitkään kun pelaa.

    Omien kokemusten perusteella myös ihkan säädöillä suuri merkitys lämpeämiseen. 22 ja 32 asteen asetuksella lämpeää sisältä aivan eri tavalla, vaikka lähtökohta olis aina sama.

    Onko ihkalla joku perus arvo sisätilan puhaltimelle silloin kun webasto toimii esilämmittimenä? Entä pystyykö tuota lämmityslaitteen aivoja mitenkään ohjelmoimaan tai muokkaamaan toiminnan suhteen?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jungar View Post
    Akku vaihettu ja myös laturissa yritetty webastoa käyntiin, mutta ei käy kuin pari kolme minuuttia ja sitten alkaa pelkkä palopuhallin hurraamaan.
    Laturin pitää antaa vähintään 10 A, että sillä voidaan poissulkea jänniterajoituksen aiheuttama ennenaikainen sammuminen. Antaako mitään vikakoodia?

    Leave a comment:


  • Jungar
    replied
    Enpä hoksannukhaan, että täällä oli vähän elosampiki ja tuoreempi ketju. Eli liitympä keskusteluihin.

    Auto on -01 530dA E39. Autossa orggis webasto (thermo top z/c?)
    Ongelmana on, ettei webasto toimi kellosta käynnistäessä ko pakkaset nousee yli 20 asteen, eli muuten pelaa kellosta hyvin ja pöhisee sen puolituntia niinkuin pitääkin. Myös ajossa pelaa ihan normaalisti.
    Kortti vaihdettu 1,5 vuotta aikaa ja vesipumppu vähän sen jälkeen. Akku vaihettu ja myös laturissa yritetty webastoa käyntiin, mutta ei käy kuin pari kolme minuuttia ja sitten alkaa pelkkä palopuhallin hurraamaan.

    Oisko kellään minkäänlaista vinkkiä tai samanlaista vikaa ollut?

    Webaston käynnistystä yritetty siis tänään -32 asteen pakkasessa.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Entäs voiko pa pumppua mitenkään huoltaa? Jollain liemillä liotella tms?
    Kaipa sen pumpun auki saa ruuvit näky olevan päätyssä.
    Porahommiksi varmaan menee seki mulla oli niin ruostuneet ruuvinkannat ettei meisseli topannu.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Entäs voiko pa pumppua mitenkään huoltaa? Jollain liemillä liotella tms?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Voiko diesel kylmillä keleillä olla niin siirappia ettei kulkisi kunnolla pa linjassa? Voisiko kuvitella että vaihtaisi hieman isomman linjan? Sehän on jotain 3mm putkea sisähalkaisijaltaan. Jos vaihtaisi vaikka 5mm letkun tilalle niin edelleen pumpulla ja höyrystimelle mennessään putki kuristuu pienempään, mutta linjassa nafta kulkisi paremmin? Ja millä sitä höyrystintä ja hehkua / huopaa olisi hyvä pestä?
    Tuskimpa auttaa suurempi pa.linja, hyvinhän tuo weba pöhisi vaikka pakkasta
    -31.
    Präkliinillä kai ne on polttimia liotellu. Varovasti sitte ettei mee hehku poikki jos meinaat sen irrottaa, mulla oli nii jumisa että katkihan se meni.
    Ja kierteytyssarja porakone ja hyviä teriä kannattaa varata.
    Last edited by mie; 19-01-2016, 15:39.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Voiko diesel kylmillä keleillä olla niin siirappia ettei kulkisi kunnolla pa linjassa? Voisiko kuvitella että vaihtaisi hieman isomman linjan? Sehän on jotain 3mm putkea sisähalkaisijaltaan. Jos vaihtaisi vaikka 5mm letkun tilalle niin edelleen pumpulla ja höyrystimelle mennessään putki kuristuu pienempään, mutta linjassa nafta kulkisi paremmin? Ja millä sitä höyrystintä ja hehkua / huopaa olisi hyvä pestä?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Apexi123 View Post
    Oisko täällä pohj-pohjanmaan alueella jotakin foorumilaista jolta onnistus lukia nuo mun auton webaston vikakoodit? Ja autohan on vm.2000 530d omalla webastollaan.

    Leave a comment:

Working...
X