Tuli tuossa ostettua -01 E39 530iA ja ohjauksen kanssa on ongelmia. Tuossa on lisävarusteena ruksittu servotronic, joka muuttaa tehostuksen voimakkuutta ajonopeuden mukaan. Kaupunkiajossa tuo onkin mukavan herkkä pyöritellä, mutta kovemmissa nopeuksissa ohjaus jäykistyy ainoastaan vasemmalle käännettäessä. Oikealle käännettäessä tehostus on siis edelleen yhtä herkässä kuin kävelynopeudessa. Onko tuolle mitä tehtävissä? Kyse jostain hapettumista servotronicin liittimissä tms. Iteltä löytyy kaapelit ja INPA, jos niistä on jotain apua vian paikallistamisessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ohjaustehostin/servotronic
Collapse
X
-
Aika erikoinen vika. Ei taida olla sähköinen vaan säätöventtiilin vika. Venttiilin saa otettua irti hammastangon kyljestä ja ostettua myös erikseen. Testaapa mitä tapahtuu jos ottaa hammastangolle menevän johdon irti, ohjaus pitäisi silloin olla kokoajan jäykkä ja jos yhä on sama ongelma, niin sitten venttiiliä tutkimaan.
-
-
Originally posted by Esko View PostEi tuonut johdon irroitus mitään muutosta tuohon ohjaukseen. Mikä venttiili se mahtaa olla, kun en realoem:stä löytänyt?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuliko tähän selvyyttä? Mulla aina jäykkä, vikaa ilmoittaa tuohon venttiiliin. Mittasin siitä vastuksen ja sitä oli, eli ei ainakaan ihan kaput. Onko se vaan ostettava uusi ja kokeiltava sillä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuliko tähän selvyyttä? Mulla aina jäykkä, vikaa ilmoittaa tuohon venttiiliin. Mittasin siitä vastuksen ja sitä oli, eli ei ainakaan ihan kaput. Onko se vaan ostettava uusi ja kokeiltava sillä?
Comment
-
-
Hanskalokeron takaa liitin X254, pinnit 9 ja 11. Ei ole muita liitoksia välissä.
Kysytäämpä varoiksi, onko Servotronic koskaan toiminut omana omistusaikana ja onko mahdollista, että korimoduli on jossain vaiheessa vaihdettu (epäsopivaan LOW-malliin)?Last edited by Clavurion; 26-02-2012, 16:58.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Samalla kun mittailet sen johdotuksen, niin kurkkaa korimodulin päältä, että se on (GM3) HIGH-malli. LOW-mallissa ei ole komponentteja Servotronicin ohjaukseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostHerjaako venttiilin oikosulusta
Originally posted by Clavurion View Postonko mahdollista, että korimoduli on jossain vaiheessa vaihdettu (epäsopivaan LOW-malliin)?
Näin tarkensi vikakoodaaja.
Comment
-
Comment