Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjaustehostin/servotronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #31
    Originally posted by cba View Post
    Minä voisin kanssa märistä tähän topikkiin tuosta omasta ohjaustehostimesta :think Eli minulla ohjauspyörä on kauttaaltaan raskaampi ja "tahmaisen" oloinen kääntää kuin ehjä servotronic-ohjaus.

    Koodasin kokeeksi koko varusteen pois, ja tällöin ei oltu enää kaukana siitä ettei olisi koko tehostinta.. Kasikoneisessa on siis servotronic-simpukka, mutta voiko hammastangon ja simpukan välillä olla huomattava ero ohjauksen raskaudessa alkujaan?

    Sen verran tuota simpukkaa on tsekattu että sitä päädyssä olevaa ruuvia ei ole ainakaan välysten poistomielessä ruuvailtu :think
    Eikös simpukka yleensä ole kevyempi?

    Tosin E39:llä en muista eroa pahemmin olevan.

    Comment

    • cba
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 3464
      • Ylivieska

      #32
      Originally posted by Muurahainen View Post

      Tosin E39:llä en muista eroa pahemmin olevan.
      No näin minäkin olen ymmärtänyt, eli jotain tuossa ohjauksessa täytyy olla vialla.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8973
        • Kellokoski

        #33
        Originally posted by cba View Post
        No näin minäkin olen ymmärtänyt, eli jotain tuossa ohjauksessa täytyy olla vialla.
        Apusimpukan hela? Raidetangot ja keskitanko vaihdettu myös?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          No nyt se lopetti taas toimintansa...

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?

            Kokemuksia ATP-autoteilen pumpuista, n.175€ rahteineen?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?

              Kokemuksia ATP-autoteilen pumpuista, n.175€ rahteineen?
              Mittasitko solkun ja piuhat läpi?
              Last edited by Supa; 30-03-2012, 09:59.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #37
                Originally posted by Supa View Post
                Mittasitko solkun ja piuhat läpi?
                En ole vielä joutanut. Olisi vapaapäivä, mutta unohdin mittarin töihin.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?
                  Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).

                  Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #39
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).

                    Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
                    Toimihan se kunnes pimeni. Pumppu selvästi huutaa kun paikallaan kääntää ja antaa hieman kierroksia.

                    Pitääkö uhrata kännykkä laturi ja tehdä virtalähde Sen voisi sitten jättää kiinni pysyvästi, olisi aina kevyt ohjaus.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).

                      Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
                      Ohjaako solenoidi siis virtauksen ohi tehostimelta? Jos se tulppaisi virtauksen niin sillonhan pumppu kyllä kuormittuisi.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11720
                        • Kouvola

                        #41
                        Juu ei eipä ole tullut vielä ratkaistua mikä tota veljen E39:n ohjausta vaivaa. Servotronic tuntuu toimivan vasemmalle normaalisti, mutta oikealle ohjaus on todella herkkä. Samoin tehostinjärjestelmässä on jossain liitoksissa vuoto, kun osa noista tehostimen letkuista on ihan öljyssä ja hukkaa tehostimen nestettä. Tarkoitus olisi nyt kevään myötä ottaa homma työn alle.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by Supa View Post
                          Ohjaako solenoidi siis virtauksen ohi tehostimelta? Jos se tulppaisi virtauksen niin sillonhan pumppu kyllä kuormittuisi.
                          Ei mitään tietoa, koko hydraulisysteemin toiminta on minulle hämärän peitossa. Ihan vaan noiden pumpun äänien perusteella asiaa mutuilen.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #43
                            Mittasin vastuksen, oli ihan ok. 7,5ohmia korimodulin liittimestä.

                            Korimodulin avasin ja jotain sieltä on kärähtänyt. Onneksi tilasin toisen (ehjän?) ebaystä alkuviikosta, jospa pian tulisi. Onko asennus ihan bolt-on vai pitääkö koodailla?
                            Last edited by Bmw Master; 22-07-2012, 14:04.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #44
                              Pitää koodata. Riippuen luovuttajan spekseistä, suurin osa toiminnoista kyllä rokkaa ilman koodaustakin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Pitää koodata. Riippuen luovuttajan spekseistä, suurin osa toiminnoista kyllä rokkaa ilman koodaustakin.
                                Eli laittaa paikoilleen, auto käy ja liikkuu joten voin ajaa jonnekkin koodattavaksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎