Minä voisin kanssa märistä tähän topikkiin tuosta omasta ohjaustehostimesta :think Eli minulla ohjauspyörä on kauttaaltaan raskaampi ja "tahmaisen" oloinen kääntää kuin ehjä servotronic-ohjaus.
Koodasin kokeeksi koko varusteen pois, ja tällöin ei oltu enää kaukana siitä ettei olisi koko tehostinta.. Kasikoneisessa on siis servotronic-simpukka, mutta voiko hammastangon ja simpukan välillä olla huomattava ero ohjauksen raskaudessa alkujaan?
Sen verran tuota simpukkaa on tsekattu että sitä päädyssä olevaa ruuvia ei ole ainakaan välysten poistomielessä ruuvailtu :think
Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?
Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?
Kuinkan jäykkä ohjaus on jos servotronic lopettaa toiminnan? Mulla se on selvästi jäykempi kuin ilman servotronicia olevassa autossa. Olisikohan pumppu(kin) kaput?
Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).
Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).
Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
Toimihan se kunnes pimeni. Pumppu selvästi huutaa kun paikallaan kääntää ja antaa hieman kierroksia.
Pitääkö uhrata kännykkä laturi ja tehdä virtalähde Sen voisi sitten jättää kiinni pysyvästi, olisi aina kevyt ohjaus.
Kyllä ohjaus on tuossa tilassa selvästi jäykempi kuin ilman Servotronicia olevassa autossa. Käsittääkseni tuossa ei pumppua kuormiteta juuri lainkaan, suurin kuorma sille tulee Servotronic päällä hitaassa nopeudessa ja eikös se siinä kuitenkin toiminut hyvin? (Kunnes koko systeemi pimeni).
Sinun pitäisi kokeilla syöttää jännitettä suoraa Servotronicin johdoille, siis piuhat irti korimodulilta ja niihin jännite. Siinä vaan pitäisi olla säädettävä virtalähde virranrajoituksella ja testata keveneekö ohjaus jossain 3-6V kohdalla. Tuonne menee PWM (pulssi) signaalia mutta testin voi noinkin tehdä.
Ohjaako solenoidi siis virtauksen ohi tehostimelta? Jos se tulppaisi virtauksen niin sillonhan pumppu kyllä kuormittuisi.
Juu ei eipä ole tullut vielä ratkaistua mikä tota veljen E39:n ohjausta vaivaa. Servotronic tuntuu toimivan vasemmalle normaalisti, mutta oikealle ohjaus on todella herkkä. Samoin tehostinjärjestelmässä on jossain liitoksissa vuoto, kun osa noista tehostimen letkuista on ihan öljyssä ja hukkaa tehostimen nestettä. Tarkoitus olisi nyt kevään myötä ottaa homma työn alle.
Mittasin vastuksen, oli ihan ok. 7,5ohmia korimodulin liittimestä.
Korimodulin avasin ja jotain sieltä on kärähtänyt. Onneksi tilasin toisen (ehjän?) ebaystä alkuviikosta, jospa pian tulisi. Onko asennus ihan bolt-on vai pitääkö koodailla?
Pitää koodata. Riippuen luovuttajan spekseistä, suurin osa toiminnoista kyllä rokkaa ilman koodaustakin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment