Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjaustehostin/servotronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #61
    Originally posted by snaytserie View Post
    Niin on varmaan päässyt käymään.. Mistä nuita ohjelmistoja/kaapeleita saa?
    ja millaisessa hintaluokassa pyöritään?
    Vaikka tuosta.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Uffa
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 126
      • Replot

      #62
      Minkäs muiden mallien tehostimenpumput käy tähän omaan 520i manuaaliin, 98 alkuvuosi.
      Vikakoodinlukua Vaasassa

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Uffa View Post
        Minkäs muiden mallien tehostimenpumput käy tähän omaan 520i manuaaliin, 98 alkuvuosi.
        E61 525d LCI

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #64
          Mitä kaikkea tarvitsee purkaa/vaihtaa jos vaihtaa tuohon 540:iin servotronikki simpukan? Piuha ja ohjelmointi korimodulille ja oliko nopeus signaali lisätä johonkin myös? Onko M5 simpukassa eroa ja käykö se edes muihin v8?
          E61 520Da

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #65
            M5:n simpukka on välitykseltään nopeampi, kuin vakio 540i, lähempänä 6-koneisten ohjausvaihdetta. Onhan noita M5 simpukoita juuri tuon takia vaihdettu 540i autoihin.

            Servotronicin retrofittaus noin, kuten kuvasit ja kaikki M5 simpukat on varustettu servotronicilla.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #66
              Originally posted by Mik@ View Post
              Mitä kaikkea tarvitsee purkaa/vaihtaa jos vaihtaa tuohon 540:iin servotronikki simpukan? Piuha ja ohjelmointi korimodulille ja oliko nopeus signaali lisätä johonkin myös? Onko M5 simpukassa eroa ja käykö se edes muihin v8?
              Minä vaihdoin M5 simpukan bolt on omaan servotronicilla olevaan 540:iin. Ohjaus on noin puoli kierrosta nopeampi kuin vakio. Voi olla aika ahdas vaihtaa koneen ollessa paikoillaan :think Itse vaihdoin simpukan ja sähkövesipumpun kun tekniikka oli irti. Minulta löytyy jouten toimiva servotronic-simpukka jos tarvetta ilmenee.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #67
                Originally posted by cba View Post
                Minä vaihdoin M5 simpukan bolt on omaan servotronicilla olevaan 540:iin. Ohjaus on noin puoli kierrosta nopeampi kuin vakio. Voi olla aika ahdas vaihtaa koneen ollessa paikoillaan :think
                On se aika ahdas, mutta tehtävissä vaikka tallin lattialla, auto pukkien päällä. Hankalin homma oli niiden painelinjojen banjojen asemointi takaisin, kun alapuolelta piti sokkona käsikopelolla sohia ja yläpuolelta ei meinannut sopivaa työkalua saada mahtumaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #68
                  Ok. Pitää katsella joku simpukka tuohon eebäystä varmaan. Ei tuo ohjauksen nopeus niin haittaa, mutta isommassa vaudissa tuo tunnoton rempula ohjaus ei oikein ole hyvä.
                  cba vois laittaa PM paljolla omasi myyt.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • kettunet
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 6
                    • Kirkkonummi

                    #69
                    Moi. Mullon -03 E39 530i farkku ja servotronic temppuillu nyt pari viikkoo. Vaihdettu tehostajan nesteet, solenoidi ja viimeisimpänä koodattiin korimoduli uusiksi. Toimi vuorokauden. :-(. Siis ongelmana on että toimii välillä ja välillä ei. Saattaa mennä kesken ajonkin pois päältä. Vikakoodeja ei tuu. Se, miksi koodattiin uusiksi oli että kun huollossa testiohjelmalla kokeilivat liikutella sitä solenoidia, tuli ilmoitus "korimoduli ei paikallaan tai väärin ohjelmoitu". Oisin nyt halunnut tietää teiltä enemmän tietäviltä että kannattaakohan ostaa uus korimoduli vai voisko tuossa olla jokin muu vika vielä mitä ei oo tullu mieleen. Ja tietenkin jos joku osaa sanoa mistä vois saada käytettynä koodilla 61.35-6942042 olevan modulin? Tuo uus on sen verran tyyris että ei viittis vaan kokeilla jos se ei ookkaan viallinen. "Paaliin vaan" kommentteja en jaksa lukee...niitä on jo kuultu.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by kettunet View Post
                      Moi. Mullon -03 E39 530i farkku ja servotronic temppuillu nyt pari viikkoo. Vaihdettu tehostajan nesteet, solenoidi ja viimeisimpänä koodattiin korimoduli uusiksi. Toimi vuorokauden. :-(. Siis ongelmana on että toimii välillä ja välillä ei. Saattaa mennä kesken ajonkin pois päältä. Vikakoodeja ei tuu. Se, miksi koodattiin uusiksi oli että kun huollossa testiohjelmalla kokeilivat liikutella sitä solenoidia, tuli ilmoitus "korimoduli ei paikallaan tai väärin ohjelmoitu". Oisin nyt halunnut tietää teiltä enemmän tietäviltä että kannattaakohan ostaa uus korimoduli vai voisko tuossa olla jokin muu vika vielä mitä ei oo tullu mieleen. Ja tietenkin jos joku osaa sanoa mistä vois saada käytettynä koodilla 61.35-6942042 olevan modulin? Tuo uus on sen verran tyyris että ei viittis vaan kokeilla jos se ei ookkaan viallinen. "Paaliin vaan" kommentteja en jaksa lukee...niitä on jo kuultu.
                      Kuulostaa erikoiselta, jos ei mitään vikakoodia anna. Tuohon nyt käy tilalle melkein mikä tahansa GM3 HIGH. LOW-versiossa ei ole rautaa Servotronicin ohjaukseen. KLIK Helpompi tietysti, jos jostain saisi kokeeksi lainaan toisen purkin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #71
                        Löytyy yksi käytännössä uusi GM3 ECE High moduuli "ei niin vanhalla" osanumerolla 61356938461.
                        Privaa jos tarvetta.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • kettunet
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 6
                          • Kirkkonummi

                          #72
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kuulostaa erikoiselta, jos ei mitään vikakoodia anna. Tuohon nyt käy tilalle melkein mikä tahansa GM3 HIGH. LOW-versiossa ei ole rautaa Servotronicin ohjaukseen. KLIK Helpompi tietysti, jos jostain saisi kokeeksi lainaan toisen purkin.
                          Ja Esson baarissa sanottiin mulle että pitää olla just samalla numerolla?? Just just...no kiitos tiedosta että sinne käy moduli muillakin numeroilla.

                          Comment

                          • kettunet
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 6
                            • Kirkkonummi

                            #73
                            Originally posted by Supa View Post
                            Löytyy yksi käytännössä uusi GM3 ECE High moduuli "ei niin vanhalla" osanumerolla 61356938461.
                            Privaa jos tarvetta.
                            Moi. Laitoin privaa, tuliko se perille? Tarvisin modulin mahd nopeesti....
                            Last edited by kettunet; 25-11-2013, 17:29.

                            Comment

                            • vexu524tdic
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 779
                              • Gallia = Kinnula

                              #74
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Kuulostaa erikoiselta, jos ei mitään vikakoodia anna. Tuohon nyt käy tilalle melkein mikä tahansa GM3 HIGH. LOW-versiossa ei ole rautaa Servotronicin ohjaukseen. KLIK Helpompi tietysti, jos jostain saisi kokeeksi lainaan toisen purkin.
                              Omituista sinänsä että kaverin autossa on alkuperäinen servotronic ja GM LOW moduuli?

                              Servotronic myös toimii hienosti, asia paljastui kun jouduimme kajoamaan hansikaslokeron takaosiin.

                              Auto 530da -01.
                              e70 X5 3.0sd -08
                              f30 320i xdrive -16
                              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                              e30 316 -88 2,2TIC M10
                              e21 323i -81 ruostekasa...

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by vexu524tdic View Post
                                Omituista sinänsä että kaverin autossa on alkuperäinen servotronic ja GM LOW moduuli?

                                Servotronic myös toimii hienosti, asia paljastui kun jouduimme kajoamaan hansikaslokeron takaosiin.
                                Tuo aikaisempi kommentti pohjautuu pitkälti TJJ:n aikanaan läpikäymiin moduleihin, kun omaansa retrofittasi servotronicia. En tiedä, löytyykö asiasta mistään kiveen hakattua faktaa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎