Originally posted by vexu524tdic
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ohjaustehostin/servotronic
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostTuo aikaisempi kommentti pohjautuu pitkälti TJJ:n aikanaan läpikäymiin moduleihin, kun omaansa retrofittasi servotronicia. En tiedä, löytyykö asiasta mistään kiveen hakattua faktaa.
Voi olla, että faceliftin LOW:issa onkin osat sisällä. Muistaakseni hiukan samantyylinen juttu on apukuskin ovessa olevan muistimoduulin kanssa, siitä taisi olla alunperin kolme eri versiota (perus/kääntyvät peilit/muistit) ja lopulta vain yksi jossa olikin kaikki toiminnot.
Comment
-
-
Mikähän sitten lopulta määrittää, onko moduli LOW vai HIGH? :think
En äkkiseltään tuoltakaan sivustolta löytänyt infoa. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Suurkiitos Supalle!! Saatiin aika varmasti tuo moduli ongelma suljettua pois. Kokeiltiin toista modulia...ei apua. Ei vikakoodia. Toimi taas jonkun aikaa. Pitää varmaan vielä mittailla tuon solenoidin ohjauksen jännitteet. Suunnilleen tonnin maksais jos tilais hammastangon, pumpun ja solenoidin. Mutta jos ei vieläkään tuu kuntoon niin sitten harmittaa. En tiedä...helpointa ois ehkä myydä tuo pois ...ja ostaa ooppeli.
Comment
-
-
Potilas: 03/2001 E39 530iA ~180tkm. Servotronic löytyy ja ohjaus on matalilla nopeuksilla jäykkä.
Mittasin solenoidin vastuksen ja mittarin mukaan 7,7 Ohm.
DIS antoi GM modulille vikakoodin:
82 GM: Speedo signal interrupted, mutta juuri tuon kummempaa infoa en saanut irti kaivettua. Nollasin koodin eikä pienellä testilenkillä uusinut koodia, mutta ei vaikuttanut ongelmaan. Mitä googlailu tuotti tulosta, niin ilmeisesti tuossa vuosimallissa ei pitäisi enää olla abs-boksin vikaa, jota vanhemmissa ollut?
En vielä ehtinyt mittailla solenoidin ja boksin välisiä johtoja, mutta ihmetyttää nuo DIS:n kautta kaivetut tiedot boksista (valmistusvuosi 95)?
Mittarissa näkyy nopeus ok eikä mitään ongelmia muutenkaan (mittaristo, abs, ym. ok eikä vikakoodeja).
Voisiko viallinen abs-anturi kuitenkin aiheuttaa tuollaista vai olisiko tuo gm boksi vaihtokunnossa?
Edit: Yritin ajaa DIS:n kautta testiä tuolle servotronicille, niin DIS herjaa, että tuohon boksiin ei saa yhteyttä.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
On E38 vehicles, the speedometer A-signal line is connected from the IKE to the general module for the purpose of evaluating the vehicle speed. In order to detect errors, in addition to the speedometer A-signal, the speed value is also transferred from the IKE via the K-bus to the general module.
On E39 and E53 vehicles, the wheel speed signal from the ABS/ASC control unit is used instead of the speedometer A signal.
Lähtisin koodauksella liikenteeseen jolloin älyisi ottaa nopeustiedon vain absilta eikä mittaristolta, jos nyt on näin käynyt.
Jos ei auta niin löytyy jemmasta yksi uusi GM mikä käynyt vain tovin autossa, pistä privaa jos tarvetta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVoisko boksi olla vanhemmasta autosta peräisin ja mahdollisesti E38:sta? Onko toiminut sun aikana kertaakaan?
Lähtisin koodauksella liikenteeseen jolloin älyisi ottaa nopeustieto absilta eikä mittaristolta, jos nyt on näin käynyt.
Jos ei auta niin löytyy jemmasta yksi uusi GM mikä käynyt vain tovin autossa, pistä privaa jos tarvetta.
Melkeinpä väittäisin, että tuo ohjaus pelasi ostettaessa ihan ok. Rehellisesti on tunnustettava, että kun varusteluettelo on pitkä kuin nälkävuosi, niin bongasin tuon servotronicin listalta vasta myöhemmin
Tehostajan säiliön letkut vaihdettiin kuukausi pari sitten ja siinä samalla entisten ATF nesteiden sekaan sen verran uutta, mitä hötäkässä valui ulos. Samaa nestettä kuitenkin ja vanhakin näytti kyllä aika tuoreelta, eli varmaan on jo vaihdettu aiemmin. Tuo saattaisi ajallisesti sopia, mutta ilmaukset suoritettiin ja nestettä ei katoa, joten ei kuulosta oikein uskottavalta.
E61:ssä oli servotronic ja se oli huomattavasti kevyempi. Kuinka nuo lienevät toimiessaan vertailukelpoiset E39n kanssa?
Suurin ongelma tällä hetkellä tuossa ~20-50km/h nopeuksissa, eli ihan mateluvauhdilla tuo tuntuu lähes normaalisti tehostetulta (jäykempi kuitenkin kuin E61 servotronic) ja taas suuremmilla nopeuksilla jäykkä ohjaus on ok.
Kyllähän tuo GM boksi vois kiinnostaa. Tosin tuo ongelma nyt ei niin maata kaatava ole, että pitänee vielä miettiä. Vai onko jotain riskiä särkeä jotain ajamalla, jos tuo servotronic ei pelaa?E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Heitin "uuden" GM3 boksin (osanro 61356938461) paikalleen ja vähän koodausta perään ja sehän alkoi servotronic tehostamaan jälleen.
Vanhempi boksi näytti ulkoisesti (piirilevyä myöten) sinänsä ehjältä, mutta oli osanumerolla 61358364696, joten liekö tuon takia antanut 20km/h nopeudessa väärää nopeussignaalia servolle :think
No, pelittää nyt kuitenkin.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Merkillinen vika tehostimessa.
Mikäs mun E39 528iA farkun tehostimessa vikana, kun rupee ulvomaan aina kun tehostimen öljysäiliön pinta laskee alle MAX viivan siinä korkissa?
Ulvominen loppuu kun laittaa uutta atf:ää melkein piripintaan. Ja siis vuotaa jostain niin, että saa lisätä litran per tankillinen bensaa.
Sitten vielä välillä ohjaus muuttuu todella tahmeaksi keskivaiheilla, niin että ohjaus on "nykivää" eikä palauta juurikaan.
Comment
-
-
vaihdoin raidetangot kuukausi sitten eikä ollut vuotoja. Säiliöön tulevista letkuista leikkasin tuuman pois ja laitoin uudet klemmarit tänään. Niissäkohdin oli ainakin vuotoa. Raidetankoa olen itsekin päätellyt vikaiseksi, mutta aika kallista kokeilla jos käytetty500 ja työ 500, eikä ole varma asiasta. On se kumma kun VIN koodilla ei saa selvyyttä onko autossa servotronic vai tavallinen mikä lie.
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postvaihdoin raidetangot kuukausi sitten eikä ollut vuotoja. Säiliöön tulevista letkuista leikkasin tuuman pois ja laitoin uudet klemmarit tänään. Niissäkohdin oli ainakin vuotoa. Raidetankoa olen itsekin päätellyt vikaiseksi, mutta aika kallista kokeilla jos käytetty500 ja työ 500, eikä ole varma asiasta. On se kumma kun VIN koodilla ei saa selvyyttä onko autossa servotronic vai tavallinen mikä lie.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment