memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veku
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.


    Olinkos siis mää oikeessa ??
    Itse huomasin E39:sin aikana just tuon jutun..ostin oikeen uuden akunkin mutta weban käyttö tyhjensi senkin..ctek pelastaa paljon sillä säännöllisesti lataa niin on aina virtaa akussa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.
    juu juu.. ymmärsin että sulla olis webasto muuten mykkänä muttei sitten mitään.. C-Tekki kiinni

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    Samaa ongelmaa tässäkin E39:ssä

    Originally posted by MakeH View Post
    Tuo virran katoaminen täytyy alkaa virtoja mittailemalla selvittelemään. Iso homma, mutta huolellisesti mittaamalla tuon pitäisi selvitä. Perusjutut, kuten takakontin johtosarja varmaan on jo katsottu?
    Osaako MakeH tai joku muu kertoa enempi tosta takakontin johtosarja ongelmasta? Kun on kerran perusjuttu, eli miten tuota katotaan/tarkistetaan ja mistä?

    Meillä kun on tota akkuongelmaa ollu nyt pari vuotta ton E39:n kanssa. Välillä on ongelma kokonaan pois useamman kuukauden ja sitten tulee taas esiin. Kuten nyt viime viikolla, seisoi ensin 4 päivää ulkona pakkasessa ja lähti heti käymään, mutta sitten 1,5 vuorokautta lämpimässä tallissa ja akku niin tyhjä ettei keskuslukkoa jaksanut avata. Välillä taas toisin päin, eli sisältä lähtee pihalta ei... Auto lataa normaalisti ja akku uusittu 2 kertaa 2 vuoden aikana.

    Muita vikoja on takaluukun lasin lukko aukeilee itsestään, CD-vaihtaja ei useimmiten toimi, Navi ei lue DVD:tä, pysäköintitutka toimii kun haluaa, jne...
    Tuli vaan mieleen että voisko tää kaikki liittyä jotenkin tohon MakeH:n mainitsemaan takakontin johtosarjaan?

    Kaikki ideat on tervetulleita!

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    ^ Ei se ikinä päälle mennyt, jos kone oli sammuksissa. Tai näin ainakin oletan jäisistä klaseista päätellen.

    Olen kyllä "vekun" kanssa samaa mieltä,
    veku tarkoittanee webaston käyttöä ennen ajoon lähtemistä eli esilämmitystä

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    ^ Ei se ikinä päälle mennyt, jos kone oli sammuksissa. Tai näin ainakin oletan jäisistä klaseista päätellen.

    Olen kyllä "vekun" kanssa samaa mieltä,
    ei tuo 100a akku vaan kerkeä ladata jos esim aamuisin käyttää webaa 15-30 min ajat sitten perään ajaa autolla sen 15 min (esim töihin) ja taas webaa huudattaa 15-30 min.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Taas hiukan viisaampi.

    Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
    auton käydessä laturi lataa ja vaikka weba ottaisi tuolloin 50A (mitä ei voi edes ottaa kun sulake pienempi) niin akun ei pitäisi tyhjentyä..

    eri asia on sitten se että jos webasto käy omia aikojaan kuten kaverille oli käynyt kun webaston kortti oli uinut suolavedessä.. kotelon kannessa oli ollut jotain häikkää ja vesi päässy sisään. :think

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Taas hiukan viisaampi.

    Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
    En ihan kärryillä ole koko ongelmasta, mutta ei tuo 100a akku vaan kerkeä ladata jos esim aamuisin käyttää webaa 15-30 min ajat sitten perään ajaa autolla sen 15 min (esim töihin) ja taas webaa huudattaa 15-30 min.

    Ainakin oma E39 jossa oli webasto piti varustaa c-tek ylläpito laturilla jotta sen sai käyntiin,koska oma työajo oli tuollaista,eli auto oli roikan nokassa ja webasto huusi ja c-tek latasi akkua silloin.

    Leave a comment:


  • tmee
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Taas hiukan viisaampi.

    Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
    Sori, muttei taida 100mAh akku pysyä edes vanhan kunnon nokian 5110:n mukana..

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    lisälämmittimeksi ohjelmoitu webasto lähtee käyntiin aina moottorin kanssa kun jäähdytysnesteen lämpötila on alle 70 astetta ja pihalla viilempää kuin +5
    Taas hiukan viisaampi.

    Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by SwampHog View Post
    Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
    Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
    lisälämmittimeksi ohjelmoitu webasto lähtee käyntiin aina moottorin kanssa kun jäähdytysnesteen lämpötila on alle 70 astetta ja pihalla viilempää kuin +5

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by SwampHog View Post
    Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
    Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
    Tämä sama vika olikin syypää myös minun autossa! Webasto aina päällä auton ollessa käynnissä. Uusi akku jaksoi kaksi kuukautta sinnitellä, mutta meni taas pitkän tauon jälkeen tyhjäksi toissapäivänä kun auto seisoi pakkasessa pari päivää.

    Aina ihmettelin mikä hemmetti siellä hurisee vielä muutaman sekunnin, kun auton sammuttaa. Ihan kuin lentokoneen turbiini tai jotain - hulvaton meteli, mutta webasto se siellä tietysti oli.

    Otin sulakkeen kokonaan pois. En todellakaan tiedä mikä näihin vanhemmiten iskee, sen tiedän että on plus miinus nolla mitä laturi pystyy akkua lataamaan, kun weba syö sitä kokoajan ja hemmetisti. Ottaen vielä huomioon, että akun varaus laskee kun on isompia pakkasia.

    Leave a comment:


  • SwampHog
    replied
    Samaa ongelmaa täälläkin.

    Viimekesänä aloin ihmettelemään, että miten voi auto lähteä vaikeasti muutaman päivän seisomisen jälkeen käyntiin.

    Noh loppukesästä ostin uuden 100A Sjnajderin Motonetistä vanhan Bannerin tilalle, mutta eihän se ongelma siihen loppunut, sama peli jatkui..

    Muuan viikko sitten vaihdoin siilin jonka tilasin Schmiedmannilta. Ei vaikutusta.

    Sitten satuin katteleen autoa räntäsateessa kun kävin röökillä ja huomasin nuo lasinpesurit. Räntäsateessa auto loskan peitossa, mutta pesurien kohdalta 10cm alalta konepelti ihan sulana.
    Johdot irti pesureista ja ongelma loppu kun seinään

    Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
    Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Originally posted by Kanada View Post
    Täytyy kokeilla tuota video modulin poistamista. Menikö moduli vaihtoon?
    Sen hinta taitaa olla aika kova?
    Muistatko mikä sulake vaikutti tuon modulin toimintaan.
    Kyllä se vaihtoon menee, uutena on jotain 600-700e. Sulake oli navigaattorin F56.. Soittelin kustcariin tost viasta nii ei ne ollu kuullutkaan koskaan et se syö akkua.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Akkuhan se oli sökö. Veti itsensä oikosulkuun milloin tykkäsi ja tyhjeni hiton nopeasti.

    Kyllä käynnistyykin auto paljon paremmin tuon uuden akun takia.

    Leave a comment:

Working...
X