memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Hienoa, auto ollut neljä päivää huollossa ja sanottiin että mikään ei pura akkua ja lähti aamustikin hienosti käyntiin. Veti kyllä aika sanattomaksi. Sanoi että tutkii vielä laturin ja ilmoittelee tänään. Tosin mitä siinä voi tutkia jos ei vika ole päällä, en tiedä näkyykö nämä testerissä.

    Voiko viallinen akku purkaa itsensä yhtäkkiä tyhjäksi, mutta täyteen ladattuna pelata taas normaalisti?

    Muistan että kun lähdettiin autoa viemään huoltoon niin tuli joku vikateksti näyttöön jonka nimeä en muista. Oli lyhyt sana ja alkoi v-kirjaimella. Joku vörlikt, vörlagen tjsp en muista eikä google auta.

    Mutta mikä oli tuo aiemmin mittaamasi melkoinen 3,4A virta? Sen mittarin täytyisi olla kiinni sen 15-20min että menee tekniikka lepotilaan.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Hienoa, auto ollut neljä päivää huollossa ja sanottiin että mikään ei pura akkua ja lähti aamustikin hienosti käyntiin. Veti kyllä aika sanattomaksi. Sanoi että tutkii vielä laturin ja ilmoittelee tänään. Tosin mitä siinä voi tutkia jos ei vika ole päällä, en tiedä näkyykö nämä testerissä.

    Voiko viallinen akku purkaa itsensä yhtäkkiä tyhjäksi, mutta täyteen ladattuna pelata taas normaalisti?

    Muistan että kun lähdettiin autoa viemään huoltoon niin tuli joku vikateksti näyttöön jonka nimeä en muista. Oli lyhyt sana ja alkoi v-kirjaimella. Joku vörlikt, vörlagen tjsp en muista eikä google auta.

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Originally posted by pagi View Post
    heitäppäs sitten tietoa kehiin kun saat auto takaisin. tuntuu olevan aika yleistä tämä e39 akun purkaminen olis hyvä jos jokaiseen "purkamis" ongelmaan sais jonkun vastauksen on sitten helpompi muille tulevaisuudessa jos on samaa ongelmaa.

    JiiBee:n e39 purki siis kanssa akkua syy -> ilmastoinin flekti
    omani purki myös syy -> kuskinoven monitoimikatkaisin.
    Mulla purkaa toi video moduuli akun.

    Leave a comment:


  • pagi
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Mittari oli akun miinus navan ja miinus kaapelin välissä. Ovet oli kiinni.

    Vein auton päivällä huoltoon ja pitäisi mennä autoliikkeen piikkin, kun tuo ei ole minulla vielä niin kauaa ollut. Nyt körröötellään kamuxin -07 skodalla.
    heitäppäs sitten tietoa kehiin kun saat auto takaisin. tuntuu olevan aika yleistä tämä e39 akun purkaminen olis hyvä jos jokaiseen "purkamis" ongelmaan sais jonkun vastauksen on sitten helpompi muille tulevaisuudessa jos on samaa ongelmaa.

    JiiBee:n e39 purki siis kanssa akkua syy -> ilmastoinin flekti
    omani purki myös syy -> kuskinoven monitoimikatkaisin.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Mittari oli akun miinus navan ja miinus kaapelin välissä. Ovet oli kiinni.

    Vein auton päivällä huoltoon ja pitäisi mennä autoliikkeen piikkin, kun tuo ei ole minulla vielä niin kauaa ollut. Nyt körröötellään kamuxin -07 skodalla.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by pagi View Post
    jos tarkkoja ollaan niin moni muukin sulake vaikuttaa kuitenkin kyseessä CAN-väylä auto mm sulake nro 4 on keskusmoduulin joka vaikuttaa aikas moneenpaikkaa myöskin sulake 11 on keskusmoduulin vaikuttava.
    Muistelin vaan, että täällä on ollut puhetta tuosta sulakkeesta nro. 9 jonka yöksi irrottamalla akun tyhjentyminen on saatu estettyä.

    Leave a comment:


  • pagi
    replied
    Originally posted by Jakuza View Post
    En tiedä kontin sulakkeista, mutta hanskalokeron sulake nro. 9 taitaa olla puhaltimeen vaikuttava.. Jokatapauksessa hanskalokerosta löytyy, katso siitä hanskalokeron lapusta, jossa on lueteltu sulakkeet.
    jos tarkkoja ollaan niin moni muukin sulake vaikuttaa kuitenkin kyseessä CAN-väylä auto mm sulake nro 4 on keskusmoduulin joka vaikuttaa aikas moneenpaikkaa myöskin sulake 11 on keskusmoduulin vaikuttava.

    parhaiten siilin vuodon saa testattua ottamalla pistokkeen siitä irti.

    3.4A kuullostaa kovalta vuodolta omassani 0.33A purki.

    Miten mitasit tuon vuodon? suoraan yhdistit mittarin napojen väliin ja lukema oli tuo?

    kokeile niin että mittari miinus napaan ja kenkään. Ovet kiinni / lukkoon. tämän jälkeen odotat about 3-5min tulee ensimmäinen "horrostila" jolloin kulutus pitäisi olla jotain 0.13 - 0.33A

    16min jälkeen auto vaipuu täydelliseen unitilaan jolloin sen pitäsi kuluttaa 10-20mA.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Akun kunto taitaa parhaiten selvitä sillä, että otan latauksesta ennen kuin menen nukkumaan ja katson onko aamulla tyhjä.

    Siilin sulakkeet taitaa olla 46 ja 47 takakontissa? Mitäs haittaa siitä on jos ne on irti tai jos siis siili ei pelitä?
    En tiedä kontin sulakkeista, mutta hanskalokeron sulake nro. 9 taitaa olla puhaltimeen vaikuttava.. Jokatapauksessa hanskalokerosta löytyy, katso siitä hanskalokeron lapusta, jossa on lueteltu sulakkeet.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Akku kunnossa, kun ei ollut yön aikana virrat kadonneet. Vanha mittarini toimikin ja akun ja johdon välistä sain hukkavirraksi 3,4A. Otin lämppärin vastuksen sulakkeen irti ja ei vaikutusta. Jos se nyt siis on tuo takakontissa oleva sulake nro. 47.

    Tarvisi töihin lähteä yhden jälkeen.

    Leave a comment:


  • Simppaa
    replied
    Tuosta saat vertailuarvot: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=68

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    Kaikkein parhaiten asia selviää, ilman yhtäkään euroa, kun otat akusta - navan irti ja laitat siihen väliin yleismittarin, odotat että auto nukahtaa ja katsot paljonko menee virtaa. Jos kaikki kunnossa niin lukema pitäisi olla 20-40mA.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Akun kunto taitaa parhaiten selvitä sillä, että otan latauksesta ennen kuin menen nukkumaan ja katson onko aamulla tyhjä.

    Siilin sulakkeet taitaa olla 46 ja 47 takakontissa? Mitäs haittaa siitä on jos ne on irti tai jos siis siili ei pelitä?
    Last edited by Night-Wind; 30-10-2011, 20:36.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Mikäs sen sulakkeen numero on ja onko se takapenkin alla?

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Siili (lämppärin puhaltimen etuvastus) vaihtoon jos on alkuperäinen paikoillaan, maksaa KL:ssä 60€ luokkaa :think

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Mitäs siiltä? Auto ei ole ollut minulla vielä kauaa joten en tiedä, itse en ole. Annan ladata yön aikana täyteen ja käyn aamusti mittaamassa sen ennen kuin menen töihin. Toivon että mikään autossa oleva osa ei sitä pura, toivottavasti selvitään pelkästään akun vaihdolla. Jätin torstaina hansikaslokeroon taskulampun hiukan huonosti, pieni muistikuva että lokero olisi jäänyt hiukan huonosti kiinni. Ettei sitten olisi vain jäänyt sinne valo palamaan.
    Saa jättää hanskalokeron auki, ei se valo jää palamaan. Itseasiassa juuri hanskalokeron auki jättämisellä voit varmistaa, että auto menee lepotilaan, kun lokeron valo sammuu 16min auton lukitsemisen jälkeen.

    Ja tuo puhaltimen siili on tyypillinen akun tyhjentäjä ja tosiaan halvempi uusia kuin akku, joten siitä lähtisin liikkeelle. Kokeile vaikka ensin tyhjeneekö akku, kun otat puhaltimen sulakkeen pois yöksi, en muista nyt juuri numeroa.

    Leave a comment:

Working...
X