Originally posted by Night-Wind
View Post
E39 530d akku yön aikana tyhjäksi
Collapse
X
-
-
-
Hienoa, auto ollut neljä päivää huollossa ja sanottiin että mikään ei pura akkua ja lähti aamustikin hienosti käyntiin. Veti kyllä aika sanattomaksi. Sanoi että tutkii vielä laturin ja ilmoittelee tänään. Tosin mitä siinä voi tutkia jos ei vika ole päällä, en tiedä näkyykö nämä testerissä.
Voiko viallinen akku purkaa itsensä yhtäkkiä tyhjäksi, mutta täyteen ladattuna pelata taas normaalisti?
Muistan että kun lähdettiin autoa viemään huoltoon niin tuli joku vikateksti näyttöön jonka nimeä en muista. Oli lyhyt sana ja alkoi v-kirjaimella. Joku vörlikt, vörlagen tjsp en muista eikä google auta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pagi View Postheitäppäs sitten tietoa kehiin kun saat auto takaisin. tuntuu olevan aika yleistä tämä e39 akun purkaminen olis hyvä jos jokaiseen "purkamis" ongelmaan sais jonkun vastauksen on sitten helpompi muille tulevaisuudessa jos on samaa ongelmaa.
JiiBee:n e39 purki siis kanssa akkua syy -> ilmastoinin flekti
omani purki myös syy -> kuskinoven monitoimikatkaisin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostMittari oli akun miinus navan ja miinus kaapelin välissä. Ovet oli kiinni.
Vein auton päivällä huoltoon ja pitäisi mennä autoliikkeen piikkin, kun tuo ei ole minulla vielä niin kauaa ollut. Nyt körröötellään kamuxin -07 skodalla.
JiiBee:n e39 purki siis kanssa akkua syy -> ilmastoinin flekti
omani purki myös syy -> kuskinoven monitoimikatkaisin.
Leave a comment:
-
-
Mittari oli akun miinus navan ja miinus kaapelin välissä. Ovet oli kiinni.
Vein auton päivällä huoltoon ja pitäisi mennä autoliikkeen piikkin, kun tuo ei ole minulla vielä niin kauaa ollut. Nyt körröötellään kamuxin -07 skodalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pagi View Postjos tarkkoja ollaan niin moni muukin sulake vaikuttaa kuitenkin kyseessä CAN-väylä auto mm sulake nro 4 on keskusmoduulin joka vaikuttaa aikas moneenpaikkaa myöskin sulake 11 on keskusmoduulin vaikuttava.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jakuza View PostEn tiedä kontin sulakkeista, mutta hanskalokeron sulake nro. 9 taitaa olla puhaltimeen vaikuttava.. Jokatapauksessa hanskalokerosta löytyy, katso siitä hanskalokeron lapusta, jossa on lueteltu sulakkeet.
parhaiten siilin vuodon saa testattua ottamalla pistokkeen siitä irti.
3.4A kuullostaa kovalta vuodolta omassani 0.33A purki.
Miten mitasit tuon vuodon? suoraan yhdistit mittarin napojen väliin ja lukema oli tuo?
kokeile niin että mittari miinus napaan ja kenkään. Ovet kiinni / lukkoon. tämän jälkeen odotat about 3-5min tulee ensimmäinen "horrostila" jolloin kulutus pitäisi olla jotain 0.13 - 0.33A
16min jälkeen auto vaipuu täydelliseen unitilaan jolloin sen pitäsi kuluttaa 10-20mA.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostAkun kunto taitaa parhaiten selvitä sillä, että otan latauksesta ennen kuin menen nukkumaan ja katson onko aamulla tyhjä.
Siilin sulakkeet taitaa olla 46 ja 47 takakontissa? Mitäs haittaa siitä on jos ne on irti tai jos siis siili ei pelitä?
Leave a comment:
-
-
Akku kunnossa, kun ei ollut yön aikana virrat kadonneet. Vanha mittarini toimikin ja akun ja johdon välistä sain hukkavirraksi 3,4A. Otin lämppärin vastuksen sulakkeen irti ja ei vaikutusta. Jos se nyt siis on tuo takakontissa oleva sulake nro. 47.
Tarvisi töihin lähteä yhden jälkeen.
Leave a comment:
-
-
-
Kaikkein parhaiten asia selviää, ilman yhtäkään euroa, kun otat akusta - navan irti ja laitat siihen väliin yleismittarin, odotat että auto nukahtaa ja katsot paljonko menee virtaa. Jos kaikki kunnossa niin lukema pitäisi olla 20-40mA.
Leave a comment:
-
-
Akun kunto taitaa parhaiten selvitä sillä, että otan latauksesta ennen kuin menen nukkumaan ja katson onko aamulla tyhjä.
Siilin sulakkeet taitaa olla 46 ja 47 takakontissa? Mitäs haittaa siitä on jos ne on irti tai jos siis siili ei pelitä?Last edited by Night-Wind; 30-10-2011, 20:36.
Leave a comment:
-
-
Siili (lämppärin puhaltimen etuvastus) vaihtoon jos on alkuperäinen paikoillaan, maksaa KL:ssä 60€ luokkaa :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostMitäs siiltä? Auto ei ole ollut minulla vielä kauaa joten en tiedä, itse en ole. Annan ladata yön aikana täyteen ja käyn aamusti mittaamassa sen ennen kuin menen töihin. Toivon että mikään autossa oleva osa ei sitä pura, toivottavasti selvitään pelkästään akun vaihdolla. Jätin torstaina hansikaslokeroon taskulampun hiukan huonosti, pieni muistikuva että lokero olisi jäänyt hiukan huonosti kiinni. Ettei sitten olisi vain jäänyt sinne valo palamaan.
Ja tuo puhaltimen siili on tyypillinen akun tyhjentäjä ja tosiaan halvempi uusia kuin akku, joten siitä lähtisin liikkeelle. Kokeile vaikka ensin tyhjeneekö akku, kun otat puhaltimen sulakkeen pois yöksi, en muista nyt juuri numeroa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: