Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivar
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 45
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by lahopää View Post
    240 santapaperilla ruvetaan hiomaan vaan ja vaihdetaan pikkuhiljaa hienommaks paperia, ite hioin 1200 paperilla viimesenä mut ois vissiin saanu olla vieläki hienompaa. loppu kiilto tehään autosol kiillotusaineella.
    Päivähän tossa vierähti mut rupeshan sitä näkemään paljon paremmin

    No perhana, kyllähän se rupes kiillottuu kun kaiken sen ruskeen lakan/kökön hiero pois...

    Mitenhän tuo kiilto tuossa puhtaassa alumiinissa säilyy, luulis että rupeaa kohta hapettumaan..? :think
    E36 328 Cabrio
    E39 530D

    Comment

    • lahopää
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 132
      • haapajärvi

      #32
      Mietin itekki ihan samaa, voiskohan lakka pysyä noissa?
      Periaatteessahan ei niitten kyllä pitäs hapettua jos ne pysyy kuivana.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #33
        Näkeekö noiden heijastimien kunnon ilman umpion avaamista? Mistä kohdasta sinne sisälle näkee?
        E39 528iA

        Comment

        • lahopää
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 132
          • haapajärvi

          #34
          Polttimon reiästähän sinne ainoostaan näkee, et kyllä se melkein pitää purkaa et näkee ne.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by lahopää View Post
            Polttimon reiästähän sinne ainoostaan näkee, et kyllä se melkein pitää purkaa et näkee ne.
            Heijastimen alaosan näkee kun avaa yläreunasta sen tulpan/korkin ja näyttää kirkkaalla lampulla valoa umpion edestä. Minulla heijastin näyttää hiukan mattapintaiselta ja pinnassa on myös kohtia joissa heijastin näyttää karkeapintaiselta/hapettuneelta. Pinta kuitenkin on vielä hopeinen koko alueelta, joten ihan kypsät nuo ei ole.

            Mutta valoteho ei juuri vakuuta kun on tullut vertailtua muiden autojen valoihin ohitustilanteissa... Ero E39:n pre-facelift umpioihin oli jo selvä ja C-sarjan Mersuun verrattuna kirkkaudessa oli aika älytön ero. Tienpintaan osuva valoteho näyttääkin olevan samaa tasoa kuin monissa halogeenivaloisissa autoissa. Ei taida siis umpion lasien kiillotus auttaa vaan tarttis tehdä paljon muutakin.

            Mutta miten surkeat nuo umpiot sitten ovat uutena? Eli ostanko uudet umpiot vai saanko valoteholtaan uusia paremmat jos ähellän noihin vanhoihin FX-R sisustat?
            E39 528iA

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              Ehjät, mutta muutaman vuoden vanhat halogen facelift umpiot vaihdettiin uusiin samanlaisiin. Valotehon ero oli merkittävä. Vaikka vanhat oli ihan ok, niin uusilla näki ihan eritavalla.

              Onko pre facelift xenonit paremmat kuin faceliftin?

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #37
                Originally posted by TJJ View Post
                Mutta miten surkeat nuo umpiot sitten ovat uutena? Eli ostanko uudet umpiot vai saanko valoteholtaan uusia paremmat jos ähellän noihin vanhoihin FX-R sisustat?
                Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by sonikk View Post
                  Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.
                  Ja vielä parempi, kun valojen korkeuden säätää tarkasti hieman vakiota (1,0 % lasku) ylemmäs (~0,5 % lasku). Ei kuitenkaan vielä aiheuta ongelmia vastaantulijoille, kun valokuvio on terävästi rajattu, eikä hajavaloa ole häiritsevästi, kuten monessa muussa virityksessä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by sonikk View Post
                    Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.
                    Tuo valokuvio ei kuitenkaan kerro mitään valon kirkkaudesta, keilan reunalla on 5 luxia, mutta entä keskellä? Mittaako joku autolehti valon kirkkautta tuon lähivalokeilan keskellä? Silmämääräisesti katsottuna autojen xenon-valoissa on isoja eroja kirkkaudessa kun katsoo/vertaa valaistua aluetta auton edessä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      #40
                      Totta, mutta jos se on älyttömän kirkas heti edessä niin tunnetusti vaikeuttaa kauemmas näkemistä. Saman oon kyllä huomannut että monessa autossa näyttää kirkkaammalta se lähisektori.

                      Comment

                      • ismopetteri
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 71
                        • Turku

                        #41
                        Mikäs on oikea tapa nostaa valoja tuo mainittu määrä? Jotain nyrkkisääntöä, puolikierrosta sieltä tai yksi napsu tuolta liikuttaa umpiota 1 asteen?

                        Viimeisimmissä. viesteissä kuvattua ongelmaa myös itsellä, heti auton edesssä on tosi paljon valoa ja pidemmälle ei juuri sitten näekään. Pätee sekää lyhyisiin (xenon) että pitkiin (h7:ko?) Vaikkei pitkillä ongelma ole niin suuri.
                        E61 523i Touring -09

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          #42
                          Aja johonkin parkkihalliin missä mahdollisimman tasainen lattia. Ensin auto n. puolen metrin päähän seinästä ja teipillä ristit seinään, vaakasuuntainen tasaisen osan yläreunaan ja pystysuuntainen siihen mistä kuvio kääntyy nousuun, näin:


                          Sitten peruutat vaikka 10m ja säädät niin että kuvio tippuu 10cm (1%), ja sivusuunnassa pysyy paikoillaan. Pitäisi näyttää about tältä:


                          Lopuksi tietty hyvä käydä jossain pimeällä tiellä tarkistamassa ettei ihan latvoihin näytä.
                          Last edited by sonikk; 05-01-2012, 22:26.

                          Comment

                          • ismopetteri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 71
                            • Turku

                            #43
                            Kiitos säädön perusteista.

                            Mistä kohden ja miten säätö siis tehdään? Umpion säätöruuveista vaan siis normaalisti veivaamalla? Eli ei ole mitään sähköistä säätöä tms? Korkeudensäädön anturit on varmaan takana tukivarsissa mutta niihin tuskin kannattaa koskea? En ole siis yhtään vielä perehtynyt millainen rakenne noissa on.
                            E61 523i Touring -09

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #44
                              Halogeeneille on säätörulla ja xenoneilla automaattinen säätö. Näillä sähköisillä säädöillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä tämän perussäädön kanssa. Säätö tapahtuu umpion päältä valkoisista muovisista kuusiokoloruuveista.

                              Säädön peruskorkeus kannattaa mitata maasta linssin keskelle. Säädön jälkeen kannattaa käyttää virrat pois ja takaisin päälle, niin näkee, mihin sähköinen säätö valot ajaa. Siinä mekaanisessa säädössä kun on pientä "klappia". Itse olen tehnyt pahville sabloonan (_/ _/), jonka avulla säätö on helppo tehdä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Korpraali
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 524
                                • Turku

                                #45
                                Eikös alkuperänen xenon-polttimo ole värilämmöltään 4300K?

                                Voisi vaihtaa polttimot, niin onko tuo sama värilämpö paras, ettei ota vaikka 6000K:n lamppua? :think
                                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎