E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    #46
    Orkkis on 4300K. Makuasia mistä tykkää, mutta fakta on että 4300 antaa parhaan valotehon. Ite laittaisin max 5000K.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9160
      • Oulu

      #47
      Hyviä kokemuksia Philips 85122+, sama poltin monessa uudemmassa vakiona. Ja tosiaan valoteho sekä erottelu heikkenee, mitä korkeampi värilämpötila.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • ismopetteri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 71
        • Turku

        #48
        Nonni, kävin marketin parkkihallissa säätelemässä, ei mennyt putkeen :-(

        Tein viivat seinään ja peruutelin auton 10m taaksepäin ja aloin ruuvailemaan ulommista säätöruuveista kun ajattelin että ne on xenonien säätöruuvit ja pitkillä on omansa, eli ne sisemmät ruuvit.

        Säädön aikana kävi tietysti niin, että kun ruuvailin niin kuului naps ja optiikka meni löysäksi ja lampun sisältä löytyi säätöpalikan palanen :-(

        Nyt jälkeenpäin lisää lueskeltuani opin että
        1) korkeudensäätö on yhteinen pitkille ja lyhyille, sisempi ruuvi (?)
        2) sivuttaissäätö on yhteinen pitkille ja lyhyille, ulompi ruuvi(?)

        Eli multa napsahti nyt paskaksi kuskinpuolen sivuttaissäädön ruuvi? Kun testailin vielä kotipihassa linssien liikettä niin ei tuntunyt enää niin löysältä? Mutta kyllä se säätö sieltä paskana on kun palasia löytyi umpion sisältä.

        Eli mistä noita osia kannatti nyt tilata? Piritekiltä, 120e paketissa koko sarja, eli 4kpl palikoita? Sitten oli se yksi pulju UK:ssa joka myi £50 hintaan metallisia, hinta per puoli mutta kalliit postit.

        Piritek lienee halvin vaihtoi sitten yhdeltä puolelta tai molemmat. En taida kyllä molempia puolia avata ja kalliita palikoita vaihtaa vain vaihtamisen ilosta ja ehkä ennakoivasti.

        Nämä löysin:



        Täältä "halpa" osa, kallit postit, lopputulema sama kuin piritekilta koko sarja...


        ei kiinnosta kyllä maksaa $85 muovisista...


        Samalla voisi harkita vaihtavansa lasit, vai tuliko hinkkaamalla hyvät ja pysyykö ne hyvinä?

        Hinta taitaa olla parilta kuten Piritekilläkin:
        Last edited by ismopetteri; 21-01-2012, 16:27.
        E61 523i Touring -09

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Uutta umpiota vaan, vaikka kallista niin onpahan hyvät seuraavat 10vuotta. Nyt laitat säätötangot ja lasit, niin kohta menee heijastuspinta...

          Comment

          • jeepster
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 127
            • uusimaa

            #50
            Vaikea sanoa mikä järkevää, itsellä on kanssa kuskinpuolelta sivusäätö poikki, sidottu rautalangalla nyt nippuun, lasit iskemillä, useamman kerran kiilloteltu jo. Polttimonreijästä voi todeta heijastinpinnan olevan kuprulla.
            Yritin avata umpiota, facelifti kun on liimattu, ja totesin että jotain vahvaa silikoonityyppistä liimaa välissä. Joku täällä mainitsi useamman tunnin repineensä auki.

            Päätin sitten tilata uudet umpiot, halogeenimalliset hellat saa viitisensataa, tarvikemalliset parisataa halvemmat. xenonit sitten tuplahinta. Itse en luottaisi tarvikkeisiin...

            Comment

            • ismopetteri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 71
              • Turku

              #51
              Paskoja vastauksia teillä = kalliita :-) Mutta kiitos vastauksista, uskon että pidemmän päälle asia on juuri niinkuin sanoitte.

              Meen kattomaan jos ensi alkuun selvitään sillä että kirraan kans sivuttaissäädön jumiin rautalangalla. Mutta varmaan oikeasa olette noiden osien vaihdon kanssa, eivät ole ikuisia eikä 10 vuoden ja 200tkm jälkeen enää hyväkuntoisia :-(

              Setuppi on facelift xenon+halogeeni joten hintaa koko hoidolle tulee reilu tonni?
              E61 523i Touring -09

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #52
                Niin, riippuu kuinka paljon jaksaa askarrella. Jos ostaa uuden säätötangot, Retrofit Sourcesta Hellan projektorit ja kiillottaa kuoret niin tod näk jää vielä halvemmaksi kuin kokonaan uudet.

                Comment

                • jeepster
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 127
                  • uusimaa

                  #53
                  Originally posted by ismopetteri View Post
                  Paskoja vastauksia teillä = kalliita :-) Mutta kiitos vastauksista, uskon että pidemmän päälle asia on juuri niinkuin sanoitte.

                  Meen kattomaan jos ensi alkuun selvitään sillä että kirraan kans sivuttaissäädön jumiin rautalangalla. Mutta varmaan oikeasa olette noiden osien vaihdon kanssa, eivät ole ikuisia eikä 10 vuoden ja 200tkm jälkeen enää hyväkuntoisia :-(

                  Setuppi on facelift xenon+halogeeni joten hintaa koko hoidolle tulee reilu tonni?
                  Jos saat umpiot suosiolla auki niin kannattaa yrittää korjata, kun meinaat ne muovit vaihtaa, niin voit ne kenties pilkkoa että jää takakannet ehjiksi.

                  Tonnin umpiohin parinsadan korjaus kannattanee.

                  Halogeeniumpioihin parinsadan euron ja tuntien työ, ei ehkä

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Originally posted by ismopetteri View Post

                    Setuppi on facelift xenon+halogeeni joten hintaa koko hoidolle tulee reilu tonni?
                    Ei ihan tonnia.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by ismopetteri View Post
                      Eli mistä noita osia kannatti nyt tilata?
                      Saksan ebaysta saat nuo säätötapitkin:


                      Tiedä sitten noista uusista umpion laseista/muoveista, jostain luin, että ne kypsyy huomattavasti nopeammin kuin alkuperäiset.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4625
                        • Lahti.

                        #56
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Saksan ebaysta saat nuo säätötapitkin:


                        Tiedä sitten noista uusista umpion laseista/muoveista, jostain luin, että ne kypsyy huomattavasti nopeammin kuin alkuperäiset.
                        Hankin muutamia sarjoja ja katsotaan sopiiko ne myös facelift halogeeni versioihin, kun myyjältä ei irtonut vastausta.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • ismopetteri
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 71
                          • Turku

                          #57
                          Kiitoksia vinkeistä! Tuo ebayn järkevän hintaisten muovikäikäleiden linkki oli paikallaan, sellaiset tilaukseen.

                          Harmittaa vaan kun ongelmat taisi lähteä siitä liikkeelle kun yritin säätää valoja kohdalleen ruuveista vaan oire oli oikeasti muualla kuin suuntauksessa.

                          Uskon lisää lukemani perusteella että vika on automaattisessa valojen korkeuden säädössä ja valot näytti siksi alas koska säätömoottorit olivat ajaneet valot alas. Suuntauksessa tuskin oli mitään vikaa. Tämän kun olisi lukenut heti alussa että toimii niin olisin välttynyt turhaan ruuvaamasta heikkoja osia.

                          Ei vaan tullut mieleen että korkeudensäädössä olisi jotain vikaa kun itse säätömoottorit toimivat kuitenkin ja aina laitettaessa valot päälle näyttää siltä että valot hakisivat korkeutensa. Vikakooditkin katottiin Bullitin korjaamon toimesta kesällä eikä kuulemma ollut mitään koodeja (paitsi "ei-tärkeitä ilmoituksia matalasta akkujännitteestä").

                          Eli seuraavaksi vikakoodien lukuun ja tasoantureiden tarkastukseen? Onko antureita 1 vai 2kpl?
                          E61 523i Touring -09

                          Comment

                          • ismopetteri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 71
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Saksan ebaysta saat nuo säätötapitkin:


                            Tiedä sitten noista uusista umpion laseista/muoveista, jostain luin, että ne kypsyy huomattavasti nopeammin kuin alkuperäiset.
                            Palat tilattu.

                            Mulla vähän samanlaiset fiilikset lasien suhteen, tarvikemuoveihin ei ole suuren suurta luottoa eikä nuo nykyiset ole niin kamalassa kunnossa ole vaikkei kiiltävät olekaan. En aio kyllä lähteä kiillottamaan, hetken voivat olla paremmat mutta uskon että eivät pitkään pysy hyvänä. Nyt huono valoteho johtuu vain siitä että valot näyttää aivan liian lähelle, ei matoista laseista.
                            E61 523i Touring -09

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14615
                              • Oulu

                              #59
                              Onkos nuo Depon prefacelift Xenon umpiot yhtä kuraa? Niistä kun ei tunnu löytyvän kokemusta. Vai katseleeko suoraa käytetyt Hellat ja entisöi...

                              Joka paikka vaan täynnä facelfitiä.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8976
                                • Kellokoski

                                #60
                                Originally posted by ismopetteri View Post
                                Mulla vähän samanlaiset fiilikset lasien suhteen, tarvikemuoveihin ei ole suuren suurta luottoa eikä nuo nykyiset ole niin kamalassa kunnossa ole vaikkei kiiltävät olekaan. En aio kyllä lähteä kiillottamaan, hetken voivat olla paremmat mutta uskon että eivät pitkään pysy hyvänä. Nyt huono valoteho johtuu vain siitä että valot näyttää aivan liian lähelle, ei matoista laseista.
                                Kyllä ne pysyy kiillotuksen jälkeen hyvänä. Vahaa tai kestopinnoitetta päälle, miksipä ei vaikka lakkaa :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X