E39 facelift ajovalot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• lahopää
    replied
    No jopas oli nopeeta toimintaa

Leave a comment:

• ismopetteri
    replied
    Originally posted by ismopetteri View Post
    Palat tilattu.

Mulla vähän samanlaiset fiilikset lasien suhteen, tarvikemuoveihin ei ole suuren suurta luottoa eikä nuo nykyiset ole niin kamalassa kunnossa ole vaikkei kiiltävät olekaan. En aio kyllä lähteä kiillottamaan, hetken voivat olla paremmat mutta uskon että eivät pitkään pysy hyvänä. Nyt huono valoteho johtuu vain siitä että valot näyttää aivan liian lähelle, ei matoista laseista.
    Ei voi haukkua saksalaista turkin poikaa hitaaksi;

22.1 tilatut palat oli tänään noudettavissa postista, 35e molemmille puolille posteineen.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    "look"
    Vaikka topic on facelift valot, niin vastasit kysymykseen prefacelift original look valoista.

Tuollaisia itse meinasin.

Leave a comment:

• Esko
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi, huonoja kokemuksia? Eikös prefacelitin valoteho ole parempi kuin facelift Hellan?

Onkohan nuo piritekin prefacelift orggis tyyliset depoja? Ei olis paha hinta, voi heittää facelit Hellat mäkeen kun toisesta on säätötanko poikki.
    Pohdin viime keväänä noita vaihtoehtoja ja meinasin jo tilata Umnitzalta noi kopiot missä on Umnitzan enkelit valmiiksi asennettuna mut ei niistä kovin positiivisia kommentteja tullut luettua poislukien, että näytti hienolta. Päädyin sitten tilaamaan noi alkuperäiset facelift xenonit. Vielä mitä on tullut noita Depon valoja hommailtua vuosien aikana, niin niille todella sopii toi nimike "look" siihen perään. Näyttää kyllä samalta mitä alkuperäiset, mutta laatu ja istuvuus on jotain kieron lasikuitupuskurin luokkaa. Mitä tulee noihin E39:n valoihin, niin noi Hellan facelift halogeenit ei ole kuitenkaan kuin pari sataa kalliimmat mitä noi kuttaperkka Depot.

En huomannut juurikaan eroa prefaceliftin ja faceliftin välillä. Ehkä prefaceliftin valokeila oli hitusen laajempi. Taas toisaalta faceliftin valo on vähän kirkkaampi (voi johtua myös iän tuomasta sameutumisesta vaikkei valoilla ollut ajettu ku about 65tkm).
    Last edited by Esko; 24-01-2012, 17:35.

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Miksi, huonoja kokemuksia? Eikös prefacelitin valoteho ole parempi kuin facelift Hellan?

Onkohan nuo piritekin prefacelift orggis tyyliset depoja? Ei olis paha hinta, voi heittää facelit Hellat mäkeen kun toisesta on säätötanko poikki.
    En katsonut, mutta käytänössä ei ole muuta kun depo saatavina jos haluaa xenon hyväksytty.

Toki itse meinaa laitta hellan halogeenit ja jälkiasentaa 2x 50w xenonit lyhyille ja pitkille. Mielenkiintoinen sitten vertailla onko valokuvia mitenkään erilainen kun ns aidot hellan xenon hyväksytty faceliftit....

....ja älä heittää ne mäkeen niille fl helloilla on nyt myös säätötanko korjaus sarjat saatavina.

Leave a comment:

• jeepster
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Minulla olisi käyttöä originaaleille facelift-valoille. Saa olla säätötangot poikki, linssit huonona ja pleksit vaikka rikki, kunhan takaosa umpiosta on ehjää.. Liimasin näet aikoinaan linssit kiinni sikaflexilla bi-xenon asennuksen yhteydessä ja nyt kun säätötanko meni rikki niin ainoa keino saada hilut ulos on pilkkoa valo paloiksi.
    Multa jää faceliftiumpiot noilla spekseillä, kuskinpuolelta sivusäätö poikki, ja jotain feelua heijastimissa. Kunhan vain uudet tulee.

Leave a comment:

• -Tapi
    replied
    voi heittää facelit Hellat mäkeen kun toisesta on säätötanko poikki.
    Minulla olisi käyttöä originaaleille facelift-valoille. Saa olla säätötangot poikki, linssit huonona ja pleksit vaikka rikki, kunhan takaosa umpiosta on ehjää.. Liimasin näet aikoinaan linssit kiinni sikaflexilla bi-xenon asennuksen yhteydessä ja nyt kun säätötanko meni rikki niin ainoa keino saada hilut ulos on pilkkoa valo paloiksi.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Unohda ne Depot.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Ringali View Post
    no nää mitkä mulla ois kiikarissa niin ois nimenomaan xenoneilla ollut alunperin. mua nyt ei sinänsä edes kiinnosta saada tuota automaattista valonsäätöä toimimaan, mutta pitäis kuitenki manuaalisesti saada pelaamaan. eli munko ois sitte helpompi etsiä semmoset fl.umpiot mitkä on halogeeneilla ja niihin vaan sitte jälkiasennus xenon sarja.?
    Noita alkuperäisiä xenoneita varten tarvitset vain valoille adapterikaapelit (ja uuden asennustelineen valojen alle). Korkeudensäädön liitin käy suoraan ja säätö toimii. Koodausta ei tarvita eikä automaattisäätöä vaadita 1996 malliseen autoon.

Leave a comment:

• Juize
    replied
    no nää mitkä mulla ois kiikarissa niin ois nimenomaan xenoneilla ollut alunperin. mua nyt ei sinänsä edes kiinnosta saada tuota automaattista valonsäätöä toimimaan, mutta pitäis kuitenki manuaalisesti saada pelaamaan. eli munko ois sitte helpompi etsiä semmoset fl.umpiot mitkä on halogeeneilla ja niihin vaan sitte jälkiasennus xenon sarja.?
    Jos et ostakkan noita xenon umpioita itselles, niin ilmoittele myyjä, niin ostan ne pois.

Leave a comment:

• Ringali
    replied

Leave a comment:

• Esko
    replied
    ei koodausta vaikka facelift umpiot tulis xenoneilla? mietin vaan sitä automaattista tason säätöä kun sitä ei toimintaan saa kun ei mun autossa semmosia tiestikkään ole. ois vaan edukkaasti tiedossa alkuperäset hellan umpiot jotka paljo mieluummin laittaisin kuin esim. depon tarvike vastaavat.
    Unohda ne Depot ja osta budjettiratkaisuna Hellan facelift halogeenit ja ostat niihin sitten jälkiasennus xenonit. Noi halogeenit kustantaa jotain 450€ luokkaa. Jos haluaa sen automaattisen korkeudensäädön, niin Hellan asennussarja kustantaa noin 240€.

Leave a comment:

• jeepster
    replied
    ei koodausta vaikka facelift umpiot tulis xenoneilla? mietin vaan sitä automaattista tason säätöä kun sitä ei toimintaan saa kun ei mun autossa semmosia tiestikkään ole. ois vaan edukkaasti tiedossa alkuperäset hellan umpiot jotka paljo mieluummin laittaisin kuin esim. depon tarvike vastaavat.
    ja tää ois tavallaan ollu järkevää mainita heti alussa. mutta mielenkiintoinen kysymys sinänsä, kiinnostais itteäkin. ilmeisesti noissa uudemmissa on koodaus ehdoton, mutta kuinka e39;ssä?

Toinen liittyen asiaan mikä kiinnostais tietää et onko halogeeni ja xenonumpiolla muuta eroa kuin lampun kiinnitys?
    Valokuvio näyttäis tulevan noilla xenonadaptereilla ihan sama kuin halogeenipolttimolla

Sellasta automaattisäätösarjaa on ilmeisesti saatavana, ja joku väittää ettei sitä automaattisäätöä tartteis kaikissa vuosimalleissa

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    onko kellään kokemuksia umpioiden vaihdosta niin että vanhanmallisten halogeeni umpioiden tilalle alkup. hellan facelift umpiot? mahtaa tarvita liittimiin jotku adapterit ja pitääkö valomoduulia koodailla?
    Hellalta ja muilla on saatavina adapteri sarja osa # 2 381 0479
    Last edited by EPDM; 24-01-2012, 00:15.

Leave a comment:

• Ringali
    replied
    onko kellään kokemuksia umpioiden vaihdosta niin että vanhanmallisten halogeeni umpioiden tilalle alkup. hellan facelift umpiot? mahtaa tarvita liittimiin jotku adapterit ja pitääkö valomoduulia koodailla?

Originally posted by buksin-1 View Post
    Vain adapterit, koodausta ei tarvita

Leave a comment:

Working...
X