Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #16
    Originally posted by -KK- View Post
    Tuota smoothnes varten data otetaan kampiakselin tunnistimelta ja joka sylinterin sytystyshetkellä (jälkeen) katotaan miten vaikuttaa kampiakselin pyörimiseen ja paljonko eroaa optimista arvosta (pulssin ajassa sen sylinterin osalta). Todella tarkalleen ottaenhan se kampiakselin pyörimisnopeus muuttuu koko ajan, eli liike joko kiihtyy tai hidastuu. Suurempi luku, niin potkasee enempi väärin ja heittänee enempi siitä mitä pitäs olla. Tuolloinhan kampiakselin anturilta tuleva pulssi on ajallisesti kestoltaan joko pidempi tai lyhyempi. Millisekunteja. Yksinkertaistettuna. Noita aikojahan verrataan keskenään sylintereiden osalta.
    No jos jokin sylinterin arvo on "tapissa" niin mitäs ruvetaan remppaamaan???
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Arnolds View Post
      No jos jokin sylinterin arvo on "tapissa" niin mitäs ruvetaan remppaamaan???
      Puolaa, tulppaa, suutinta ja imuvuodot kannattaa tutkiskella.

      Pahalla tuurilla tutkitaan puristuksia ja venttiileitä, tosi pahalla vaihdetaan mäntiä.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #18
        Originally posted by Arnolds View Post
        No jos jokin sylinterin arvo on "tapissa" niin mitäs ruvetaan remppaamaan???
        Paljos on tapissa? Vihreä alue on siis 1000 saakka...
        Onko 216 jo paljon?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #19
          Nostetaas tätä hieman esille et millaisia ovat normaalit smoothness arvot esim m62 koneissa?
          Lukaisin tuossa itseltä inpalla live dataa ja siinä suurin osa on alle sadan mut muutama sylinteri näytti jopa melkein 500 voiko tästä päätellä et jotain on pahasti pielessä?

          Comment

          • -KK-
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 265

            #20
            Originally posted by EOL View Post
            Nostetaas tätä hieman esille et millaisia ovat normaalit smoothness arvot esim m62 koneissa?
            Lukaisin tuossa itseltä inpalla live dataa ja siinä suurin osa on alle sadan mut muutama sylinteri näytti jopa melkein 500 voiko tästä päätellä et jotain on pahasti pielessä?
            Asiantuntijat osaa sanoa tuosta paremmin, mutta ite tarkistaisin muutaman asian jos lähtee tutkimaan:

            -Inpalla moottorin tyhjäkäyntikierrokset. Onko oikealla tasolla. Liian alhainen kierrosluku saanee käymään epätasaisesti ja myös seurannaisoireita ja herjojakin. Imuvuoto taikka tyhjäkäyntisäätö tai ehkä maf, mitkä pitäs näkyä vikakoodeissa esim. lambda taikka seosherjana myös jos aivan pielessä. Jos kierrokset ok, niin se on hyvä ja voi miettiä lisää

            -Miten roughnes ylemmillä kierroksilla, tasoittuuku vai paheneeko. Liittyy tyhjäkäyntiin

            -V8 moottorisesta on hyvä katsoa Inpalla livedatat oikean ja vasemman puolen lambdoista. Onko arvot kuinka samat ja lähellä tavoitearvoja mitä ne pitäs olla. 1-2-3-4 on toinen bank ja 5-6-7-8 toinen bank eli puoli. Näkyykö tuolla roughness 500 sylinterin puolella isoja heittoja

            -Mä itse olen laittanut injektor cleaneria joskus tankkiin ja tuntuu parantavan käyntiä kauttaaltaan. Jotkut ei pidä kemikaalien käytöstä, eli omalla riskillä

            -Jos alkaa ropaamaan, niin tulppien kiristys ettei ole löystynyt ja sitten sytytyspuolan vastusarvot voi mitata samalla kun on irti. Arvot löytyy service manuaalista. Puolan voinee vaihtaa toisen toimivan sylinterin kanssa ja katsoa miten roughness muuttuuko eli seuraako

            Nämä ihan harrastelijan näkemyksellä pikaisesti miettien. Uskoisin, että kävisi epätasaisesti jos jotain olisi pahasti pielessä.

            Comment

            • asoh
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 289
              • mikkeli

              #21
              m62b35

              Itsellä on tällaiset arvot ja auto toimii muuten aivan moitteetta mutta kun käden laittaa koneen päälle sen ollessa tyhjäkäynnillä niin selvästi sylintereiden epätasaisuuden tuntee. Osaako joku kertoa mikä olisi ilmeisin paikka josta johtuisi. Koneena siis m62b35 ja vuosimallia -96
              Attached Files
              Nykyinen.
              e39 535i V8

              ex.
              e36 320i

              http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 826
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by -KK- View Post

                -Miten roughnes ylemmillä kierroksilla, tasoittuuku vai paheneeko. Liittyy tyhjäkäyntiin
                Ainakin mulla näyttää kierroksilla nollaa joka sylinterillä. Ilmeisesti tuota roughnesia lasketaan vaan tyhjäkäynnillä?
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • asoh
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 289
                  • mikkeli

                  #23
                  mulla lukemat vähän kasvaa mutta erot pysyy samana ku nostaa kierroksia.:think
                  Nykyinen.
                  e39 535i V8

                  ex.
                  e36 320i

                  http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by turbopuusti View Post
                    Ainakin mulla näyttää kierroksilla nollaa joka sylinterillä. Ilmeisesti tuota roughnesia lasketaan vaan tyhjäkäynnillä?
                    Toimikohan tuo laskenta vain 2000rpm tai 3000rpm asti.

                    Comment

                    • EOL
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 175
                      • Kankaanpää, Finland

                      #25
                      Originally posted by asoh View Post
                      Itsellä on tällaiset arvot ja auto toimii muuten aivan moitteetta mutta kun käden laittaa koneen päälle sen ollessa tyhjäkäynnillä niin selvästi sylintereiden epätasaisuuden tuntee. Osaako joku kertoa mikä olisi ilmeisin paikka josta johtuisi. Koneena siis m62b35 ja vuosimallia -96
                      Miksi tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa toi ilmamäärä mittaus näyttää täyttä palkkia ja huuto merkkiä kun itsellä näkyy ihan samallalailla inpassa toi, mutta olen nähnyt kuvia et siin on vähän vain tota mustaa palkkia. Onko tuossa jotain vika vai mist toi johtuu?

                      Comment

                      • asoh
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 289
                        • mikkeli

                        #26
                        Originally posted by EOL View Post
                        Miksi tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa toi ilmamäärä mittaus näyttää täyttä palkkia ja huuto merkkiä kun itsellä näkyy ihan samallalailla inpassa toi, mutta olen nähnyt kuvia et siin on vähän vain tota mustaa palkkia. Onko tuossa jotain vika vai mist toi johtuu?

                        Kyllä se huutomerkki taitaa kertoa että jossain on jotain vikaa mut en itsekkään tiedä että missä vois. Imuvuoto tms?:think
                        Nykyinen.
                        e39 535i V8

                        ex.
                        e36 320i

                        http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 507
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by EOL View Post
                          Miksi tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa toi ilmamäärä mittaus näyttää täyttä palkkia ja huuto merkkiä kun itsellä näkyy ihan samallalailla inpassa toi, mutta olen nähnyt kuvia et siin on vähän vain tota mustaa palkkia. Onko tuossa jotain vika vai mist toi johtuu?
                          Itselläkin näyttää tuota ilmamassaa 17,5 huutomerkin kanssa. Ja noissa smoothnes arvoissa sylinteri 7 näyttää 3 ja muut 60-250, lukuunottamatta sylinteri 5 jossa 500. Kylmänä nykii kiihyttäessä alle 2000 rpm ja lämpöisenä meinaa tyhjäkäynti "humpata". Imuvuotoa ei löydy
                          Last edited by -kalevi-; 18-09-2013, 19:53.
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Originally posted by asoh View Post
                            Kyllä se huutomerkki taitaa kertoa että jossain on jotain vikaa mut en itsekkään tiedä että missä vois. Imuvuoto tms?:think
                            Huutomerkki tarkoittaa sitä että arvo on yli asteikon, asteikot taas voi olla ihan mitä vaan riippuen siitä mikä skripti sattuu olemaan. Ei siis kerro mistään mitään.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • EOL
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 175
                              • Kankaanpää, Finland

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Huutomerkki tarkoittaa sitä että arvo on yli asteikon, asteikot taas voi olla ihan mitä vaan riippuen siitä mikä skripti sattuu olemaan. Ei siis kerro mistään mitään.
                              Okei eli inpassa on jokin skripti mikä tuon tekee? No mistä voi selvittää mikä skripti ois toimiva ja näyttäs tuonkin arvon oikein kun autohan on vm.96 540 ja inpan hommasin jartsa02:selta.
                              Entä mitkä ois toimivan 540 kyseiset arvot?

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by EOL View Post
                                Okei eli inpassa on jokin skripti mikä tuon tekee? No mistä voi selvittää mikä skripti ois toimiva ja näyttäs tuonkin arvon oikein kun autohan on vm.96 540 ja inpan hommasin jartsa02:selta.
                                Entä mitkä ois toimivan 540 kyseiset arvot?
                                Arvot on ihan oikein, ei ne palkit ole muuta kuin visuaalista ilmettä varten. Niitä ei pidä tuijotella tai tulkita enempiä. Ilmamäärämittauksella ei ole oikeaa arvoa, riippuu kelistä ja lämpötiloista.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎