Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Tiedän nyt miten ne pikselit saa takaisin, mutta joku voisi vielä kertoa mulle miten ne sa***nan mittarineulat saa irti rikkomatta mitään. Tarviis varmaan tehä joku ulosvetotyökalu., että pääsis tekeen ton homman.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Tiedän nyt miten ne pikselit saa takaisin, mutta joku voisi vielä kertoa mulle miten ne sa***nan mittarineulat saa irti rikkomatta mitään. Tarviis varmaan tehä joku ulosvetotyökalu., että pääsis tekeen ton homman.
      Kysäseppä huru-ukolta, sillä tais olla joku teoria noiden irroitukseen.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Laitoin postia huru-ukolle, toivottavasti hänellä on tietoa E39/E38:sta, sillä käsitykseni mukaan esim. E36:ssa se olis helpompi homma.
        Last edited by KFZ-Koenig; 18-02-2005, 11:17.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Laitoin postia huru-ukolle, toivottavasti hänellä on tietoa E39/E38:sta, sillä käsitykseni mukaan esim. E36:ssa se olis helpompi homma.
          Mä uskoisin että ne lähtee kyllä samallalailla kaikista malleista..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #20
            Näissä E38/E39/X5 on vielä sellanen skeida homma, että neuloissa ei ole mitään kohdistuhommelia vaan neulan voi tökkää takas mihin kohtaan vaan. Käsittääkseni joissain penareissa neulat ei mene kuin yhteen kohtaan ja niitä ei tarvii erikseen kalibroida.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Dr_ink
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 402
              • Vantaa

              #21
              Jenkeissä menee kaikki noi takuuseen!. suomessa en ole kenenkään kuullut noita korjaavan vaikka alalla työskentelenkin.
              - Trying is the first step towards Failure -

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #22
                Niinhän mä tossa aikasemmin jo postasin, mutta Suomessa kun noita ryhmäkanteita tai muita ison maailman pelottelujuttuja ei ole, niin pitää vaan nysvää kaikki ite. Voishan sitä käydä murisemassa Laakkosella, mutta nehän naurais mut suoraan pihalle. Ei oo Saksassakaan jengi saanu ilmaseks mittaristoja, vaikka on valittanu suoraan penarin päämajaan.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  Originally posted by Rahu
                  Mä uskoisin että ne lähtee kyllä samallalailla kaikista malleista..
                  Huru-ukon mukaan hän oli kaivanut neulat ylös kahdella veitsellä nostamalla E36:sta, mutta ei kyllä samalla konstilla näytä irtoavan E38:sta. Ite oon kokeillu jo kaikilla pakista löytyvillä työkaluilla...

                  Kummassakaan ei ole kohdistusta niille neuloille, mutta jotain eroa niissä sovituksissa tuntuu olevan. Günther laittanu liimaa varmaan väliin, jotta saa myydä uusia mittaristoja vähän väliä ja pikselivirheetkin taitaa olla jo tehtaalla ohjelmoitu ***tana.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • sand
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 155
                    • palokka

                    #24
                    Täällä näytti olevan jotain saksankielistä tarinaa pikselivirheestä: http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi.../nice2know.asp

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Noniin, ei muuta kun kontakt60:ä väliin ja kokeilemaan..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #26
                        No toi ei ole kyllä mitään uutta ja toi on vain väliaikainen ratkaisu. Tässä kuvassa jonka löysin joltain itävaltalaiselta jylpyltä on se oikea vian aiheuttaja (punanen kumiraita) ja se painaa tai sen pitäis painaa noita kontakteja tota piirilevyä vasten. Toi kontaktisprayn tunkeminen joka paikkaan voi tietysti parantaa tota punasen raidankin kontaktia, mutta vain väliaikaisesti. Sitten kun kontaktispray on haihtunut, katoo pikselit taas. Parempi ois siis saada neulat irti ja tumpattuu jotain biittiä ton punasen raidan lisäks. Sillä sais aikaan korjauksen joka kestäis ikuisesti.

                        Huvitti kun katto noita kuvia missä koko mittaristo kellu kontaktisprayssä ja jostain kumman syystä se jätkä ei ollu ottanu yhtään before/after-kuvaa. Mahtoko toimia sittenkään niin hyvin??? Itelle koklasin joskus sitä muovibiittiä mustan peltikehyksen alle, muttei auttanu yhtään.

                        Ebay-ohjeissa, joita voi kovaan hintaan ostaa neuvotaan kans läträämään tuon kontaktisprayn kanssa (neg. bewertungien perusteella. En ehtiny ostaa ite.), joten kyl se mittaristo pitäis saada osiks...
                        Last edited by KFZ-Koenig; 18-02-2005, 23:30.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Itse olen purkanut tuon näyttö-osan ilman että tarvi mitään muuta purkaa, eli otin ne kumilärpykät sun muut mitä se näyttö sisälsi putsasin ja laitoin kontakti sprayta ja kiilasin vähän tiukempaan sen kehyksen takaisin niin kaikki alko toimiimaan mutta ei pitkäksi aikaa, mutta loppujen lopuksi sain varmaan puolet herätettyä kuolleista joten kannatti.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #28
                            saakohan tuohon mittaristoon vaihdettua erikseen polttoaine ja kierroslukumittaria? ja onko nyt kelläät varmaa tietoa miten ne neulat irtoaa ennen rupeen avaan mittaria
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #29
                              Originally posted by Rahu
                              Itse olen purkanut tuon näyttö-osan ilman että tarvi mitään muuta purkaa, eli otin ne kumilärpykät sun muut mitä se näyttö sisälsi putsasin ja laitoin kontakti sprayta ja kiilasin vähän tiukempaan sen kehyksen takaisin niin kaikki alko toimiimaan mutta ei pitkäksi aikaa, mutta loppujen lopuksi sain varmaan puolet herätettyä kuolleista joten kannatti.
                              Millä "svidulla" sait sen kehyksen irti mitaritauolua irroittamatta. Täällä on mittari pöydällä eli projekti päällä, mutta meinaa hyytyä tähän, kun ei uskalla kammeta niitä neuloja pois. Ja jos ne ottaa vex, miten ne sa takaisin just oikeeseen kohtaan akselia?
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                #30
                                Aukeshan se saatana.. Vielä kun sais tuon folion sievästi irti näyttömodulista ja pinnat puhdistettua. sen jälkeen kumilistan alle "fylliä" ja kokeilemaan..
                                Kuvat on vähän hämäriä, johtuen Sony mini-DV kamerasta, jolla ei parempia saa....
                                Last edited by Samppasika; 19-02-2005, 14:56.
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎