Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #76
    Rahu

    Voiko ne LCD:n ruuvit (4kpl) saada etupuolelta esiin, jos poraa pienet reiät siihen valkoseen välimuoviin? Silloinhan sen saisi korjattua helpolla irrottamatta viisareita ja rikkomatta LCD:n alkuperästä kiinnitystä?
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #77
      Mittarisrto näyttäs olevan juuri samanlainen kuin tolla tyypilläkin.

      Kyllä ne punaiset on muovia ja sinne alle voi virittää jotain mikä vähän kohottais niitä sillä seurauksella että se painaisi kovempaa sitä piirilevyä vasten.

      LCD on kiinni niillä ruuveilla ja sitten 6 väkäsellä mitä pitää toiselta puolelta puristaa ja samalla vetää näyttöä irti

      Niin siinä tapauksessa on turha irroittaa viisareita jos se kosketushäikkä on tuossa näytön päässä eikä piirilevyn, mutta jos tuossa piirilevyn päässä niin silloin tottakai pitää irroittaa.

      Mulla kävi itsellänikin tuo sama asia mielessä että vois porata reijät mistä vois ruuvata ruuvit auki mutta avattuani katsoin mihin kohti reijät tulisi niin ainakin kaksi jäisi niistä näkyviin koska ne tulis kulutus ja nopeusmittarin taustan läpi ..Ei hjuva

      Sitä mä en tajuu et miks toi jätkä noissa kuvissa repii tuon kelmun irti, saako niitä jostain uusia? koska käsittääkseni se on mennyttä sen jälkeen.

      Ja muutama kuva taas.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #78
        Originally posted by Rahu
        Noniin, taas päästiin eteenpäin eli viisarit irroitettu käyttämällä äärimmäistä varovaisuutta, tai ainakin niin äärimmäistä kuin leathermanilla voi

        Eli sain kuin sainkin leathermanin mahtumaan sinne väliin vaikka jollain paremmilla pihdeillä se onnistuisi varmasti paremmin/helpommin, mutta pääasia että viisarit on irti ja kaikki toistaiseksi ehjää

        KFZ: viisarit on tiukassa niin kuin tässä on jo monesti todettukin ja akseli pysyi paikallaan vaikka ei sillä merkitystä olekaan vaikka ne liikkuisikin koska sen viisarin voi laittaa joka tapauksessa mihin asentoon tahansa. Kyllä ainoastaan kulutuksessa on hole siinä akselin kohdalla eli jatkossa ei tarvi mistään muista viisareista ottaa enää sitä hattua pois. Kerrohan lisää tuosta muovisuirusta!?

        Eli nyt pitäisi tietää kummassa liitoksessa ne viat yleensä on siinä näytössä eli siinä näytön päässä vaiko siinä missä se liittyy piirilevyyn? Ilmeisesti juttujen perusteella kuitenkin siinä näytön päässä jos niitä kerran on korjattu ilman viisarin irroituksia, eli jos näin niin silloinhan on turhaa ainakin tämän asian takia irroittaa viisareita!?

        No asia on kuitenkin loppuun käsitelty ainakin sen suhteen että saako viisarit ehjänä irti niin SAA!

        Tuossa vielä muutama kuva
        Katos perkelettä... Sait sen auki! Vois sanoa että työ voitto!
        Kauanko meni aikaa taistellessa?
        Lähtikö ne viisarit ihan suoraan ylöspäin vääntämällä/kampeamalla, vaiko kiertäen/nitkuttamalla?
        Onko se muovikalvo jossa ne johteet kulkee liimattu kiinni siihen piirilevyyn, vai pelkästään puristamalla?

        Nyt tarvii sitten kerätä rohkeutta omaan projektiin ja käydä ostamassaa valmiiksi kontaktisprayta ja muuta tarvittavaa...
        Mitä kaikkea tuossa vois tarvita? Suoria elektroniikka pihtejä löytyy ja tuolla jo aiemmin tehdyllä ulosvetimen "sorkkaraudalla" voinee kammeta niitä viisareita ylöskäsin.?.? Oisko sellaiset ohutkärkiset käyrät pihdit optimaaliset tuohon. Jos vielä sais sellaset lukittuvat???

        EDIT:
        Originally posted by Rahu

        Sitä mä en tajuu et miks toi jätkä noissa kuvissa repii tuon kelmun irti, saako niitä jostain uusia? koska käsittääkseni se on mennyttä sen jälkeen.
        Siten sais ainakin kontaktipinnat puhdistettua kunnolla. Itellä kävi mielessä, että irrottais tuon muovikalvon ja kevyesti hivaisis 1200 vesihiomapaperilla puhtaaksi kosketuspinnat ja puhdistais sen jälkeen isopropanolilla. sitten vaan uudestaan kiinni vaikka pikaliimalla nurkista ja kontaktisprayta väliin... Pitäis vaan ennen irrotusta merkata ohuella tussilla oikeat kohdat, että saa takas. (ja varoa, ettei hinkkaa merkkejä propanolilla vex)
        Last edited by Samppasika; 20-02-2005, 20:07.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #79
          Miten se LCD kytkeytyy siihen piirilevyyn? Siitä ei ole missään näkynyt kunnon kuvia. Yleensähän noissa on ns. seepra-kumi eli kumisuikale jossa on johtavia raitoja jotka sitten kytkeytyy piirilevyn folion ja LCD:n kontaktipintojen välille. Ja sitten kun se kumi painuu lyttyyn katoaa pikseleitä, samaa vikaahan oli joissain Nokian kännyköissä. Ne kehyksessä olevat kumisuikaleet sitten painaa näyttöä tuota kumia vasten, mutta jos se kumi on hyytynyt niin ei sitä lisäsuikaleilla kovin pitkäksi aikaa saa kuntoon. Niin ajatukseni on se, että tuota seepra-kumia varmaan saa jostain ostettua, joten sen vaihtamalla voisi saada pysyvän korjauksen aikaiseksi.

          edit: näköjään tulikin jo kuvia eikä siinä tuota kumia ole...
          Last edited by TJJ; 20-02-2005, 20:01.
          E39 528iA

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #80
            Samppasika: Mähän Sanoin että sen saa auki Aikaahan tuossa on mennyt pikku hiljaa tehdessä koko päivä oikeastaan kun kaikkee muutakin tässä välissä tulee tehtyä.


            Viisarit lähtee helpoiten kärkipihdeillä pitämällä takapuolelta ja sormilla viisarista kääntäen vetämällä.

            Muovikalvo on liimattu jollain liimalla koska jos yrittää vetää nii näyttäis hajoavan.

            Työkaluja tuohon ei tarvi kuin kärkipihdit torx avaimia ja varmaan sitä kontakti sprayta.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #81
              Mä luulen, että toi jätkä noissa kuvissa purki ton mittariston, muttei saanu sitä ikinä kasaan...

              Taidan olla harvinaisen tyhmä kun en tajua mitä sä Rahu tarkotat tolla, että jos vika on näytön päässä, ei viisareita tarvii irrottaa? Onko se näyttö jotenkin irrotettavissa takakautta poraamatta ruuveja kokonaan pois? Jos ne ruuvit poraa, niin voiko sen näytön saada irti vaikkei purista niitä juttuja pihdeillä kasaan?

              Tässä http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=30438 on jotain ohjetta ilmastoinnin pikselivirheiden korjaukseen. En oo nähny kyseistä Leiterbahnia ikinä livenä, mutta jos se on samanlainen kuin mittaristossa, niin tossa neuvotaan jotenkin nyppäämään se irti, putsaamaan kontaktit ja käyttämään uutta kohtaa eli lyhentämään tota lattaa jne. Miltä se kontaktijuttu näyttää, voiko sitä putsata tai muuten kontakteja parantaa tai kuinka paljon siitä lähtee sitä johdista irti, jos sen vetää varovasti kokonaan pois? Noiden yksien jenkkisivujen mukaan, ne kyllä laittais vaan biittiä tonne punasten kumien väliin eli muuta ei tarviis tehä...
              Last edited by KFZ-Koenig; 20-02-2005, 20:30.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #82
                Originally posted by Rahu
                Samppasika: Mähän Sanoin että sen saa auki Aikaahan tuossa on mennyt pikku hiljaa tehdessä koko päivä oikeastaan kun kaikkee muutakin tässä välissä tulee tehtyä.


                Viisarit lähtee helpoiten kärkipihdeillä pitämällä takapuolelta ja sormilla viisarista kääntäen vetämällä.

                Muovikalvo on liimattu jollain liimalla koska jos yrittää vetää nii näyttäis hajoavan.

                Työkaluja tuohon ei tarvi kuin kärkipihdit torx avaimia ja varmaan sitä kontakti sprayta.
                Piru ku sais jostain uuden tuollaisen johde kalvon.... Sitten alkais olla onnistuminen kohtuu varmaa. Kun vielä laittais jotain niiden talla muovien alle tai korvais ne jollain joustavammalla tavaralla... Luultavasti ne kontakti häiriöt tulee noiden kiristys pisteiden väliin keskivaiheille, kun piirilevy/ näytön kehys (se valkoinen) taipuu...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #83
                  Originally posted by KFZ-Koenig

                  Taidan olla harvinaisen tyhmä kun en tajua mitä sä Rahu tarkotat tolla, että jos vika on näytön päässä, ei viisareita tarvii irrottaa? Onko se näyttö jotenkin irrotettavissa takakautta poraamatta ruuveja kokonaan pois? Jos ne ruuvit poraa, niin voiko sen näytön saada irti vaikkei purista niitä juttuja pihdeillä kasaan?
                  Varmaan tätä! Että se näytön kehyksen ja muovikalvon toisen pään saa näkösälle purkamatta viisareita:
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #84
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Mä luulen, että toi jätkä noissa kuvissa purki ton mittariston, muttei saanu sitä ikinä kasaan...

                    Taidan olla harvinaisen tyhmä kun en tajua mitä sä Rahu tarkotat tolla, että jos vika on näytön päässä, ei viisareita tarvii irrottaa? Onko se näyttö jotenkin irrotettavissa takakautta poraamatta ruuveja kokonaan pois? Jos ne ruuvit poraa, niin voiko sen näytön saada irti vaikkei purista niitä juttuja pihdeillä kasaan?

                    Tässä http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=30438 on jotain ohjetta ilmastoinnin pikselivirheiden korjaukseen. En oo nähny kyseistä Leiterbahnia ikinä livenä, mutta jos se on samanlainen kuin mittaristossa, niin tossa neuvotaan jotenkin nyppäämään se irti, putsaamaan kontaktit jne. Miltä se kontaktijuttu näyttää, voiko sitä putsata tai muuten kontakteja parantaa? Noiden yksien jenkkisivujen mukaan, ne kyllä laittais vaan biittiä tonne punasten kumien väliin.
                    Saatan selittää vähän epäselvästikin tässä touhutessani mutta tarkoitan sillä sitä kun se kelmuhan on molemmista päistä kiinni tietysti eli näytössä ja piirilevyssä, jos kontaktihäikkä on näytön päässä niin silloin ei tarvi purkaa mitään muuta kuin mittaristo auki, koska sen näytön pystyy purkamaan etupuolelta mutta noita kontakteja piirilevyn puolella ei pysty etukautta tsiigaamaan, toivottavasti tämä selvensi asiaa.

                    Sä voit ne ruuvit porata etukautta mutta sä joudut poraamaan myös mittariston taustan läpi jolloinka reijät jää ikuisiksi ajoiksi näkymään, et kai sä suinkaan sellaista tahdo!?
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #85
                      Jaa tota! No mä kun en tajunu, että näytöllä on 2 päätä...

                      No aattelin, että ne porais takakautta,mutta toi oli kyllä terävä havainto, että ne viisarit pitää pyörittää irti, eikä vaan nostaa. Taitaa siis olla fiksuin tehä noin kuin teit.

                      Sorry, että jauhan tässä paskaa vaan, mutta on vähä vaikee hahmottaa noita hommia, kun ei oo kun pari kuvaa edessä.
                      Last edited by KFZ-Koenig; 20-02-2005, 20:44.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Tuo leiterbahn on juuri tuota seeprakumia ja sen korjaaminen olisikin helppoa.


                        Valitettavasti mittarissa ei ole tuota ratkaisua vaan tuo muoviviritys.
                        En nyt edes tajua mitä se kontaktispray auttaa, onko se muovikalvo kuitenkin osittain irti eli sprayta saa sinne muovin ja piirilevyn väliin? Entäs jos se spray liuottaakin liiman irti...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #87
                          Originally posted by TJJ
                          Tuo leiterbahn on juuri tuota seeprakumia ja sen korjaaminen olisikin helppoa.


                          Valitettavasti mittarissa ei ole tuota ratkaisua vaan tuo muoviviritys.
                          En nyt edes tajua mitä se kontaktispray auttaa, onko se muovikalvo kuitenkin osittain irti eli sprayta saa sinne muovin ja piirilevyn väliin? Entäs jos se spray liuottaakin liiman irti...
                          Ach so tommosta se on. Se em. V8 Enzo 7er.comsta on aina sanonut, että se ei pysty enää korjaamaan mittareita, joihin on suihkittu kontaktispraytä, joten taidat olla oikeassa tuon liiman katoamisen suhteen.
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #88
                            Samppasika

                            Jos sulla on toi mittaristo jo pöydällä, niin viittitkö tehdä testin ja tunkee tohon vaaleenpunasen jutun alle lisää tavaraa ja koittaa autossa auttoiko se? Rahun saattaa olla vaikee testaa tota mittaristoa enää missään autossa, joten varmuutta korjauksesta ei taida tulla sitä kautta, vaikka sinne näytön alle laittais mitä.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #89
                              Tuossa pari kuvaa taas miten käy kun repii sen kelmun irti, näyttäis että siinä ei ole juuri ollenkaan kontakti pintoja jäljellä, vai mitä olette mieltä?
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                #90
                                Originally posted by KFZ-Koenig
                                Samppasika

                                Jos sulla on toi mittaristo jo pöydällä, niin viittitkö tehdä testin ja tunkee tohon vaaleenpunasen jutun alle lisää tavaraa ja koittaa autossa auttoiko se? Rahun saattaa olla vaikee testaa tota mittaristoa enää missään autossa, joten varmuutta korjauksesta ei taida tulla sitä kautta, vaikka sinne näytön alle laittais mitä.
                                Ei oo pöydällä, mutta kun eilen oli, laitoin sen NÄYTÖN PÄÄN kumin alle pahvisuikaleen kasatessa ja kaikki kadonneet pikselit on edelleen poissa ja taitaa olla pari uuttakin.. tana...
                                Mulla ei ollu mitään kontakti mömmöjä käsillä, eli lisäsin vain sen pahvisuikun ja toivoin parasta..
                                Nyt nukkumaan... Herätys ennen sianpieremää. Jatketaan huomenna illansuussa
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎