E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #121
    Jaahas rahulle pilttemaa
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #122
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Jaahas rahulle pilttemaa
      Joo joo mut älä käsitä väärin, ainoastaan releet sieltä kun halvemmalla saa samaa tavaraa, muut osat on kyllä original teileä
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4339
        • Turku

        #123
        Elektroniikkaliikkeistä, vaikkapa Suomen huoltopalvelusta. www.shp.fi
        Netin kautta ei välttämättä saa, mutta tiskiltä pitäisi löytyä.

        Edit:No ei sieltäkään näyttänyt löytyvän mitään.
        Last edited by jani73; 21-02-2005, 21:09.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #124
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Jaahas rahulle pilttemaa

          Originally posted by Rahu
          Joo joo mut älä käsitä väärin, ainoastaan releet sieltä kun halvemmalla saa samaa tavaraa, muut osat on kyllä original teileä
          No ei sit laiteta Piiltemaa, mä käynkin hakee ne releet Motonetistä, niissä kun ei oo mitään merkkiä päällä
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #125
            Originally posted by jartsa02
            No ei sit laiteta Piiltemaa, mä käynkin hakee ne releet Motonetistä, niissä kun ei oo mitään merkkiä päällä
            No nyt kuullostaa miehen puheelta
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #126
              Ja eteenpäin mennään..


              Nyt löyty oikea aine millä lähtee liimat kalvosta ja kosketuspinnat saa esiin, yllättäen vielä omasta hyllystä tämän rinnalla propanolikin on juotavaa eli tällä(kts. kuva)mä yleensä poistan esim. ikkunakalvotuksessa silikonit ikkunan reunoista jotta kalvo tarttuisi hyvin ihan ikkunan reunaan ja sekä liiman hankalista paikoista

              Elikkä nyt on laitettu näyttö jo takaisin paikoilleen ja ainakin silmämääräisesti johtimet ylettyvät osumaan oikeisiin paikkoihin, ja kumityynyjen alle on laitettu myös fyllinkiä jotta ne varmasti painaisi tiukasti kosketuspintoja vasten, eli jos ei nyt toimi niin silloin seuraava vaihe saattaisi olla sitten suurennuslasin osto ja tuon "hopeamaalin" osto millä voisi ehkä parantaa kontakteja vielä.

              Huomenna.. Tai siis tänään varmaan kasaan tuosta mittaristosta loputkin ja sitten pitäisi johonkin autoon kokeilla että onko siinä mitään eloa vai onko se ihan death

              Tuossa myös muutama kuva putsaus operaatiosta

              ..Ja nyt välillä nukkumaan.
              Last edited by Rahu; 21-02-2005, 23:43.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #127
                Originally posted by Rahu
                Ja eteenpäin mennään..


                Nyt löyty oikea aine millä lähtee liimat kalvosta ja kosketuspinnat saa esiin, yllättäen vielä omasta hyllystä tämän rinnalla propanolikin on juotavaa eli tällä(kts. kuva)mä yleensä poistan esim. ikkunakalvotuksessa silikonit ikkunan reunoista jotta kalvo tarttuisi hyvin ihan ikkunan reunaan ja sekä liiman hankalista paikoista

                Elikkä nyt on laitettu näyttö jo takaisin paikoilleen ja ainakin silmämääräisesti johtimet ylettyvät osumaan oikeisiin paikkoihin, ja kumityynyjen alle on laitettu myös fyllinkiä jotta ne varmasti painaisi tiukasti kosketuspintoja vasten, eli jos ei nyt toimi niin silloin seuraava vaihe saattaisi olla sitten suurennuslasin osto ja tuon "hopeamaalin" osto millä voisi ehkä parantaa kontakteja vielä.

                Huomenna.. Tai siis tänään varmaan kasaan tuosta mittaristosta loputkin ja sitten pitäisi johonkin autoon kokeilla että onko siinä mitään eloa vai onko se ihan death

                Tuossa myös muutama kuva putsaus operaatiosta

                ..Ja nyt välillä nukkumaan.

                Jaahas. Täällähän on taas edetty, kun mä oon ollu unten mailla Mistähän tuota sun silikonin poisto tököttiä tai vastaavaa löytäis? Oiskohan asetoni tai tinneri sopivaa, vai sulaako sillä jo kalvotkin...

                Tästä aiheestahan pitää melkein tehä nettisivu ohjeistus, kunhan kaikki on selvää...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #128
                  Originally posted by Samppasika
                  Jaahas. Täällähän on taas edetty, kun mä oon ollu unten mailla Mistähän tuota sun silikonin poisto tököttiä tai vastaavaa löytäis? Oiskohan asetoni tai tinneri sopivaa, vai sulaako sillä jo kalvotkin...

                  Tästä aiheestahan pitää melkein tehä nettisivu ohjeistus, kunhan kaikki on selvää...
                  Jaa, itse olen ostanut sen tuolta kalvon maahantuojalta suoraan joten ei mitään tietoa saako tuota mistään muualta, eikä ollut muistaakseni mikään ihan halpa tökötti about 15€ purkki , jos nyt joku tarvii niin kyllä mä tota lisää saan.

                  Asetonista tai tinneristä en osaa sanoa ennen kun kokeilis..
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #129
                    Nyt alkaa näyttää taas hyvältä, tuohon vielä tuota CW2900 hopeamaalia ja tuohan voi toimia täydellisesti. Ei varmaankaan kannata kokeilla millään pullossa olevalla maalilla vaan juuri tuollaisella kynällä.

                    Mutta osaako joku sanoa mitä tapahtuu kun tuon laittaa kiinni autoon, siis mittarinlukemille? Lukemathan ovat nyt väärät ja syttyy se ruuvauksesta kertova piste, mutta toivottavasti auto ei samalla tallenna sitä tietoa johonkin muualle ja sytytä sitten tuota pistettä alkuperäiselläkin mittarilla? Saksassa ei varmaan olisi ongelma mutta täällä ei mittarinruuvaajia (kai?) ole joka nurkalla.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #130
                      Originally posted by Rahu
                      Jaa, itse olen ostanut sen tuolta kalvon maahantuojalta suoraan joten ei mitään tietoa saako tuota mistään muualta, eikä ollut muistaakseni mikään ihan halpa tökötti about 15€ purkki , jos nyt joku tarvii niin kyllä mä tota lisää saan.

                      Asetonista tai tinneristä en osaa sanoa ennen kun kokeilis..
                      Ainakin tuossa sun purkin kyljessä puhutaan auton korista. Automaaliliikkeistä ja muistaakseni bauhaussista pitäis saada tuollaista ainetta, jolla auton kori putsataan mahdollisesta silikonista ennen maalausta.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #131
                        Originally posted by TJJ
                        Mutta osaako joku sanoa mitä tapahtuu kun tuon laittaa kiinni autoon, siis mittarinlukemille? Lukemathan ovat nyt väärät ja syttyy se ruuvauksesta kertova piste, mutta toivottavasti auto ei samalla tallenna sitä tietoa johonkin muualle ja sytytä sitten tuota pistettä alkuperäiselläkin mittarilla? Saksassa ei varmaan olisi ongelma mutta täällä ei mittarinruuvaajia (kai?) ole joka nurkalla.
                        En usko, että tuosta mitään fataalia tapahtuu, mutta saas nähdä saako LCD:hen näkymään mitään ilman mittariston uudelleenkoodausta. Saakos sillä mittariston salavalikkotestillä normaalisti kaikki pikselit näkyviin?

                        Voiskohan tuonne mittaristoon syöttää suoraan jotain signaalia, että syttyis kaikki pikselit päälle. Tuskin ne ammattimaiset mittaristonkorjaajatkaan kaikkia korjattuja mittareita omassa autossaan kokeilee.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • DiisseliKiisseli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 550
                          • Uusimaa

                          #132
                          Pakko heittää tähän vielä oma arvaus siitä miksi tuo mittaristo menee paskaks sekä korjauksesta:

                          Perinteisesti nuo tuollaiset muovilätkäjohdin-piirilevymetalliliitokset on tehty ilman mitään liimoja, ainoastaan puristamalla, ainakin sen kokemuksen perusteella mitä mulla on. Tuossa näyttää olevan sitten vielä liimaa "varmuuden vuoksi" pitämään muovilätkäjohtimia paikoillaan. --> Luultavasti vuosien varrella tämä liima sitten irtoaa tärinästä ja/tai liitokset hapettuu, jolloin liima tekee juuri sen mitä sen ei pitäisi eli estää sähkön johtumisen pitämällä johtimen ja kosketuspinnan erossa toisistaan...

                          Jos muovilätkäjohdinhässäkän saa pidettyä paikoillaan ilman liimaa niin kokeilisin putsata liitokset vanhasta liimasta, laittaa mittarin nippuun ilman liimaa ja varmistaa että puristusta on tarpeeksi.

                          Se korjaus että pelkästään lisää puristusta jollain kuminpalalla ei kuulosta ollenkaan hölmötä. Kestosta on vain vaikea sanoa mitään.

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #133
                            Kävin kaupassa... Jokohan noilla uskaltais alkaa siihen purku operaatioon, eli neulat veks...??..???...????.....?????? BILTEMA
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #134
                              TJJ: ainakaan E46:ssa ei jää muistiin sitä pallukkaa joten enpä usko että tässäkään, mutta positiivisinta on se että voin kokeille siihen autoon mistä mittaristo on oikeasti peräisin

                              DiisseliKiisseli: "Jos muovilätkäjohdinhässäkän saa pidettyä paikoillaan ilman liimaa niin kokeilisin putsata liitokset vanhasta liimasta, laittaa mittarin nippuun ilman liimaa ja varmistaa että puristusta on tarpeeksi" Juuri näin olen nyt tehnyt ja seuraavaksi nähdään sitten tulos..

                              Samppa:..No nyt alkaa näyttä siltä että bileet voi alottaa
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #135
                                ...neulat irti vaan...

                                Comment

                                Working...
                                X