Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Joo joo mut älä käsitä väärin, ainoastaan releet sieltä kun halvemmalla saa samaa tavaraa, muut osat on kyllä original teileä
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
No ei sit laiteta Piiltemaa, mä käynkin hakee ne releet Motonetistä, niissä kun ei oo mitään merkkiä päällä
No nyt kuullostaa miehen puheelta
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Nyt löyty oikea aine millä lähtee liimat kalvosta ja kosketuspinnat saa esiin, yllättäen vielä omasta hyllystä tämän rinnalla propanolikin on juotavaa eli tällä(kts. kuva)mä yleensä poistan esim. ikkunakalvotuksessa silikonit ikkunan reunoista jotta kalvo tarttuisi hyvin ihan ikkunan reunaan ja sekä liiman hankalista paikoista
Elikkä nyt on laitettu näyttö jo takaisin paikoilleen ja ainakin silmämääräisesti johtimet ylettyvät osumaan oikeisiin paikkoihin, ja kumityynyjen alle on laitettu myös fyllinkiä jotta ne varmasti painaisi tiukasti kosketuspintoja vasten, eli jos ei nyt toimi niin silloin seuraava vaihe saattaisi olla sitten suurennuslasin osto ja tuon "hopeamaalin" osto millä voisi ehkä parantaa kontakteja vielä.
Huomenna.. Tai siis tänään varmaan kasaan tuosta mittaristosta loputkin ja sitten pitäisi johonkin autoon kokeilla että onko siinä mitään eloa vai onko se ihan death
Nyt löyty oikea aine millä lähtee liimat kalvosta ja kosketuspinnat saa esiin, yllättäen vielä omasta hyllystä tämän rinnalla propanolikin on juotavaa eli tällä(kts. kuva)mä yleensä poistan esim. ikkunakalvotuksessa silikonit ikkunan reunoista jotta kalvo tarttuisi hyvin ihan ikkunan reunaan ja sekä liiman hankalista paikoista
Elikkä nyt on laitettu näyttö jo takaisin paikoilleen ja ainakin silmämääräisesti johtimet ylettyvät osumaan oikeisiin paikkoihin, ja kumityynyjen alle on laitettu myös fyllinkiä jotta ne varmasti painaisi tiukasti kosketuspintoja vasten, eli jos ei nyt toimi niin silloin seuraava vaihe saattaisi olla sitten suurennuslasin osto ja tuon "hopeamaalin" osto millä voisi ehkä parantaa kontakteja vielä.
Huomenna.. Tai siis tänään varmaan kasaan tuosta mittaristosta loputkin ja sitten pitäisi johonkin autoon kokeilla että onko siinä mitään eloa vai onko se ihan death
Tuossa myös muutama kuva putsaus operaatiosta
..Ja nyt välillä nukkumaan.
Jaahas. Täällähän on taas edetty, kun mä oon ollu unten mailla Mistähän tuota sun silikonin poisto tököttiä tai vastaavaa löytäis? Oiskohan asetoni tai tinneri sopivaa, vai sulaako sillä jo kalvotkin...
Tästä aiheestahan pitää melkein tehä nettisivu ohjeistus, kunhan kaikki on selvää...
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Jaahas. Täällähän on taas edetty, kun mä oon ollu unten mailla Mistähän tuota sun silikonin poisto tököttiä tai vastaavaa löytäis? Oiskohan asetoni tai tinneri sopivaa, vai sulaako sillä jo kalvotkin...
Tästä aiheestahan pitää melkein tehä nettisivu ohjeistus, kunhan kaikki on selvää...
Jaa, itse olen ostanut sen tuolta kalvon maahantuojalta suoraan joten ei mitään tietoa saako tuota mistään muualta, eikä ollut muistaakseni mikään ihan halpa tökötti about 15€ purkki , jos nyt joku tarvii niin kyllä mä tota lisää saan.
Asetonista tai tinneristä en osaa sanoa ennen kun kokeilis..
Nyt alkaa näyttää taas hyvältä, tuohon vielä tuota CW2900 hopeamaalia ja tuohan voi toimia täydellisesti. Ei varmaankaan kannata kokeilla millään pullossa olevalla maalilla vaan juuri tuollaisella kynällä.
Mutta osaako joku sanoa mitä tapahtuu kun tuon laittaa kiinni autoon, siis mittarinlukemille? Lukemathan ovat nyt väärät ja syttyy se ruuvauksesta kertova piste, mutta toivottavasti auto ei samalla tallenna sitä tietoa johonkin muualle ja sytytä sitten tuota pistettä alkuperäiselläkin mittarilla? Saksassa ei varmaan olisi ongelma mutta täällä ei mittarinruuvaajia (kai?) ole joka nurkalla.
Jaa, itse olen ostanut sen tuolta kalvon maahantuojalta suoraan joten ei mitään tietoa saako tuota mistään muualta, eikä ollut muistaakseni mikään ihan halpa tökötti about 15€ purkki , jos nyt joku tarvii niin kyllä mä tota lisää saan.
Asetonista tai tinneristä en osaa sanoa ennen kun kokeilis..
Ainakin tuossa sun purkin kyljessä puhutaan auton korista. Automaaliliikkeistä ja muistaakseni bauhaussista pitäis saada tuollaista ainetta, jolla auton kori putsataan mahdollisesta silikonista ennen maalausta.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Mutta osaako joku sanoa mitä tapahtuu kun tuon laittaa kiinni autoon, siis mittarinlukemille? Lukemathan ovat nyt väärät ja syttyy se ruuvauksesta kertova piste, mutta toivottavasti auto ei samalla tallenna sitä tietoa johonkin muualle ja sytytä sitten tuota pistettä alkuperäiselläkin mittarilla? Saksassa ei varmaan olisi ongelma mutta täällä ei mittarinruuvaajia (kai?) ole joka nurkalla.
En usko, että tuosta mitään fataalia tapahtuu, mutta saas nähdä saako LCD:hen näkymään mitään ilman mittariston uudelleenkoodausta. Saakos sillä mittariston salavalikkotestillä normaalisti kaikki pikselit näkyviin?
Voiskohan tuonne mittaristoon syöttää suoraan jotain signaalia, että syttyis kaikki pikselit päälle. Tuskin ne ammattimaiset mittaristonkorjaajatkaan kaikkia korjattuja mittareita omassa autossaan kokeilee.
Pakko heittää tähän vielä oma arvaus siitä miksi tuo mittaristo menee paskaks sekä korjauksesta:
Perinteisesti nuo tuollaiset muovilätkäjohdin-piirilevymetalliliitokset on tehty ilman mitään liimoja, ainoastaan puristamalla, ainakin sen kokemuksen perusteella mitä mulla on. Tuossa näyttää olevan sitten vielä liimaa "varmuuden vuoksi" pitämään muovilätkäjohtimia paikoillaan. --> Luultavasti vuosien varrella tämä liima sitten irtoaa tärinästä ja/tai liitokset hapettuu, jolloin liima tekee juuri sen mitä sen ei pitäisi eli estää sähkön johtumisen pitämällä johtimen ja kosketuspinnan erossa toisistaan...
Jos muovilätkäjohdinhässäkän saa pidettyä paikoillaan ilman liimaa niin kokeilisin putsata liitokset vanhasta liimasta, laittaa mittarin nippuun ilman liimaa ja varmistaa että puristusta on tarpeeksi.
Se korjaus että pelkästään lisää puristusta jollain kuminpalalla ei kuulosta ollenkaan hölmötä. Kestosta on vain vaikea sanoa mitään.
TJJ: ainakaan E46:ssa ei jää muistiin sitä pallukkaa joten enpä usko että tässäkään, mutta positiivisinta on se että voin kokeille siihen autoon mistä mittaristo on oikeasti peräisin
DiisseliKiisseli: "Jos muovilätkäjohdinhässäkän saa pidettyä paikoillaan ilman liimaa niin kokeilisin putsata liitokset vanhasta liimasta, laittaa mittarin nippuun ilman liimaa ja varmistaa että puristusta on tarpeeksi" Juuri näin olen nyt tehnyt ja seuraavaksi nähdään sitten tulos..
Samppa:..No nyt alkaa näyttä siltä että bileet voi alottaa
Comment