Elektroniikka-alan liikkeissä on ainakin paljon erilaisia kärkipihtejä. Esimerkiksi tuossa vuoden 2000 suomen huoltopalvelun katalogissa on kymmeniä erilaisia kärkipihtejä, suoria ja taivutettuja, eri vahvuisilla ja eri muotoisilla kärjillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 mittariston pikselien katoaminen
Collapse
X
-
Mä oon kokeillu aikasemmin useemmilla kärkipihdeillä, mutta toi viisari on kyllä aivan törkeen lujaa kiinni ja jos akseli pääsee liikkumaan millinkin, niin se on heti paskana. Lukitus ois parempi, ettei liikkuis yhtään. Pihdeillä tohon hommaan tarvitaan kyl 2 jätkää. Yksin on aikas söhläystä.
Mitäs ootte mieltä jos sen mustan muovihatun sais irti siitä viisarista. Sen jälkeen jos akselin pää näkyy suoraan, tekee ulosvetäjän, joka painaa akselia päästä ja samalla se ulosvetäjä kampee viisaria ylöspäin alapuolelta (taulun ja viisarin välistä). Jos akseli ei näy hatun alla, niin pienen porailun jälkeen kyllä näkyy.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by TJJKokeile nyt samalla tätäkin: lämmitä ensin tuo yläosan viisari/alumiini ja sitten laitat kylmäsprayta akseliin ja kokeilet irtoaako.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Noniin, Tässä nyt ainakin yksi keino on keksitty miten se on mahdollista, eli olen sulattanut viisarin irti ja kokeilin jo takaisinkin sen sulattaa ja onnistuuhan se, siistimmin onnistuisi jos olisi pienempi kolviJa tuohon kun tulee se musta hattu päälle niin mitään jälkiä ei jää näkyviin
Omasta mielestäni tämä on vähän poppaskonsti mutta onnistuu.. Eikö se ollut kuitenkin pääasia?
huomenna taidan kokeilla jotain siistimpää keinoa tuohon esim. pienempi kolvi, kylmäspray jne..
Nimim.4 yritystä jäljelläBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
No on kyllä aikas viritys
Kyllä mä nyt ehkä jotain toista tyyliä pitäisin parempana. Kiva ajella pakkasella, kun kolvatut viisarit ropisee montuissa mittariston kotelon pohjalle. On siinä kiva mainostaa sitten ajavansa penarilla...
Saako ne hatut siitä viisarista irti ilman väkivaltaa?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Siis tuo akseliin tuleva osa onkin vain muovia? Aikaisemmassa kuvassa se näytti alumiinilta. No mites sitten jos suojaat mittarin taustan jollain ja kuumennat kuumailmapuhaltimella (jossa suppiloterä) neulaa ja samalla vielä kylmennät akselia ja sitten yrität vetää tuon irti. Tuurilla muovi voisi sopivasti pehmetä ennen sulamista ja neula lähtee ehjänä irti. Tai sitten jos se musta hattu irtoaakin helposti niin ohutkärkisellä (0,8-1mm Weller) kolvilla painat akselin kohdalta läpi muovista ja kuumennat akselin päätä jolloin neulan pitäisi irrota. Jos tuo onnistuu saa neulan vielä siististi takaisin sopivan liiman kanssa.
Comment
-
-
Se musta hattu lähtee sittä viisarinpäältälievästi levittämällä. Se ei lukitse sitä viisaria akselille vaan se prässätty siihen oikeesti v...sti luulen että siinä pitäs olla semmonen ulosvetäjä joka lukitsee akselin ja sittenn lievää lämpöä ja poks viisari pois...
Originally posted by KFZ-KoenigNo on kyllä aikas viritys
Kyllä mä nyt ehkä jotain toista tyyliä pitäisin parempana. Kiva ajella pakkasella, kun kolvatut viisarit ropisee montuissa mittariston kotelon pohjalle. On siinä kiva mainostaa sitten ajavansa penarilla...
Saako ne hatut siitä viisarista irti ilman väkivaltaa?dama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
-
Jep, viritys mikä viritysTodellakaan en aio tuolla konstilla muita irroittaa mutta tässä esimerkki että käy se vaikka noinkin joten turha enään kenenkään väittää että se ei onnistusi
, tuossa lähinnä yritin siitä akselin päästä lämmittää koko akselia jolloinka viisari saattaisi irrota mutta kun oli niin saatanan iso kolvi niin kävi sitten näin, toisaalta jos olisi sellainen pieni kolvi mitä TJJ tuossa ehdotti niin näinköhän antaisi tarpeeksi lämpöä akselille että viisari lähtisi siitä nätisti irti.. Varmasti kokeilun arvoinen vinkki mutta kun mulla ei sellasta työkalua tähän hätään ole niin jätän kokeilematta.
KFZ:Hatut lähtee kyllä lämpö,polttoaine ja kulutus mittarista ilman väkivaltaa mutta kierros mittarista se ei lähde hajoamatta(nopeus mittaria en ole vielä kokeillut)joten tästäkin syystä tuo kolvi homma kusee mitä yritin ja mitä TJJ:kin ehdotti.
TJJ:sanoit tuosta kuumailmapuhaltimen käytöstä että "Tuurilla muovi voisi sopivasti pehmetä ennen sulamista ja neula lähtee ehjänä irti" -Joo ehkä tuurilla, mutta mä en yritäkään nyt käyttää tuuria tässä hommassa vaan yritän tehdä sen niin että mä voin irroittaa seuraavaksi omasta autostani mittariston ja laittaa sen vielä takaisinkin niin että kaikki toimisi joten tuo kuumailma puhaltimen käyttö on todellakin poissuljettu juttu.
Nyt olen jo kuitenkin saanut kulutus ja lämpöviisarin ehjänä irti ja aion myös saada muutkin samalla tekniikalla ehkä huomenna kun saan jostain sellaset ohuet pitkäkärkiset pihdit missä pää on taivutettu millä mahtuu pitämään kunnolla sieltä takapuolelta kiinni. Eli tämä on mielestäni se oikea ja ainoa tekniikka niiden irroittamiseen ja edellytys että ne saa hyvin takaisinkin.
Nyt sanotte tietysti että eihän siinä kulutusmittarissa näy sitä akselia siellä takanaEi niin mutta se onkin erilainen kuin tilauksesta, eli siinä on reikä akselin kohdalla mistä pystyy painamaan akselia samalla kun vetää ylöspäin
Tuossa muutama kuva vielä missä näkyy miten saa kätevästi sen takakotelon irti ja toinen millä tekniikalla kulutusneula lähti irti, samalla "haarukka" tekniikalla lähti/lähtee myös bensa ja lämpömittari paitsi että sinne sain mahtumaan leathermanin pitämään sitä akselia kiinni koska ne on niin reunassa toisin kuin nopeus ja kierrosmittarit minne tarvitaan sitten ohuemmat ja pidemmät pihdit.
Noh eiköhän tässä taas ollut juttua vähäksi aikaa..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
rahu tossa se linkki josta aiemmin puhuin !!
T dave
Originally posted by RahuNoniin, Tässä nyt ainakin yksi keino on keksitty miten se on mahdollista, eli olen sulattanut viisarin irti ja kokeilin jo takaisinkin sen sulattaa ja onnistuuhan se, siistimmin onnistuisi jos olisi pienempi kolviJa tuohon kun tulee se musta hattu päälle niin mitään jälkiä ei jää näkyviin
Omasta mielestäni tämä on vähän poppaskonsti mutta onnistuu.. Eikö se ollut kuitenkin pääasia?
huomenna taidan kokeilla jotain siistimpää keinoa tuohon esim. pienempi kolvi, kylmäspray jne..
Nimim.4 yritystä jäljellädama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
-
Rahu
oliko noi kulutus- ja lämpöviisarit kovaa kiinni vai lähtikö sen verran kevyesti, että voit 100%:sti sanoa akselin pysyneen paikallaan ja mittarien vielä toimivan?
Oliko vaan kulutuksessa se hole siinä akselin kohdalla?
Onnea jatkotutkimuksiin!
Tässä http://www.vdorepair.com/ -linkissä sanotaan: We rebuild the unit with an improved flat ribbon assembly, eli kyllä se pikselihässäkkä korjataan sellasella muovisuirulla, josta laitoin aikasemmin jutun.
Nää mittarinkorjaajat korjaa ne pikselivirheet irrottamatta viisareita, joten kun Rahu on saanut viisarit pois, niin seuraava homma on selvittää miten ne muut korjaa noi irrottamatta viisareita, eli mitä pitää tehdä, jotta saa LCD:n irti takaperin... Selvii varmaan kun koko toosa on osina kädessä.Last edited by KFZ-Koenig; 20-02-2005, 17:59.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Juuri noi löysin kans. Tuo heppu olikin sveitsiläinen eikä itävaltalainen kuten aikasemmin mainitsin. Anyway toi ei missään vaiheessa maininnut, että se ois saanu toimimaan mittaristoa, vaan se kirjotti jossain foorumilla, että mikäli mitään ei hajoa purkamisvaiheessa, mittaristo pelaa.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Noniin, taas päästiin eteenpäin eli viisarit irroitettu käyttämällä äärimmäistä varovaisuutta, tai ainakin niin äärimmäistä kuin leathermanilla voi
Eli sain kuin sainkin leathermanin mahtumaan sinne väliin vaikka jollain paremmilla pihdeillä se onnistuisi varmasti paremmin/helpommin, mutta pääasia että viisarit on irti ja kaikki toistaiseksi ehjää
KFZ: viisarit on tiukassa niin kuin tässä on jo monesti todettukin ja akseli pysyi paikallaan vaikka ei sillä merkitystä olekaan vaikka ne liikkuisikin koska sen viisarin voi laittaa joka tapauksessa mihin asentoon tahansa. Kyllä ainoastaan kulutuksessa on hole siinä akselin kohdalla eli jatkossa ei tarvi mistään muista viisareista ottaa enää sitä hattua pois. Kerrohan lisää tuosta muovisuirusta!?
Eli nyt pitäisi tietää kummassa liitoksessa ne viat yleensä on siinä näytössä eli siinä näytön päässä vaiko siinä missä se liittyy piirilevyyn? Ilmeisesti juttujen perusteella kuitenkin siinä näytön päässä jos niitä kerran on korjattu ilman viisarin irroituksia, eli jos näin niin silloinhan on turhaa ainakin tämän asian takia irroittaa viisareita!?
No asia on kuitenkin loppuun käsitelty ainakin sen suhteen että saako viisarit ehjänä irti niin SAA!
Tuossa vielä muutama kuvaBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Mä olen saanut sellasen kuvan asiasta, että se vika on siinä valkosessa LCD-palikassa ja tarkemmin sanottuna niitten kolmen punasen kumi/muovisuirun kohdalla. Onkos sulla siinä sellasia? Aikasemmin postasin kuvan niistä tai kato mitä noissa TJJ:n linkkien kuvissa se tyyppi sormellaan osottaa.
Olen siis sitä mieltä, että niiden kolmen punasen jutun kohdalle pitäis saada lisää kamaa, jotta ne painais näyttöä piirilevyyn vihasemmin. Onko ne punaset kumia vai muovia ja voiko ne kaivaa sieltä ylös jos laittais niitten alle sen lisämatskun?
Onko se LCD kiinni vain ruuveilla vai pitääkö siinä kääntää jotain väkäsiä vielä erikseen? Voitko laittaa pari kuvaa siitä ihan läheltä sitä LCD:tä? Voit laittaa mun emailiinkin kfz-koenig(ät)gmx.de jos loppuu kapasiteetti.
Mitä meinaat tuolla, että on turha irrottaa viisareita? Saako sinne väliin jotain kamaa sitten irrottamatta LCD:tä? Ne ruuvithan on siellä etupuolella ja eikös sinne pääse käsiks vain viisarit irrottamalla tai ruuvit poisporaamalla???
Onkos jollain tietoa saako ton LCD:n toimimaan jos laittaa käytetyn mittariston autoon kiinni ilman koodausta. Siinä vois testaa eri variaatioita tonne väliin ja testailla mikä on paras vaihtoehto.
Koitin niitä viisareita joskus faijani kanssa irrottaa, mutta taidetaan olla vähä ripuliranteita kun ei irti saatu...Last edited by KFZ-Koenig; 20-02-2005, 19:24.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment