Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?
Mulla taitaa löytyä varastosta xyleeniä ja jotain silikonin poistoainetta, ensin mainittu on ainakin sen luokan liimaliuotinta että oksat pois!
Juuri ennen tämän lukemista soittelin automaalikauppaan ja sain sieltä kuulla, että ksyleenillähän ne silikoonit ja liimat lähtee. Ja naapurilla kuulosti olevan hyllyssä..
Mites rakennusprojekti etenee? Pitäiskö käydä taas kafella jossain, kun saan mittarin ehjättyä... Saisit samalla ne Bemaristi lehdet takas lainasta
Originally posted by Hemi
Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?
En tiiä alkaako kukaan kelloseppä moiseen projektiin. Siinä joutuu käyttämään todellakin "väkivaltaa", että ne irtoaa akselilta. Kun pihdeillä ottaa kiinni siitä akselista ja puristaa täysillä samalla neulaa edestakaisin nitkuttaen, vasta sitten puristaa tarpeeksi lujaa, kun alkaa kuuluua sellainen narahtelu, kun helvetin ahdas- sovitteinen neula alkaa liikkua akselilla. Aluksi minäkin luulin, että kyllähän tämä tässä liikkuu, mutta pyörikin se akseli pihtien leuoissa. VASTA KUN KUULUU NARINAA NEULAA KÄÄNNELLESSÄ, SE ALKAA IRROTA!!
Takaisin laittokin vaatii useita koeajoja ja "kalibroimista" neuloja akselilla kääntelemällä... Ei kannata painaa neuloja pohjaan, ennen kuin ne on varmasti oikeissa kohdissa!
PS: Tässä vaiheessa ois helppo vaihtaa esim. valkoinen mittarinpohja.... Mistähän löytyis nopeesti... Ja nuo neulan yläpuolet vois maalata punaiseksi, kuten Rahulla...
Juuri ennen tämän lukemista soittelin automaalikauppaan ja sain sieltä kuulla, että ksyleenillähän ne silikoonit ja liimat lähtee. Ja naapurilla kuulosti olevan hyllyssä..
Mites rakennusprojekti etenee? Pitäiskö käydä taas kafella jossain, kun saan mittarin ehjättyä... Saisit samalla ne Bemaristi lehdet takas lainasta
Viikot menee talon kaluste- & pintamateriaalivaihtoehtoja pähkäillessä ja viikonloput tallia nikkaroidessa, mutta aina sitä kihville kerkiää jossain välissä.
Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?
kyllä ne suht helposti irtoaa, kun vaan on sopivat pihdit. hirveitä vapinoita ei tosin käsissä parane olla
kyllä ne suht helposti irtoaa, kun vaan on sopivat pihdit. hirveitä vapinoita ei tosin käsissä parane olla
Ehkä hiukan pienenpi hampaiset sais nuo pihdit olla, kuin nuo Bilteman versiot. Ja mahdollisimmat terävät ne hampaat ja kovaa materiaalia. Myös aika pitkä vartiset, että saa kunnolla voimaa.
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Taas jatkettiin pikkasen, mitä lasten hoidolta ehti. Huomioi oikeat työvälineet
Ksyleenillä ja pumpulipuikolla hieromalla kelmu lähtee täysin ehjänä irti piirilevyltä! Ainoa mikä tässä vaiheessa perfektionistia harmittaa, on se, etten ehtinyt saada mistään sitä mikrokärkistä hopeakynää...
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
TOIMII!!!! Onnistumisprosentti 100!!! Puhdistin kalvon ja piirilevyn huolellisesti ja siirsin kalvoa pari milliä sisäänpäin, jolloin sain tervettä kontaktipintaa käyttöön. Jonkin verran tuntui irtoavan sitä kontaktia kalvosta, vaikka varovasti litkun kanssa hieroi irti. Nyt vain mittari kasaan ja koittaa saada ne neulat oikein...
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Onnea Samppa!!! Toivottavasti se bensamittarikin pelaa vielä!
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
TOIMII!!!! Onnistumisprosentti 100!!! Puhdistin kalvon ja piirilevyn huolellisesti ja siirsin kalvoa pari milliä sisäänpäin, jolloin sain tervettä kontaktipintaa käyttöön. Jonkin verran tuntui irtoavan sitä kontaktia kalvosta, vaikka varovasti litkun kanssa hieroi irti. Nyt vain mittari kasaan ja koittaa saada ne neulat oikein...
Tuo on just sama keino mitä käytin Ooppelin näyttöä korjatessani viime keväänä. (kerroinkin siitä jo aiemmin)
Siinä oli vaan siinä kalvossa uudessa kohdassa joku pinnoite, lakka tai joku kalvo joka piti raaputella pois että sai tuoretta kontaktipintaa näkyviin.
Mutta samat oli konstit.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Kaikki pelaa ja mittarivirhekin on poistettu Kiitoksia mukana jännittäneille ja apuna ideoineille ja etenkin Rahulle, joka aukaisi latua purkamalla sen rikkinäisen mittarin. Ilman sitä olisi tuskanhien määrä voinut olla moninkertainen.
KFZ-Koenig! Nyt on sitten sun vuoro hikoilla
PS: laitoin vielä sivuille viimeiset päivitykset ja kalibroinnissa tarvittavat ajotietokoneen testit selityksineen selvällä suomen kielellä! Sivu on todella raskas johtuen suuresta kuvien määrästä heti aloitus sivulla (höh.. eihän siellä muita sivuja ookkaan), mutta koettakaa jaksaa ladata. Varsinkin modeemikäyttäjät
No mun on helppo alottaa korjaus, kun te pioneerit ootte jo selvittäny kaiken etukäteen. Jahka saan sen homohintasen hopeakynän tilauksesta, niin puran oman mittariston atoimeiksi. Pakko käyttää sitä kynää johonkin kun oli niin kallis kuitenkin.
Tää on kyl aika hienoa, että Suomessa tuli tämmönen ongelma korjattua netissä kunnon keinoin mitä koko maailma oli korjaillu pelkällä kontaktisprayllä. Ootte te aika sissejä!!!
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment