Onko kukaan yrittänyt korjata (onnistunutkin) pikselien katoamista E39:n matkamittari/Control-näytöstä? Onnistuuko ja onko ohjeita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 mittariston pikselien katoaminen
Collapse
X
-
jarkko67
laita mulle kans viestii, jos löydät edullisen firman (miel etelämpänä ku Oulu), joka vois korjata sen näytön kontaktit.
Foorumeilta löytyy mitä ihmeellisempiä virityksiä näihin E38/E39/X5:n pikseliprobleemaan. Tässä muutama:
- Kontaktispraytä koko mittaristo täyteen.
- Muovisuikale (siis sellanen nauha mitä pakettien ympärillä käytetään) laitetaan sen näytön ja näyttöä painavan pellin väliin.
- Se muovisläbäri, jossa ne signaalit kulkee liimataan uudestaan piirilevylle pikaliiman ja grafiittijauheen avulla. Grafiittijauhe kuulemma ehkäsee oikarit...
En viittiny rupee ite kikkailee noilla, mut ainakin osa eri foorumien tyypeistä väittää noiden auttavan ja onpahan tuolla ebays myytävänä joitain pikselinkorjausohjeitakin...
Tuolla jossain jenkkifoorumilla oli jengi tehny jotain ryhmäkanteen tynkää bemaria vastaan ja ne oli saanu kaikki uudet mittaristot. Pitäisköhän meidänkin??? Toisaalta tollanen uus mittaristo on taas hetken pääst paskana, VDO kun ei ole kuulemma saanut vikaa ikinä ite korjattua.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Kyllä siinä liimaa joutuu käyttää ja se oli kuulemma ollut se ongelmakin kun ei mistään tahdo löytyä tuohon tarkoitukseen sopivaa. Keskushuolto sytelä korjasi ainakin mun obc:n mikä toimii samalla periaatteella, ja on kuulemma korjannut paljon saabin ja opeleiden mittareita. Eli eikun soittoa sinne,firma löytyy pitäjänmäestä.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-Koenigjarkko67
laita mulle kans viestii, jos löydät edullisen firman (miel etelämpänä ku Oulu), joka vois korjata sen näytön kontaktit.
Foorumeilta löytyy mitä ihmeellisempiä virityksiä näihin E38/E39/X5:n pikseliprobleemaan. Tässä muutama:
- Kontaktispraytä koko mittaristo täyteen.
- Muovisuikale (siis sellanen nauha mitä pakettien ympärillä käytetään) laitetaan sen näytön ja näyttöä painavan pellin väliin.
- Se muovisläbäri, jossa ne signaalit kulkee liimataan uudestaan piirilevylle pikaliiman ja grafiittijauheen avulla. Grafiittijauhe kuulemma ehkäsee oikarit...
En viittiny rupee ite kikkailee noilla, mut ainakin osa eri foorumien tyypeistä väittää noiden auttavan ja onpahan tuolla ebays myytävänä joitain pikselinkorjausohjeitakin...
Tuolla jossain jenkkifoorumilla oli jengi tehny jotain ryhmäkanteen tynkää bemaria vastaan ja ne oli saanu kaikki uudet mittaristot. Pitäisköhän meidänkin??? Toisaalta tollanen uus mittaristo on taas hetken pääst paskana, VDO kun ei ole kuulemma saanut vikaa ikinä ite korjattua.
Comment
-
-
Keimo
En muista enää mistä kaikkialta asiasta luin, mutta www.e38.org :ssa asiasta löytyy ainakin jotain juttua alla olevien otsikoiden takaa:
Pixel Display Defects: How to get it replaced by BMW
Pixel Display Defects: Letter to BMWNA
Pixel Display Defects: Response from BMWNA
Älä nyt sitten tylytä jos toi ei täytä ryhmäkanteen tunnusmerkistöjä, mutta lopputulos on kuitenkin se, että jengi on saanut ilmaseks uutta osaa.
Tuskin on kukaan saanu euroopassa noita ilmaseks korjautettua tai sitten on ainakin pitänyt päänsä kiinni. Samanlaista toimintaa ollu kans contin jakohihnojen kanssa. Ne kun katkeili laatuvirheiden takia todella nopeesti ja kaikki ketkä vaati fyrkkaa uutta myllyy varten contilta sai. Asiasta ei vaan pidetty paljoo ääntä...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
bmwe30touring
Eikös tässä foorumilla ollu joskus juttuu, että toi sytelä ei osais korjaa e38/e39:ä vaan e34:ää. Saattaa olla, että oon taas vaihteeks väärässä, mutta soitan sinne joka tapauksessa. Kiitoksia siis vinkistä!
Paikallisessa elektroniikkaliikkees olis ollu tilauskamana jotain kontaktia parantavaa liimamöhnää sellasessa pikkutuubissa mikä ois maksanu monta sataa mummoo ja kuulemma se kuivuu sinne tuubiin parissa päivässä, eli jos sitä itelle ostaa, niin pitäs korjaa samalla useempi mittaristo.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigKeimo
En muista enää mistä kaikkialta asiasta luin, mutta www.e38.org :ssa asiasta löytyy ainakin jotain juttua alla olevien otsikoiden takaa:
Pixel Display Defects: How to get it replaced by BMW
Pixel Display Defects: Letter to BMWNA
Pixel Display Defects: Response from BMWNA
Älä nyt sitten tylytä jos toi ei täytä ryhmäkanteen tunnusmerkistöjä, mutta lopputulos on kuitenkin se, että jengi on saanut ilmaseks uutta osaa.
Tuskin on kukaan saanu euroopassa noita ilmaseks korjautettua tai sitten on ainakin pitänyt päänsä kiinni. Samanlaista toimintaa ollu kans contin jakohihnojen kanssa. Ne kun katkeili laatuvirheiden takia todella nopeesti ja kaikki ketkä vaati fyrkkaa uutta myllyy varten contilta sai. Asiasta ei vaan pidetty paljoo ääntä...
Comment
-
-
Originally posted by KeimoOriginally posted by KFZ-KoenigKeimo
En muista enää mistä kaikkialta asiasta luin, mutta www.e38.org :ssa asiasta löytyy ainakin jotain juttua alla olevien otsikoiden takaa:
Pixel Display Defects: How to get it replaced by BMW
Pixel Display Defects: Letter to BMWNA
Pixel Display Defects: Response from BMWNA
Älä nyt sitten tylytä jos toi ei täytä ryhmäkanteen tunnusmerkistöjä, mutta lopputulos on kuitenkin se, että jengi on saanut ilmaseks uutta osaa.
Tuskin on kukaan saanu euroopassa noita ilmaseks korjautettua tai sitten on ainakin pitänyt päänsä kiinni. Samanlaista toimintaa ollu kans contin jakohihnojen kanssa. Ne kun katkeili laatuvirheiden takia todella nopeesti ja kaikki ketkä vaati fyrkkaa uutta myllyy varten contilta sai. Asiasta ei vaan pidetty paljoo ääntä...
Comment
-
-
Pistäppäs Keimo muille kans tietoa, jos saat jotain selville. Jos sun mittaristossa on nyt pari pikseliä sökönä, niin ens vuonna niitä on jo 20. Siitä se sitten lähtee....Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Sain tänään kuulla beemerikorjaajalta, että pikselivirheitä on lähes poikkeuksetta vain tuontiautoissa! Onko günat ruuvannu jo osan pikseleistäkin pois??? Onko jollain E38/E39/X5 suomiautona ja jos on, niin onko siinä pahoja pikseliongelmia? Mulla puuttuu näillä pakkasilla perkele melkeen kaikki jo...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
on
Entisessä 96 suomi 528:ssa oli myös pikseleiden kanssa ongelmia. Ja pahentuivat ajan kanssa... Saisivat prkl vaihtaa täälläkin nuo mittaristot "takuuseen"... Jenkkilässä varmaan auttaa se kun siellä voi aina uhkailla kaiken maailman kanteilla ja korvaussummat on kymmeniä miljoonia.... :roll:
Comment
-
-
Selvä homma. Mä kans vähä kelasin, että tätä vikaa on pakko olla kaikissa. Mittaristot kun on identtisiä maasta toiseen.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Onko löytynyt mitään lääkkeitä näihin pikseliongelmiin? Alkaa olemaan näillä pakkasilla toi näyttö aikamoista mössöä...
Niin ja uutena ominaisuutena ajotietokona jaksaa pimputella tuota kellon aikaa (tasatuntipiippaus) jokaisen käynnistyksen yhteydessä kaksi kertaa peräkkäin. Riippumatta kellon ajasta tai onko tasatuntimuistutusta päällä vai ei...
Siinä on nyt melkoinen pimpeli pompeli konsertti, kun ensi tulee kellon aika sitten ulkolämpötilavaroitus ja taas uudestaan kellon aika (onnesk ei o mikään polttimo palanut) Ja jokaisessa käynnistyksessä! Miten ton sais buutattua pois?
Comment
-
Comment