Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä se minulla onnistui ihan tuossa kotipihassa... Ei mitään vaikutusta, tietenkään. Laatikon softa siis, moottorille ei muistaakseni ollut päivitystä.

    Edit. olen minä näköjään moottorinkin softan päivittänyt. Tuosta on jo yli 5 vuotta, joten muisti pätkii...
    Täytyy varmaan tulla sinun pihaan Tai sitten superchip...

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Päivitys onnistuu vain merkkarilla, jos sielläkään? Olisi sama laittaa aftermarket lastu?
    Kyllä se minulla onnistui ihan tuossa kotipihassa... Ei mitään vaikutusta, tietenkään. Laatikon softa siis, moottorille ei muistaakseni ollut päivitystä.

    Edit. olen minä näköjään moottorinkin softan päivittänyt. Tuosta on jo yli 5 vuotta, joten muisti pätkii...
    Last edited by TJJ; 14-08-2013, 17:00.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tokihan niin laatikon kuin moottorinohjaukseenkin voi päivittää uusimmat softat jos bemarilla on tämä sama ilmiö havaittu ja korjattu jotain kenties.
    Ainakin voisi etsiä SIBiä aiheesta.
    Päivitys onnistuu vain merkkarilla, jos sielläkään? Olisi sama laittaa aftermarket lastu?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tokihan niin laatikon kuin moottorinohjaukseenkin voi päivittää uusimmat softat jos bemarilla on tämä sama ilmiö havaittu ja korjattu jotain kenties.
    Ainakin voisi etsiä SIBiä aiheesta.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olen tehnyt havainnon. Kun ajaa jonkin aikaa (2-3viikkoa) rauhallisesti, alkaa keskialueen veto kadota. Joskus se saattaa palata hetkeksi, mutta yleisesti auto on ponneton menemään. Mutta kun antaa monoa kunnolla jonkin aikaa (200km) veto palautuu ja kulkee kuin eriauto. Eli moottorin ja vaihteiston ohjaus menee johonkin mummo modiin eikä se osaa tulla sieltä pois edes täyskaasulla. Vikahan tuo on, mutta missä? Miksi se joissain tapauksissa palautuu tehokkaaksi mutta katoaa pian?
    Löytyykös tuosta vaihdelaatikosta esim. INPA:lla jotain arvoja, jotka viittaisivat tähän ?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Olen tehnyt havainnon. Kun ajaa jonkin aikaa (2-3viikkoa) rauhallisesti, alkaa keskialueen veto kadota. Joskus se saattaa palata hetkeksi, mutta yleisesti auto on ponneton menemään. Mutta kun antaa monoa kunnolla jonkin aikaa (200km) veto palautuu ja kulkee kuin eriauto. Eli moottorin ja vaihteiston ohjaus menee johonkin mummo modiin eikä se osaa tulla sieltä pois edes täyskaasulla. Vikahan tuo on, mutta missä? Miksi se joissain tapauksissa palautuu tehokkaaksi mutta katoaa pian?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vaihdoin tulpat, vanhat oli taas löysällä. Kuinka tiukkaan ne uskaltaa laittaa? Tulpanhatuista mureni se huuli kokonaan pois, haitanneeko mitään...?
    Kannattaa kiristää momenttiavaimella ja testata sen avaimen toiminta ensin esim. renkaan pulttiin, ettei vedä yli. Tulppaa kiristäessä loppuvaiheessa voi tuntua, että ei kiristy enää vaikka pyörittelee, mutta silloin se tulpan tiivisterengas juuri litistyy, mitä ilman momenttiavainta ei välttämättä uskalla tehdä ja tulppa jää löysälle! Momentti tiukkenee sen jälkeen selvästi, jos kierteet on kunnossa. Tulpanhattu on vaihtokunnossa, jos irtoaa paloja. Voi lyödä tulpan ohi runkoon siitä välistä ja heikentää toimintaa. Edelleen olen sitä mieltä, että tulppien ja hattujen vaihto vaikutti vetoihin positiivisesti. Ainakaan en ole huomannut, että tehoja olisi kadoksissa.
    Last edited by Bomb5; 20-07-2013, 09:36.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vaihdoin tulpat, vanhat oli taas löysällä. Kuinka tiukkaan ne uskaltaa laittaa?
    Yleensä uusien tulppien tiiviste on kokoonpainuvaa tyyppiä, ja sen pitäisi tuntea kyllä kädessä kun sen litistyy ja alkaa pohjata. Silloin oikea kireys on saavutettu. Momentti ei ole suuri, Haynesin kirjan mukaan riippuu kierteestä;

    Kutoskoneisten momentit:

    M12 kierre -> 23 Nm
    M14 kierre -> 30 Nm.

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tulpanhatuista mureni se huuli kokonaan pois, haitanneeko mitään...?
    Kyllä kumiosat on yleensä vaihtokunnossa silloin kun alkavat murenemaan käsiin.
    Last edited by Havis; 19-07-2013, 20:14.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by John Doe View Post
    No johan alkoi toimimaan, kiitoksia TJJ ja pheno!

    Mites tuo MAF-arvo, minkälaisia lukemia ehjältä anturilta tulee?
    3.vaihteella täysi kiihdytys 2000-5600rpm antoi tänään 487kg/h, eilen kipusi tuonne 525kg/h paikkeille.
    TJJ:n logissa ainakin näyttäisi olevan aika samansuuntaisia lukuja. Ilmeisesti ok?
    aiKa tasaisesti näyttäisi maf nousevan. Ei kai tuossa mitään sen isompaa luulisi olevan. MS43:ssa taisi nähdä vanoksen todelliset ja target arvot. Mielenkiintoista oliso nähdä miten ne käyttäytyy. Niiden pitäisi graafissa seurata lähellä toisiaan, sitten voi olla varma että vanos toimii oikein. Jännästi tässä logissa intake puolen vanos säätää kesken kiihdytyksen. Itse en näistä sen tarkemmin tuedä. Supa ainakin tietää näistä vanos-koneista että miten ne toimii. Jos itsellä olisi auto jossa MS43 ecu niin taatusti löytyisi vertailulogeja

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Vaihdoin tulpat, vanhat oli taas löysällä. Kuinka tiukkaan ne uskaltaa laittaa? Tulpanhatuista mureni se huuli kokonaan pois, haitanneeko mitään...?

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    No johan alkoi toimimaan, kiitoksia TJJ ja pheno!

    Mites tuo MAF-arvo, minkälaisia lukemia ehjältä anturilta tulee?
    3.vaihteella täysi kiihdytys 2000-5600rpm antoi tänään 487kg/h, eilen kipusi tuonne 525kg/h paikkeille.
    TJJ:n logissa ainakin näyttäisi olevan aika samansuuntaisia lukuja. Ilmeisesti ok?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by John Doe View Post
    Jaa-a. Vaikuttaako se pelkästään tuohon "serial"in toimintaan? Tuo ylempänä oleva, "MS43.0 for M54" kuitenkin toimii.
    Vaikuttaa, eli kaikissa 'serial' ecuissa, käytetään testo.ini:stä löytyvää com-porttia. Tuohon ohjelmaan tosiaan täytyisi lisätä herja, jos porttia ei saada avattua. Muissa ecuissa käytetään samaa mitä INPA käyttää, eli ediabas.ini:stä löytyviä tietoja.

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko testo.ini:ssä oleva com-portti oikein?
    Jaa-a. Vaikuttaako se pelkästään tuohon "serial"in toimintaan? Tuo ylempänä oleva, "MS43.0 for M54" kuitenkin toimii.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by John Doe View Post
    En saanut tuota MS43 (serial)ia pelittämään, pelkkiä tyhjiä lootia vaan tuli (katso kuva). Onko vika käyttäjässä?
    Onko testo.ini:ssä oleva com-portti oikein?

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Minkäslaisia lukemia tuolta MAFfilta pitäisi nyt saada ulos M54B25:stä?
    3.vaihteella kaasu pohjassa (niin pohjassa kun saa, ilman kickdownia) nousi luvut korkeimmillaan 525kg/h. Onko liikaa?

    pheno:
    En saanut tuota MS43 (serial)ia pelittämään, pelkkiä tyhjiä lootia vaan tuli (katso kuva). Onko vika käyttäjässä?
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎