memebuy23buy

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Tuossa alla olevassa kuvassa DME:n tiedot. Eli 528iA MS42.
    .
    .

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tuolla linkissä olisi nyt jonkinlainen logi .zip pakattuna. Sitä on enemmänkin, mutta tuohon on leikattu lopusta kohta jossa ensin painoin 3. vaihteella kickdownin ja laatikko (tietty) vaihtoi 2. vaihteen ja sitten yritin uudestaan 3. vaihteella ilman kickdownia. En ajanut loppuun asti, suljettu alue loppuu kesken. Jos testin voisi tehdä 2. vaihteella, niin sillä voisi saada kierrokset ylemmäksi ennen jarrutusta.
    MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    ...Onko täällä joku M54 omistaja joka kärsii samoista ongelmista?
    Täältä löytyy. Hyvin samanlaiset oireet kuin muillakin, eli tehotilat vaihtelee planeettojen asentojen mukaan.
    Haamutehot saa käyttöön, kun auto on seisonut ajon jälkeen n.tunnin verran (lämmöt laskenut siihen neljänneksen paikkeille). Siitä sitten pikkuhiljaa taas paluu "etanamodeen".

    Autona 525iA -00

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    MS43 on taas tutkailtu ja havaittu seuraavaa:

    - Sytkäkarttoja on RON 91 ja 95-bensiinille, ja vieläpä lukuisia.
    - Karttoja EI ole 98 bensiinille, saati korkeampioktaaniselle eli siitä ei ole mitään hyötyä jos kaikki toimii niinkuin suunniteltu
    - Mitään portaatonta nakutuksenestoa ei ole, ilmeisesti koodi vaihtaa alemman oktaanin kartalle kun nakutusta havaitaan. Lopullinen tehoero on kuitenkin hyvin pieni. Kirjoittelen konkreettisia BTDC asteita kun tässä kerkiän
    - Tulkinta on hyvin hämärää, osaan kartoista vaikuttaa myös mm.kaasuläpän ohjaus tavalla, jota maailmassa ei todennäköisesti tiedä kukaan muu kuin kourallinen siemensin ihmisiä.
    - Normaalissa lastutuksessa karttoja muutetaan aikaisemmalle sen syvällisempiä miettimättä, eli ei apua viriohjelmien suunnittelijoiden taholta.
    - Maf-vikatila kartta löytyi myös, sen tutkinta on käynnissä. Pyydänkin jotain ottamaan logia myös maffin piuha irti

    MS43 ja 42 ovat näissä suhteissa hyvin samanlaiset. Josko saataisiin ihmisille haamutehot jatkuvaan käyttöön.
    Onko täällä joku M54 omistaja joka kärsii samoista ongelmista?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Joo keskitytään vaan näihin E39 moottoreiden ongelmiin, mutta käydään vielä tämä softapuoli läpi, kun muualta tuskin noihin haamutehoihin voi löytyä selitystä.

    ps. Suosittelen pitämään sen kwp2000 kloonin ja erityisesti sen mukana tulleet kartat kaukana sun ms42 boksista. Jos olet varma asiastasi niin lukea kyllä voit sen tiedoston.


    Onko kukaan haamutehoja havainnut ihminen kokeillut laittaa oktaanibuusteria tankkiin? Josko nakutustunnistimet olis jotenkin herkillä?
    Olenhan tuolla kwp:llä tutkinutkin joskus auton sielua, mutta eipä sillä pitkälle päässyt. Eipä löytynyt valmiiksi mitään softaa tuohon ms41.0 ja vaikka olisikin ollut, niin en olisi uskaltanut kokeilla sitä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitä arvoja minun pitäisi tuosta MS42:sta logata ja millaisessa tilanteessa, siis esim. kiihdytys kaasu pohjassa 0-100km/h vai olisiko joku muu tilanne parempi?
    Perlenbacher tuossa jo sanoikin millä tavalla kannattaa ottaa. Mutta itse login ottamisesta, valitse se 'MS42 Serial' ja laita ajoon 'engine values'. Merkkaa ne kaikki checkboxit. Kun nuo kaikki arvot tulee yhdessä paketissa, niin ei hidasta yhtään logia. Sitten file loggeri päälle ja sieltä tämmöset valinnat: Megalogviewerin pitäisi tuon niellä suoraan.



    Siellä olisi sitten vielä vanos-dataakin tarjolla. Toiseen logiin voisi ottaa myös ne arvot mukaan. Eli laittaa 'engine values' ja 'vanos data'n ajoon ja molemmista tiksuttelee ne checkboxit päälle. Sitten taas file logger ajoon ja ->start

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Pakkokolmoselle ja vedät sen noin 1500:sta alkaen ja loppuun asti. Nelonen tai vitonen olis vieläkin parempia mutta ehkä vähän kohtuuton pyyntö.

    Ja kaikkein paras jos saat nuhapumppu ja tehomyllyvedot molemmat tehtyä. Eipä sillä logilla tod.näk muuten juurikaan arvoa ole. Voidaan tietysti silti katsoa.
    Last edited by Perlenbacher; 14-06-2013, 19:20.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Ottakaas nyt MS42/MS43 omistajatkin logia, niin päästään vertailemaan vähän käppyröitä Varmaan jostain saadaan kaivettua MS42/43 boksien täyskaasukartat vertailua varten.
    Mitä arvoja minun pitäisi tuosta MS42:sta logata ja millaisessa tilanteessa, siis esim. kiihdytys kaasu pohjassa 0-100km/h vai olisiko joku muu tilanne parempi?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mittailikos TJJ joskus noita ali-paineita autostaan? Ilmenikö niissä mitään outoa?
    Mittailin, ei niissä mitään outoa ollut. Lähinnä niissä kiinnosti onko pakoputkisto tukossa, mutta eipä mitään siihen viittaavaa ilmennyt.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Joo keskitytään vaan näihin E39 moottoreiden ongelmiin, mutta käydään vielä tämä softapuoli läpi, kun muualta tuskin noihin haamutehoihin voi löytyä selitystä.

    ps. Suosittelen pitämään sen kwp2000 kloonin ja erityisesti sen mukana tulleet kartat kaukana sun ms42 boksista. Jos olet varma asiastasi niin lukea kyllä voit sen tiedoston.


    Onko kukaan haamutehoja havainnut ihminen kokeillut laittaa oktaanibuusteria tankkiin? Josko nakutustunnistimet olis jotenkin herkillä?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    MS41:sta en ole saanut traceja kuin DS1 variantista. Eli vain tässä toimii tuo nopeampi kommunikointi ja sitä kautta nopeampi loggaus. Jos löytyy DS0,2 ja 3 variantin omaavia auuton omistajia niin saa ottaa traceja jos haluaa nopeampaa livedataa/loggausta

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kiitos tarjouksesta mutta karttojen lukuun tarvitaan vähän erikoisemmat vehkeet, vaikka prosessi on helppo sinänsä. Mahdollisuus on myös kylmätä autonsa niin ettei se enään ikinä käynnisty.

    Jos inpalla viitsit katsoa ecun numeroita niin siitäkin olisi jo iso hyöty

    Ai, mä luulin että niitä saa tuolla phenon ohjelmalla Löytyis kyllä kwp2000 ja ihan laidasta laitaan ohjelmia ja bmw softia+viri ohjelmia, jotain karttojen rassaus ohjelmia, mutta noista en mitään tajua. Tilailin joskus lontoosta pari DVD:tä. Jos jotain kiinnostaa noi ohjelmat, niin voin tehdä vähä listaa mitä sieltä löytyy!?
    .....Menee hiukan off topic joten olikos noille softa jutuille jossain täällä oma viestiketju?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Kiitos tarjouksesta mutta karttojen lukuun tarvitaan vähän erikoisemmat vehkeet, vaikka prosessi on helppo sinänsä. Mahdollisuus on myös kylmätä autonsa niin ettei se enään ikinä käynnisty.

    Jos inpalla viitsit katsoa ecun numeroita niin siitäkin olisi jo iso hyöty

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Voisin laittaa tuosta ms41 karttoja, kun saisin jotenkin opiskeltua miten saan ne näkyviin. Inpa löytyy, eli laataanko nyt sen phenon ohjelman ja mitä muuta tarvin? Olisko jossain vielä ohjeita asian tiimoilta?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tuo aikaisemmin laittamani kuva on 404-boksin Epromilta luettu täyskaasun sytkäkartta sellaisenaan, ainoastaan kierrosluvun arvot on korjattu osoittamaan oikein. Tuo kartasta luettava arvo (eli sytytyshetki) on suora muunnos dumpin heksakoodista desimaaliksi, siksi siitä ei saa mitään absoluuttista arvoa. Sillä ei myöskään ole virityskäytössä merkitystä, sillä noita muutetaan aina suhteessa, ja tarkastetaan toteutunut ennakko sen jälkeen.

    Keinot on kyllä joilla absoluuttisen arvon saa, mutta niitä usein pantataan. Tämä on kuitenkin jonkun elinkeino..

    Tässä osakaasun sytkäri, helpompi hahmottaa kun miettii että punertavampi arvo on suurempi.:


    Pistän jossain vaiheessa MS42 ja mahdollisesti MS43 vastaavia karttoja kunhan vaan tässä ehdin.

    Leave a comment:

Working...
X