Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jax_KiBez
    replied
    Itse tuli nyt logia otettua testolla, en vain saa mihinkään ohjelmaan ympättyä graafiseen muotoon noita, Megalogviewer näyttää vain sahalaitaa, ihan kuin päivitysnopeus olisi 3 sek välein.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En ole tuollaista huomannut. Se tuntuu aina vaativan lämpimän moottorin, sammutuksen joksikin aikaa ja sitten tuurilla voi olla tehoja (tai sitten planeettojen linjautumisen jolloin hurjat tehot voi mennä päälle esim. moottoritieajon jälkeisissä liikennevaloissa). Ja ne "tehot" nimenomaan tarkoittaa merkittävästi suurempaa vääntöä/väännön tunnetta 2000 kierroksesta ylöspäin.

    Eikös sinulla ole M52-moottori? Siinä taitaa olla omat ongelmansa ja satunnaiset hurjat tehot on enemmänkin M52TU- ja M54-moottoreiden vakio-ominaisuus?
    Kyllä noi satunnaiset tehopiikit vaivaa myöskin tuota M52 mottiakin. Tosin itse en ole aikoihin huomannut enää noita kiihtyvyys eroja.... ehkä kone menossa rikki

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mites TTJ, onko sulla semmosta ton huipputehon kanssa että tällein kesällä kun "kylmänä" lähtee niin parin minuutin käynnin jälkeen kiihdytys on kovilla tehoilla, itselläni vähän sellaista vaikusta. Mutta onnistuu yleensä vain tuon yhden kiihdytyksen verran.
    En ole tuollaista huomannut. Se tuntuu aina vaativan lämpimän moottorin, sammutuksen joksikin aikaa ja sitten tuurilla voi olla tehoja (tai sitten planeettojen linjautumisen jolloin hurjat tehot voi mennä päälle esim. moottoritieajon jälkeisissä liikennevaloissa). Ja ne "tehot" nimenomaan tarkoittaa merkittävästi suurempaa vääntöä/väännön tunnetta 2000 kierroksesta ylöspäin.

    Eikös sinulla ole M52-moottori? Siinä taitaa olla omat ongelmansa ja satunnaiset hurjat tehot on enemmänkin M52TU- ja M54-moottoreiden vakio-ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tuo oliskin ihanteellinen jos sulla on aika säännönmukaista, niin sais login tuolta hurjalta kiihdytykseltä ja sitten sen jälkeiseltä nuhapumppukiihdytykseltä..

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Mites TTJ, onko sulla semmosta ton huipputehon kanssa että tällein kesällä kun "kylmänä" lähtee niin parin minuutin käynnin jälkeen kiihdytys on kovilla tehoilla, itselläni vähän sellaista vaikusta. Mutta onnistuu yleensä vain tuon yhden kiihdytyksen verran.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Logittamalla ehkä, silmin arvoja seuraamalla tuskin onnistuu
    ei taida tosiaan pysyä silmät enää perässä Tossa mun softan uusimmassa versiossa voi laittaa samaan plottaukseen laittaa useamman arvon, siinä alkaa jo näkemään erot.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jep, haen tässä vaan sitä että vanoksen toiminnan voi luotettavasti varmistaa vain noista target ja actual arvoista.
    Logittamalla ehkä, silmin arvoja seuraamalla tuskin onnistuu

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei kyllä kovin helposti. Sensijaan jos target arvoja ei saavuteta ollenkaan (esim väärä ajoitus) tulee aika helposti.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla oli vanos tiivisteet ihan kaput, ei pysynyt kunnolla käynnissä kylmänä. Silti testi näytti ok.
    Jep, haen tässä vaan sitä että vanoksen toiminnan voi luotettavasti varmistaa vain noista target ja actual arvoista.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    kyllä, kyllä... Onko kokemusta kuinka helposti tästä napsahtaa vikakoodia? Ja mitkä kriteerit pitää täyttyä?
    Mulla oli vanos tiivisteet ihan kaput, ei pysynyt kunnolla käynnissä kylmänä. Silti testi näytti ok.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    kyllä, kyllä... Onko kokemusta kuinka helposti tästä napsahtaa vikakoodia? Ja mitkä kriteerit pitää täyttyä?
    Ei kyllä kovin helposti. Sensijaan jos target arvoja ei saavuteta ollenkaan (esim väärä ajoitus) tulee aika helposti.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Niin, jos heittelee liikaa target arvosta niin tiivisteet vuotaa eikä säätö ole riittävän tarkka.
    kyllä, kyllä... Onko kokemusta kuinka helposti tästä napsahtaa vikakoodia? Ja mitkä kriteerit pitää täyttyä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Ok, eli onko tuo stabiilisuus siis sama kuin nokka-akselien 'target' ja 'actual' arvojen erotus ?Jos kaikki on vimpan päälle niin erotus tulee aina olla lähellä nollaa.
    Niin, jos heittelee liikaa target arvosta niin tiivisteet vuotaa eikä säätö ole riittävän tarkka.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    "Tiiveys", jos nyt tuota termiä halutaan käyttää on sama asia kun stabiilisuus eli paljonko säätö heittelee jos nokka ajetaan märättyyn asentoon.
    Se on yksi asia mitä mitataan. Toinen on säädön nopeus eli kuinka ripeästi saa säädettyä asennosta toiseen. Esim M52TU/M54 tapauksessa nopeus pitää olla kumpaankin suuntaan alle 1000ms ja stabiilisuus eli tiivisteiden vuoto alle +-5 astetta.
    Ok, eli onko tuo stabiilisuus siis sama kuin nokka-akselien 'target' ja 'actual' arvojen erotus ?Jos kaikki on vimpan päälle niin erotus tulee aina olla lähellä nollaa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    "Tiiveys", jos nyt tuota termiä halutaan käyttää on sama asia kun stabiilisuus eli paljonko säätö heittelee jos nokka ajetaan märättyyn asentoon.
    Se on yksi asia mitä mitataan. Toinen on säädön nopeus eli kuinka ripeästi saa säädettyä asennosta toiseen. Esim M52TU/M54 tapauksessa nopeus pitää olla kumpaankin suuntaan alle 1000ms ja stabiilisuus eli tiivisteiden vuoto alle +-5 astetta.
    Eikös tuo ole se DIS:issä oleva testi? Se meni minulla ihan hyvin läpi, tosin siitä on jo ikuisuus kun sen tein. Taisin tehdä testin sen jälkeen kun ekan kerran vaihdoin Vanoksen tiivisteet. Eipä sekään mitään tuohon "hurjat tehot" -ilmiöön vaikuttanut.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    "Tiiveys", jos nyt tuota termiä halutaan käyttää on sama asia kun stabiilisuus eli paljonko säätö heittelee jos nokka ajetaan märättyyn asentoon.
    Se on yksi asia mitä mitataan. Toinen on säädön nopeus eli kuinka ripeästi saa säädettyä asennosta toiseen. Esim M52TU/M54 tapauksessa nopeus pitää olla kumpaankin suuntaan alle 1000ms ja stabiilisuus eli tiivisteiden vuoto alle +-5 astetta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎