Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mulla on kai MS42, mutta mitä nyt ajellut 98E5:lla jo pidempään, mutta eipä sillä tai V-Power:illakaan koskaan tuntunut mitään lisätehoja saavan.

    v-powerhan on nykyään 98 oktaanista, mutta sehän nyt ei tähän liity.

    Tuohon logiin tarvis vaan saada joku vertailukohta.. Vaikka sillä em. Oktaaniboosterilla.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mitäs se auttaa jos karttaa ei ole kuin max 95 okt?
    Jos nakutuksen tunnistus liian varovainen

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    EDIT: Täältä yritin lueskella, mutta en paljon vielä viisastunut: http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma...-vaikutus.html Toisaalta sanotaan että kierrosten kasvaessa ennakon kuuluu kasvaa, ja toisaalta TJJ:n tracessa ennakko pysyi ainakin lähes vakiona (ehkä pieni muutos vaan häviää tuolla skaalauksella kun ääriarvot on kaukana toisistaan). Ja taas toisaalta täyskaasulla rikkaalla seoksella ennakon pitäisi olla pienempi kuin osakuormalla ajettaessa.
    Ennakkohan kasvaa (tai tekee "jotain", siis plussaa tulee lisää, mitä se tarkoittaakaan?) alussa, mutta tasaantuu sitten. Ja tasaantumisen kohdalla taas molempien nakutustunnistimien käyrät alkavat nousta. Tuo seikka ei näy tuossa kuvassa kunnolla, Megalogviewerillä näkee paremmin. Ennakkohan oli lähes 10 pykälää suurempi hetkeä ennen, siis kun tein kickdownilla lyhyen kiihdytyksen, silloin myös nakutustunnistimet pysyi alhaisemmalla arvolla. Ja sama tapahtuu tuossa lopussa.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Pakko tähän väliin ilmottautua kohtalotoveriksi. Omassa M52B25 on juuri sama haamuteho-modi aina kun auto on hetken seissyt, sitten uupuu alakierroksilla kun haamuteho katoaa. Yläteho ei yleensä muutu juurikaan, mutta alhaalla 2-4trpm välissä on melkoinen.

    Tosin sitten kun uupuu niin uupuu kunnolla, autolla on tosi raskas ajaa tuon 2-4trpm välissä, jos kiihdytän vaikka 1. vaihteella ihan paikaltaan, auto herää vasta 4trpm jälkeen, mutta usein jos ajan tasakaasua 1. vaihteella 3trpm ja kaasu pohjaan niin auto ampaisee paljon pirteämmin.

    Tosin en tiedä onko täysin samaa oiretta, mutta samankaltaista. Tosin 0-100km/h ei mene millään tasamaalla alle 11.8 sek, paitsi kun kerran moottoritien ramppiin kiihdytin loivaan alamäkeen (5m pudotusta n. 200m matkalla) ja auto ohitti nätisti tuon 2-4trpm kohdan niin ajaksi tuli 10.2sek, 11,8sek ei ole normaalia 523iA:lta.
    Ota logia, Perlenbacher ja Cell analysoi

    Onkos muuten kuinka monella Android-kapula, jossa toimi OTG (USB host mode) ?
    Last edited by pheno; 17-06-2013, 14:21.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Siis tuo ignition angle? Missä arvoissa sen pitäisi olla? Aika rajusti siinä on vaihteluita kun katsoo login muita kohtia. Siis -14 -> 31,5. Onko noissa nyt mitään järkeä? (minä en tajua näistä mitään, haluaisin vain hurjasti tehoa...). Mites nuo nakutustunnistimet? Näkyykö niissä mitään ihmeellistä?

    Saatko luettua pidemmänkin login? Voisin laittaa koko pätkän, se on auton startista alkaen.

    Hurjan tehon loggaus on vaikeaa, todella hurjaa tehoa kun ei ilmene kuin täysin satunnaisesti ja sitä ei minulla kauaa kestä, alle kilometri. Nuo ovat juuri tilanteita joissa autolla on ensin ajettu ja sitten se on ollut parkissa 15-45 minuuttia ja sitten lähdetään taas ajamaan. Ja sitten on sitä melko hurjaa tehoa, jota saattaa kestää pidempään, mutta miten senkin saisi houkuteltua päälle ja vielä logattua...

    Mitä boosteria tankkiin pitäisi laittaa? Ei ole mitään kokemusta noista.

    Tuossa oli sellaiset autoni tavallisimmat tehot, varmaankin tuon 10s luokkaa.

    Minullahan on imusarja vaihdettu M54 3.0 moottorista, joten se varmaan voi muuttaa joitain arvoja vakioon verrattuna. Näihin tehonvaihteluihin se ei vaikuttanut mitään.
    Pakko tähän väliin ilmottautua kohtalotoveriksi. Omassa M52B25 on juuri sama haamuteho-modi aina kun auto on hetken seissyt, sitten uupuu alakierroksilla kun haamuteho katoaa. Yläteho ei yleensä muutu juurikaan, mutta alhaalla 2-4trpm välissä on melkoinen.

    Tosin sitten kun uupuu niin uupuu kunnolla, autolla on tosi raskas ajaa tuon 2-4trpm välissä, jos kiihdytän vaikka 1. vaihteella ihan paikaltaan, auto herää vasta 4trpm jälkeen, mutta usein jos ajan tasakaasua 1. vaihteella 3trpm ja kaasu pohjaan niin auto ampaisee paljon pirteämmin.

    Tosin en tiedä onko täysin samaa oiretta, mutta samankaltaista. Tosin 0-100km/h ei mene millään tasamaalla alle 11.8 sek, paitsi kun kerran moottoritien ramppiin kiihdytin loivaan alamäkeen (5m pudotusta n. 200m matkalla) ja auto ohitti nätisti tuon 2-4trpm kohdan niin ajaksi tuli 10.2sek, 11,8sek ei ole normaalia 523iA:lta.
    Last edited by Jax_KiBez; 17-06-2013, 13:02.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Ennakko on hyvin pieni kyllä kuten jo todettiin. Vois nostaa melkeen 10 napsua.. Voitko koittaa laittaa reilusti oktaaniboosteria tankkiin seuraavaa logia varten?
    Mitäs se auttaa jos karttaa ei ole kuin max 95 okt?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Siis tuo ignition angle? Missä arvoissa sen pitäisi olla? Aika rajusti siinä on vaihteluita kun katsoo login muita kohtia. Siis -14 -> 31,5.
    Sellainen lisäkyssäri vielä tähän, että jos kattelen vaikka vain puhelimen softalla OBD-BT-mokkulan kautta ajossa sytytysennakkoa niin voinko päätellä siitä mitään?

    EDIT: Täältä yritin lueskella, mutta en paljon vielä viisastunut: http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma...-vaikutus.html Toisaalta sanotaan että kierrosten kasvaessa ennakon kuuluu kasvaa, ja toisaalta TJJ:n tracessa ennakko pysyi ainakin lähes vakiona (ehkä pieni muutos vaan häviää tuolla skaalauksella kun ääriarvot on kaukana toisistaan). Ja taas toisaalta täyskaasulla rikkaalla seoksella ennakon pitäisi olla pienempi kuin osakuormalla ajettaessa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 17-06-2013, 11:55.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Ennakko on hyvin pieni kyllä kuten jo todettiin. Vois nostaa melkeen 10 napsua.. Voitko koittaa laittaa reilusti oktaaniboosteria tankkiin seuraavaa logia varten?

    Nyt kun vielä onnistuis ottaa samanlaisen login hurjat tehot päällä

    Oliko tämän login tehot sellaiset 10sekuntia 0-100kmh?
    Siis tuo ignition angle? Missä arvoissa sen pitäisi olla? Aika rajusti siinä on vaihteluita kun katsoo login muita kohtia. Siis -14 -> 31,5. Onko noissa nyt mitään järkeä? (minä en tajua näistä mitään, haluaisin vain hurjasti tehoa...). Mites nuo nakutustunnistimet? Näkyykö niissä mitään ihmeellistä?

    Saatko luettua pidemmänkin login? Voisin laittaa koko pätkän, se on auton startista alkaen.

    Hurjan tehon loggaus on vaikeaa, todella hurjaa tehoa kun ei ilmene kuin täysin satunnaisesti ja sitä ei minulla kauaa kestä, alle kilometri. Nuo ovat juuri tilanteita joissa autolla on ensin ajettu ja sitten se on ollut parkissa 15-45 minuuttia ja sitten lähdetään taas ajamaan. Ja sitten on sitä melko hurjaa tehoa, jota saattaa kestää pidempään, mutta miten senkin saisi houkuteltua päälle ja vielä logattua...

    Mitä boosteria tankkiin pitäisi laittaa? Ei ole mitään kokemusta noista.

    Tuossa oli sellaiset autoni tavallisimmat tehot, varmaankin tuon 10s luokkaa.

    Minullahan on imusarja vaihdettu M54 3.0 moottorista, joten se varmaan voi muuttaa joitain arvoja vakioon verrattuna. Näihin tehonvaihteluihin se ei vaikuttanut mitään.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    MS43 on taas tutkailtu ja havaittu seuraavaa:

    - Sytkäkarttoja on RON 91 ja 95-bensiinille, ja vieläpä lukuisia.
    - Karttoja EI ole 98 bensiinille, saati korkeampioktaaniselle eli siitä ei ole mitään hyötyä jos kaikki toimii niinkuin suunniteltu
    Mulla on kai MS42, mutta mitä nyt ajellut 98E5:lla jo pidempään, mutta eipä sillä tai V-Power:illakaan koskaan tuntunut mitään lisätehoja saavan.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Ennakko on hyvin pieni kyllä kuten jo todettiin. Vois nostaa melkeen 10 napsua.. Voitko koittaa laittaa reilusti oktaaniboosteria tankkiin seuraavaa logia varten?

    Nyt kun vielä onnistuis ottaa samanlaisen login hurjat tehot päällä

    Oliko tämän login tehot sellaiset 10sekuntia 0-100kmh?
    Last edited by Perlenbacher; 17-06-2013, 10:11.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Oliko tässä ne hurjat tehot päällä ?
    Eipä ollut. Tuossa oli mielestäni ne yleisimmät tehot, eli 70% hurjasta tehosta (ihan hatusta arvioituna).

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Tuo riippuu volumetrisen hyötysuhteen tasaisuudesta kierrosalueella, jota voi parhaiten tutkailla vääntökäyrästä. Tuplavanos-kutosissa on paljon tasaisempi käyrä kuin M60, joten myös ruiskutusaika pysyy tasaisempana. Siihen päälle ohjelmointierot.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Suuttimen aukioloaika on kierrosta kohti, pysyy samana jos ilmamääräkin kierrosta kohti pysyy. Jos ilmamäärä kierrosta kohti laskee mutta ruiskutusaika pysyy samana, menee kone rikkaammalle kuten yleensä päästö- ja tehosyistä meneekin ylhäällä. Tikittää vain tiheämmin sitten kierrosten noustessa
    Tuo kuulostaa järkevältä! Vertasin vaan omaan logiini ja siellä suuttimien aukioloaika nousee koko ajan.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Suuttimen aukioloaika on kierrosta kohti, pysyy samana jos ilmamääräkin kierrosta kohti pysyy. Jos ilmamäärä kierrosta kohti laskee mutta ruiskutusaika pysyy samana, menee kone rikkaammalle kuten yleensä päästö- ja tehosyistä meneekin ylhäällä. Tikittää vain tiheämmin sitten kierrosten noustessa

    Aika matalat ennakot, reserviä on noilla varmasti. Kokeile saatko jossain olosuhteissa korkeammat.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tuossapa tuo TJJ:n logi Megalogviewerissä:

    En äkkiseltään ymmärrä miten voi suuttimien aukioloaika pysyä samana koko kiihdytyksen ajan, ja auto kuitenkin kerää vauhtia ihan ihan kiitettävästi ja kierrokset nousee tasaisesti. Vanoksen säätökö tuon tekee ?

    Oliko tässä ne hurjat tehot päällä ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎