Originally posted by TJJ
View Post
Mites sitten sellainen homma että pystyykö logittamaan onko lambda-säätö open vai closed loop modessa? Kun sitä tuumin et jos esim kylmänä toimii niin silloinhan menee kiinteällä kartalla ja kun anturit lämpiää, alkaa vasta closed loop säätö. Samoten voiko joskus ajossa kans muuttua openiks ja sitten tulla "hurjat tehot" = kiinteä kartta?
(Tää on vaan sit pohiskelua ilman 100-faktaa... Jonkin verran pitäny tuohon ms43:een kantapäänkautta perehtyä...)
Onko pre-cat anturit varmasti kunnossa ja mallia ei-tarvike?
Mulla oli juurikin ongelmana, että kylmänä toimi (open loop), lämpimänä ei ollenkaan (tuli tosin vikakoodi, lambda low voltage tms). Vaihdoin uudet bosch anturit ja alkoi toiminaan.
Imuvuoto-topicssa on jotakin juttua...
Edit: Mites jos nyppäis lambdojen liittimet irti ja kokeilis miten toimii. Rikkaallahan sen käy, mutta tuskimpa katit siitä heti hajoo. Ite kävin joskus testilenkin ajamassa ilman lambdoja ja hyvin tuntui toimivan. Sitten vasta kun laitoin anturit (m52:sta) paikoilleen alkoi ongelmat. Mulla on boxissa EU2 ohjelma. EU3/4 voi olla vielä nuukempi noiden saastejuttujen suhteen.
Leave a comment: