Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Jos olis rahaa laittaa palamaan, niin kävis säädättämässä ecu:n dynometrissä :think
    Missä ja kuka tekee ja mihin hintaan?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tossa tarvis logata yhtäaikaa niin kaasun asennot kuin suuttimen aukioloaika ja ennakkokin. Ja myös kaikki anturitiedot että kun selviää mikä alkaa heittää kun tehot on kadoksissa niin voisi katsoa sekoaako jokin anturi vai onko vika ohjelmallinen. Itse laittaisin myös endoskoopin ilmakanavasta sisään että näkisin aukeaako läppä täysin. Vai onko tätä ongelmaa vaijerikaasuvehkeissä? Jos on niin sitten ei varmaan tarvi sinne katsoa.

    Järkevöittämiseksi vois mitata pelkästään urku-auki arvot, sillä silloinhan luulisi että tehonpuute/lisäteho tuntuu herkimmin ja logitiedot voisi signeerata "nuhapumppu" / "tehokiuas" nimillä.

    Täältä kyllä on tiedossa apua jos joku viitsii noita nauhoitella. Ja mikään sinnepäin "mittailin yleismittarilla suuttimen jännitettä ajossa" ei piisaa kuten kaikki varmaan ymmärtävät.

    Noitahan on paljon softia oikeaan virikäyttöön jotka kertois aikalailla samantien missä on vika sikäli kun se on moottorinohjauspuolella. Jos jollain on access tällaisiin niin ilmoa heti.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Cell View Post
    Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä
    Paljon viihdyttävämpää olis, jos sais nämät "luonnon ilmiöt" valjastettua jollakin konstilla joka päiväiseen käyttöön.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Pöh, ei pidä vaipua epätoivoon nettikirjoittelun perusteella, vastaavia listoja voi tehdä mistä vain. N62 on varsin maistuva motti kaikin puolin

    Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä

    Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.
    Onko m52b25 maffissa sama toiminta periaate, kun näissä m52tu 9/98- malleissa? Onkos imusarjan ilmantunnistin vain käynnistykseen vaikuttava, vai miten se toimii:think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    V8 aina välillä (ihan äskettäinkin...) innostaa, mutta innostus hiipuu kun alkaa lukemaan millaisia tyyppivikoja niissä on...
    Pöh, ei pidä vaipua epätoivoon nettikirjoittelun perusteella, vastaavia listoja voi tehdä mistä vain. N62 on varsin maistuva motti kaikin puolin

    Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä

    Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Jos olis rahaa laittaa palamaan, niin kävis säädättämässä ecu:n dynometrissä :think

    Tuossa tallissa kävi hiljan joku ohikulkija jututtamassa kun pyörää käyttelin, niin kehaisi että työkseen mm. lastuttaa autoja, ja meinas että jos tuon bemun lastutais niin tulis viimeisen päälle. Kehui että monta bmw:n bensa vaparia ovat laittaneet eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan. Kovasti vannoi etten tulis katumaan

    Itse vaan en luota näihin valmis paketteihin, koska joka auto on kuitenkin oma yksilö, varsinkin vanhana.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Joo, mutta ei sitä kukaan viitsi vajaatehoisella/vikaisella v8:lla ajaa. Ja kasin kunnostaminen maksaa jo sitten hieman enemmän.

    Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.

    Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalisti Disa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..
    V8 aina välillä (ihan äskettäinkin...) innostaa, mutta innostus hiipuu kun alkaa lukemaan millaisia tyyppivikoja niissä on... Edelleenkin ainoa vaihtoehto taitaa olla 335i.

    Minähän olen vaihtanut MAF:in, etummaiset lambdat ja Disan. Ei ne mitään vaikuta tuohon tehopiikkiin (siis laita sitä pysyvästi päälle), lambdat mielestäni vaikutti kiihdytyksen alun viiveeseen. Mutta tehopiikki/hurja teho menee yhä päälle kun planeetat sattuu linjautumaan oikeaan asentoon...

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mitä väliä vaikka 20% välillä uupuu kun jäljellä on enemmän kuin 3litrasessa hyvänä päivänä...
    Joo, mutta ei sitä kukaan viitsi vajaatehoisella/vikaisella v8:lla ajaa. Ja kasin kunnostaminen maksaa jo sitten hieman enemmän.

    Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.

    Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalisti Disa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Tänään olikin sateinen päivä ja tuntui olevan vetoja suht. hyvin. Vaihdoin eilen tosin uuden moottorin ilmansuodattimen, vaikuttikohan se jotenkin. Edellisellä oli tosin ajettu vain ~30 tkm / 2 vuotta, vähän oli tummunut keskeltä, mutta ei mitenkään törkyinen kyllä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Seuraakos noi ailahtelevat tehopiikit mukana isommissa koneissa myöskin?
    Mitä väliä vaikka 20% välillä uupuu kun jäljellä on enemmän kuin 3litrasessa hyvänä päivänä...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Isompi koneista vaan tilalle
    Seuraakos noi ailahtelevat tehopiikit mukana isommissa koneissa myöskin?

    Mittailikos TJJ joskus noita ali-paineita autostaan? Ilmenikö niissä mitään outoa?
    Lukasin joskus toisen merkkisen autofoorumilta, kun ihmeteltiin samaa ailahtelevien tehojen katoilua ja auton sammuttaminen 30min palautti tehot taas hetkeksi jne. Joku kertoi vian johtuvan konvenssio vedestä joka lymyilee auton imuilman/alipaine putkistossa joka kostuttaa maffia sekä imuilman tunnistinta ja näin antaa väärää tietoa moottorin ohjaukselle.:think Talvella tietenkin on jäätymistä ja sulamista joka ilmeisesti vaikuttaa jokseenkin asiaan?

    Voisko tuossa olla jotain yhtenäistä e39 kanssa?:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Pakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?

    Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think
    Moottorinohjauksen käytetty kartta yms. tuosta tosiaan pitäisi selvittää. Tuskin anturit väärää tietoa antavat vaan siellä vaan menee joku superkartta päälle kun tietyt parametrit täyttyy. Mutta mitkä ne ovat ja miten ne saisi useammin päälle, sen kun tietäisi...

    Tuo ilmenee myös manuaalivaihteisissa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Isompi koneista vaan tilalle

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Pakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?

    Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Noiden boksien sielunelämään on monikin ihminen paneutunut niin hyvin että kyllä nuo countterit olisi varmastikin huomattu..

    Pitäis selvittää missä kartoilla se boksi milloinkin liikuu, ja muuttuuko sytytys vai ruiskutus vai molemmat kun tehot vähenee.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎