Originally posted by Mr.Speed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Tossa tarvis logata yhtäaikaa niin kaasun asennot kuin suuttimen aukioloaika ja ennakkokin. Ja myös kaikki anturitiedot että kun selviää mikä alkaa heittää kun tehot on kadoksissa niin voisi katsoa sekoaako jokin anturi vai onko vika ohjelmallinen. Itse laittaisin myös endoskoopin ilmakanavasta sisään että näkisin aukeaako läppä täysin. Vai onko tätä ongelmaa vaijerikaasuvehkeissä? Jos on niin sitten ei varmaan tarvi sinne katsoa.
Järkevöittämiseksi vois mitata pelkästään urku-auki arvot, sillä silloinhan luulisi että tehonpuute/lisäteho tuntuu herkimmin ja logitiedot voisi signeerata "nuhapumppu" / "tehokiuas" nimillä.
Täältä kyllä on tiedossa apua jos joku viitsii noita nauhoitella. Ja mikään sinnepäin "mittailin yleismittarilla suuttimen jännitettä ajossa" ei piisaa kuten kaikki varmaan ymmärtävät.
Noitahan on paljon softia oikeaan virikäyttöön jotka kertois aikalailla samantien missä on vika sikäli kun se on moottorinohjauspuolella. Jos jollain on access tällaisiin niin ilmoa heti.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Cell View PostNämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostPöh, ei pidä vaipua epätoivoon nettikirjoittelun perusteella, vastaavia listoja voi tehdä mistä vain. N62 on varsin maistuva motti kaikin puolin
Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä
Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostV8 aina välillä (ihan äskettäinkin...) innostaa, mutta innostus hiipuu kun alkaa lukemaan millaisia tyyppivikoja niissä on...
Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä
Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedJos olis rahaa laittaa palamaan, niin kävis säädättämässä ecu:n dynometrissä :think
Tuossa tallissa kävi hiljan joku ohikulkija jututtamassa kun pyörää käyttelin, niin kehaisi että työkseen mm. lastuttaa autoja, ja meinas että jos tuon bemun lastutais niin tulis viimeisen päälle. Kehui että monta bmw:n bensa vaparia ovat laittaneet eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan. Kovasti vannoi etten tulis katumaan
Itse vaan en luota näihin valmis paketteihin, koska joka auto on kuitenkin oma yksilö, varsinkin vanhana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostJoo, mutta ei sitä kukaan viitsi vajaatehoisella/vikaisella v8:lla ajaa. Ja kasin kunnostaminen maksaa jo sitten hieman enemmän.
Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.
Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalistiDisa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..
Minähän olen vaihtanut MAF:in, etummaiset lambdat ja Disan. Ei ne mitään vaikuta tuohon tehopiikkiin (siis laita sitä pysyvästi päälle), lambdat mielestäni vaikutti kiihdytyksen alun viiveeseen. Mutta tehopiikki/hurja teho menee yhä päälle kun planeetat sattuu linjautumaan oikeaan asentoon...
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Bmw Master View PostMitä väliä vaikka 20% välillä uupuu kun jäljellä on enemmän kuin 3litrasessa hyvänä päivänä...
Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.
Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalistiDisa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..
Leave a comment:
-
-
Tänään olikin sateinen päivä ja tuntui olevan vetoja suht. hyvin. Vaihdoin eilen tosin uuden moottorin ilmansuodattimen, vaikuttikohan se jotenkin. Edellisellä oli tosin ajettu vain ~30 tkm / 2 vuotta, vähän oli tummunut keskeltä, mutta ei mitenkään törkyinen kyllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostSeuraakos noi ailahtelevat tehopiikit mukana isommissa koneissa myöskin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostIsompi koneista vaan tilalle
Mittailikos TJJ joskus noita ali-paineita autostaan? Ilmenikö niissä mitään outoa?
Lukasin joskus toisen merkkisen autofoorumilta, kun ihmeteltiin samaa ailahtelevien tehojen katoilua ja auton sammuttaminen 30min palautti tehot taas hetkeksi jne. Joku kertoi vian johtuvan konvenssio vedestä joka lymyilee auton imuilman/alipaine putkistossa joka kostuttaa maffia sekä imuilman tunnistinta ja näin antaa väärää tietoa moottorin ohjaukselle.:think Talvella tietenkin on jäätymistä ja sulamista joka ilmeisesti vaikuttaa jokseenkin asiaan?
Voisko tuossa olla jotain yhtenäistä e39 kanssa?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostPakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?
Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think
Tuo ilmenee myös manuaalivaihteisissa.
Leave a comment:
-
-
Pakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?
Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think
Leave a comment:
-
-
Noiden boksien sielunelämään on monikin ihminen paneutunut niin hyvin että kyllä nuo countterit olisi varmastikin huomattu..
Pitäis selvittää missä kartoilla se boksi milloinkin liikuu, ja muuttuuko sytytys vai ruiskutus vai molemmat kun tehot vähenee.
Leave a comment:
-
Leave a comment: