Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -95 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • merbau
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 130
    • Pälkäne

    #31
    Originally posted by Foksu View Post
    No nyt vois(?) lukea koodeja kun se koodinlukija vihdoin tuli, 'vain' pari kuukautta tilauksesta, ELM327 Bluetooth. Lukijaohjelmakin Scantool asennettuna.
    Laitteen sain tietsikkaan tunnistettua, mutta siiheen se sitten jäikin tässä vaiheessa. Ilmoittaa että yhteys katkaistu...
    Ikävä maalailla piruja seinille, mutta haku olisi auttanut tuossa ELM:ssä:

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...68&postcount=2

    Originally posted by Foksu View Post
    Hiukan olen jo yrittäny googlata mistä moiseen ongelmaan lisäohjeita löytyisi, mutta hitsi, näin umpisuomalaisena tiedon onkiminen onkin sitten hiukan hankalampaa.
    Googleen kun laittaa "elm327 site:btcf.fi", niin tuokin yllä lainaamani oli top-3:ssa.

    Mulla on kyllä INPA, ja Kangasalan ohi ajelen lähes päivittäin. Koodinlukukokemus on vähäistä mutta ei olematonta. Laita privaa jos siltä tuntuu.
    540iA -00 M-sport
    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

    Comment

    • jardahl
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 176
      • Jyväskylä

      #32
      Täällä myös yksi potilas.. (E39 525iA 2003)

      Äsken yritin lähteä liikenteeseen, pari normaalia starttiyritystä eikä mitään eloa. Sitten noin 15-20 sekuntia ja lähti käymään ehkä kolmella neljällä pytyllä erittäin vaivalloisesti ja pysyi ehkä 10-15 sekuntia kaasua (todella vähän) antaen. Tämän jälkeen ei lähtenyt enää toisella 20 sekunnin startilla.

      Tämän ketjun luettuani elättelen toiveita, josko se lähtisi kun vain starttaisi tarpeeksi pitkään (on tosin vain keltakantinen 55Ah Optima). Autolla ajettiin viimeksi toissapäivänä ja silloinkin kyllä lämpimäksi asti.
      Model S

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #33
        Originally posted by jardahl View Post
        Täällä myös yksi potilas.. (E39 525iA 2003)

        Äsken yritin lähteä liikenteeseen, pari normaalia starttiyritystä eikä mitään eloa. Sitten noin 15-20 sekuntia ja lähti käymään ehkä kolmella neljällä pytyllä erittäin vaivalloisesti ja pysyi ehkä 10-15 sekuntia kaasua (todella vähän) antaen. Tämän jälkeen ei lähtenyt enää toisella 20 sekunnin startilla.

        Tämän ketjun luettuani elättelen toiveita, josko se lähtisi kun vain starttaisi tarpeeksi pitkään (on tosin vain keltakantinen 55Ah Optima). Autolla ajettiin viimeksi toissapäivänä ja silloinkin kyllä lämpimäksi asti.
        Onkos teilläpäin pakkasta? Onko bensaa vähän tankissa tai vastaavasti tiedätkö bensansuodattimen vaihdosta?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jardahl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 176
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by janke View Post
          Onkos teilläpäin pakkasta? Onko bensaa vähän tankissa tai vastaavasti tiedätkö bensansuodattimen vaihdosta?
          Tankki on täynnä, -9 on pakkasta ollu eilisestä lähtien. Bensansuodattimen vaihdosta en tiedä, on kuitenkin pelannut edellisilläkin pakkasilla nyt loppuvuonna. Bensa kyllä tuoksahti hieman äsken kun starttasin optiman tyhjäksi, tai sellanen rikkaan seoksen käry. Ei kauaa jaksanut pyöriä enää kunnolla, päätin ottaa optiman ja BMW:n orkkis 80Ah akun sisälle yöksi lataukseen. Pyörittää sitten aamulla tuota kahvimyllyä tuon 135Ah:n edestä...
          Model S

          Comment

          • jardahl
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 176
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by jardahl View Post
            Tankki on täynnä, -9 on pakkasta ollu eilisestä lähtien. Bensansuodattimen vaihdosta en tiedä, on kuitenkin pelannut edellisilläkin pakkasilla nyt loppuvuonna. Bensa kyllä tuoksahti hieman äsken kun starttasin optiman tyhjäksi, tai sellanen rikkaan seoksen käry. Ei kauaa jaksanut pyöriä enää kunnolla, päätin ottaa optiman ja BMW:n orkkis 80Ah akun sisälle yöksi lataukseen. Pyörittää sitten aamulla tuota kahvimyllyä tuon 135Ah:n edestä...
            Niin ja vielä sen verran lisään, että vikakoodeja ei ollut... (INPA/Carsoft)
            Model S

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #36
              Originally posted by jardahl View Post
              Tankki on täynnä, -9 on pakkasta ollu eilisestä lähtien. Bensansuodattimen vaihdosta en tiedä, on kuitenkin pelannut edellisilläkin pakkasilla nyt loppuvuonna. Bensa kyllä tuoksahti hieman äsken kun starttasin optiman tyhjäksi, tai sellanen rikkaan seoksen käry. Ei kauaa jaksanut pyöriä enää kunnolla, päätin ottaa optiman ja BMW:n orkkis 80Ah akun sisälle yöksi lataukseen. Pyörittää sitten aamulla tuota kahvimyllyä tuon 135Ah:n edestä...
              OK. Oletkos tulpat vaihtanut hiljattain? Näkyykö öljyvuotoja venttiilikopan reunoilla? Ei muuta kun lämmitykseen yöksi ja aamulla uusi startti.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • jardahl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 176
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by janke View Post
                OK. Oletkos tulpat vaihtanut hiljattain? Näkyykö öljyvuotoja venttiilikopan reunoilla? Ei muuta kun lämmitykseen yöksi ja aamulla uusi startti.
                Tulpat vaihdettu kesällä 2011, ajettu ehkä 20-22tkm sen jälkeen (nelikärkiset iridiumit). Ei öljyvuotoja venakopassa, sekin tiiviste uusittu pari vuotta sitten.
                Lämmitystä ei ole, hyvin pelannut ilmankin.

                (Se säteilylämmitin on lähinnä huono vitsi, webastoa ei viitti näin vanhaan pommiin investoida. Edellisellä E46 330d:llä mentiin myös 3 talvea ilman lämmitintä ongelmitta.)
                Model S

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #38
                  Originally posted by jardahl View Post
                  (Se säteilylämmitin on lähinnä huono vitsi...)
                  Ei pidä paikkaansa. Täyttää tehtävänsä vallan mainiosti.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • jardahl
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 176
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Ei tunnu millään lähtevän vaikka on tullu sahattua starttiboosterin kanssa jo varmasti sen 15 minuuttia yhteensä. Välillä hörähtelee pytyllä tai parilla ihan hetkellisesti. Bensa haisee kyllä putken päässä reilusti. Tulpanreiätkin tarkistin eikä ollut öljyä pisaraakaan.
                    Vikakoodeja ei edelleenkään ole. Alkaa jo vähän ahdistamaan..

                    Bensapumpun rele on kyllä laitettu todella v-mäiseen paikkaan näissä facelift-sedaneissa, hanskalokeron takana (eikä näy edes kunnolla vaikka hanskalokeron irrottaa). Tuskin siinä kuitenkaan vikaa kun bensa haisee.
                    Last edited by jardahl; 01-12-2012, 15:35.
                    Model S

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #40
                      Antaako kipinää.? jos antaa niin vika bensan saannissa.tarkasta nyt varmuuden vuoksi bensapumpun sulake ja vaihda vaikka uusi tilalle.mulla oli sulake murtunut ja aiheutti samanlaisia oireita.

                      Comment

                      • jardahl
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 176
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by julli75 View Post
                        Antaako kipinää.? jos antaa niin vika bensan saannissa.tarkasta nyt varmuuden vuoksi bensapumpun sulake ja vaihda vaikka uusi tilalle.mulla oli sulake murtunut ja aiheutti samanlaisia oireita.
                        Täytyy vaihtaa se sulake sitten varmuuden vuoksi. Mitenköhän tuon kipinän antamisen toteaisi tässä, kun ei tässä mikään autoasentaja olla.. Tulppa irti ja tökkää tulpanhattuun ja kaveri starttaamaan..?

                        Välillä se tosiaan hörähtelee pytyllä tai kahdella, putkesta leijailee savua pitkän startin jälkeen ja vahva bensan haju. Polttoaineen paineelle ei taidakaan olla edes mittausta näissä bensavehkeissä...
                        Model S

                        Comment

                        • julli75
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 302
                          • lpr

                          #42
                          Juurikin näin.bensalle on kyllä säädin joka pitäisi olla 3.5 bar ja löytynee sieltä ruisku tukin luota. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_system/

                          Comment

                          • jardahl
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 176
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Äsken kun starttailin taas viitisen minuuttia yhteensä niin takapenkin alta kyllä selvä pumpun surina kuuluu kun virrat kääntää päälle.
                            Model S

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #44
                              Originally posted by jardahl View Post
                              Äsken kun starttailin taas viitisen minuuttia yhteensä niin takapenkin alta kyllä selvä pumpun surina kuuluu kun virrat kääntää päälle.
                              Eihä nyt ole joku anturi vika kyseessä:think Vikakoodia ei välttämättä tule! Oletko vaihtanut nokan antureita tai onko tietoa koska vaihdettu?

                              E: Kokeile ottaa ilmamäärämittarin johto irti ja startata:think
                              Last edited by janke; 01-12-2012, 23:52.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • jardahl
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 176
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by janke View Post
                                Eihä nyt ole joku anturi vika kyseessä:think Vikakoodia ei välttämättä tule! Oletko vaihtanut nokan antureita tai onko tietoa koska vaihdettu?

                                E: Kokeile ottaa ilmamäärämittarin johto irti ja startata:think
                                Ei lähde ilmamäärämittarin piuha irroitettuna, tuli testattua eilen. Ei ole vaihdettu nokan antureita, tuskin kampiakselinkaaan. Ja pitäähän siitä vikakoodi tulla jos ei noista antureista tule tietoa eculle kun konetta pyöritetään startilla. Inpa näyttämät livedata-arvot kaikki näyttävät "eloa" kun konetta starttaa.

                                Oma epäilys on tämä surullisen kuuluisa liimaventtiiliongelma, syitä tähän:
                                -Lyhyt ajo (noin pari kilometriä) ennen viimeistä sammutusta kun käytin pesukoneessa ja lisäksi 9 asteen pakkanen
                                -Mobil-öljyt (ilmeisesti pesevimpiä öljyjä markkinoilla?), edellisestä öljynvaihdosta noin 1,5 vuotta ja 20tkm.
                                -Ajettu suurin osa Teboilin Terralla, tällä uudella E10-bensalla (Terrassa ilmeisesti jotain jumittavaa lisäainetta, juttua muissa liimaventtiillikeskusteluissa)

                                Kai se on laitettava aamulla sisätilalämppäri työpäivän ajaksi konehuoneeseen puhaltamaan kun ei sitä lohkolämppäriä ole. Saattaa kyllä olla että sen lämppärin hommaa kunhan tämä episodi on ohi. Onneksi töihin pääsee fillarilla, samoin ruokakauppaan...
                                Model S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎