Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -95 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jardahl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 176
    • Jyväskylä

    #46
    Eipä lähtenyt vaikka sahasin optiman tainnoksiin ja konehuonetta on lämmitetty 1700watin sisätilalämppärillä kahdeksan tuntia. Moottori on kättä lämpöisempi kun kokeilee lohkoa (auto on tallissa).

    Koneesta kyllä kuuluu hieman sellanen tsup tsup-ääni ihan kuin puristukset olisi kateissa..
    Model S

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #47
      Antaako vieläkään kipinää.?! oleellinen asia käyntiin lähdön kanssa.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #48
        Originally posted by jardahl View Post
        Eipä lähtenyt vaikka sahasin optiman tainnoksiin ja konehuonetta on lämmitetty 1700watin sisätilalämppärillä kahdeksan tuntia. Moottori on kättä lämpöisempi kun kokeilee lohkoa (auto on tallissa).

        Koneesta kyllä kuuluu hieman sellanen tsup tsup-ääni ihan kuin puristukset olisi kateissa..
        Oletko katsonut että tulpat ovat kireellä? ettei ole löystynyt kuten näissä on tapana.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jardahl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 176
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by julli75 View Post
          Antaako vieläkään kipinää.?! oleellinen asia käyntiin lähdön kanssa.
          En ottanut tulppia irti ja kokeillut, mutta eikös se lyö kipinää kun putkesta leijailee 30 sekunnin starttaamisen jälkeen savua..?
          Meinaatko ettei kipinättömyys anna vikakoodia puolista? (misfire tms)

          Originally posted by janke View Post
          Oletko katsonut että tulpat ovat kireellä? ettei ole löystynyt kuten näissä on tapana.
          En ole katsonut tulppien kireyttä, jotenkin kuulostaa hullulta tällaisen amatöörin korvaan.

          Huomenna hinausauto paikalle ja pajalle ammattilaisten hoitoon. Kerronpa sitten mikä oli vika, sikäli mikäli tästä vielä omillaan liikkuva ajoneuvo tulee...
          (Veikkaukseni on kyllä tämä ns. liimaventtiili)

          Tässä mielenkiintoinen video M5:n koneen jumittavasta nostajasta:
          Model S

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by jardahl View Post
            En ottanut tulppia irti ja kokeillut, mutta eikös se lyö kipinää kun putkesta leijailee 30 sekunnin starttaamisen jälkeen savua..?
            Meinaatko ettei kipinättömyys anna vikakoodia puolista? (misfire tms)



            En ole katsonut tulppien kireyttä, jotenkin kuulostaa hullulta tällaisen amatöörin korvaan.

            Huomenna hinausauto paikalle ja pajalle ammattilaisten hoitoon. Kerronpa sitten mikä oli vika, sikäli mikäli tästä vielä omillaan liikkuva ajoneuvo tulee...
            (Veikkaukseni on kyllä tämä ns. liimaventtiili)

            Tässä mielenkiintoinen video M5:n koneen jumittavasta nostajasta:
            http://www.youtube.com/watch?v=TIICEub12_o
            Toivotaan että vika selviää ja eikä olisi hirmu hankala vika.

            Odotellaan tuomiota.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • julli75
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 302
              • lpr

              #51
              kuullostaa kyllä aika mysteeriseltä vialta joka todennäköisesti paljastuu joksikin ihan simppeliksi viaksi.(toivottavasti)

              Comment

              • makethecake
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 189
                • Helsinki

                #52
                jos manuaali niin vetelemään jos automaatti niin kaveriun autolla antamaan virtaa uskon puutetta. Kyllä se lähtee, on kupit jumppases usko pois!
                E28 The one and the only

                Comment

                • jardahl
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 176
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by makethecake View Post
                  jos manuaali niin vetelemään jos automaatti niin kaveriun autolla antamaan virtaa uskon puutetta. Kyllä se lähtee, on kupit jumppases usko pois!
                  Automaattilaatikko on, viikonloppuna oli sellanen verkkovirralla toimiva starttiboosteri lainassa kaverilta ja tuli starttailtua varmasti ihan startin kestorajoilla... onneksi ei vielä ainakaan se hajonnut. Sellaisia 5-10 minuutin sessioita tuli vedettyä varmaan kymmenkunta viikonlopun aikana, jatkuvasti 1700 watin sisätilalämppäri kanteen ja lohkoon puhaltaen. Hydraulinostajien jumiin uskon itsekin kun se niin vauhdikkaasti pyörii.

                  Eilen se vietiin hinurin lavalla paikalliseen ad-autohuoltoon (onneksi on autopalveluvakuutus). Siellä tuumasivat että vois auttaa kun laittais tulpan reikien kautta muutama tippa öljyä männän päälle. Josko se sillä tiivistäis venttiileitä sen verran että sais puristuksia. Jonoahan siellä pajalla jo oli vähän pakkasten takia niin ehtivät vasta huomenna perehtyä siihen. Tänään saivat sen kuitenkin jo lämpöiseen halliin.

                  Tuli mieleen että eihän se ajonesto anna startata ja suuttimien työntää bensaa jos se on päällä..(että vain se kipinä puuttuis nyt)?
                  Tuleeko kipinä jos kampiakselin asentoanturi kettuilee?
                  Model S

                  Comment

                  • julli75
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 302
                    • lpr

                    #54
                    Suattaahan se silloin tällöin antaakkin kipinää jos sille päälle sattuu tai olla antamatta vikakoodia.mut toivottavasti tulee kuntoon.

                    Comment

                    • jardahl
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 176
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Taas yksi mahdollisuus googlailtu..:think : EWS / DME "synkka" pielessä.. ajonestolla ja moottorinohjauksella koodilista joka rullaa järjestyksessä (rolling code). Ajonesto lähettää moottorinohjaukselle koodin kun virrat käännetään päälle ja jos moottorinohjaus ei saa tiettyä koodia listalta niin (ilmeisesti) startti pyörittää mutta kipinää ei tule (ehkei kunnolla bensaakaan?).
                      Model S

                      Comment

                      • jardahl
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 176
                        • Jyväskylä

                        #56
                        No niin, jatke käy ja kukkuu taas. Ja vikahan oli liimaventtiili tai varmasti useampikin kun ei lähtenyt ollenkaan. Korjaus kuulemma tapahtui laittamalla tulpanreiästä öljyä männän päälle ja sitten ilmeisesti tulpat paikalleen ja käyntiin. Ei varmaankaan tarvi kuin pikku loraus niin tiivistää sen verran kantavia venttiilejä että puristukset riittää seoksen syttymiseen. Yö lämpöisessä hallissa ei auttanut, vaati tuon öljyn lorautuksen.

                        Summa summarum:
                        Hinaus pajalle = 0€ (vakuutus, muuten 95€ kuulemma)
                        Työlasku = 55€
                        Testerityö = 20€
                        Halvalla siis pääsi...

                        Tuossa viikonlopun starttailussa ilmeni himmeästi palava latausvalo, ja nyt auton käydessä palaa myös samanlailla himmeästi.. Täytyy alkaa googlettelemaan (KVG)..
                        Niin ja latausjännite siis normaali 14,2V akulta ja konehuoneessa 14,3V.

                        Kiitos kaikille vinkeistä ja myötätunnosta..
                        Last edited by jardahl; 05-12-2012, 22:37. Reason: latausjännitteet lisätty...
                        Model S

                        Comment

                        • julli75
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 302
                          • lpr

                          #57
                          hyvä näin et pääs kuitenkin helpolla ,kokeile sammuuko valo kun käyttää akun johtoja irti.sulakkeethan olitkin jo tarkistanut.hiiletkin saattaa olla loppu.
                          Last edited by julli75; 06-12-2012, 00:37.

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #58
                            Mullakin näyttää latausjännitteeksi 14.3V ilman kuormaa, valot, persegrillit ja puhallin täysille niin 12.9V... Laitoin varaosahausta tulemaan "uuden" laturin. Kantsii kokeilla kunnon kuorman kanssa sitä latausta.
                            Retard Member

                            Comment

                            • jardahl
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 176
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by julli75 View Post
                              hyvä näin et pääs kuitenkin helpolla ,kokeile sammuuko valo kun käyttää akun johtoja irti.sulakkeethan olitkin jo tarkistanut.hiiletkin saattaa olla loppu.
                              Enpä ole viikonlopun armottomien starttien jälkeen tarkastanut sulakkeita, täytyy tarkastaa. Kesällä sippasi juuri tuo lataussäädin/hiilipaketti, eli se on uusittu 4-5kk sitten. Hiiliä oli ennen sippaamistakin vaikka kuinka jäljellä ja olivat kuluneet tasaisesti. Latausjännite oli muistaakseni jotain 17-18V, Optima itki hieman kyyneleitään kun piti ajaa kilsa pari kaverin tallille. Laturin jäähdytysputki puskurilta oli aika lailla ummessa puiden lehdistä, ei hyvä juttu.

                              Tässä juttua vastaavasta latausvalon "hehkumisesta":
                              Model S

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #60
                                Originally posted by jardahl View Post
                                Enpä ole viikonlopun armottomien starttien jälkeen tarkastanut sulakkeita, täytyy tarkastaa. Kesällä sippasi juuri tuo lataussäädin/hiilipaketti, eli se on uusittu 4-5kk sitten. Hiiliä oli ennen sippaamistakin vaikka kuinka jäljellä ja olivat kuluneet tasaisesti. Latausjännite oli muistaakseni jotain 17-18V, Optima itki hieman kyyneleitään kun piti ajaa kilsa pari kaverin tallille. Laturin jäähdytysputki puskurilta oli aika lailla ummessa puiden lehdistä, ei hyvä juttu.

                                Tässä juttua vastaavasta latausvalon "hehkumisesta":
                                http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...65&postcount=1
                                Hyvä että vika selvisi. En olisi uskonut, että liimaventtiili voi olla noi lujassa, kun on itsellekkin tapahtunut joskus tuota, mutta käyntiin on aina lähtenyt kunnon "sahauksella".

                                Alkas kiinnostaan tuo linkkisi koko ketjun teksti niin, että täytyy tästä lähteä tarkistamaan sulakkeet.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎