E39 M5 Vm 99 ja 220 tkm näytti lukemaa näytti mittari kun vein hallille pesuun tänään ,kone tehty 10tkm sitten...
Joten 6 tkm tullut lisää nyt vuoden aikana
Omalla autolla on menty mittarin mukaan 158tkm, todellisuus varmasti jotain ihan muuta. Huollettu on juu, ainakin myyjän mukaan. Autohan on toi sigun 540ia -96. Kone käy nätisti, laatikko pelittää ja edc alustakin tuntuu olevan kunnossa..
Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
ex- 325ia E36 taxi
Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
Ex- Ktm Lc-4 660
523iA -97 suomipeli. 336tkm mittarissa joista itse n. 80tkm. Eipä mainittavaa vikaa, kulutus tosin vajaan kympin ajoi miten ajoi.
Noin 300tkm ajettuja bensa bemareita (m20,m50,m52) ollut viimeset 10v ja moottorin puolesta olleet huolettomia pelejä. Lähinnä anturivikoja -> tehottomuutta
-00 530d Touring. Mittarissa vaivaiset 534tkm. Silti tuntuu kone toimivan ja vetävän erittäin hyvin, eikä kuluta huomattavasti öljyäkään.
Myöskin suuttimien korjausarvot on n. 2 yksikön sisään. Vain 1 tai 2 suutinta vaihdettu matkan varrella.
Ovissa ja takakontissa oli pintaruostetta, mutta tuli nekin korjattua useaksi vuodeksi eteenpäin...
Rullattu nyt 303tkm. Huoltokirjakin löytyy Italian ja Suomen ajalta, joka saattaa auton kunnon perusteella pitää paikkansa. Mitään isompaa remppaa ei ole tehty toistaiseksi ja pelaa kuin kello.
...523iA -96 384tkm ja 400tkm havitellaan. Aina joka rampista kaasu pohjassa kunnes kuolee. Ruoste tuntuu syövän ovien reunoja yms.
Mielenkiintoista. Oma ympärivuotisessa käytössä oleva ja koko ajan Suomessa pyörinyt käyttö-E39 juuri saman ikäinen ja about sama km-lukema, ja vain toisen takaoven alareunan kantissa korroosion puremaa. Muissa ovissa ei merkkiäkään. Tietojeni mukaan juuri tuo kyseinen takaovi olisi uudelleenmaalattu joskus 2000 luvun alussa jonkin pikkukolhun vuoksi.
Ilmeisesti uusintamaalauksien laatu ei pärjää tehtaan tekemälle. En toki väitä että sinun autosi ovet olisi uudelleenmaalattu, onhan niiden käsittelyssä saatettu tehdä joku moka tehtaalla. Kuka näitä tietää, yksilöitähän nämä on.
Remonttia + modausta on tehty auton arvoa suuremmalla summalla, mutta harrastemielellä.
Nyt on kyllä täysin tikissä oleva peli ja matka-ajossa talvinopeuksilla menee jopa 7l/100km. Ja tehtaan m-sport alustalla edelleen hieno peli ajaa.
Öljyä menee ~0,3l/1000km, mutta näyttää hiukan vuotavan venttiilikopan tiivisteestä, eli selittänee ainakin osan tuosta.
Hämmentäviä kulutuslukemia monilla, kyllä minäkin matkassa olen päässyt 7.4l/100km mutta tässä nurkka- ajossa näyttää kulutus olevan 16.5l.. Ja jottei menis ot:ksi niin -96 528ia jolla ajettu 239tkm, ei syö öljyä eikä ole ruostetta. Tuotu saksasta 47tkm ajettuna 2000 luvun alussa, täysi huoltokirja. Perusvikoja saanut korjata.
523i -96 208tkm mittarissa, ruotsista tuotu, ostin kun oli n.170tkm ja 2v. aikana vaihdettuja osia: Vesipumppu, kiertovesipumppu, jäähdytin, vesiventtiilit, termostaatti+kotelo, jarrulevyt, palat ja kilvet vaihdettu joka nurkkaan, laturi, venakopan tiiviste, kampiakselin anturi, visko, narinahelat, raidet.pää + jotain muita niveliä. Tuskin edes muistan kaikkea.
Öljyä ei juurikaan vie tällä hetkellä, jäähdytin nestettä on mennyt aikojen saatossa monta litraa, tosin nyt ei kadota yhtään. Ruostetta peräkontissa ja repsikan ovessa, uudet peltiosat ostettu, maalausta vaille. Matkakulutus on pienimmillään 6.5l/100km ja kaupungissa n. 9.5-10l/100km.
-01 525i 303000km. Ns. suomiauto, vähän ruostetta siellä täällä, muttei kovin pahasti.
Tekniikka toimii hienosti. noin 300 000 km:ssä vaihdoin syylärin, vesipumpun ja termostatin. Olivat kaikki alkuperäisiä -01 vuodelta. Myös vesipumppu, joka ei muka kestä mitään
Hämmentäviä kulutuslukemia monilla, kyllä minäkin matkassa olen päässyt 7.4l/100km mutta tässä nurkka- ajossa näyttää kulutus olevan 16.5l.. Ja jottei menis ot:ksi niin -96 528ia jolla ajettu 239tkm, ei syö öljyä eikä ole ruostetta. Tuotu saksasta 47tkm ajettuna 2000 luvun alussa, täysi huoltokirja. Perusvikoja saanut korjata.
Täällä kanssa '96 528iA ilman steppiä, 245tkm mittarissa ja saman olen huomannut että ei talvisessa nurkka-ajossa mene alle 14l/100km millään. Tietokone näyttää kulutukseksi 11.6l/100km, 30km/h keskinopeudella. Itekkin ihmetellyt tänne foorumille kirjoiteltuja M52 pannujen kulutuslukemia. Autohan toimii mainiosti eikä öljyäkään tunnu syövän. -22 asteen pakkasestakin jos täräyttää kylmiltään tulille niin nostajatkaan eivät edes naputa. Säteilylämmitintä kyllä tulee käytettyä aina kun mahdollista.
Syyskesään asti oli minulla -01 530d sedan, manuaalilaatikolla. Suomiauto, 339 tkm.
Tekniikka pelasi hyvin, turbo ja ilmamäärämittarikin alkuperäiset. Kytkin alkuperäinen. Laturi meni viime talvena. Webaston ohjainkortti korjattiin muutama vuosi sitten. Siinä jotain poimintoja. Näiden lisäksi tietty selkärepullinen alustanosia uusittu aikojen saatossa.
Kerran jäi tielle, kun polttoainepumppu hajosi, toisen oli vähällä jäädä, kun nokka-akselin asentotunnistin alkoi temppuilla. Ai joo, jäi kerran aikaisemminkin tien poskeen edellisellä omistajalla joskus vuosia sitten, en nyt enää ole varma mikä se silloin oli. Taisi joku polttoainepumppu olla silloinkin risa.
Kone ei vuotanut pisaraakaan öljyä, joka on aika hämmentävää tuon ikäisessä BMW:ssä. Ihan oli kuiva.
Luukut alkoivat ruskistua, eritoten takaluukku.
Mutta kelpo peli se oli, siistissä kunnossakin sitä takapaksin kantta lukuunottamatta.
Comment