Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajokilometrit E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkan
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 320
    • uusikaupunki

    #61
    523ia touring -99 Tänään tuli 120tkm. täyteen
    Tuotu saksasta 4vuotta sitten
    Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #62
      E39 M5 Vm 99 ja 220 tkm näytti lukemaa näytti mittari kun vein hallille pesuun tänään ,kone tehty 10tkm sitten...
      Joten 6 tkm tullut lisää nyt vuoden aikana
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Patriot
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 274

        #63
        Originally posted by Ironic32 View Post
        Öljyä menee ~0,3l/1000km, mutta näyttää hiukan vuotavan venttiilikopan tiivisteestä, eli selittänee ainakin osan tuosta.
        Koita vaihtaa sen venakopan kiinnityspulttien alla olevat kumitiivisteet. Ovat saattaneet kuoleentua ajan saatossa.

        523iA -96 384tkm ja 400tkm havitellaan. Aina joka rampista kaasu pohjassa kunnes kuolee. Ruoste tuntuu syövän ovien reunoja yms.
        E39 540iA M62TUB44

        Comment

        • Ironic32
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 148
          • Finland

          #64
          Originally posted by Patriot View Post
          Koita vaihtaa sen venakopan kiinnityspulttien alla olevat kumitiivisteet. Ovat saattaneet kuoleentua ajan saatossa.
          Pitäis joo vaihtaa, mutta toisaalta tuo kulutus on silti pienempää kuin monessa uudemmassa VAG:ssa, joten ei haittaa

          Saapahan kone uutta öljyä vähän reilumpaa tahtia
          E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
          -------------------------------------
          Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

          Comment

          • Spindre
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2012
            • 215
            • Kotka

            #65
            Omalla autolla on menty mittarin mukaan 158tkm, todellisuus varmasti jotain ihan muuta. Huollettu on juu, ainakin myyjän mukaan. Autohan on toi sigun 540ia -96. Kone käy nätisti, laatikko pelittää ja edc alustakin tuntuu olevan kunnossa..
            Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
            ex- 325ia E36 taxi
            Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
            Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
            Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
            Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
            Ex- Ktm Lc-4 660

            Comment

            • turomu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 310
              • Kuusamo

              #66
              523iA -97 suomipeli. 336tkm mittarissa joista itse n. 80tkm. Eipä mainittavaa vikaa, kulutus tosin vajaan kympin ajoi miten ajoi.
              Noin 300tkm ajettuja bensa bemareita (m20,m50,m52) ollut viimeset 10v ja moottorin puolesta olleet huolettomia pelejä. Lähinnä anturivikoja -> tehottomuutta
              X3 30d M-sport
              exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

              Comment

              • Coltti
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 333
                • https://t.me/pump_upp

                #67
                -00 530d Touring. Mittarissa vaivaiset 534tkm. Silti tuntuu kone toimivan ja vetävän erittäin hyvin, eikä kuluta huomattavasti öljyäkään.
                Myöskin suuttimien korjausarvot on n. 2 yksikön sisään. Vain 1 tai 2 suutinta vaihdettu matkan varrella.

                Ovissa ja takakontissa oli pintaruostetta, mutta tuli nekin korjattua useaksi vuodeksi eteenpäin...
                Last edited by Coltti; 09-12-2012, 00:59.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • ^T-T^
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 218
                  • Veteli

                  #68
                  -98 530d touring Italian tuonti.

                  Rullattu nyt 303tkm. Huoltokirjakin löytyy Italian ja Suomen ajalta, joka saattaa auton kunnon perusteella pitää paikkansa. Mitään isompaa remppaa ei ole tehty toistaiseksi ja pelaa kuin kello.
                  Nyt:
                  E39 540i Oxfordgrun
                  MB Vito 112cdi '00
                  EX:
                  E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                  Nissan Pick-Up 2,5d
                  E34 M5 Calypsorot
                  BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                  BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                  E34 525td Diamantschwarz

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #69
                    Originally posted by Patriot View Post
                    ...523iA -96 384tkm ja 400tkm havitellaan. Aina joka rampista kaasu pohjassa kunnes kuolee. Ruoste tuntuu syövän ovien reunoja yms.
                    Mielenkiintoista. Oma ympärivuotisessa käytössä oleva ja koko ajan Suomessa pyörinyt käyttö-E39 juuri saman ikäinen ja about sama km-lukema, ja vain toisen takaoven alareunan kantissa korroosion puremaa. Muissa ovissa ei merkkiäkään. Tietojeni mukaan juuri tuo kyseinen takaovi olisi uudelleenmaalattu joskus 2000 luvun alussa jonkin pikkukolhun vuoksi.

                    Ilmeisesti uusintamaalauksien laatu ei pärjää tehtaan tekemälle. En toki väitä että sinun autosi ovet olisi uudelleenmaalattu, onhan niiden käsittelyssä saatettu tehdä joku moka tehtaalla. Kuka näitä tietää, yksilöitähän nämä on.
                    Last edited by Havis; 09-12-2012, 11:52.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Tuokki2
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 377
                      • hamina

                      #70
                      Originally posted by Ironic32 View Post
                      528iA 01/96 261tkm ja matka jatkuu.

                      Remonttia + modausta on tehty auton arvoa suuremmalla summalla, mutta harrastemielellä.

                      Nyt on kyllä täysin tikissä oleva peli ja matka-ajossa talvinopeuksilla menee jopa 7l/100km. Ja tehtaan m-sport alustalla edelleen hieno peli ajaa.

                      Öljyä menee ~0,3l/1000km, mutta näyttää hiukan vuotavan venttiilikopan tiivisteestä, eli selittänee ainakin osan tuosta.
                      Hämmentäviä kulutuslukemia monilla, kyllä minäkin matkassa olen päässyt 7.4l/100km mutta tässä nurkka- ajossa näyttää kulutus olevan 16.5l.. Ja jottei menis ot:ksi niin -96 528ia jolla ajettu 239tkm, ei syö öljyä eikä ole ruostetta. Tuotu saksasta 47tkm ajettuna 2000 luvun alussa, täysi huoltokirja. Perusvikoja saanut korjata.
                      Skyline R33 GT-R v-spec
                      Subaru legacy GT spec B -03
                      e39 528ia
                      ski-doo x600rs -07

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        #71
                        523i -96 208tkm mittarissa, ruotsista tuotu, ostin kun oli n.170tkm ja 2v. aikana vaihdettuja osia: Vesipumppu, kiertovesipumppu, jäähdytin, vesiventtiilit, termostaatti+kotelo, jarrulevyt, palat ja kilvet vaihdettu joka nurkkaan, laturi, venakopan tiiviste, kampiakselin anturi, visko, narinahelat, raidet.pää + jotain muita niveliä. Tuskin edes muistan kaikkea.

                        Öljyä ei juurikaan vie tällä hetkellä, jäähdytin nestettä on mennyt aikojen saatossa monta litraa, tosin nyt ei kadota yhtään. Ruostetta peräkontissa ja repsikan ovessa, uudet peltiosat ostettu, maalausta vaille. Matkakulutus on pienimmillään 6.5l/100km ja kaupungissa n. 9.5-10l/100km.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #72
                          Originally posted by zener View Post
                          Niin, ei ehkä vielä ääniä kuulu, mutta usko pois laahaimet on jo melko loppu. Kokemusta on tuosta omasta.
                          Mä sanon ääneen sen, mitä kukaan muu ei uskalla: Sun auton mittarilukemaa on hipelöity.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            #73
                            -01 525i 303000km. Ns. suomiauto, vähän ruostetta siellä täällä, muttei kovin pahasti.

                            Tekniikka toimii hienosti. noin 300 000 km:ssä vaihdoin syylärin, vesipumpun ja termostatin. Olivat kaikki alkuperäisiä -01 vuodelta. Myös vesipumppu, joka ei muka kestä mitään

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              #74
                              Originally posted by Tuokki2 View Post
                              Hämmentäviä kulutuslukemia monilla, kyllä minäkin matkassa olen päässyt 7.4l/100km mutta tässä nurkka- ajossa näyttää kulutus olevan 16.5l.. Ja jottei menis ot:ksi niin -96 528ia jolla ajettu 239tkm, ei syö öljyä eikä ole ruostetta. Tuotu saksasta 47tkm ajettuna 2000 luvun alussa, täysi huoltokirja. Perusvikoja saanut korjata.
                              Täällä kanssa '96 528iA ilman steppiä, 245tkm mittarissa ja saman olen huomannut että ei talvisessa nurkka-ajossa mene alle 14l/100km millään. Tietokone näyttää kulutukseksi 11.6l/100km, 30km/h keskinopeudella. Itekkin ihmetellyt tänne foorumille kirjoiteltuja M52 pannujen kulutuslukemia. Autohan toimii mainiosti eikä öljyäkään tunnu syövän. -22 asteen pakkasestakin jos täräyttää kylmiltään tulille niin nostajatkaan eivät edes naputa. Säteilylämmitintä kyllä tulee käytettyä aina kun mahdollista.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • puppetmaster
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 74
                                • Tampere

                                #75
                                Syyskesään asti oli minulla -01 530d sedan, manuaalilaatikolla. Suomiauto, 339 tkm.

                                Tekniikka pelasi hyvin, turbo ja ilmamäärämittarikin alkuperäiset. Kytkin alkuperäinen. Laturi meni viime talvena. Webaston ohjainkortti korjattiin muutama vuosi sitten. Siinä jotain poimintoja. Näiden lisäksi tietty selkärepullinen alustanosia uusittu aikojen saatossa.

                                Kerran jäi tielle, kun polttoainepumppu hajosi, toisen oli vähällä jäädä, kun nokka-akselin asentotunnistin alkoi temppuilla. Ai joo, jäi kerran aikaisemminkin tien poskeen edellisellä omistajalla joskus vuosia sitten, en nyt enää ole varma mikä se silloin oli. Taisi joku polttoainepumppu olla silloinkin risa.

                                Kone ei vuotanut pisaraakaan öljyä, joka on aika hämmentävää tuon ikäisessä BMW:ssä. Ihan oli kuiva.

                                Luukut alkoivat ruskistua, eritoten takaluukku.

                                Mutta kelpo peli se oli, siistissä kunnossakin sitä takapaksin kantta lukuunottamatta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎