Originally posted by Jax_KiBez
View Post
523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus
Collapse
X
-
Pitäisi tulla joo, ainakin minulla tuli:think Imuvuotoja ei pitäisi sitten olla autossasi, kun ne tulpat siellä imusarjan alla tai sitten imusarjan tiiviste/separaattorin tiiviste ja icv:n tiiviste, jos kerran haitari on ehjä ja se icv:n letku? Mites sen imm:n kanssa sitten? Olikos sillä normaalit lukemat impalla?
-
Eikö tästä pitäisi jäädä joku vikakoodi? Vaikkapa fueltrim limit?
Leave a comment:
-
Se on imuvuoto, jonka labda haistaa korkeasta jäännöshapesta ja systeemi ylikorjaa. Todennäköisesti se käy nyt perusohjelmalla.Originally posted by Havis View PostEikö imuvuoto yleensä muuta seosta mielummin laihalle kuin rikkaalle? Koska seokseen menee enemmän ilmaa kuin on tarkoitus?Last edited by Hemi; 07-05-2013, 00:15.
Leave a comment:
-
Yritän muistaa lukea huomenna kun töihin menen. En enää jaksa parkkipaikalle rynnätä läppäri kädessä. Otanpa työmatkan livedataa, jos siitä jotain selviäisi mitä koneessa tapahtuu.
Leave a comment:
-
On nämä mahdottomia vehkeitä.Originally posted by Jax_KiBez View PostMutta auton käynnissä ei huomaa mitään, tyhjäkäynti on tasaista eikä mitään erikoista venkoilua tapahdu ajossa, paitsi tämä pieni tehottomuus alakierroksilla, ei mitään epätasaisuuksia kuitenkaan.
Mitäs ne Add arvot sulla näyttää tällä hetkellä Bank1 ja Bank2?
Leave a comment:
-
Mutta auton käynnissä ei huomaa mitään, tyhjäkäynti on tasaista eikä mitään erikoista venkoilua tapahdu ajossa, paitsi tämä pieni tehottomuus alakierroksilla, ei mitään epätasaisuuksia kuitenkaan.
Leave a comment:
-
Voisko sielä nyt joku suutin tai suuttimet olla auki jatkuvasti:think Tai sitten se paineensäädin on jotenki rikki?Originally posted by Jax_KiBez View PostOli, 15km 4000-5000rpm taulussa ajettu, kun ruvettiin vielä pihassakin huudattaa niin asentaja sano että ei auta mitään, menee palamattomuusarvot ihan taivaisiin. Ja jäi märkä läikkä maahan pakoputken ulostulolle.
Tarkastin sun ohjelmallasi, teki lämpimänä tyhjäkäynnillä tasaista ylös-alas käyrää, sitten kun antoi kierroksia ja rasitti veti paljon tiheämpää käyrää. Meni ihan jostain 0,6V-4.8V jossen ihan väärin muista.
Tätä olen itsekin vähän miettinyt, mutta en väitä vastaankaan jos joku enemmän sattuisi tietämään.
Nyt huomasin tossa että rupesi kulutusmittari ja ajotietokoneen keskikulutus vetää ihan puuta heinää, samalla kun kulutusmittari näyttää järkevää arvoa tasakaasulla esim. 10l/100km niin jos nollaan ajotietokoneen niin näyttää 5.5-6l/100km ja salavalikon säätö on tasan 1000, aikaisemmin näyttänyt kulutuksen täysin oikein.
Mä olen nyt niin hukassa, että mikä tätä vaivaa.
Leave a comment:
-
Oli, 15km 4000-5000rpm taulussa ajettu, kun ruvettiin vielä pihassakin huudattaa niin asentaja sano että ei auta mitään, menee palamattomuusarvot ihan taivaisiin. Ja jäi märkä läikkä maahan pakoputken ulostulolle.Originally posted by janke View PostOlikos sulla täysin lämpöinen kone tuossa pakokaasu testissä?
Tarkastin sun ohjelmallasi, teki lämpimänä tyhjäkäynnillä tasaista ylös-alas käyrää, sitten kun antoi kierroksia ja rasitti veti paljon tiheämpää käyrää. Meni ihan jostain 0,6V-4.8V jossen ihan väärin muista.Originally posted by pheno View PostHmm.. onko tässä nyt joku ristiriita, jos oletetaan että lambda näyttää oikein ja tekee tasaista käyrää ylös/alas, niin eihän seos silloin voi olla liian rikasta?
Millä muuten tarkastit lambdan toiminnan ?
Tätä olen itsekin vähän miettinyt, mutta en väitä vastaankaan jos joku enemmän sattuisi tietämään.Originally posted by Havis View PostEikö imuvuoto yleensä muuta seosta mielummin laihalle kuin rikkaalle? Koska seokseen menee enemmän ilmaa kuin on tarkoitus?
Nyt huomasin tossa että rupesi kulutusmittari ja ajotietokoneen keskikulutus vetää ihan puuta heinää, samalla kun kulutusmittari näyttää järkevää arvoa tasakaasulla esim. 10l/100km niin jos nollaan ajotietokoneen niin näyttää 5.5-6l/100km ja salavalikon säätö on tasan 1000, aikaisemmin näyttänyt kulutuksen täysin oikein.
Mä olen nyt niin hukassa, että mikä tätä vaivaa.
Leave a comment:
-
Olikos sulla täysin lämpöinen kone tuossa pakokaasu testissä?Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.
Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
Leave a comment:
-
Hmm.. onko tässä nyt joku ristiriita, jos oletetaan että lambda näyttää oikein ja tekee tasaista käyrää ylös/alas, niin eihän seos silloin voi olla liian rikasta?Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.
Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
Millä muuten tarkastit lambdan toiminnan ?
Leave a comment:
-
Siellä on edelleen jossakin imuvuoto.Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.
Leave a comment:
-
Noniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.
Leave a comment:
-
Mä olen kanssa miettinyt että liittyykö tohon automaatti tuo vedon vaihtelu, tietenkin mahdollista kun tosiaan tuo laatikon pito vaihtelee kuormituksen mukaan.
Ja onhan totta että Bemarit ovat aikalailla ylätehoisia aina joten toi 2-tahtisen "tehopiikki" ei ihmetyttäis yhtään
Putsasin ICV:n niin hyvin kuin pystyin, oli kanssa ihan mustaa mönjää täynnä, kaasuläppäkotelo oli yllättävän puhdas, en taskulampun kanssa sieltä paljon mustaa löytänyt. Bensapaineet unohdin tutkia, ehkä ensikerralla.
Täytyy nyt seurailla mihin suorituskyky, adaptaatiot ja kulutus menevät, sen tiedän että tällä pitäisi kulutuksessa omassa ajossa päästä kesällä tohon 8.5-9.5 välille. Ja kiihtyvyys 0-100km/h n. 10sekLast edited by Jax_KiBez; 05-05-2013, 07:16.
Leave a comment:
-
Niin... Paha sanoa, kun en ole manuaskilla ajanut enkä kyydissä ollut, että olisiko niissä järjestään veto tasaisempaa:think Kyllä kai tuo automaatti haukkaa tehoja erilailla, kun manuaali. Onhan ne tyhjäkäynti arvot minullakin vielä päin Vit..a vaikka en ole aikoihin niitä katsonut. Ei siihen löytynyt syytä, että miksi pyrkii laihentamaan seosta niin julmasti... Kai pitäisi uusia suuttimet,lambdat,imm ja ruiskunboxi, niin ehkä jotain tapahtuisi.Originally posted by Havis View PostJaa, mulla -96 523i manuaaliaskilla, enkä kyllä ole kiinnittänyt huomiota kiihtyvyydessä olevaan porrasmaiseen suorituskykyyn. Piirre liittyy ehkä automaattiaskin toimintaan tai sitten mahdollisesti teidän pirsseissä on vielä olemassa jotain epätäydellistä toimintaa.
Leave a comment:
Leave a comment: