523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diesel_Power
    replied
    Mulla alako kans tänään oireilee 523i, sytty abs:sien merkkivalo ja alako lämpimänä laiskistuu ja etenki 3000rpm tienoolla "röpöttään".. itellä tullu jo 100tkm eikä oo koneen kans ollu ongelmaa, mutta nyt ois tiijossa tutkimista. ite ainaki ensimmäisenä vaihan tulpat ja käytän vikakoodin luvussa. Oli jo vuosi sitte nokka-akselin asentotunnistin antanu vikakoodia, mutta en oo asialle mitään tehny vaikka kaverilla samanlainen on virkumpi alakierroksilla. saa nähdä mikä sitä risoo, huomenna selviää

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    En imuvuodoista voi täysin varma olla, kun on niin monta paikkaa mistä voisi vuotaa, mutta ei kyllä pitäis mitään pikkuriikksistä isompaa olla, letkut ovat ainakin ehjät, eli mikään ei ole kunnossa (hanging by a thread) mutta haitariputki ainakin on ehjä kun uusittu juuri, ja tosiaan adaptioarvot kertoivat seuraavaa.

Fuel control integrator 1: 4
    Adaptation value add 1: -51 (Todella rikkaalla) (Idle)
    Adaptation value multiply 1: 14 (Hieman laihalla) (Partial load)

Fuel control integrator 2: 0
    Adaptation value add 2: -23 (Rikkaalla) (Idle)
    Adaptation value multiply 2: 13 (Hieman laihalla) (Partial load)

Ja siksi luulen että joku muu vika kuin imuvuoto koska tosiaan toi ei tunnu aina samalta, välillä tuntuu lähtevän nätisti jo 2500rpm vetämään, välillä taas ihan mopo 3500rpm asti. Ja tuo tehon muuttuminen on tosi radikaali tossa 3500rpm, ihan kuin sytytysennakko muuttuisi äärilaidasta toiseen.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    OEM-nokkatunnistin vaihdettu, ei mitään muutosta auton toimintaa, ainakaan perstuntumalla. Itkuhan tässä tulee, en tajua mikä autoa pidättelee alle 3500rpm. Vanos toimii kytkettäessä INPA:lla, eikä vikakoodeja mistään.
    Imuvuotojako ei ole missään? Mites kampiakselin tunnistin? Onko se puhdas ja kunnolla tilassaan kiinni?

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    OEM-nokkatunnistin vaihdettu, ei mitään muutosta auton toimintaa, ainakaan perstuntumalla. Itkuhan tässä tulee, en tajua mikä autoa pidättelee alle 3500rpm. Vanos toimii kytkettäessä INPA:lla, eikä vikakoodeja mistään.

Leave a comment:

• zener
    replied
    528:ssa ei käynti hirveästi muuttunut vanhoilla vanoksen tiivisteillä. Mutta molemmat osat maksaa kymppejä niin en näy syytä miksi niitä ei voisi vaihtaa. Vanoksen tiivisteitäki foorumilla moni asentaa, joten tuskin siitä työstäkään ylitsepääsemätöntä summaa kertyy.

Leave a comment:

• S.P.R
    replied
    Itse koittaisin nokan asentotunnistinta ensin. Sehän on helppo vaihtaakin itse. Ei nuo vanoksen tiivisteet yleensä kovin radikaaleja aiheuta.

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    Kertokaas kumpaa porukka lähtis mielummin koittamaan ensin, vanoksen tiivisteitä vai nokan asentotunnistinta, kun molemmissa on aikalailla samat vian kuvaukset. Eli aaltoileva kiihdytys ja alle 3trpm heikko tehoisuus.

Noita vanoksen tiivisteitä en itse viitsisi ruveta vaihtamaa itse, liikaa liikkuvia osia, pieniä osia ja kirurgin työtä. Joten tulee aika kalliiksi, ellei joku BTCF:läinen sopuhintaan tekisi minulle.

Ja tosissaan jos jotenkin tähän liittyy, niin aikamoinen katku tulee kylmänä käynnistäessä putkesta, semmonen rikas-seoksen oloinen pakokaasu. Mitään vikakoodeja ei tähän asti ole INPA:lla löytynyt.

EDIT: Koitin nyt INPA:lla pelleillä. Vanoksen kun aktivoi niin auto reagoi silmänräpäyksessä siihen, ja auton käynti muuttuu kilpa-automaiseksi. Joten eikös vanos silloin toimi kun liikkuu heti kun sen aktivoi.

Adapatio-arvot oli mennyt n. 1,5tkm pieleen jonkun verran:

Fuel control integrator 1: 4
    Adaptation value add 1: -51
    Adaptation value multiply 1: 14

Fuel control integrator 2: 0
    Adaptation value add 2: -23
    Adaptation value multiply 2: 13

Apuva sanon minä, ei vikakoodeja vieläkään.
    Last edited by Jax_KiBez; 28-03-2013, 20:08.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Eikös ajoitus pidä jotenkin lukita kun tiivisteet vaihtaa vai muistanko väärin? Tai tarviiko jotain erikoistyökaluja?
    Helpompi toki tehdä ajoitustyökaluilla, mutta onnistuu ilmankin. Pyörittää jaon kohilleen ja antaa vanoksen männän olla nokassa kiinni kokoajan.

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    Luin tossa ulkomaisia foorumeita ja siellä sai käsitystä että nokka-akselin asentotunnistin rikkinäisenä tekee alle 3000rpm tehottomuutta, mihin kaikkeen nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa, vanokseen ainakin, mihin muuhun? Säätääkö polttoaineen suihkutusta jotenkin?

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    Eikös ajoitus pidä jotenkin lukita kun tiivisteet vaihtaa vai muistanko väärin? Tai tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Leave a comment:

• zener
    replied
    En ole vielä käsittänyt, että miten vanoksen tiivisteet vaikuttavat moottoriin, tuleeko sinne jotain imuvuotoa, vai mitä siellä tapahtuu että tulee oireita.
    Tiivisteet kovettuu ja imunokan säätö ei toimi kunnolla. Halpa nuo on ainakin vaihtaa ja omalla kohdalla autto aaltoilevaan kiihtyvyyteen...

Leave a comment:

• janke
    replied
    En ole vielä käsittänyt, että miten vanoksen tiivisteet vaikuttavat moottoriin, tuleeko sinne jotain imuvuotoa, vai mitä siellä tapahtuu että tulee oireita.
    Vanoksen tiivisteet päästää öljyä läpi ja ei toimi kunnolla. Mites ne imuvuodot? Onko separaattori puhdas? Mulla tuli vetoja lisää noiden vanoksen tiivisteiden vaihdon jälkeen, mutta edelleen ei toi mopo jaksa kulkea tasakaasulla alle 2000rpm.

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied

Leave a comment:

• zener
    replied
    Vanoksen tiivisteet. 528:sta katos aaltoileva kiihtyvyys niillä.

Leave a comment:

• Jax_KiBez
    replied
    Tuntuu toimivan ihan samanlailla kylmänä ja lämpimänä.

Leave a comment:

Working...
X