E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #991
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..
    Ahtopaine anturi. Vikakoodit toki kannattaa lukea :-) mutta vahva epäilys ja itse vaihtaisin ekana tuon :-)
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #992
      Kyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • eety
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 156
        • Kurikka ja Vaasa

        #993
        Nyt olisi 530da:ssa vikana ettei kierrä yli 3000rpm eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.
        Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
        BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
        kysy osia:
        BMW E34, E36, E39 & E30,

        Comment

        • Point
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 33
          • Lempäälä

          #994
          Meikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think

          Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..

          Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.
          E39 523i -97

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10121
            • KVLA

            #995
            Originally posted by Point View Post
            Meikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think

            Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..

            Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.
            Minkä ikäinen auto kyseessä?Jos kampuran anturi olisi rikki,niin todennäköisesti auto ei edes käynnistyisi.Nokan anturista on kyse (camshaft sensor).Imu- vai pakonokan anturi???Kannattaisi varmaan ne koodit vielä varmuudeksi lukaista (joku foorumilainen?),niin tietäisi sitten hankkia oikeita osia.

            Comment

            • Point
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 33
              • Lempäälä

              #996
              -97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..

              Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.
              E39 523i -97

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #997
                Originally posted by Point View Post
                -97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..

                Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.
                Camsaft = nokka-akseli, Crankshaft = kampiakseli. Kuten edellä todettiin rikkinäisellä kampiakselin anturilla matka yleensä päättyy.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #998
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.
                  Et sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • BMW323
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 994
                    • kempele

                    #999
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Et sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.
                    luulisin että on jotain 10-15mm liikerata.
                    itellä tanko oli jumissa ja huipputeho tuli penkityksessä vasta 4000rpm kohilla
                    sain näin alustavasti vähän sitä tankoa jo liikkumaan niin alko ahtamaan heti alempaakin. nyt van odotella että postimies toimittaa sen uuden turbon tänne
                    Nissan Stagea NM35 -01
                    2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                    harrastepohjalta E21 316

                    Comment

                    • Agee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 594
                      • Jns

                      #1000
                      Onkos kukaan kokeillut mm. "VAG-piireistä" tuttua Mr.Muscle käsittelyä 525d/530d ahtimelle?
                      VW T5 -08
                      XC70 -05
                      Superb -11

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #1001
                        Originally posted by eety View Post
                        Nyt olisi 530da:ssa vikana ettei kierrä yli 3000rpm eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.
                        Suurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #1002
                          Originally posted by korhone_ View Post
                          Onkos kukaan kokeillut mm. "VAG-piireistä" tuttua Mr.Muscle käsittelyä 525d/530d ahtimelle?
                          Aika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • eety
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 156
                            • Kurikka ja Vaasa

                            #1003
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Suurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.
                            Pumppu vaihdettu ja nyt käytiin korjaamolla datat lukemassa tippuu siirtopaine alas ja lykkää vikatilan päälle. Anturi liekkö viallinen?
                            Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                            BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                            kysy osia:
                            BMW E34, E36, E39 & E30,

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #1004
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Aika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.
                              Ottaapi sen sieltä pakosarjan päästä auki. Se on kiinni kahdella 45 vai oliko 40 torxilla. ei ole paha homma purkaa auki.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • myllari
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 100
                                • Jyväskylä

                                #1005
                                Tietäiskö joku mikä mahtaa olla vikana -99 e39:n pdc:ssä?
                                Pdc ei käynnisty. Kun koodaa pdc uudelleen ncs:llä toimii siihen asti ku kääntää virrat pois, sen jälkee ei toimi.
                                Ei tule mitää vikakoodeja ja kaikki anturit on ehjiä livedatalla inpasta katsottu. Inpa näyttää vaan että pdc ei aktivoidu.
                                F11 520d

                                E12 525

                                Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                                Comment

                                Working...
                                X