Originally posted by jmp2002
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Meikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think
Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..
Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.
E39 523i -97
Comment
-
Minkä ikäinen auto kyseessä?Jos kampuran anturi olisi rikki,niin todennäköisesti auto ei edes käynnistyisi.Nokan anturista on kyse (camshaft sensor).Imu- vai pakonokan anturi???Kannattaisi varmaan ne koodit vielä varmuudeksi lukaista (joku foorumilainen?),niin tietäisi sitten hankkia oikeita osia.Originally posted by Point View PostMeikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think
Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..
Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.
Comment
-
-97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..
Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.E39 523i -97
Comment
-
Camsaft = nokka-akseli, Crankshaft = kampiakseli. Kuten edellä todettiin rikkinäisellä kampiakselin anturilla matka yleensä päättyy.Originally posted by Point View Post-97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..
Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Et sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.Originally posted by Clavurion View PostKyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
luulisin että on jotain 10-15mm liikerata.Originally posted by BreeZi View PostEt sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.
itellä tanko oli jumissa ja huipputeho tuli penkityksessä vasta 4000rpm kohilla
sain näin alustavasti vähän sitä tankoa jo liikkumaan niin alko ahtamaan heti alempaakin. nyt van odotella että postimies toimittaa sen uuden turbon tänne
Nissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
Suurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.Originally posted by eety View PostNyt olisi 530da:ssa vikana ettei kierrä yli 3000rpm eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Aika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.Originally posted by korhone_ View PostOnkos kukaan kokeillut mm. "VAG-piireistä" tuttua Mr.Muscle käsittelyä 525d/530d ahtimelle?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pumppu vaihdettu ja nyt käytiin korjaamolla datat lukemassa tippuu siirtopaine alas ja lykkää vikatilan päälle. Anturi liekkö viallinen?Originally posted by Clavurion View PostSuurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
kysy osia:
BMW E34, E36, E39 & E30,
Comment
-
Ottaapi sen sieltä pakosarjan päästä auki. Se on kiinni kahdella 45 vai oliko 40 torxilla. ei ole paha homma purkaa auki.Originally posted by Clavurion View PostAika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Tietäiskö joku mikä mahtaa olla vikana -99 e39:n pdc:ssä?
Pdc ei käynnisty. Kun koodaa pdc uudelleen ncs:llä toimii siihen asti ku kääntää virrat pois, sen jälkee ei toimi.
Ei tule mitää vikakoodeja ja kaikki anturit on ehjiä livedatalla inpasta katsottu. Inpa näyttää vaan että pdc ei aktivoidu.F11 520d
E12 525
Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu
Comment
Comment