E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • myllari
    replied
    Tietäiskö joku mikä mahtaa olla vikana -99 e39:n pdc:ssä?
    Pdc ei käynnisty. Kun koodaa pdc uudelleen ncs:llä toimii siihen asti ku kääntää virrat pois, sen jälkee ei toimi.
    Ei tule mitää vikakoodeja ja kaikki anturit on ehjiä livedatalla inpasta katsottu. Inpa näyttää vaan että pdc ei aktivoidu.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Aika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.
    Ottaapi sen sieltä pakosarjan päästä auki. Se on kiinni kahdella 45 vai oliko 40 torxilla. ei ole paha homma purkaa auki.

    Leave a comment:


  • eety
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Suurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.
    Pumppu vaihdettu ja nyt käytiin korjaamolla datat lukemassa tippuu siirtopaine alas ja lykkää vikatilan päälle. Anturi liekkö viallinen?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by korhone_ View Post
    Onkos kukaan kokeillut mm. "VAG-piireistä" tuttua Mr.Muscle käsittelyä 525d/530d ahtimelle?
    Aika hankala saada sitä ainetta sumutettua oikeaan kohteeseen irrottamatta turboa, kun siitä EGR-yhteestä imusarjan etupäässä jonkin verran matkaa turbolle.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by eety View Post
    Nyt olisi 530da:ssa vikana ettei kierrä yli 3000rpm eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.
    Suurella todennäköisyydellä viallinen siirtopumppu. Vikakoodit ja tarvittaessa live-datalla kurkkaa ajossa siirtopaineet.

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Onkos kukaan kokeillut mm. "VAG-piireistä" tuttua Mr.Muscle käsittelyä 525d/530d ahtimelle?

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Et sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.
    luulisin että on jotain 10-15mm liikerata.
    itellä tanko oli jumissa ja huipputeho tuli penkityksessä vasta 4000rpm kohilla
    sain näin alustavasti vähän sitä tankoa jo liikkumaan niin alko ahtamaan heti alempaakin. nyt van odotella että postimies toimittaa sen uuden turbon tänne

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.
    Et sattuisi muistamaan mitenkä pitkä tuo ohjaustangon liike oikein on? 15-20mm? Mikäli esim. ohjainsiivet ovat jumissa, silloin tuo tanko voi liikkua, muttei tarpeeksi. Eikä tällöin turbo ahdakkaan oikein.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Point View Post
    -97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..

    Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.
    Camsaft = nokka-akseli, Crankshaft = kampiakseli. Kuten edellä todettiin rikkinäisellä kampiakselin anturilla matka yleensä päättyy.

    Leave a comment:


  • Point
    replied
    -97 kyseessä. Asentaja vilautti vaan lappua, missä luki camshaft sensor ja ei muuta. Täytyy etsiä tampereelta/lähistöltä joku foorumilainen, jolla on laitteet koodien lukuun..

    Auto kuitenkin toimii täysin ja tekee tota nykinistä ja sammuilua erottäin harvoin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Point View Post
    Meikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think

    Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..

    Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.
    Minkä ikäinen auto kyseessä?Jos kampuran anturi olisi rikki,niin todennäköisesti auto ei edes käynnistyisi.Nokan anturista on kyse (camshaft sensor).Imu- vai pakonokan anturi???Kannattaisi varmaan ne koodit vielä varmuudeksi lukaista (joku foorumilainen?),niin tietäisi sitten hankkia oikeita osia.

    Leave a comment:


  • Point
    replied
    Meikäläisen 523:n kampiakselin asennontunnistin on ilmeisesti viallinen, kun auto pitää välillä pientä nypytystä noin parin tuhannen kierroksen nurkilla ja muutamaan otteeseen sammui matalilla kierroksilla ruuhkassa hitailla nopeuksilla. Ylhäältä naukuu vallan mainiosti. Käytiin saksassa näyttämässä korjaamolla ja ukkeli katsoi vikakoodit ja näytti lappua missä luki camshaft sensor. Eikö se meinaa nokka-akselin anturia? Eli kumpi näistä nyt on rikki ja kannattaako näyttää vielä jossain liikkeessä ennen uuden osan tilaamista? Saksalaiset mekaanikot eivät puhuneet juuri ollenkaan englantia, joten oli vähän hankala kysyä neuvoa. :think

    Auto vaatis myös toimivan katalysaattorin tyhjätyn tilalle. Vakioputkisto on niin hiljainen, että haluaisin ehkä korvata sen jollain muulla. Joku ränni mikä korostaa kutoskoneen hienoo ääntä sopivan sivistyneesti, eikä mitään pörinäpönttöä. Löytyykö jotain valmiita settejä, missä tulee koko systeemi katalysaattorin kera ja onko näiden suhteen suosituksia? Hintaa tämmösillä on varmaan aika hyvin..

    Auto itessään on aivan hemmetin hieno ajaa ja toi yksilö on myös iso ilo silmälle.

    Leave a comment:


  • eety
    replied
    Nyt olisi 530da:ssa vikana ettei kierrä yli 3000rpm eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kyllä minä aivan ensin kurkkaisin tuosta 530d:stä, vetääkö turbon alipainekellon tanko turbon ohjainsiivet kiinni, kun auton käynnistää. Tuon pystyy katsomaan ihan taskulampun kanssa ilman mitään purkamista ja turbon alipaineohjauksen ongelma tekee juuri tuollaisen alakierrosten väännön katoamisen.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..
    Ahtopaine anturi. Vikakoodit toki kannattaa lukea :-) mutta vahva epäilys ja itse vaihtaisin ekana tuon :-)

    Leave a comment:

Working...
X