E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dede
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 117
    • pirkanmaa

    #241
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei se vika sulakkeissa ole.

    Osta farmari, takaluukun johtosarjan sähköviat vie ihan uudelle levelille
    Noh jos ei selviä vika niin jääköön se seuraavalle omistajalle selvitettäväksi
    Itsellä kiinnostus aika 0 tällä hetkellä tuon pomminkaa. Sulake 6 revittiin nyt helvettiin katellaan tapahtuuko mitään muutosta.

    Comment

    • jaakala
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 40
      • Lahti

      #242
      Onko tavallista että 530d ahtaa paikallaan polettaessa ~0, 5? Egr putsauksen jälkee alko noi turbon suhinat kuulumaa jotenki kovemmin ja rupesin kattelee ahtoja. Ajossa tuntuu toimivan ihan oikein ja ehkä paremminki ku ennen, mut vinkuna kuuluu jo tosi kevyestä kaasusta...
      e39 530Dat -01

      Comment

      • dede
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 117
        • pirkanmaa

        #243
        Katkaisija viritetty kajuuttaan, ei ainakaan pääse yönaikana tyhjenemään Kyllä joku saa tästä makosan kulkineen itselleen

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #244
          Originally posted by dede View Post
          Katkaisija viritetty kajuuttaan, ei ainakaan pääse yönaikana tyhjenemään Kyllä joku saa tästä makosan kulkineen itselleen
          Pommeja nää on kaikki tyynni
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #245
            Paras tapa vaihtaa ohjaustehostinöljyt M57:ään?

            Ja toinen kysymys, jos autossa ei ole servotronicia, niin onko ohjaus silloin raskaampi? Olen tässä nyt hetken aikaa taas ajellut seiskalla ja tuli noteerattua, kuinka siinä rattia pyörittelee vaikka pikkurillillä. Kyseisessä autossa tosin on servotronic. Sigun E39:ssä ei kuitenkaan sitä ilmeisesti ole (ei ainakaan varustelista kerro) ja siinä ohjaus on jonkun verran raskaampi. Pitäisikö olla näin?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #246
              Originally posted by Ramzez View Post
              Paras tapa vaihtaa ohjaustehostinöljyt M57:ään?

              Ja toinen kysymys, jos autossa ei ole servotronicia, niin onko ohjaus silloin raskaampi? Olen tässä nyt hetken aikaa taas ajellut seiskalla ja tuli noteerattua, kuinka siinä rattia pyörittelee vaikka pikkurillillä. Kyseisessä autossa tosin on servotronic. Sigun E39:ssä ei kuitenkaan sitä ilmeisesti ole (ei ainakaan varustelista kerro) ja siinä ohjaus on jonkun verran raskaampi. Pitäisikö olla näin?
              kyllä, ilman servotronikkia ohjaus on huomattavasti raskaampi parkkipaikkapyörittelyssä. maantinopeudessa eroa ei juuri ole.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #247
                Mahtaako korkeat korjausarvot kahdessa sylinterissä johtua imuvuodosta? 7 pytyssä oli jotain ~400 ja 8. Muistaakseni 400-600 mitäpä arvoa tuo inpan ms measuring? kohta sitten yleensä näyttää? Välillä paikallaan käydessä moottori nytkähtee hieman kun kierrokset 500, ~750 rpm ei taida nytkyä. Muissa sylintereissä arvot oli alle sata tai hieman yli.
                Imm on ilmeisesti kunnossa kun livedata näytti max 860 ?/h Auto siis tuo -96 540ia
                E61 520Da

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #248
                  Niin minkä letkun irti ottamalla sai KAIKKI jäähdytin-nesteet pois? Kumma kun syylärin pohjassa punainen proppu, niin luulisi että sen kautta valuisi litkut ulos. Toisekseen paljon tavaraa järjestelmään menee ja onko webastolla tekemistä määrän kanssa? Moottori siis M57D30.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #249
                    webasto ainakin on semmosessa omassa montussa letkujen suhteen, että sieltä ei mehut tule pois ellei sieltä ota letkua irti.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #250
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Niin minkä letkun irti ottamalla sai KAIKKI jäähdytin-nesteet pois? Kumma kun syylärin pohjassa punainen proppu, niin luulisi että sen kautta valuisi litkut ulos. Toisekseen paljon tavaraa järjestelmään menee ja onko webastolla tekemistä määrän kanssa? Moottori siis M57D30.
                      Kaikkia nesteitä on kokolailla hankala saada pois, mutta jäähdytin ja paisuntasäiliö tulevat tyhjäksi sen propun irroittamalla. Lohkon kyljessä pitäisi olla toinen tyhjennysproppu, mutta se voi olla jumissa. Webastolta täytyy todennäköisesti irroittaa letku, jotta sieltäkin saa nesteet pois.

                      Suositeltavampaa olisi, että kierrätät vaikka puhdasta vettä järjestelmästä läpi ja sen jälkeen laitat uudet nesteet sisään. Varmista vain, ettei nesteestä tule liian laimeata.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #251
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Niin minkä letkun irti ottamalla sai KAIKKI jäähdytin-nesteet pois? Kumma kun syylärin pohjassa punainen proppu, niin luulisi että sen kautta valuisi litkut ulos. Toisekseen paljon tavaraa järjestelmään menee ja onko webastolla tekemistä määrän kanssa? Moottori siis M57D30.
                        Koko järjestelmän saa tyhjäksi vain avaamalla tyhjennysroput syylärin alapäästä ja lohkon kyljestä.
                        Täysin tyhjään järjestelmään menee tavaraa ~10l
                        Tottakai webaston vesiletkuihin menee tavaraa. Se myös vaikuttaa ilmaamiseen. Kaikissa E39 530D:ssä on ollut webasto vakiona. Ilmausruuvejahan näistä löytyy kolme kpl. yksi EGR termarista, yksi jakovesiletkusta ja kolmas webaston putkista jarrutehostimen vierestä.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          #252
                          Mites kasikoneiseen e39:ään onnistuu pakosarjan vaihto?
                          Jostain ketjusta jäi aikoinaan mieleen että että M5:ssa piti konetta nostaa, tms. pakosarjojen vaihtotyössä. :think
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ARDler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 146
                            • Pori

                            #253
                            saako 2001 530d etujarrusatulan mäntiä mistään. motonetissä näyttää olevan tiivarisarja joka sisältää männän mut joka paikasta loppu?
                            E38 730i -95

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #254
                              Originally posted by ARDler View Post
                              saako 2001 530d etujarrusatulan mäntiä mistään. motonetissä näyttää olevan tiivarisarja joka sisältää männän mut joka paikasta loppu?
                              KL-varaosat
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • ARDler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 146
                                • Pori

                                #255
                                Originally posted by BreeZi View Post
                                KL-varaosat
                                joko olen sokia tai uuvatti mutta en löytäny.
                                E38 730i -95

                                Comment

                                Working...
                                X