Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
225/50 r17 käy myös, tohon alempaan kysymykseen kun on monta vastausta. Kaikilla eriävät mielipiteet, mutta talvirengas testeistä saa aika hyvin osviittaa. Ja nykyään kun voi netistä katella hintojakin.
Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
No mikä on suosiolla ja mitä tarkoittaa uppoaminen?
Jos vakiokaarilla haluaa mennä, eikä överimadalluksella, niin silloin tuo bemu2000 ehdotus on vanteiden osalta varsin hyvä. Edessä menee pienemmälläkin eeteellä ihan hyvin, varsinkin jos kumi on 235.. Mulla oli toukassa aikanaan esim. 9,5x19" et15 edessä ja 11x19" et25 takana. Takana otti sisäpuolelta muoveihin hieman kiinni (vaati 3-5mm spacerin). Renkaina pyörähti alkuun 235/275 kombo, mutta myöhemmin vaihtui 225/35 ja 265/30.
Sedanissa oli sitten edessä PG1 10x18" et-1 225/40, joka mahtui ongelmitta vakiokaariin vähän isommallakin madalluksella. Takana 11,75x18" et6 (muistaakseni) ja 255/35. Kevyt mankelointi ja camberit ~tappiin, niin homma toimii, mutta vaatii todella jäykät jouset ja/tai sisäänjouston rajoittamista ettei vanne ota kiinni. Tämä voi tietysti olla haasteellista farkussa. Edessä oli hetken mulla jopa 225/35R18 tolla kympillä edessä, jolloin sai kolmiysin "kohtuullisen" matalaksi.. Kamala alikoko-jousetpoikki-itsemurhaluukki.
Ok kiitos.
Mun E34 harrastuksesta tuo sovittelu on sikäli tuttua että tokihan pikku kaarien rullaaminen ja säätäminen kuuluu asiaa..
Touringi tosissaan kyseessä ja peräpäässä vakio ilmajousitus joten se sanelee reunaehdot madallukselle..
Ai sinne taakse ei tuon leveämpi suosiolla uppoa. Tuli yllätyksenä tämä..
Kiitoksia!
No mikä on suosiolla ja mitä tarkoittaa uppoaminen?
Jos vakiokaarilla haluaa mennä, eikä överimadalluksella, niin silloin tuo bemu2000 ehdotus on vanteiden osalta varsin hyvä. Edessä menee pienemmälläkin eeteellä ihan hyvin, varsinkin jos kumi on 235.. Mulla oli toukassa aikanaan esim. 9,5x19" et15 edessä ja 11x19" et25 takana. Takana otti sisäpuolelta muoveihin hieman kiinni (vaati 3-5mm spacerin). Renkaina pyörähti alkuun 235/275 kombo, mutta myöhemmin vaihtui 225/35 ja 265/30.
Sedanissa oli sitten edessä PG1 10x18" et-1 225/40, joka mahtui ongelmitta vakiokaariin vähän isommallakin madalluksella. Takana 11,75x18" et6 (muistaakseni) ja 255/35. Kevyt mankelointi ja camberit ~tappiin, niin homma toimii, mutta vaatii todella jäykät jouset ja/tai sisäänjouston rajoittamista ettei vanne ota kiinni. Tämä voi tietysti olla haasteellista farkussa. Edessä oli hetken mulla jopa 225/35R18 tolla kympillä edessä, jolloin sai kolmiysin "kohtuullisen" matalaksi.. Kamala alikoko-jousetpoikki-itsemurhaluukki.
Ai sinne taakse ei tuon leveämpi suosiolla uppoa. Tuli yllätyksenä tämä..
Kiitoksia!
12" vanteelle pitäisi olla jo vähintään 285-295 renkaat, niin eihän siellä mahdottomia tilaa ole. Juhiksella taisi olla takana 12" vanteet, mutta kaaret sai runnoa rajulla kädellä sirpiksi. Toi 11" 275 renkailla menee vielä järkevästi ja ET25 vanteilla ei tarvitse edes koskea kaariin. ET15-20 menee suht kevyellä mankeloinnilla.
E39 kohtalaisen vieras vielä, E34:een rajat sitten taas tutut..
Jos 3-osa koottavaa 18 tai 19 tuuman koossa mitkä on sellaiset maksimi koot suht vakiokaariin. Eteen 10" leveä? Taakse 12? offsetit 0 pintaan? Venyä sopivasti ei mitään munkki tuck optiikkaa?!
Ajatuksena että menis takakaarien rullauksella?
Eteen 10" ET10-13 ja taakse 11" ET20-25 ja olisko renkaiksi 245 ja 275?
E39 kohtalaisen vieras vielä, E34:een rajat sitten taas tutut..
Jos 3-osa koottavaa 18 tai 19 tuuman koossa mitkä on sellaiset maksimi koot suht vakiokaariin. Eteen 10" leveä? Taakse 12? offsetit 0 pintaan? Venyä sopivasti ei mitään munkki tuck optiikkaa?!
yhteen autoon soviteltiin 9,5" ET21 tai ET22 vannetta, niin se hipoi jo kiinni. Vasta 9,5" ET20 vanteesta voi sanoa jo että aikalailla varmasti sopii vakio tolpan kanssa.
Olisi tälläiset vanteet kiikarissa ja kiinnostaisi tietää saako sopimaan ja millä rengastuksella e39 sedanin alle? Eteen 18x9,5 et17 ja taakse 18x10,5 et25.
Säädettävä alusta on ja kaaret ihan vakio kuoseissa
Veikkaan että tolla ET:llä ottaa tolppiin edessä, itsellä coilit ja 9,5x18 vanteet ja ET8 ja vanteen sisäpuolelta tolppaan n. 1-2mm. Ulkoa sitten raahaillut radalla ja vähän kadullakin 245/40R18 rengas sisälokarin puhki vaikka venytellyt kaaret. :think
Olisi tälläiset vanteet kiikarissa ja kiinnostaisi tietää saako sopimaan ja millä rengastuksella e39 sedanin alle? Eteen 18x9,5 et17 ja taakse 18x10,5 et25.
Säädettävä alusta on ja kaaret ihan vakio kuoseissa
Leave a comment: