Moro! Tuli eilen pyöriteltyä kolmiysin alle vanteet eikä voi ku ihailla miten noi istuu. Onkos kellään tietoa mitkä nää vanteet on? Entinenkään omistaja ei tiennyt. 18" x 9.5" ET14, ja 25mm spacerit joka nurkassa
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Itsellä kulmat säädetty pari vuotta sitten. Sanoivat silloin, että takaa ei saa ihan niin hyvin säädettyä kuin edestä, kun auto on sen verran matala.
Tosiaan raapimista tapahtuu itselläkin vain oikealla puolella. Renkaan reunassa näkyy hieman jälkeä. Paljosta ei ole kiinni, niin voihan olla että rengas kuluukin siitä kohdasta ennen kuin ehdin asialle tekemään mitään.
Kuluuko muuten muilla takarenkaat selvästi nopeammin kuin eturenkaat?
Oli jo toinen rengassatsi jonka kanssa huomasin saman asian: eturenkaissa pintaa vielä yli 6mm, mutta takaset on ihan sileät. Eikä kyllä ole tuolla tullut suditeltuakaan, tuskin edes jaksaisi
Olisi kysymys koskien linkin vanteita. Ellen aivan väärässä ole niin nuohan on Beyern Mesh Multi Spoket. Myyjä on hieman iäkkäämpi ja ei osaa sanoa näistä vanteista juurikaan mitään tarkempia tietoja. Kysyin mikä on vanteiden keskireikä ja hän sanoi mauserilla mittaavansa 74,1. Silti auto missä nuo ovat olleet on E46 M3 ja siinähän keskireikä on 72,6? Eikös noita vanteita ole tullut ainoastaan 72 ja 74 keskirei-illä? Ei kyllä jaksa lähteä ajamaan Seinäjoelle ja toteamaan ettei passaa e39:iin.
No kysy oliko niissä soviterenkaita kun oli E46 kiinni, jos ei niin :think
Olisi kysymys koskien linkin vanteita. Ellen aivan väärässä ole niin nuohan on Beyern Mesh Multi Spoket. Myyjä on hieman iäkkäämpi ja ei osaa sanoa näistä vanteista juurikaan mitään tarkempia tietoja. Kysyin mikä on vanteiden keskireikä ja hän sanoi mauserilla mittaavansa 74,1. Silti auto missä nuo ovat olleet on E46 M3 ja siinähän keskireikä on 72,6? Eikös noita vanteita ole tullut ainoastaan 72 ja 74 keskirei-illä? Ei kyllä jaksa lähteä ajamaan Seinäjoelle ja toteamaan ettei passaa e39:iin.
Itsellä takana 235/35-19" renkaat 10,5" et15 vanteilla ja raapii myös VAIN oikealta puolen. :think No, torstaina katsomaan pyöränkulmat jos jostain syystä on cambereissa eroa, vaikka ihan kunnossa kulmat pitäis olla.
Varmaankin asiasta on ollut täällä jo aiemmin keskustelua, mutta laitetaan nyt omakin e39 rengaskokemus.
Autona on korkeussäädettävällä alustasarjalla varustettu 528i. Takavanteet on 9,5" leveät ja aiemmin päällä oli jotkut Nexenit koossa 245/35-19. Nyt hommasin uudet Linglongin takarenkaat samassa koossa kuin edelliset.
Samasta koosta huolimatta Nexenit oli selvästi kapeampaa mallia ja vanteen lippa tuli leveämmälle kuin kumi.
Linglongit tulevat taas melko tasoihin vanteen reunan kanssa. Näissä taitaa olla jonkunlainen "rengassuoja".
Eilen vaihdoin kesärenkaat alle, niin ajoon lähtiessä huomasin, että aina vasemmalle kääntyessä oikea takarengas raapii kaareen kiinni. Näköjään renkaan vannesuoja toi leveyteen juuri sen muutaman millin lisää, ettei rengas enää ihan mahdu kaaren sisään. Aiemmilla kumeilla ongelmaa ei ollut vaikka auto olisi ollut täysi porukkaa.
Tarvitsee nyt ensin koittaa saako alustasarjaa enää säädettyä hieman ylöspäin vai onko ihan jymähtänyt.
Muuten ei taida olla oikein muita vaihtoehtoja kun hieman mankeloida takakaaria.
Eli jos sovitus on jo valmiiksi tiukka (eikä halua mankelointipuuhiin), niin kannattaa varmaan jättää Linglongit suosiolla hyllyyn :think
Mikäli tuo raapiminen on todella pientä, niin leikkaa siitä vannesuojasta pieni siivu pois.
Varmaankin asiasta on ollut täällä jo aiemmin keskustelua, mutta laitetaan nyt omakin e39 rengaskokemus.
Autona on korkeussäädettävällä alustasarjalla varustettu 528i. Takavanteet on 9,5" leveät ja aiemmin päällä oli jotkut Nexenit koossa 245/35-19. Nyt hommasin uudet Linglongin takarenkaat samassa koossa kuin edelliset.
Samasta koosta huolimatta Nexenit oli selvästi kapeampaa mallia ja vanteen lippa tuli leveämmälle kuin kumi.
Linglongit tulevat taas melko tasoihin vanteen reunan kanssa. Näissä taitaa olla jonkunlainen "rengassuoja".
Eilen vaihdoin kesärenkaat alle, niin ajoon lähtiessä huomasin, että aina vasemmalle kääntyessä oikea takarengas raapii kaareen kiinni. Näköjään renkaan vannesuoja toi leveyteen juuri sen muutaman millin lisää, ettei rengas enää ihan mahdu kaaren sisään. Aiemmilla kumeilla ongelmaa ei ollut vaikka auto olisi ollut täysi porukkaa.
Tarvitsee nyt ensin koittaa saako alustasarjaa enää säädettyä hieman ylöspäin vai onko ihan jymähtänyt.
Muuten ei taida olla oikein muita vaihtoehtoja kun hieman mankeloida takakaaria.
Eli jos sovitus on jo valmiiksi tiukka (eikä halua mankelointipuuhiin), niin kannattaa varmaan jättää Linglongit suosiolla hyllyyn :think
Leave a comment: