E39 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsmanni
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Alla oli 245/30 ja 255/30 yhdistelmä ja omaan silmään ei näyttänyt kumi liian isolta, mitä tuo 265 jo hipoo.

    Näyttää kyllä hyvältä! Mitkä vanteen leveydet ja ET tuossa kuvassa on?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Hyllystä löytyy 20" vanteet seiskan jäljiltä! Aattelin kokeilla istuttaa niitä kolmeysin alle. (Luultavasti tyhmän näköiset) Kysymys kuuluukin että sekoileeko tuo kuuluisa bensa steppi tuosta "liian" isosta pyörän vierintä kehästä? Eli tarkoitus olisi laittaa taakse 265/30 ja eteen 225/35. Eli vierintä kehältään edessä ja takana saman kokoiset pallot mutta kiekkojen halkaisijaksi tulee 66,7mm joka on yli 15mm suurempi kuin alkuperäinen renkaan koko.

    edit: Voi myös kertoa omia kokemuksia 20" vanteista e39:sin alla.
    Alla oli 245/30 ja 255/30 yhdistelmä ja omaan silmään ei näyttänyt kumi liian isolta, mitä tuo 265 jo hipoo.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    e39 530iA

    Hyllystä löytyy 20" vanteet seiskan jäljiltä! Aattelin kokeilla istuttaa niitä kolmeysin alle. (Luultavasti tyhmän näköiset) Kysymys kuuluukin että sekoileeko tuo kuuluisa bensa steppi tuosta "liian" isosta pyörän vierintä kehästä? Eli tarkoitus olisi laittaa taakse 265/30 ja eteen 225/35. Eli vierintä kehältään edessä ja takana saman kokoiset pallot mutta kiekkojen halkaisijaksi tulee 66,7mm joka on yli 15mm suurempi kuin alkuperäinen renkaan koko.

    edit: Voi myös kertoa omia kokemuksia 20" vanteista e39:sin alla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Vm.1998 prefacelift 528 automaatista on mennyt aurauskulmien seurauksena kuskin puoleinen eturengas kaljuksi sisäsyrjästä.

    Nykyinen rengaskoko on 235/40zr18. Vaikuttaako automaatin toimintaan (minun logiikalla ei) tai muuhun jos laittaisi eteen vähän vähemmän leveän kumit esim 225/40zr18 tai 215?

    Talvirenkailla on vaan niin paljon parempi ja jämäkämpi ajaa eikä vetele niin kamalasti. Hyvä tuo on nytkin kyllä..
    Kannattaiskohan säätää ne kulmat ennen uusia renkaita?

    Joka tapauksessa eteen kun laitat pienemmät niin lakkaa vaihtamasta kolmosta isompaa.

    Leave a comment:


  • schwarz
    replied
    Originally posted by Fethry View Post
    Kiinnostaisi Japan Racing jr11 ostaa, auto on vakioalustalla joten meneekö 10.5 tuumaa leveä vanne taakse ettei ota kaariin kiinni? Eteen tulis 8.5 tuumaa leveät. Minkämoista rengastusta pitäisi tommosille leveyksille hommata ettei steptronicci sekoile? Näyttääkö auto hölmöltä tommosella setupilla, vaatiiko spacereita?
    Edit. Etuvanteiden et 22, taka et30
    Ite laitoin just 18x9.5 et 22 eteen ja 18x10.5 et 22 taakse auto ei ollut hirveän matala.. Tolla 9.5 leveellä vanteella joutu laittaa 10mm spacerin.. Taakse ei kyllä varmaan kannata et30 laittaa voipi tulla ongelmia.. Kumit on 235/40 eessä ja 265/35 takana ja siistiltä näyttää.. Tämä on ymmärtääkseni aika vakio koko ja pitäis toimia steptronicin kanssa.. Korjatkoon joku joka on varma asiast.. Tosin nuokin näyttää yllättävän pieniltä jos auto on kauhean korkea.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    kyseltävä nyt vähän miten täällö muilla on vannekoot sattuneet yhteen madaltamisen kanssa.
    Olis tuos kaks vaihtoehtoa joista pitäisi päättää, toiset olis 17" leveät lippavanteet ja toisen 19" lippavanteet. Kuinka rajusti tarvitsee pudottaa autoa 17" jotta saa näyttämään viisaalta, eikä siltä että olisi aivan liian pienet? mitenkä sitten noiden 19" kanssa, tuleeko ongelma että ei saa pudotettua tarpeeksi?

    ajettavuushan kärsii molempien vannesarjojen kanssa, mutta sitä ei nyt eniten tässä haetakkaan. toki jokaisella on makunsa madalluksen suhteen, mutta vähän mielepiteitä tässä haetaan. :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Vm.1998 prefacelift 528 automaatista on mennyt aurauskulmien seurauksena kuskin puoleinen eturengas kaljuksi sisäsyrjästä.

    Nykyinen rengaskoko on 235/40zr18. Vaikuttaako automaatin toimintaan (minun logiikalla ei) tai muuhun jos laittaisi eteen vähän vähemmän leveän kumit esim 225/40zr18 tai 215?

    Talvirenkailla on vaan niin paljon parempi ja jämäkämpi ajaa eikä vetele niin kamalasti. Hyvä tuo on nytkin kyllä..
    Hirveän erikokoisia renkaita (vierintäkehä) ei kannata laittaa, koska ajonvakautuskaan ei siitä tykkää. 215/40R18 on jo melkoisesti pienempi kuin 235/40R18.

    Laita ne pyöränkulmat kuntoon niin ei vetele.

    Leave a comment:


  • Fethry
    replied
    Kiinnostaisi Japan Racing jr11 ostaa, auto on vakioalustalla joten meneekö 10.5 tuumaa leveä vanne taakse ettei ota kaariin kiinni? Eteen tulis 8.5 tuumaa leveät. Minkämoista rengastusta pitäisi tommosille leveyksille hommata ettei steptronicci sekoile? Näyttääkö auto hölmöltä tommosella setupilla, vaatiiko spacereita?
    Edit. Etuvanteiden et 22, taka et30
    Last edited by Fethry; 15-06-2016, 12:21.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Vm.1998 prefacelift 528 automaatista on mennyt aurauskulmien seurauksena kuskin puoleinen eturengas kaljuksi sisäsyrjästä.

    Nykyinen rengaskoko on 235/40zr18. Vaikuttaako automaatin toimintaan (minun logiikalla ei) tai muuhun jos laittaisi eteen vähän vähemmän leveän kumit esim 225/40zr18 tai 215?

    Talvirenkailla on vaan niin paljon parempi ja jämäkämpi ajaa eikä vetele niin kamalasti. Hyvä tuo on nytkin kyllä..

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Tulee luultavasti vähän yhtenäisemmän näkönen paketti. Ajattelin itellekkin seuraavaksi laittaa kumit noilla rengaskoilla

    Leave a comment:


  • schwarz
    replied
    Tässä pohdiskeltuani ja kattelessani näitä hyviä suuntaa antavia näkemyksiä tulin siihen tulokseen että vois uskaltaa lähteä 18x9.5 ja 18x10.5 linjalle suosiolla. 235/40 ja 265/35 kumeilla, eteen 15-20mm spaceri ja taakse 5-10mm spaceri.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mulla omassa etuvanteen speksit ja rengas juurikin samat 9,5x18 et22 @ 225/40. 20mm speiseri välissä ja tulee aikalailla kaaren tasalle vanne, pyörii raapimatta. Autossa ilmeisesti eibach sportline setti eli -50/35mm, korkeus jokatapauksessa msport puskurilla ja hockenheim lipalla etulipasta maahan ~9cm. Takana mulla 10,5x18 et15 @ 255/35 ja sielläkin vanne aikalailla kaarella, ehkä 5-10mm speiserin vois vielä laittaa. Ja raamitta pyörii sekin vaikka olis auto täynnä. Kaaret koskemattomat. Voi tulla kyllä aika veikeen näkönen setti, kun tuolla 225/40 kumilla tulee 9,5 vanteella aika reilu veny, mutta 255 taas ei veny juuri ollenkaan..

    Edit: ja ainakaa mulla ei sopinut tuo 9,5x18 et22 paikalleen ilman lättyä eteen, otti tolppaan kiinni. 5mm lätyllä mahtui just ja just pyörimään ettei ota tolppaan mutta silloin jäi niin sisään, että näytti aika juntilta
    Last edited by Jondis; 29-05-2016, 15:45.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by schwarz View Post
    Elikkä manuaali e39 pitäs saada kivasti vanteet kaarelle ei hirvittävästi ole madallettu.

    Ajatuksena olis tommoset 18x9.5 et22 joka nurkkaan 225/40/18 ja 255/35/18 kumeilla.

    Meniskö tommonen setti miten alle ja mahollisesti millastahan spaceria tarvis hommata että istuu paremmin?
    Jää aika sisälle edessä. Mulla 9.5x18 ET3 235/40R18 on sillain kaarella ettei raavi kuin radalla ajaessa, toki karvan oon venyttänyt lokareita käsin, mutta en mankeloinut. Tolla alikokoisella renkaalla mitä mietit voi varmaan vieläkin pienentää ET:tä ilman että ottaa kiinni.

    Takana mulla on sama vanne, ET10 ja renkaana ylikoko 245/40R18 ja kun camberit säädetty pystyyn niin raapii kuopissa, kovilla cambereilla ei raavi, ei ollenkaan pokkauksia lätätty tai mankeloitu. Eli toi 255/35 on aikas paljon matalampi joten varmaan tolla renkaalla ET vois olla vähemmän ja pienellä camberilla sekä pokkauksien lättäyksellä ei pitäis hirveästi raapia.

    EDIT: Ja tosiaan itsellä aika reilu madallus. Linkissä pientä viitettä korkeudesta, perä nykyään muutaman millin alempana, kuvan vanteilla on 5mm sisempänä äsken puhuttuihin.https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-...76837749_o.jpg
    Last edited by Jax_KiBez; 29-05-2016, 09:11.

    Leave a comment:


  • schwarz
    replied
    Sopivat vanteet.

    Elikkä manuaali e39 pitäs saada kivasti vanteet kaarelle ei hirvittävästi ole madallettu.

    Ajatuksena olis tommoset 18x9.5 et22 joka nurkkaan 225/40/18 ja 255/35/18 kumeilla.

    Meniskö tommonen setti miten alle ja mahollisesti millastahan spaceria tarvis hommata että istuu paremmin?
    Last edited by schwarz; 29-05-2016, 04:01.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by tuuliviiri View Post
    Nyt se E39 menee tasaisesti näillä 235/45 r17 yhdistelmillä! Voiko olla, että jos ex 18" vanteet on valettu uudenvuoden tinasta, niin se tuntuu ratissa ja alusta hakee omia reittejä?
    Kyllä se syy löytyy niistä Heguli 31:sen mainitsemistä pyörän kulmista.

    Leave a comment:

Working...
X