E39 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tomson
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Itse haen tosta omalta kylältä hyllystä, 50e/pari.

www.rallyracefin.fi
    Kiitokset vinkistä!

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Originally posted by Tomson View Post
    Olisi tarvetta saada taakse arviolta 10-15mm keskittävät spacerit. Mistäs porukka on näitän nykyään tilaillut? huhuja kuullut että ruotsista :think
    Itse haen tosta omalta kylältä hyllystä, 50e/pari.

Rally Race, SPAX, PIPERCAMS, POPERCROSS, FORD OHC, ralliosat, tuning, autotuning, alustasarjat, jouset, iskunvaimentimet

Leave a comment:

• Tomson
    replied
    Olisi tarvetta saada taakse arviolta 10-15mm keskittävät spacerit. Mistäs porukka on näitän nykyään tilaillut? huhuja kuullut että ruotsista :think

Leave a comment:

• #BMW#
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Renkaan halkaisija kasvaa sellaiset 30mm orkkis kokoon nähden,joten onko mitään järkeä 7-sarjan pyöriä ruveta alle tunkemaan?
    Mitäs vanteiden leveys? esim. 275/35/19x11 et25 ja 245/40/19x 9,5 et 20 menee mut tosian tyhmän näköinen..

Leave a comment:

• Arde92
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Renkaan halkaisija kasvaa sellaiset 30mm orkkis kokoon nähden,joten onko mitään järkeä 7-sarjan pyöriä ruveta alle tunkemaan?
    No ne näytti tulevan vanteiden kylkiäisinä.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    255/40 ja 285/35 / 19 Et 15 / 21.5
    Meneekö M5 kaariin?:think

Leave a comment:

• Arde92
    replied
    255/40 ja 285/35 / 19 Et 15 / 21.5
    Meneekö M5 kaariin?:think

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by greivi View Post
    minkäkokoset renkaat 18x8 vanteille ? Et 20 vakio alusta e39 touring.
    Autoon tulossa alustasarja tulevaisuudessa, kaaret pysyvät vakioina
    235/40

Leave a comment:

• greivi
    replied
    Minkäkokoset renkaat 18x8 vanteille ? Et 20 vakio alusta e39 touring.
    Autoon tulossa alustasarja tulevaisuudessa, kaaret pysyvät vakioina

Kelpaako 225/40/18 ? Niitä löytyis..
    Last edited by greivi; 11-07-2016, 20:26.

Leave a comment:

• #BMW#
    replied
    Onko sedan ja touring pyöränkotelot saman kokoisia. sedaniin menee 11x19 et 25 meneekö toukkaan?

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Mulla ainakin 10,5x18 et15 ottaa takana jos sisäpuolelta kiinni kun auto on ylhäällä. Että et30 ei luultavasti mahdu sinne kyllä.
    Edit: ja jos kaarelle haluaa niin taakse saa lyödä et 0-10 välille ja eteen saa 8,5 leveellä vanteella laittaa et pakkaselle.
    Last edited by Jondis; 05-07-2016, 14:05.

Leave a comment:

• vilperj
    replied
    Originally posted by Fethry View Post
    Kiinnostaisi Japan Racing jr11 ostaa, auto on vakioalustalla joten meneekö 10.5 tuumaa leveä vanne taakse ettei ota kaariin kiinni? Eteen tulis 8.5 tuumaa leveät. Minkämoista rengastusta pitäisi tommosille leveyksille hommata ettei steptronicci sekoile? Näyttääkö auto hölmöltä tommosella setupilla, vaatiiko spacereita?
    Edit. Etuvanteiden et 22, taka et30
    Luulis, että menis tuo 10,5" ET 30 kevyesti ilman hieromisia? Mulla on 18x10" ET 0 ja on just passeli takana.

Ps. Ei sua JR12 vanteet kiinnostais? :think

Leave a comment:

• Tappokinnas
    replied
    No nut ma ymmarta. Aina oppii uutta.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Olen vain pohtinut että miten se 225 leveys edessä sekoittaa automaatin jos takana on 235. Luulin että ainoa automaatin toimintaan vaikuttava asia on renkaan ja vanteen halkaisija.

Ei jenkkien th700 toosat ole ollut lainkaan niin nuukia mitä pyörii alla niin siksi olen ihan pihalla.
    Et ilmeisesti tiennyt mitä profiili on.. Se on prosenttia leveydestä -> halkaisija muuttuu leveyttä muuttaessa jos profiili ja vanne pysyy samana. Vanteen halkaisijalla ei ole mitään merkitystä kun sitä kompensoidaan juurikin profiililla.
    E39:n rengaskoot 235 leveydellä:
    235/45-17
    235/40-18
    235/35-19
    235/30-20

Joo tässähän ei puhuta jenkkien laatikoista tai ZF4HP laatikoista.

Leave a comment:

• Tappokinnas
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kannattaiskohan säätää ne kulmat ennen uusia renkaita?

Joka tapauksessa eteen kun laitat pienemmät niin lakkaa vaihtamasta kolmosta isompaa.
    Tottakai näin teen. Hommasin jo 235/40r18 kumit valmiiksi.

Yyterin teboilille tulee juhannuksen jälkeen uudet suuntauslaitteet niin silloin kumit alle, tasapainotus ja suuntaus.

Olen vain pohtinut että miten se 225 leveys edessä sekoittaa automaatin jos takana on 235. Luulin että ainoa automaatin toimintaan vaikuttava asia on renkaan ja vanteen halkaisija.

Ei jenkkien th700 toosat ole ollut lainkaan niin nuukia mitä pyörii alla niin siksi olen ihan pihalla.

Leave a comment:

Working...
X