Mulla ainakin 10,5x18 et15 ottaa takana jos sisäpuolelta kiinni kun auto on ylhäällä. Että et30 ei luultavasti mahdu sinne kyllä.
Edit: ja jos kaarelle haluaa niin taakse saa lyödä et 0-10 välille ja eteen saa 8,5 leveellä vanteella laittaa et pakkaselle.
Kiinnostaisi Japan Racing jr11 ostaa, auto on vakioalustalla joten meneekö 10.5 tuumaa leveä vanne taakse ettei ota kaariin kiinni? Eteen tulis 8.5 tuumaa leveät. Minkämoista rengastusta pitäisi tommosille leveyksille hommata ettei steptronicci sekoile? Näyttääkö auto hölmöltä tommosella setupilla, vaatiiko spacereita?
Edit. Etuvanteiden et 22, taka et30
Luulis, että menis tuo 10,5" ET 30 kevyesti ilman hieromisia? Mulla on 18x10" ET 0 ja on just passeli takana.
Olen vain pohtinut että miten se 225 leveys edessä sekoittaa automaatin jos takana on 235. Luulin että ainoa automaatin toimintaan vaikuttava asia on renkaan ja vanteen halkaisija.
Ei jenkkien th700 toosat ole ollut lainkaan niin nuukia mitä pyörii alla niin siksi olen ihan pihalla.
Et ilmeisesti tiennyt mitä profiili on.. Se on prosenttia leveydestä -> halkaisija muuttuu leveyttä muuttaessa jos profiili ja vanne pysyy samana. Vanteen halkaisijalla ei ole mitään merkitystä kun sitä kompensoidaan juurikin profiililla.
E39:n rengaskoot 235 leveydellä:
235/45-17
235/40-18
235/35-19
235/30-20
Joo tässähän ei puhuta jenkkien laatikoista tai ZF4HP laatikoista.
Kannattaiskohan säätää ne kulmat ennen uusia renkaita?
Joka tapauksessa eteen kun laitat pienemmät niin lakkaa vaihtamasta kolmosta isompaa.
Tottakai näin teen. Hommasin jo 235/40r18 kumit valmiiksi.
Yyterin teboilille tulee juhannuksen jälkeen uudet suuntauslaitteet niin silloin kumit alle, tasapainotus ja suuntaus.
Olen vain pohtinut että miten se 225 leveys edessä sekoittaa automaatin jos takana on 235. Luulin että ainoa automaatin toimintaan vaikuttava asia on renkaan ja vanteen halkaisija.
Ei jenkkien th700 toosat ole ollut lainkaan niin nuukia mitä pyörii alla niin siksi olen ihan pihalla.
Leave a comment: