Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Millainen ajaa tuolla camperilla, veteleekö urissa?
    Saman verran vetelee kuin vakio alustalla ja puoleen kulutuspintaan kuluneilla 16" Dunlopeilla, siitäkin on kokemusta..

    Nojoo. Eihän tuo tällä alustalla, pyöränkulmilla ja rengas-/vanneyhdistelmällä enää suuntavakavuuden tai mukavuuden multihuipentuma ole, mutta aivan siedettävä kuitenkin. Vaikuttaahan tuohon kulkuun myös muut tekijät, kuin pelkkä camberi.
    Last edited by Martti; 01-08-2013, 12:31.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      Originally posted by Martti View Post
      No perhana mulla/meillä vissiin olleet jotain special edition -malleja, kun useammassa koslassa olleet siellä 1-1,5 astetta miinuksella vastaavilla tontituksilla...:think Eli tässäkin puhutaan madalluksista ja "madalluksista", minä pidän kaikkea yli 320mm navasta kaareen jälkimmäisenä.

      Joo ei mulla ole kokemuksia mistään coilovereilla kenttään lasketuista. Lähinnä 30-60mm madalluksista vaan, mitkä luen normaaliksi madallukseksi, eikä yhdessäkään omassa autossa ole ollut edessä yli asteen cambereja edessä mitä on säädetty. Tokihan se voi karvan yli asteen mennä jollain 80-100mm tonttimadalluksilla. Ihan turha näistä on sen enempää väitellä, -3 astetta edessä on joka tapauksessa aivan helvetisti, eikä sillä ole mitään tekemistä normaalien camberien kanssa, eikä voi verrata renkaitten mahtumista ilman säädettäviä yläpäitä olevaan.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • -kalevi-
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 507
        • Tuusula

        Originally posted by Martti View Post
        Noh vaikka nyt paljoa muuta en osaa, luulen kuitenkin sen verran yhteen- ja vähennyslaskua taitavani, että jos 10x18" et19 OZ:n ja navan väliin laittaa 20mm spacerin, niin lopputulema on kutakuinkin et-1.. :think

        Kaaresta navan keskelle mulla on n. 295mm, joten aivan mikään hillamaasturi ei ole. Tosin camberia on n. -3 astetta, joten se voi hieman helpottaa tilannetta, kun mainitsin, että ulommaskin voisi tuoda. Tuo em. setuppi vain näyttää minusta, että tulisi ulommas, mitä speksit antavat olettaa.. ja miltä siis mulla näyttää.
        Mikä rengastus sulla on? Onko etukaaria mankeloitu?
        E87 118d
        E70 3.0d
        Ex: E36 M3
        Ex: E36 cabriolet m60b40
        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          Originally posted by -kalevi- View Post
          Mikä rengastus sulla on? Onko etukaaria mankeloitu?
          225/40 NS2. Kaaret vakiot.

          Comment

          • samuxd
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 318
            • Äänekoski

            Pystyy tuolla camberilla jonkun verran hämäämään, itsellä muistaakseni -1,17 edessä kun kävin säätelemässä keväällä. Tuon verran tulee pelkällä lattiaan tiputuksella. Pitäis itellekki ostaa yläpäähän ne säätölevyt että sais keulan madallettua. Näyttää taas hirveältä traktorilta omaan silmään.
            E39 540iA -00 käyttis
            E34 525i -91 harraste
            E36 320i -94 jääratakampe

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by samuxd View Post
              Pitäis itellekki ostaa yläpäähän ne säätölevyt että sais keulan madallettua. Näyttää taas hirveältä traktorilta omaan silmään.
              Puskurista päätellen et pahemmin korokkeita tai hidastetöyssyjä kiertele... Joten kannattaako vielä vaan madaltaa?
              E39 528iA

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava



                Muutenkin täytyy ihmetellä miten te nuilla ajatte, Etelä-Suomen kehätietkin on siinä kunnossa että niissä heitoissa mun maasturikin lyö kumit kaariin.

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  Originally posted by samuxd View Post
                  Pystyy tuolla camberilla jonkun verran hämäämään, itsellä muistaakseni -1,17 edessä kun kävin säätelemässä keväällä. Tuon verran tulee pelkällä lattiaan tiputuksella. Pitäis itellekki ostaa yläpäähän ne säätölevyt että sais keulan madallettua. Näyttää taas hirveältä traktorilta omaan silmään.
                  Tuon kuvan korkeudellako tuo camberi oli? Martilla on ilmeisesti suurinpiirtein sama korkeus ja -3 astetta. Itellä navasta kaareen 335mm ja camberit -0,58 ja -1,18
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • samuxd
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 318
                    • Äänekoski

                    puskuri otti ihteensä talvella, ei tuo puskuri raavi käytännössä koskaan kiinni. Hyllyssä mulla oottelee vielä sellanen vääntyvä kääntyvä joustava puskuri. Ei tuo mielestäni nyt matala vielä ole, töyssyjä ei tarvitse kierrellä kun ei niissä pohja kiinni ota. Täytyy joku päivä mitata matka navasta kaareen.
                    E39 540iA -00 käyttis
                    E34 525i -91 harraste
                    E36 320i -94 jääratakampe

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3435
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      e39 M5 eteen 8,5x19 ET20 vanteelle 255/35/19 rengas ja 15mm spaceri
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3435
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by Indigoah View Post
                        Vastaus ehkä vähän myöhässä mutta tuossa samanlainen vanne 15mm spacerilla ja 235/35/19 Nankangilla.

                        Hyvin mahtuu, eikä ota missään vaiheessa kiinni.


                        Oma ei ole ihan noin tontissa joten tuo 255 rengas mahtuu siis hyvin tuonne 15mm spacerin kanssa. Alles Gut.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Oon vähä tuumaillu tossa kumien ostoa noille 18 vanteille. 9.5 vanne tais olla takana, mut eessä en oo ihan varma oli 8 vai 8.5, pitänee tarkistaa.

                          235/40 ja 265/35 kumeja aattelin kuitenkin, nyt on 225/40 ja takana se on sentin liian kapeakin.

                          Kehtaako ostaa NS-2:t, vai onko liian lerjut? Onko N6000:t esim jäykempirunkoset? (joku ainakin kehu et Nexen ois jäykempi/parempi rengas E39:iin) Vai V12:ko pitäis ostaa, heti vaan tulee lisälaskua 300e NS-2:iin verrattuna.

                          Tai sit pitää myyä pois nuo kamalat, epämukavat romivanteet.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            Paljon pelotellaan noista vierintäkehistä ja niiden vaikutuksesta uudempaan steppilootaan..

                            Onko edessä 235/35-19 ja takana 245/35-19 akuutti huolenaihe?
                            Pyöreesti 2055mm ja 2033mm ovat noiden vierintäkehät, ja tommosia 1% heittoa näyttää orkkiksiin sillä saralla.

                            Tällä laskurilla nuo laskin.
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10082
                              • KVLA

                              Ei varmaan aiheuta mitään häröä.Molemmat koot toimii E39:ssä.Jopa eri kokoisina,kuten sinulla.En siis menettäisi tuosta vielä yöunia.

                              Comment

                              • Phetu
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 68
                                • Espoo

                                Itsellä on juurikin tuollaista kumia omassa E39:ssä, vai olikohan 245/30-19 takasissa. no mutta kuitenkin, hyvin toimii laatikko ja vaihtelee fiksusti
                                BMW F11 535d xDrive -12

                                Ex:
                                -Porsche 911 C2/996, F11 520dA M-sport, F11 520dA, MB A190, Yamaha YZF-R1 -99, -E39 540iA -97, VW Golf x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎