Mahtuuko pyörimään e39 m5:ssä, miedon madalluksen kanssa, 9x18 et25 ja 10.5x18 et20? Rengastus olisi 245/40/18 valmiina, kamnatteeko edes yrittää niitä pyöräyttää vanteille vai uudet kumit hankkia?
E39 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JKK View PostTuleeko ongelmia M-Sport-alustaisen E39:n kanssa jos alle laittaa 225/45R18-kokoiset kumit? Olisi uudet sellaiset ylimääräisenä. Vannekin on tavallinen 8x18 ET20.
Halkaisijaero 225/55R16-kokoiseen kumiin näyttää olevan olematon 6mm.
Comment
-
-
Ja niin paljon on keskustelua täällä, mutta sen huomasin että ajettavuus parani huomattavasti, kun vaihdoin Dotz Mugello 8x18" + Nokian Hakka Z 235/40 -->
BBS RC090 8x17" (BMW = 36111093531) + Continental ContiSportContact 5 235/45. Style 5 vanteet antavat mielestäni särmää kromilistoille ja vähän lisää "pappalookkia"..!
Last edited by tuuliviiri; 13-05-2016, 00:19.
Comment
-
-
Originally posted by tuuliviiri View PostJa niin paljon on keskustelua täällä, mutta sen huomasin että ajettavuus parani huomattavasti, kun vaihdoin Dotz Mugello 8x18" + Nokian Hakka Z 235/40 -->
BBS RC090 8x17" (BMW = 36111093531) + Continental ContiSportContact 5 235/45. Style 5 vanteet antavat mielestäni särmää kromilistoille ja vähän lisää "pappalookkia"..!
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNoinhan se usein menee,jos ja kun taka camperit on maksimissaan.Mitä pehmeämpi ja korkeampiprofiilinen rengas,sitä enemmin se antaa anteeksi pyörien kulmia.Last edited by tuuliviiri; 14-05-2016, 06:02.
Comment
-
-
Originally posted by tuuliviiri View PostNyt se E39 menee tasaisesti näillä 235/45 r17 yhdistelmillä! Voiko olla, että jos ex 18" vanteet on valettu uudenvuoden tinasta, niin se tuntuu ratissa ja alusta hakee omia reittejä?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Sopivat vanteet.
Elikkä manuaali e39 pitäs saada kivasti vanteet kaarelle ei hirvittävästi ole madallettu.
Ajatuksena olis tommoset 18x9.5 et22 joka nurkkaan 225/40/18 ja 255/35/18 kumeilla.
Meniskö tommonen setti miten alle ja mahollisesti millastahan spaceria tarvis hommata että istuu paremmin?Last edited by schwarz; 29-05-2016, 04:01.
Comment
-
-
Originally posted by schwarz View PostElikkä manuaali e39 pitäs saada kivasti vanteet kaarelle ei hirvittävästi ole madallettu.
Ajatuksena olis tommoset 18x9.5 et22 joka nurkkaan 225/40/18 ja 255/35/18 kumeilla.
Meniskö tommonen setti miten alle ja mahollisesti millastahan spaceria tarvis hommata että istuu paremmin?
Takana mulla on sama vanne, ET10 ja renkaana ylikoko 245/40R18 ja kun camberit säädetty pystyyn niin raapii kuopissa, kovilla cambereilla ei raavi, ei ollenkaan pokkauksia lätätty tai mankeloitu. Eli toi 255/35 on aikas paljon matalampi joten varmaan tolla renkaalla ET vois olla vähemmän ja pienellä camberilla sekä pokkauksien lättäyksellä ei pitäis hirveästi raapia.
EDIT: Ja tosiaan itsellä aika reilu madallus. Linkissä pientä viitettä korkeudesta, perä nykyään muutaman millin alempana, kuvan vanteilla on 5mm sisempänä äsken puhuttuihin.https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-...76837749_o.jpgLast edited by Jax_KiBez; 29-05-2016, 09:11.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Mulla omassa etuvanteen speksit ja rengas juurikin samat 9,5x18 et22 @ 225/40. 20mm speiseri välissä ja tulee aikalailla kaaren tasalle vanne, pyörii raapimatta. Autossa ilmeisesti eibach sportline setti eli -50/35mm, korkeus jokatapauksessa msport puskurilla ja hockenheim lipalla etulipasta maahan ~9cm. Takana mulla 10,5x18 et15 @ 255/35 ja sielläkin vanne aikalailla kaarella, ehkä 5-10mm speiserin vois vielä laittaa. Ja raamitta pyörii sekin vaikka olis auto täynnä. Kaaret koskemattomat. Voi tulla kyllä aika veikeen näkönen setti, kun tuolla 225/40 kumilla tulee 9,5 vanteella aika reilu veny, mutta 255 taas ei veny juuri ollenkaan..
Edit: ja ainakaa mulla ei sopinut tuo 9,5x18 et22 paikalleen ilman lättyä eteen, otti tolppaan kiinni. 5mm lätyllä mahtui just ja just pyörimään ettei ota tolppaan mutta silloin jäi niin sisään, että näytti aika juntiltaLast edited by Jondis; 29-05-2016, 15:45.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Tulee luultavasti vähän yhtenäisemmän näkönen paketti. Ajattelin itellekkin seuraavaksi laittaa kumit noilla rengaskoillaMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Vm.1998 prefacelift 528 automaatista on mennyt aurauskulmien seurauksena kuskin puoleinen eturengas kaljuksi sisäsyrjästä.
Nykyinen rengaskoko on 235/40zr18. Vaikuttaako automaatin toimintaan (minun logiikalla ei) tai muuhun jos laittaisi eteen vähän vähemmän leveän kumit esim 225/40zr18 tai 215?
Talvirenkailla on vaan niin paljon parempi ja jämäkämpi ajaa eikä vetele niin kamalasti. Hyvä tuo on nytkin kyllä..Bmw e39 528 automatic vm.1998
Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997
Comment
-
-
Kiinnostaisi Japan Racing jr11 ostaa, auto on vakioalustalla joten meneekö 10.5 tuumaa leveä vanne taakse ettei ota kaariin kiinni? Eteen tulis 8.5 tuumaa leveät. Minkämoista rengastusta pitäisi tommosille leveyksille hommata ettei steptronicci sekoile? Näyttääkö auto hölmöltä tommosella setupilla, vaatiiko spacereita?
Edit. Etuvanteiden et 22, taka et30Last edited by Fethry; 15-06-2016, 12:21.E39 530iA -02
Comment
-
Comment