Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d vetoja hukassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antvarh
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 34
    • Uurainen

    #31
    Vähän samankaltaisia oireita omassa 530d 03/99 mallissa.

    Alakierroksilla tuntuu, että vääntöä ei ole nimeksikään. Olen saanut pari kertaa auton sammumaan risteyksestä lähdettäessä kävelyvauhdista 2-vaihteella.

    Vajaan 2000 rpm kohdalla vedot kuitenkin tallessa ja sit mennään. Ehdotuksia?

    Summamutikassa en kyllä alkaisi osia vaihtamaan.
    Last edited by antvarh; 03-06-2013, 21:33. Reason: Mallin korjaus
    530d -99
    ST 220 -04

    Comment

    • roobertti
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 889
      • Finland

      #32
      Originally posted by antvarh View Post
      Vähän samankaltaisia oireita omassa 530d 03/99 mallissa.

      Alakierroksilla tuntuu, että vääntöä ei ole nimeksikään. Olen saanut pari kertaa auton sammumaan risteyksestä lähdettäessä kävelyvauhdista 2-vaihteella.

      Vajaan 2000 rpm kohdalla vedot kuitenkin tallessa ja sit mennään. Ehdotuksia?

      Summamutikassa en kyllä alkaisi osia vaihtamaan.

      Jokseenkin alkaa tuntua siltä että nämä e39 diegelit varsinkin on jotain henkimailman kapistuksia kun lähes jokaisella tuntuu olevan jotain ongelmaa


      Tuo oma härvelihän ei vedä käytännössä millään kierroksilla normaalisti ( 1.6:n automaatti corolla kiihtyy nopeemmin sataseen kun tuo ), lisäksi max kierrokset vain rapiat 3500r/min.

      Tänään vuorossa ehjän solenoidin paikallaan käyttö, katsotaan mikä on sen jälkeen diagnoosi
      Leka et Lommo Custom's


      Kulkupelit:
      -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
      -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
      -20 Tunturi Active *munamankeli*

      -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #33
        just ite tulin kesäloma reissulta ja kyllä meinas vituttaa jo ku väliin vetää hienosti ku ohitteli autoja ja välillä ku vetoja ei oikeen löydy niin hirvee mustasavu vaan perässä vaikka ahtomittarikin näyttää ihan normit 1.1bar.....no huomenna pitäs INPAN pärähtää postilaatikkoon ni pääsee lukeen vikakoodeja..ku eihän tuolla kiinaversion bmw scannerilla luettu ku kerran koodit ja siihen se tilttas.
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 997

          #34
          Oletko tarkistanut ihan pienen seikan, että ahtaako se (ihan mittarilla)?

          Kerta olet livedataa katsonut nii mitä sanoi maf arvoista toteuma ja pyynti?

          Paljonko pyytää ahtopainetta ja paljonko mittaa ja pitääkö nämä paikkansa ihan mittarin kanssa?

          Paljonko antaa polttoainetta per tahti (mg)?

          Mikäli pyytää 2250mbar painetta ja painetta ei tule, sekä maffin toteuma jää kauas pyynnistä niin ahtimessa vika tai ohjauksessa. Tai taas maffin pyynti ja toteuma seuraa tosiaan ilman painetta niin maffi rikki tai iso ilmavuoto jossain.

          Siirtopumpun viallisuus ilmenee mm. pätkimisenä (kuulostaa kuin hakkaisi rajoittimeen) ja siitä jää vikakoodi.

          Nouseeko railipaine ajossa ja kiihdyttäessä 1000bar:iin asti? Maksimi taitanee olla noin tuhat ja tyhjäkäynnillä n.300

          Comment

          • roobertti
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 889
            • Finland

            #35
            Originally posted by |parsakaali| View Post

            Siirtopumpun viallisuus ilmenee mm. pätkimisenä (kuulostaa kuin hakkaisi rajoittimeen) ja siitä jää vikakoodi.
            Mullahan tuo kuulostaa just niinku rajottimeen takos sillon kun kiekat on tuon n.3500r/min mitä tuo tällä hetkellä kiertää, mutta vikakoodeja ei ole, eikä sahuuta käyntiin


            Noh, turbo kohta pöydällä niin pääsee sen tarkistaa ainakin ( välykset ja sen liikkuuko siivet )
            Leka et Lommo Custom's


            Kulkupelit:
            -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
            -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
            -20 Tunturi Active *munamankeli*

            -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by antvarh View Post
              Vähän samankaltaisia oireita omassa 530d 03/99 mallissa.

              Alakierroksilla tuntuu, että vääntöä ei ole nimeksikään. Olen saanut pari kertaa auton sammumaan risteyksestä lähdettäessä kävelyvauhdista 2-vaihteella.

              Vajaan 2000 rpm kohdalla vedot kuitenkin tallessa ja sit mennään. Ehdotuksia?

              Summamutikassa en kyllä alkaisi osia vaihtamaan.
              Tule pyörähtämään piuhan nokassa, niin tutkaistaan ja pohditaan.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                #37
                Originally posted by roobertti View Post
                Mullahan tuo kuulostaa just niinku rajottimeen takos sillon kun kiekat on tuon n.3500r/min mitä tuo tällä hetkellä kiertää, mutta vikakoodeja ei ole, eikä sahuuta käyntiin


                Noh, turbo kohta pöydällä niin pääsee sen tarkistaa ainakin ( välykset ja sen liikkuuko siivet )
                Kaikki vikakoodinluku sofat ei näytä kaikkia vikoja. Mitä itse olen törmännyt noihin siirtopumppuvikoihin niin kaikista tulee herja "pre supply pressure" ja juurikin alkaa pätkiä tuossa 3500rpm kohdalla

                Comment

                • roobertti
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 889
                  • Finland

                  #38
                  Originally posted by |parsakaali| View Post
                  Kaikki vikakoodinluku sofat ei näytä kaikkia vikoja. Mitä itse olen törmännyt noihin siirtopumppuvikoihin niin kaikista tulee herja "pre supply pressure" ja juurikin alkaa pätkiä tuossa 3500rpm kohdalla


                  Kiitokset tästä tiedosta
                  Leka et Lommo Custom's


                  Kulkupelit:
                  -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                  -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                  -20 Tunturi Active *munamankeli*

                  -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by roobertti View Post
                    Jokseenkin alkaa tuntua siltä että nämä e39 diegelit varsinkin on jotain henkimailman kapistuksia kun lähes jokaisella tuntuu olevan jotain ongelmaa
                    Eikä ole! Ihmisten suunnittelemia ja tekemiä koneita, joiden viat kyllä yleensä selviää vikakoodien, live-datan ja päättelyn avulla. Toki taustalla on hyvä olla tietopankeista hieman kättä pidempää.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • roobertti
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 889
                      • Finland

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Eikä ole! Ihmisten suunnittelemia ja tekemiä koneita, joiden viat kyllä yleensä selviää vikakoodien, live-datan ja päättelyn avulla. Toki taustalla on hyvä olla tietopankeista hieman kättä pidempää.



                      Sepä tämän minun härvelin kohalla hauskaa on ollutkin kun niitä vikakoodeja ei oo ollut eikä livedatassakaan mitään normaalista poikkeavaa maffin vaihdon jälkeen, joten mutulla täällä on joutunut menemään ja kylvämään rahaa jopa sellaisiin osiin joissa ei ole ollut loppujen lopuksi mitään vikaa


                      Nyt jokatapauksessa fööni on revitty autosta irti ja käytetty jopa levällään, ei välyksiä eikä jumittavia siipiä ja alipainekellokin ehjä, kaikinpuolin siis vaikuttas täysin toimivalta mutta käyn näyttää tuota parille muullekkin ja tehdään sit lisää johtopäätöksiä :think
                      Leka et Lommo Custom's


                      Kulkupelit:
                      -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                      -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                      -20 Tunturi Active *munamankeli*

                      -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #41
                        Vika ei varmasti ole kummoinen kunhan löydät vain oikean ihmisen diagnosoimaan.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • roobertti
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 889
                          • Finland

                          #42
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Vika ei varmasti ole kummoinen kunhan löydät vain oikean ihmisen diagnosoimaan.


                          Alkaa tuon kohalla olla mahdolliset vikapaikat sen verta vähänä että eiköhän tuohon vetoja löydy ilman että tarttee ammattilaisen apuun turvautua :think


                          Jos vikaa ei jostain syystä saada paikallistettua/korjattua niin tuo lukeutuu sitten niiden harvojen ratkaisemattomien vikojen joukkoon joihin olen 25 vuoden autojen rassuun aikaan törmännyt
                          Leka et Lommo Custom's


                          Kulkupelit:
                          -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                          -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                          -20 Tunturi Active *munamankeli*

                          -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                          Comment

                          • antvarh
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 34
                            • Uurainen

                            #43
                            Originally posted by antvarh View Post
                            Vähän samankaltaisia oireita omassa 530d 03/99 mallissa.

                            Alakierroksilla tuntuu, että vääntöä ei ole nimeksikään. Olen saanut pari kertaa auton sammumaan risteyksestä lähdettäessä kävelyvauhdista 2-vaihteella.

                            Vajaan 2000 rpm kohdalla vedot kuitenkin tallessa ja sit mennään. Ehdotuksia?

                            Summamutikassa en kyllä alkaisi osia vaihtamaan.
                            Tämä on 99% varmuudella löydetty vika. Autoon edellinen omistaja asentanut tuon uudemman, korvaavan MAF:in, eikä softaa ole päivitetty. Auto toimii suht normaalisti mittarin piuha irti.

                            Marmoritiskille siis maksamaan timantteja ja mirhamia mokomasta hommasta.
                            530d -99
                            ST 220 -04

                            Comment

                            • roobertti
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 889
                              • Finland

                              #44
                              Täällä tilanne nyt se että turbo ja solenoidi tsekattu ja molemmat toimii

                              Huomenna tullee uus siirtopumppu ( bosch ) niin jospa sen vaihdon jälkeen tapahtus jo jotain muutosta tuon vetämättömään oloon
                              Leka et Lommo Custom's


                              Kulkupelit:
                              -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
                              -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
                              -20 Tunturi Active *munamankeli*

                              -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

                              Comment

                              • |parsakaali|
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 997

                                #45
                                Originally posted by roobertti View Post
                                Täällä tilanne nyt se että turbo ja solenoidi tsekattu ja molemmat toimii

                                Huomenna tullee uus siirtopumppu ( bosch ) niin jospa sen vaihdon jälkeen tapahtus jo jotain muutosta tuon vetämättömään oloon
                                Näyttikö livedata rasituksessa matalaa siirto / esipainetta? Vai katsoitteko livedataa pelkästään tyhjäkäynnillä paikallaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎