Mitenkäs noi kilometrit? Jos autoon ei mahdollisesti ole tehty vanos, kk-laakereiden ja maffien huoltoja?
Soita, jotta onko tehty - tuskinpa vaan Penkithän tuossa on vähän - ei niin ostohalujua herättävät. Voipi olla tuskaa tuommoisilla sitten joskus myydä eteenpäin, kun suurin osa on kuitenkin täysnahkaisilla...
Oletteko käyneet kokeilemassa millaisia loppunopeuksia saatte maililla? Tänään oli Pudasjärven lentokentällä tämän vuoden viimeinen No speed limit day jossa kävin useamman vedon kokeilemassa. Paras tulos oli 255,37 km/h. Viime kesänä kävin tuolla edellisen kerran, ja paras tulos samalla setupilla helleolosuhteissa oli 247 km/h. Nyt syksyisessä kosteassa +15 asteen lämpötilassa 8 km/h parempi tulos . Joten eipä se pelkkää perstuntumaa ole että hellesäässä aika lusmulta tuntuu tuo auto.
EDIT: tai no tuntu se nytkin aika lusmulta kun nopeimman vedon kellotti C5 Corvette 357 km/h
Lappeenrannassa pari kesää sitten 249km/h nyt kun on ohjelma ja uudet cps:ät niin toivottavasti menee 250 rikki kun ensikerran menee kokeilemaan. Tosin jokuhan tässä puhui että lappeenrannassa on viimonen 800m loivaa ylämäkeä, mikä näille tehottomammille autoille on aika paha vastus:think
Lappeenrannassa pari kesää sitten 249km/h nyt kun on ohjelma ja uudet cps:ät niin toivottavasti menee 250 rikki kun ensikerran menee kokeilemaan. Tosin jokuhan tässä puhui että lappeenrannassa on viimonen 800m loivaa ylämäkeä, mikä näille tehottomammille autoille on aika paha vastus:think
Eiköhän tuon nyt luulis yli 250 menevän kun samana päivänä siellä meni 3,0 M3 245. Tosin en tiedä oliko se vakio...oma täysin vakiohan meni 240.
Itse asun 3km päässä valtuutetusta Ferrari huollosta, jossa huolletaan myös Porscheja. Ja luulen, että heille ei yksi E39 M5 laakeriremppa ihan hirveän isolta hommalta kuulosta. Kyseessä myös Ferrari kilpatalli ja erikoisautohuolto, johon ihmiset tuovat autoja huoltoon jopa ulkomailta asti! Täällä sitä paitsi saa palvelua ihan Suomen kielellä! Ja toki ralliäijät ympäri Suomen jotka noita koneita harva se viikko purkaa ja kasaa osaavat varmasti yhden M5:n koneenkin tarvittaessa huoltaa.
Jos F40 tuningista puhut niin itse vein sitten tosiaan lopulta sinne laakerinvaihtoon ja hyvin homma sujui ja mielestäni kohtuu edukkaasti. Jakopääremonttia tosin eivät voineet tehdä koska heillä ei ole tarvittavia erikoistyökaluja.
Jos F40 tuningista puhut niin itse vein sitten tosiaan lopulta sinne laakerinvaihtoon ja hyvin homma sujui ja mielestäni kohtuu edukkaasti. Jakopääremonttia tosin eivät voineet tehdä koska heillä ei ole tarvittavia erikoistyökaluja.
Hyvä saada vähän tietoa noista muistakin paikoista Mitä oli kustannus noin suunnilleen? Antoivatko työlle mitään takuuta?
Hyvä saada vähän tietoa noista muistakin paikoista Mitä oli kustannus noin suunnilleen? Antoivatko työlle mitään takuuta?
Juu siis kyseessä normaali autohuoltoliike eli takuu tehdylle työlle tietty on, menee yleisten korjaamoehtojen mukaan eli 6kk tai 15000km, kumpi täyttyy ensin.
Töitä tekivät 16h johon kuului tosiaan kiertokangen laakereiden vaihto ja vaihtoivat samalla kampiakselin stefan.
Kustannus oli töiden osalta pyöristettynä 1300e ja osat maksoivat noin 700e.
Osat varmastikin olisin saanut halvemmalla jos olisin tilannut itse, mutta ajattelin ottaa varman päälle ja antaa heidän tilata myös osat.
Täytyy sen verran kehua tota liikettä, että olivat kyllä todella asiantuntevia ja palvelu oli ystävällistä. Kävin kyseisessä puljussa vaihdattamassa vielä myöhemmin molempien etupyörien olka-akselit ja aion käyttää myös vastaedes kyseistä liikettä, tosin jakopääremppaa siellä eivät tosiaan pysty tekemään.
Moro. Mistä M5 omistajat ovat ostaneet jarruosia? Pitäis vaihtaa jarrulevyt eteen ja marmorin hinnat on aika epämiellyttävät. Netissä on tietty ympäri maailmaa paljon erilaisia ja hintaisia levyjä ja paloja, mutta olisi mukava kuulla jos jollain on kokemusta jostain kaupasta ja tuotteista.
Ja tällä sivulla myöskin stopteckhin tuotteita jokseenkin järkihintaan. Mitäs näihin tulikaan niitä tullikustannuksia lisäksi?
Löytyy kun rullaa sivun noin puoleenväliin. http://zeckhausen.com/BMW/E39_M5.htm
Jenkkimallien m5:ssa on erilaiset kevyt kuin euroopan malleissa, täällä näissä on kelluvat levyt kun taas jenkkilässä kiinteät. Jolloin niihin tulee myös jäähdytysilma erikautta.
Sen takia levyt on halvempia siellä, saa sieltä toki myös kelluvia levyjä mutta hinnat taas pompsahtaa. Eli en nyt osaa sano että mistä ne saisi parhaimpaan hintaan.
Comment