Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostJakopääremontti on iso savotta ja siinä samalla menee ne vanokset. Ja kun remonttia on lähtenyt tekemään, niin vesipumppu, termari, hihnat, kiristimet jne menee siinä samalla. Eli jos asiallisesti tekee, niin voi siihen pian pari tonnia mennä, vaikka itse tekisi. Jos ei kaikkea vaihda, niin yksittäisten osien hintoja voi katsella räjäytyskuvista, niin tulee samalla tutuksi rakenne. Jos pelkät vanokset haluaa hiljentää, niin voi kokeilla aloittaa pelkkien solenoidien huoltamisella. Siitä löytyy DIY vaikka juutuubista. Ongelmana on vain, että jakopään laahainten kunto jää arvoitukseksi ilman aukaisua.
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View PostAivan. alkaako tuo jakopää pitämään mitään meteliä vai meneekö kettinki kerrasta poikki, niinkuin täällä foorumilla yhdessä ämmässä?:think voiko sen jakopään kuntoa todeta mitenkään muuten, kuin avaamalla ja katsomalla?BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostSiellä menee laahaimet kappaleiksi ja pahimmillaan lyö jumiin koko koneen. Hyvällä tuurilla vain rallattelee, mutta silloin on syytä lopettaa ajaminen heti. Kettinki itsessään tuskin ikinä katkeaa, mutta asiallisesti tehtynä kaikki ketjut vaihdetaan samalla. Aika vaikea sitä laahaimen kuntoa on nähdä avaamatta, ja jos ei ole vaihdettu vielä, niin noilla kilometreillä se on joka tapauksessa jo ajankohtaista.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View PostAivan. alkaako tuo jakopää pitämään mitään meteliä vai meneekö kettinki kerrasta poikki, niinkuin täällä foorumilla yhdessä ämmässä?:think voiko sen jakopään kuntoa todeta mitenkään muuten, kuin avaamalla ja katsomalla?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos tuon ikäisessä kotterossa on vielä jakopää tehtaan jäljiltä,niin ei parane vaikka kuinka sitä kattelisi tai kuuntelisi.Muovilaahaimet on viimeisillään oleva aikapommi.Hiljainenkin jakopää voi kolahtaa milloin hyvänsä.Aika ja kilometrit on siihen jo leimansa lyönyt.Eli kestää tunnin tai vaikka kolme seuraavaa vuotta.
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEn nyt ihan aikapommina pitäisi näitä ämmiä missä ei jakopäätä ole tehty, suomessakin +200tkm ajettuja harrastajilla useita alkuperäisillä osilla.
Edit. Pahemmat ne kk-laakerit on, ne ei varottele. Yleensä kun alkaa ääntää on jo kampiakselikin entinen pahimmassa tapauksessa.
Ps.Ei se jakopääkään yleensä varoittele.Keskilaahain hajoaa kyllä yhdellä kertaa ilman ennakkovaroitusta.Last edited by Heguli 31; 22-08-2014, 17:05.
Comment
-
-
Kysytään nyt vielä täälläkin kun vaikuttaa aika aktiiviselta topikilta. ISOFIX retrofit. Go vai no go? En ole löytänyt mistään kunnon vastausta. M5boardilla oli jotain juttua että merkkiliikkeen setä oli tyrmännyt, mutta mitään tosiharrastajan testaamaa faktaa en ole löytänyt. Omasta siis puuttuu ja isofixit helpottais elämää ihan kivasti.
Comment
-
-
S62b50 jakopääremppa
Ketkäs muut harrastelijat/bmw-mekaanikot näihin ämmiin on noita jakopäitä rempannut? Tai missä on ihmiset käyttäneet omiaan remontoitavana?
Raikku on vähän hankalammin tavoitettavissa kuin aikaisemmin, joten se on pois suljettu vaihtoehto.
Varmasti täälläkin foorumilla sellaisia seppiä on jotka ko. Homman ovat tehneet
Omaan olisi kiva saada kyseinen remontti tehtyä ensi keväänä, joten sitävarten ajattelin ajoissa lähteä kartoittamaan vaihtoehtoja.
Edit. Ja jollain on varmasti tallessa täydellinen osalista mitä hommaan tarvitaan.Last edited by jumbo; 22-08-2014, 08:18.M550d
Comment
-
Comment