Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11696
    • Kouvola

    #91
    Onko porukalla menny näistä jarrulevyjä kieroon? Omassa alko viime vuonna hienoisesti ravistaa ohjausta jarruttaessa ja tänä vuonna toi on vaan pahentunu entisestään. Pintaa levyissä on vielä kuitenkin lähes uuden veroisesti. Vai olisko satulat jumissa liian vähäisen ajamisen takia

    Reaktiotangot vaihdettiin puslineen uusiin pari vuotta aka 5tkm sitten edellisten vapinoiden takia, joten luulisi niidenkään vielä antautuneen uudestaan.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #92
      Originally posted by Esko View Post
      Onko porukalla menny näistä jarrulevyjä kieroon? Omassa alko viime vuonna hienoisesti ravistaa ohjausta jarruttaessa ja tänä vuonna toi on vaan pahentunu entisestään. Pintaa levyissä on vielä kuitenkin lähes uuden veroisesti. Vai olisko satulat jumissa liian vähäisen ajamisen takia

      Reaktiotangot vaihdettiin puslineen uusiin pari vuotta aka 5tkm sitten edellisten vapinoiden takia, joten luulisi niidenkään vielä antautuneen uudestaan.
      Täältä ääni satulan jumiimiselle.. Ei noi kovin herkästi kiroksi mene mutta jumittava satula tuntuu ratissa melko ikävänä tärinänä.

      Ei muuta ku satulat auki ja uudet tiivisteet niihin. Nyt oletettavasti ruosteessa sisältä juurikin liian vähäisen käytön takia.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11696
        • Kouvola

        #93
        Originally posted by Robi View Post
        Täältä ääni satulan jumiimiselle.. Ei noi kovin herkästi kiroksi mene mutta jumittava satula tuntuu ratissa melko ikävänä tärinänä.

        Ei muuta ku satulat auki ja uudet tiivisteet niihin. Nyt oletettavasti ruosteessa sisältä juurikin liian vähäisen käytön takia.
        Reippaasti jarruttaessa toi ravistusta ei juurikaan ole, mutta kevyessä jarrutuksessa vapisee ihan riittävästi. Ei ole näköjään hyvä toikaan, että yrittää säästää autoa parempia päiviä varten. Pitää ottaa paikat auki ja ihmetellä noita jahka tässä tervehtyy.

        Mitä kaikkea noihin olisi hyvä tilata?


        Onko Raikku vielä kauan Suomessa vai poistunu jo Englantiin? Pitäisi muutenkin suorittaa sesonkihuoltoa tuolle, niin noi jarrut menisi samassa.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #94
          Originally posted by Esko View Post
          Reippaasti jarruttaessa toi ravistusta ei juurikaan ole, mutta kevyessä jarrutuksessa vapisee ihan riittävästi. Ei ole näköjään hyvä toikaan, että yrittää säästää autoa parempia päiviä varten. Pitää ottaa paikat auki ja ihmetellä noita jahka tässä tervehtyy.

          Mitä kaikkea noihin olisi hyvä tilata?


          Onko Raikku vielä kauan Suomessa vai poistunu jo Englantiin? Pitäisi muutenkin suorittaa sesonkihuoltoa tuolle, niin noi jarrut menisi samassa.
          Raikku lähtee maanantaina mutta hommat jatkuu pajalla Simon toimesta.

          Tilaa se repair set brake caliper ja repair kit guide bush eli osat 11 ja 7 Ja molempia siis pari settiä niin on molempiin satuloihin.



          Ja mikään auto ei tykkää seisotuksesta..ajettavaks ne on tehty ja sillä ne pysyy kunnossa.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #95
            Vaikuttaako tämä Simo täällä btcf:llä? Ilmeisesti siis Raikun "opissa" ollut tms.?
            M550d

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 492
              • raahe

              #96
              Terve. Onko tietoa tämmöisestä m5 bemarista rek. kps-407 vm.2000 avusblau värinen
              Ehdotteli vaihdossa kyseistä autoa. Ei nettiautossa myynnissä. Mittarissa oli jotain 205tkm

              Mitä tyyppivikoja tai vaihtoon meneviä osia on tuolle kilometrimäärälle?

              Taitaa myyjä olla foorumilaisia, kun näyttää memberi tarra olevan takaluukussa.

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #97
                Originally posted by teemu.k View Post
                Terve. Onko tietoa tämmöisestä m5 bemarista rek. kps-407 vm.2000 avusblau värinen
                Ehdotteli vaihdossa kyseistä autoa. Ei nettiautossa myynnissä. Mittarissa oli jotain 205tkm

                Mitä tyyppivikoja tai vaihtoon meneviä osia on tuolle kilometrimäärälle?

                Taitaa myyjä olla foorumilaisia, kun näyttää memberi tarra olevan takaluukussa.
                Perus kk-laakerit ja jakopää jossain vaiheessa, saattaa kestää vielä helposti kymmeniä tuhansia.
                Kytkin jossain vaiheessa jos ei ole vaihdettu, mahdollisesti myös vauhtipyörä. Ilmamassamittarit jos ei ole vaihdettu.
                Nokkien asentotunnistimia saattaa joutua uusimaan.
                Ruostetta alkaa olemaan jo osassa tän ikäsiä autoja.

                Halvimmillaan pääsee satasilla ja kalleimmillaan tuhansilla
                M550d

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 492
                  • raahe

                  #98
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Perus kk-laakerit ja jakopää jossain vaiheessa, saattaa kestää vielä helposti kymmeniä tuhansia.
                  Kytkin jossain vaiheessa jos ei ole vaihdettu, mahdollisesti myös vauhtipyörä. Ilmamassamittarit jos ei ole vaihdettu.
                  Nokkien asentotunnistimia saattaa joutua uusimaan.
                  Ruostetta alkaa olemaan jo osassa tän ikäsiä autoja.

                  Halvimmillaan pääsee satasilla ja kalleimmillaan tuhansilla
                  Ainakin kk- laakerit ja kytkin paketti on vaihdettu vasta. Täytyy kysellä lisätietoja autosta.

                  Kiitoksia vinkeistä

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    #99
                    Jakopääremontti on sitten listalla seuraavana. Kaikki muu onkin sitten ihan yleistä mitä "kaikissa" muissakin.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Vaikuttaako tämä Simo täällä btcf:llä? Ilmeisesti siis Raikun "opissa" ollut tms.?
                      Vaikuttaa Siim

                      Mun ex duunikaveri ja perusti oman firman PS MotorWorks
                      jonka kanssa jatkaa Raikun hommia tutussa pajassa. Teki Raikun kanssa yhdessä hommia muutaman kuukautta.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • teemu.k
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 492
                        • raahe

                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Jakopääremontti on sitten listalla seuraavana. Kaikki muu onkin sitten ihan yleistä mitä "kaikissa" muissakin.
                        Nyt olisi lisätietoa ämmästä.
                        -Vanos ääntää kylmänä
                        -Jakopäärempasta ei tietoa
                        -Raidepäissä väljää
                        -Ruostetta muutamissa paikoissa
                        -Takarenkaat loppu
                        -Takajarrupalat vaihtokunnossa
                        -Ilmamassa mittareiden vaihdosta ei tietoa, eikä testattu toimivuutta.
                        -Takavaimentimet poistettu ja suorat putket tilalla. Omasta mielestä tämä olisi saanut jäädä tekemättä.

                        Kannattaako tuommoseen vaihtaa? Rahaa varmasti saa palamaan, mutta kuinka paljon?

                        Ehdotti vaihtoa tähän minun e46 328 http://www.nettiauto.com/bmw/328/6454914 Väliraha olisi noin tonnin luokkaa.

                        Oma auto on ainakin kunnossa eikä olisi mitään kalliita remontteja tiedossa.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          Kyllä se tuolla välirahalla pitäisi mennä, jos ei ole aivan umpiruosteessa. Ei nimittäin aivan halpa ole tuo omasikaan. Siihen M5:een saa tonneja kuitenkin menemään, jos meinaa hyvään kuntoon laittaa, mutta näkemättä paha sanoa.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • teemu.k
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 492
                            • raahe

                            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                            Kyllä se tuolla välirahalla pitäisi mennä, jos ei ole aivan umpiruosteessa. Ei nimittäin aivan halpa ole tuo omasikaan. Siihen M5:een saa tonneja kuitenkin menemään, jos meinaa hyvään kuntoon laittaa, mutta näkemättä paha sanoa.
                            Ei omaankaan korvaan tonnin väliraha kuullosta paljolta. Oma auto tosiaan on vähän ylihinnoiteltu, mutta kysyntää on ollut ihmeen paljon. Liekkö sitten johtuu siitä ettei noita siisteja ja hyviä coupeja oikein ole nettiautossa myynnissä :think

                            Paljon nuo jakopää, ilmamassamittarit ja vanokset kustantaa jos itse tekee työt? Suurinpiirtein?

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Ilmamassamittarithan on alle 200€ pari ja vaihto ei kummoinen ole. Ainakin oman tiedon mukaan Vanos yksiköitä ei taida oikein kukaan huoltaa, vaan tilalle täytyy laittaa uutta osaa vaan suorilta. Hinta-arvioitahan voi katsastella vaikka Schmiedmannin sivuilta, kun lyö hakuun osanumeron.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                Jakopääremontti on iso savotta ja siinä samalla menee ne vanokset. Ja kun remonttia on lähtenyt tekemään, niin vesipumppu, termari, hihnat, kiristimet jne menee siinä samalla. Eli jos asiallisesti tekee, niin voi siihen pian pari tonnia mennä, vaikka itse tekisi. Jos ei kaikkea vaihda, niin yksittäisten osien hintoja voi katsella räjäytyskuvista, niin tulee samalla tutuksi rakenne. Jos pelkät vanokset haluaa hiljentää, niin voi kokeilla aloittaa pelkkien solenoidien huoltamisella. Siitä löytyy DIY vaikka juutuubista. Ongelmana on vain, että jakopään laahainten kunto jää arvoitukseksi ilman aukaisua.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎