Originally posted by xxxx
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kuten jakeluvesimies sanoi niin rahaa on parempi varata sitten reilusti. Alustaankin saat äkkiä tiputtaa sen 3-5ke, jos on loppuunajettu alusta. Eli varaa rahaa remppoihin 10ke niin eiköhän siitä ihan hyvä tule, tosin 20ke alkaa saada jo valmiiksi hyväkuntoisia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Noilla laskelmilla kun rupee miettii niin:thinkOriginally posted by HTK12 View PostKuten jakeluvesimies sanoi niin rahaa on parempi varata sitten reilusti. Alustaankin saat äkkiä tiputtaa sen 3-5ke, jos on loppuunajettu alusta. Eli varaa rahaa remppoihin 10ke niin eiköhän siitä ihan hyvä tule, tosin 20ke alkaa saada jo valmiiksi hyväkuntoisia.
Ps. Olihan Wheeler Dealirissä aikoinaan e39 m5 jossa koneessa sivuääni. Se olikin laturin laakeri, 20e
Comment
-
Toki voihan se olla vaikka kiristimen rulla, mutta eiköhän nuo liikkeessä ole moisen tarkistaneet. Käymättä paikalla aivan mahdoton sanoa mitään varmaksi, mutta M-sarjalaisten kanssa on parempi varautua kalliisiin remppoihin kun ostaa valmiiksi rikkinäisen.Originally posted by jakeluvesimies View PostNoilla laskelmilla kun rupee miettii niin:think
Ps. Olihan Wheeler Dealirissä aikoinaan e39 m5 jossa koneessa sivuääni. Se olikin laturin laakeri, 20e
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Näinhän se on... Piti vähän hullua optimistia aiheeseen kaivaa. Ei nuo mitään uudet-öljyt-sisään-koneita ole, tai hyvällä tuurilla on.... nimim. Kaksi jakopäätä ym. s62 teettänytOriginally posted by HTK12 View PostToki voihan se olla vaikka kiristimen rulla, mutta eiköhän nuo liikkeessä ole moisen tarkistaneet. Käymättä paikalla aivan mahdoton sanoa mitään varmaksi, mutta M-sarjalaisten kanssa on parempi varautua kalliisiin remppoihin kun ostaa valmiiksi rikkinäisen.
Pätkääkään en silti kadu
Last edited by jakeluvesimies; 12-02-2015, 22:17.
Comment
-
Jos pystyy itse tekemään työt ja osat hankkii ulkomailta,niin sillon varmaan olisikin järkevää:think mutta jos kaiken joutuu teettämään muilla,niin varmaan parempi ostaa jo valmiiksi ns ehjä. Uskosin kuitenkin tuommoisen moottorinkin olevan korjattavissa itse,edellyttää toki erikoistyökaluja ja tietoa yleensäkkin moottorin purkamisesta ja kasaamisesta. Ihmisiähän nekin on ketkä "erikoistuneet" s62 sielun elämään. Se että olisiko itselläni rohkeutta aloittaa kyseinen projekti,toisen autoon ei(ainakaan omalla ajalla),mutta jos olisi oma niin miksi ei.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Ajatuksena olikin että tehdään niin paljon itse kuin mahdollista.. Jos sen sopivaan hintaan saisi, niin sittehän sen ainakin tietäisi minkälainen auto se on, kun itse laittaa epäkohdat kuntoon. Tarvii käydä paikanpäällä katsomassa ja tinkaamassa, että kannattaako alkaa pelastusoperaatiota ko. autolle suunnittelemaan vakavasti.
Comment
-
Yleensä ne isommpien korjauksien korjauksia siltikin karkaa käsistä lopunlopuksi kun ei voi ennakoida kaikki asioita. Ja niitä sitten ei saa koskaan takaisin myyntihetkellä kun maalikot ei pysty ymmärtää hyvään päälle ja se määrittelee markkina hinta. Mutta näitähän ostetaan tunteilla, eikä järjellä..
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Allekirjoitan. Omaan tuli tilattua taas lisää tavaraa kun samalla siinä vaihtaa pari muutakin osaa kun alustaa rukkaa sekä kun tein tilausta niin katsoin muutakin mitä samalla tilaa hieman ennakoiden. Eli enään omasta jää jarrut ensi talvella kun kone tehty aikaisemmin ja nyt vuorossa alusta sekä voimansiirto .Originally posted by EPDM View PostYleensä ne isommpien korjauksien korjauksia siltikin karkaa käsistä lopunlopuksi kun ei voi ennakoida kaikki asioita. Ja niitä sitten ei saa koskaan takaisin myyntihetkellä kun maalikot ei pysty ymmärtää hyvään päälle ja se määrittelee markkina hinta. Mutta näitähän ostetaan tunteilla, eikä järjellä..
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
Niin riippuu paljon siitä missä kunnossa tuo muuten on. Jos alusta on loppu ja ääni tulee koneesta niin en kyllä itse maksaisi 11 ke. Vaikka tekisit kaiken itse tulee hommalle hintaa. Autoon jos tarvitsee tehdä jakopää, kk-laakerit, alustan osat ja muuta pientä osaa, niin menee osiin jo helposti se 5 ke, vaikka tilaisi Saksasta. Siihen lisäät sitten jo mainitsemasi takavalot, vanteet ja muut mitä tulee niin aletaan olemaan aika lähellä jo hintoja, että saisi valmiiksi ehjän.Originally posted by xxxx View PostAjatuksena olikin että tehdään niin paljon itse kuin mahdollista.. Jos sen sopivaan hintaan saisi, niin sittehän sen ainakin tietäisi minkälainen auto se on, kun itse laittaa epäkohdat kuntoon. Tarvii käydä paikanpäällä katsomassa ja tinkaamassa, että kannattaako alkaa pelastusoperaatiota ko. autolle suunnittelemaan vakavasti.
Jos se ääni tulee kk-laakerista niin silloin ei välttämättä enää niiden vaihdolla selviä. Vaihtokoneet maksaa Saksassa sen 5-6ke.
Toki voi olla, että selviää paljon vähemmälläkin, mutta kun valmiiksi rikkinäinen M-sarjalaisen ostaa niin korjauksiin on varattava reilusti rahaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Yhdyn täysin edelliseen postiin. Kyllä tuohon koneeseen saa optimistisestikin laskien noin 4ke uppoamaan. Tämä siis siinä onnellisessa tapauksessa että kampiakselin kiertokangen laakereita vastaan olevat pinnat ovat
kunnossa.
Pelkät osat "Inspection III"-huoltoon (Laakerit+jakopää+VANOS rebuild) uuden vesipumpun ja termostaatin kanssa maksaa jo 2.5-3 tonttua. Tässä ei ole edes mukana mahdollisia vaihtokunnossa olevia sensoreita (CPS/TPS/O2/MAF yms.) tai sähköisesti viallisia Vanoksen solenoideja.
S62 on kyllä siitä hauska moottori, että sen korjaaminen ei hirveästi vaadi erikoistyökaluja ainakaan tuon Inspection III osalta. Kampiakselin lukitustappi 83300490861 ja laadukas 5...30Nm alueella toimiva momenttiavain kulmatoiminnolla rittävät melko pitkälle. Nokka-akselien lukitukseen riittää 8mm poranterät.Last edited by ea_M5; 13-02-2015, 23:28.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe

Comment
-
Minä joskus laskin että tipusta pitäisi saada 25t että saan omat pois, ja se on täyttä utoopia ainakin suomessa vaikka yksilö on parhaasta päästä....mutta so what, se on vain rahaa...Last edited by EPDM; 13-02-2015, 22:15.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Eikai näistä omiaan saa pois, kuin wheeler dealeröimällä. Melko vaikea sitä remonttiin laitettua rahaa on myyntihintaan saada. Omasta mielestä EPDM:n autosta nykypyynti on melko halpa hinta, joten luulisi sen menevän kaupaksi.
Itsellä on "entisöinti" tekniikan osalta melko pitkällä, mutta aina sitä jotain kosmeettista hifistelyä ainakin on mistä laittaa. Kesä on tuloillaan.
BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
Jos löytyy yksilö missä on kone tehty 200+ tkm paikkeilla, niin on varma hankinta. Ulkokuortahan esim. ruosteet sipistelee jo sitten perus nissan taksoillaOriginally posted by xxxx View PostKiitoksia vastauksista.. Ehkä tässä nyt on viisaampi kuunnella teitä joilla on enemmän kokemusta kyseisestä mallista?? Taidanpa vielä katsella rauhassa ehjää ja itselle sopivaa yksilöä
Comment
Comment