Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by xxxx View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/6742904

    Olisiko kenelläkään tietoa tämän auton historiasta? Kannattaako unohtaa, vai olisiko ainesta kohtuu helpoksi projektiksi? Alusta, vanteet, takavalot ja tuo moottori nyt ainakin tarvitsisi kuvien ja tekstin perusteella laittaa. :think

    Jos joku tietäisi jotain auton historiasta, niin olisin oikein kiitollinen?
    Kuten jakeluvesimies sanoi niin rahaa on parempi varata sitten reilusti. Alustaankin saat äkkiä tiputtaa sen 3-5ke, jos on loppuunajettu alusta. Eli varaa rahaa remppoihin 10ke niin eiköhän siitä ihan hyvä tule, tosin 20ke alkaa saada jo valmiiksi hyväkuntoisia.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kuten jakeluvesimies sanoi niin rahaa on parempi varata sitten reilusti. Alustaankin saat äkkiä tiputtaa sen 3-5ke, jos on loppuunajettu alusta. Eli varaa rahaa remppoihin 10ke niin eiköhän siitä ihan hyvä tule, tosin 20ke alkaa saada jo valmiiksi hyväkuntoisia.
      Noilla laskelmilla kun rupee miettii niin:think

      Ps. Olihan Wheeler Dealirissä aikoinaan e39 m5 jossa koneessa sivuääni. Se olikin laturin laakeri, 20e

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Noilla laskelmilla kun rupee miettii niin:think

        Ps. Olihan Wheeler Dealirissä aikoinaan e39 m5 jossa koneessa sivuääni. Se olikin laturin laakeri, 20e
        Toki voihan se olla vaikka kiristimen rulla, mutta eiköhän nuo liikkeessä ole moisen tarkistaneet. Käymättä paikalla aivan mahdoton sanoa mitään varmaksi, mutta M-sarjalaisten kanssa on parempi varautua kalliisiin remppoihin kun ostaa valmiiksi rikkinäisen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by HTK12 View Post
          Toki voihan se olla vaikka kiristimen rulla, mutta eiköhän nuo liikkeessä ole moisen tarkistaneet. Käymättä paikalla aivan mahdoton sanoa mitään varmaksi, mutta M-sarjalaisten kanssa on parempi varautua kalliisiin remppoihin kun ostaa valmiiksi rikkinäisen.
          Näinhän se on... Piti vähän hullua optimistia aiheeseen kaivaa. Ei nuo mitään uudet-öljyt-sisään-koneita ole, tai hyvällä tuurilla on.... nimim. Kaksi jakopäätä ym. s62 teettänyt

          Pätkääkään en silti kadu
          Last edited by jakeluvesimies; 12-02-2015, 22:17.

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2188
            • Karstula

            Jos pystyy itse tekemään työt ja osat hankkii ulkomailta,niin sillon varmaan olisikin järkevää:think mutta jos kaiken joutuu teettämään muilla,niin varmaan parempi ostaa jo valmiiksi ns ehjä. Uskosin kuitenkin tuommoisen moottorinkin olevan korjattavissa itse,edellyttää toki erikoistyökaluja ja tietoa yleensäkkin moottorin purkamisesta ja kasaamisesta. Ihmisiähän nekin on ketkä "erikoistuneet" s62 sielun elämään. Se että olisiko itselläni rohkeutta aloittaa kyseinen projekti,toisen autoon ei(ainakaan omalla ajalla),mutta jos olisi oma niin miksi ei.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • jarkko520
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 253
              • Turku

              Autoa sen enempää koe ajamatta jne. ollut kauan myynnissä jopa ehjänä jo
              G30 530e m-sport

              Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

              Comment

              • xxxx
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 11

                Ajatuksena olikin että tehdään niin paljon itse kuin mahdollista.. Jos sen sopivaan hintaan saisi, niin sittehän sen ainakin tietäisi minkälainen auto se on, kun itse laittaa epäkohdat kuntoon. Tarvii käydä paikanpäällä katsomassa ja tinkaamassa, että kannattaako alkaa pelastusoperaatiota ko. autolle suunnittelemaan vakavasti.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  Yleensä ne isommpien korjauksien korjauksia siltikin karkaa käsistä lopunlopuksi kun ei voi ennakoida kaikki asioita. Ja niitä sitten ei saa koskaan takaisin myyntihetkellä kun maalikot ei pysty ymmärtää hyvään päälle ja se määrittelee markkina hinta. Mutta näitähän ostetaan tunteilla, eikä järjellä..
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by EPDM View Post
                    Yleensä ne isommpien korjauksien korjauksia siltikin karkaa käsistä lopunlopuksi kun ei voi ennakoida kaikki asioita. Ja niitä sitten ei saa koskaan takaisin myyntihetkellä kun maalikot ei pysty ymmärtää hyvään päälle ja se määrittelee markkina hinta. Mutta näitähän ostetaan tunteilla, eikä järjellä..
                    Allekirjoitan. Omaan tuli tilattua taas lisää tavaraa kun samalla siinä vaihtaa pari muutakin osaa kun alustaa rukkaa sekä kun tein tilausta niin katsoin muutakin mitä samalla tilaa hieman ennakoiden. Eli enään omasta jää jarrut ensi talvella kun kone tehty aikaisemmin ja nyt vuorossa alusta sekä voimansiirto .
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by xxxx View Post
                      Ajatuksena olikin että tehdään niin paljon itse kuin mahdollista.. Jos sen sopivaan hintaan saisi, niin sittehän sen ainakin tietäisi minkälainen auto se on, kun itse laittaa epäkohdat kuntoon. Tarvii käydä paikanpäällä katsomassa ja tinkaamassa, että kannattaako alkaa pelastusoperaatiota ko. autolle suunnittelemaan vakavasti.
                      Niin riippuu paljon siitä missä kunnossa tuo muuten on. Jos alusta on loppu ja ääni tulee koneesta niin en kyllä itse maksaisi 11 ke. Vaikka tekisit kaiken itse tulee hommalle hintaa. Autoon jos tarvitsee tehdä jakopää, kk-laakerit, alustan osat ja muuta pientä osaa, niin menee osiin jo helposti se 5 ke, vaikka tilaisi Saksasta. Siihen lisäät sitten jo mainitsemasi takavalot, vanteet ja muut mitä tulee niin aletaan olemaan aika lähellä jo hintoja, että saisi valmiiksi ehjän.

                      Jos se ääni tulee kk-laakerista niin silloin ei välttämättä enää niiden vaihdolla selviä. Vaihtokoneet maksaa Saksassa sen 5-6ke.

                      Toki voi olla, että selviää paljon vähemmälläkin, mutta kun valmiiksi rikkinäinen M-sarjalaisen ostaa niin korjauksiin on varattava reilusti rahaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • ea_M5
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 205
                        • Finland - Espoo/Turku

                        Yhdyn täysin edelliseen postiin. Kyllä tuohon koneeseen saa optimistisestikin laskien noin 4ke uppoamaan. Tämä siis siinä onnellisessa tapauksessa että kampiakselin kiertokangen laakereita vastaan olevat pinnat ovat
                        kunnossa.

                        Pelkät osat "Inspection III"-huoltoon (Laakerit+jakopää+VANOS rebuild) uuden vesipumpun ja termostaatin kanssa maksaa jo 2.5-3 tonttua. Tässä ei ole edes mukana mahdollisia vaihtokunnossa olevia sensoreita (CPS/TPS/O2/MAF yms.) tai sähköisesti viallisia Vanoksen solenoideja.

                        S62 on kyllä siitä hauska moottori, että sen korjaaminen ei hirveästi vaadi erikoistyökaluja ainakaan tuon Inspection III osalta. Kampiakselin lukitustappi 83300490861 ja laadukas 5...30Nm alueella toimiva momenttiavain kulmatoiminnolla rittävät melko pitkälle. Nokka-akselien lukitukseen riittää 8mm poranterät.
                        Last edited by ea_M5; 13-02-2015, 23:28.
                        2001 Le Mans Blue ///M5
                        Black/Blue sport interior
                        Titanium Trim
                        Supersprint X-pipe

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          Minä joskus laskin että tipusta pitäisi saada 25t että saan omat pois, ja se on täyttä utoopia ainakin suomessa vaikka yksilö on parhaasta päästä....mutta so what, se on vain rahaa...
                          Last edited by EPDM; 13-02-2015, 22:15.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Eikai näistä omiaan saa pois, kuin wheeler dealeröimällä. Melko vaikea sitä remonttiin laitettua rahaa on myyntihintaan saada. Omasta mielestä EPDM:n autosta nykypyynti on melko halpa hinta, joten luulisi sen menevän kaupaksi.

                            Itsellä on "entisöinti" tekniikan osalta melko pitkällä, mutta aina sitä jotain kosmeettista hifistelyä ainakin on mistä laittaa. Kesä on tuloillaan.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • xxxx
                              Newbiemmer
                              • Oct 2005
                              • 11

                              Kiitoksia vastauksista.. Ehkä tässä nyt on viisaampi kuunnella teitä joilla on enemmän kokemusta kyseisestä mallista?? Taidanpa vielä katsella rauhassa ehjää ja itselle sopivaa yksilöä

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by xxxx View Post
                                Kiitoksia vastauksista.. Ehkä tässä nyt on viisaampi kuunnella teitä joilla on enemmän kokemusta kyseisestä mallista?? Taidanpa vielä katsella rauhassa ehjää ja itselle sopivaa yksilöä
                                Jos löytyy yksilö missä on kone tehty 200+ tkm paikkeilla, niin on varma hankinta. Ulkokuortahan esim. ruosteet sipistelee jo sitten perus nissan taksoilla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎