E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nappe74
    replied
    Originally posted by hawe View Post
    Robi on malliesimerkki, osti todella hyvin huolletun ja pidetyn yksilön.
    Eikä näyttäisi olevan mitään murheita edessä heti.
    Eikai noita kannata jännittää jos kerran mieli tekee, rahalla yleensä selviää remonteista
    No joo, tuota ihmettelinkin kuinka 300tkm ajettu kone voi olla avaamaton... kun yleinen mielipide ollut pyöreesti että 200tkm kohdalla pakko tehdä rempat... Mutta kaikkihan tietysti rikkoutuu jos käyttää/huoltaa huonosti !!
    Rahallahan juu noistakin selviää, siks tällaisen köyhän onkin tarkkaan mietittävä pystyykö tuollaisen laittamaan... :think

    Leave a comment:


  • hawe
    replied
    Robi on malliesimerkki, osti todella hyvin huolletun ja pidetyn yksilön.
    Eikä näyttäisi olevan mitään murheita edessä heti.
    Eikai noita kannata jännittää jos kerran mieli tekee, rahalla yleensä selviää remonteista

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Välillä pistää mietityttämään että uskaltaako noihin ämmäläisiin edes koskea kun tuntuu että ovat niin hiton arkoja noiden kk-laakereiden, jakopään jne. suhteen... Toisaalta taas sanotaan että ne särkyy vain huonolla huollolla/pidolla eli ajetaan 25tkm samoilla öljyillä jne... Harmi kun ei ole sitä kristallipalloa minkä avulla tietäis mitä uskaltaa ostaa...

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Eihän noista mitään virallista tilastoa ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta S62-koneesta oikeasti on jakopää hajonnut.

    Tietysti harrastajat huoltaa noita paljon enemmän varmuuden vuoksikin, niin ainakin täällä foorumilla tuo on aihe, joka tuntuu pelottavan monia aika paljonkin.
    Yhden tiedän jossa jakopää hajonnut. Eräs dakagelb josta täälläkin juttua. Tiedossa oli että jakoketju ääntää, silti piti vielä kaverille näyttää ja laahaimen osa ketjun väliin.

    Originally posted by ea_M5 View Post
    Jos tulevan käytön suhteen puhutaan max 10tkm/vuosi kesäautosta niin 140tkm on vielä sellainen lukema että siinä hyvin todennäköisesti riittää kunnollinen Vanos-huolto kattaen diaphragm-renkaiden vaihdon. Tällöin ainoastaan ylemmät jakopään kannet irroitetaan. Samalla näkee kaikkien laahainten kunnon täydellisesti. Osat maksavat noin 200...300e ja työtä arvioisin 8h...12h sisältäen nokka-akselien ajoittamisen ja venttiilikannen tiivisteiden vaihdon. Itse vaihtaisin samalla hydraulisen ketjunkiristimen uuteen jolloin osat hieman tekisi hieman yli 400e.

    Voidaan kätevästi lennosta laajentaa täydelliseksi jakopääremontiksi jos laahaimet näyttävät huonoilta.

    Tähän päälle vielä kk-laakerit.

    Tuolla strategialla säästää about 2ke jonka voi sitten sijoittaa alustan, jarrujen ja moottorin sensorien vaihtoon. Nokka-akselien OEM asentotunnistimet ei oo nekään ilmaisia.
    Juurkin näin. Toki ensimmäisenä kk-laakerit.

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Jos tulevan käytön suhteen puhutaan max 10tkm/vuosi kesäautosta niin 140tkm on vielä sellainen lukema että siinä hyvin todennäköisesti riittää kunnollinen Vanos-huolto kattaen diaphragm-renkaiden vaihdon. Tällöin ainoastaan ylemmät jakopään kannet irroitetaan. Samalla näkee kaikkien laahainten kunnon täydellisesti. Osat maksavat noin 200...300e ja työtä arvioisin 8h...12h sisältäen nokka-akselien ajoittamisen ja venttiilikansien tiivisteiden vaihdon. Itse vaihtaisin samalla hydraulisen ketjunkiristimen uuteen jolloin osat tekisi hieman yli 400e.

    Voidaan kätevästi lennosta laajentaa täydelliseksi jakopääremontiksi jos laahaimet näyttävät huonoilta.

    Tähän päälle vielä kk-laakerit.

    Tuolla strategialla säästää about 2ke jonka voi sitten sijoittaa alustan, jarrujen ja moottorin sensorien vaihtoon. Nokka-akselien OEM asentotunnistimet ei oo nekään ilmaisia.
    Last edited by ea_M5; 29-03-2016, 00:22.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Eihän noista mitään virallista tilastoa ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta S62-koneesta oikeasti on jakopää hajonnut.

    Tietysti harrastajat huoltaa noita paljon enemmän varmuuden vuoksikin, niin ainakin täällä foorumilla tuo on aihe, joka tuntuu pelottavan monia aika paljonkin.

    Leave a comment:


  • Kepa
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Mulla 308 ja edelleen ehjä, istuinosan nahka hieman venynyt mutta muuta vikaa ei ole.
    Mulla 308 ajettu ja vielä avaamaton mylly. Vanoksista normaali ääni, ei vaadi toimenpiteitä. KK-laakerit teen uskoakseni kesällä joku viikonloppu ja jakopää saa odotella hamaan tulevaisuuteen kun ei vielä tarve tehdä.

    Öljyjä tohon mun mokomaan on vaihdeltu 7tkm välein vuodesta 2008 ja sitä aikaisempi historia huoltokirjan pohjalta. Simon kanssa juttelin ja hänkin totesi että ei tarvetta jakopäälle taikka vanoksille mutta laakerit hänkin vaihtaisi. Lakrut ilman alennuksia smiidulta katsottuna 380€ ja ö-pohjan tiivisteet vajaa 70€. Lisäksi toki öljyt yms pikkuhilppeet ja jokunen tölkki olutta.

    Ja toi RHF kilpinen M5 niin kone kuulosti ihan normaalille miitissä, vanoksesta about sama ääni kuin multa, ehkä aavistus kovempi mutta ei varsinaisesti normaalista poikkeavaa. Jakopäästä ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä toki noilla kilsoilla vielä saa kuuluakaan. Kyllä se jakopää kestää helposti sen 300k ja sittenkin sen kuulee jos pinta lähtee ohjurista irti joten kone sammuksiin ja jakopäätä tekemään.

    Huh, 308k ajettu avaamaton S62B50. Varmasti ajotyyli ja huollot tekee paljon.

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Onkohan tuosta RHF M5 juttua foorumeilla?

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by hawe View Post
    Pielmaier on varmasti halvimpia kun tilaa kaikki yhdestä paikkaa.
    Itse ainakin selvittäisin jakopään kuntoa viimeistään 200tkm kohdalla.
    Jos ketju onjo syönyt muovipäälysteen ohjurista ja alumiini runko ohjurista on alkanut kulua alkaa silloin laakereiden vaihto olla erittäin ajankohtainen. Omassa tapauksessa laahaimet oli huonot ja alumiini hilettä oli jo kk-laakereilla. Kone tehtiin ml ollessa n 239tkm, muutama tonni tuli ajettua ennen remppaa.
    Mä vaihtelin öljyt tohon omaani heti oston jälkeen, öljyn seassa ei pätkääkään alumiinihilettä ja muutenkin öljystä näki ns läpi eli melko puhdasta oli. Kilsoja öljyllä oli takana 6800km joten jatketaan samaa hyväksi todettua vaihtoväliä. 10w-60 siellä oli ja samaa tökkäsin takaisin. Yhtään toi ei kuluta öljyä eikä senpuoleen vuodakaan.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    140tkm ajettu ja jakkarasta nahka puhki? mulla 184tkm edelleen ehjä 😏
    Originally posted by jumbo View Post
    Tuntuu olevan aika auto-/käyttökohtasta, miulla meni samasta kohtaa n.215tkm ajettuna.
    Mulla 308 ja edelleen ehjä, istuinosan nahka hieman venynyt mutta muuta vikaa ei ole.
    Originally posted by hawe View Post
    Ei ole samantien, mut muutamaa tonnia kannattaa alkaa säästämää.
    About 150-200tkm lukemilla noita monesti rempataan. Joko kaikki kerralla tai pikkuhiljaa.
    Nick robi varmaan pystyisi tekemään pienen kuntoarvion jakopäästä nopeasti.
    Mulla 308 ajettu ja vielä avaamaton mylly. Vanoksista normaali ääni, ei vaadi toimenpiteitä. KK-laakerit teen uskoakseni kesällä joku viikonloppu ja jakopää saa odotella hamaan tulevaisuuteen kun ei vielä tarve tehdä.

    Öljyjä tohon mun mokomaan on vaihdeltu 7tkm välein vuodesta 2008 ja sitä aikaisempi historia huoltokirjan pohjalta. Simon kanssa juttelin ja hänkin totesi että ei tarvetta jakopäälle taikka vanoksille mutta laakerit hänkin vaihtaisi. Lakrut ilman alennuksia smiidulta katsottuna 380€ ja ö-pohjan tiivisteet vajaa 70€. Lisäksi toki öljyt yms pikkuhilppeet ja jokunen tölkki olutta.

    Ja toi RHF kilpinen M5 niin kone kuulosti ihan normaalille miitissä, vanoksesta about sama ääni kuin multa, ehkä aavistus kovempi mutta ei varsinaisesti normaalista poikkeavaa. Jakopäästä ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä toki noilla kilsoilla vielä saa kuuluakaan. Kyllä se jakopää kestää helposti sen 300k ja sittenkin sen kuulee jos pinta lähtee ohjurista irti joten kone sammuksiin ja jakopäätä tekemään.

    Leave a comment:


  • hawe
    replied
    Pielmaier on varmasti halvimpia kun tilaa kaikki yhdestä paikkaa.
    Itse ainakin selvittäisin jakopään kuntoa viimeistään 200tkm kohdalla.
    Jos ketju onjo syönyt muovipäälysteen ohjurista ja alumiini runko ohjurista on alkanut kulua alkaa silloin laakereiden vaihto olla erittäin ajankohtainen. Omassa tapauksessa laahaimet oli huonot ja alumiini hilettä oli jo kk-laakereilla. Kone tehtiin ml ollessa n 239tkm, muutama tonni tuli ajettua ennen remppaa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Bemarituristi View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7911946

    liekkö tuohon muuta remonttia välttämäti lähi aikoina kuin kk laakerit?


    Mikä on "nyrkkisääntö"

    Vanoksen kilometreille
    Jakopään kilometreille
    KK laakereiden kilometreille
    Mulla on yli 230 000 ajettu ja siihen on "joskus" tehty joku vanos-remontti. Noita muita ei. Eli hyvällä pidolla varmaan kestää keskimäärin aika pitkään. Onhan noita yli 300 000 ajettujakin, joissa ei ole tehty.

    Mutta mitä olen ymmärtänyt, niin kk-laakereita ei kannata välttämättä tehdä ennen jakopäätä, koska jos siinä on vikaa, niin ne uudet laakerit in nopeasti taas vaihtokunnossa.

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7911946

    liekkö tuohon muuta remonttia välttämäti lähi aikoina kuin kk laakerit?


    Mikä on "nyrkkisääntö"

    Vanoksen kilometreille
    Jakopään kilometreille
    KK laakereiden kilometreille

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    N. 2200 € oli Pielmeierin hinta jakopään ja kk-osille yhteensä kun tammikuussa kyselin. Öljyt, tulpat ja vesipumppu ei ole noissa summissa mukana.

    Tiedä sitten saisiko jostain muualta halvemmalla.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by hawe View Post
    Nick ea_M5 hänellä käsittääkseni on tarkka osalista varaosanumeroineen.
    Sen perusteella kyselee saksasta hintoja osille.
    Oma veikkaus, et n 4000€ osat + työ jos teetättää jollain muulla.
    Eli äkkiä ollaan n +5000€ hinnoissa jos haluaa kaikki kerralla kuntoon.

    M5boardille silloin kirjoittelin jotain juttua autosta. Jos cook sitä tarkoittaa.
    voi olla. lueskellu että mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon, kun menee katsomaan autoa, remontit yms yms.

    Leave a comment:

Working...
X