Originally posted by nappe74
View Post
Vallalla tuntuu olevat käsitys, että kaikki jakopään osat pitää vaihtaa, vaikka kuluneita ei olisikaan, mutta en tuota autoa pidä siksi, että joskus sen isolla voitolla myisin. Joku voi jättää sen ostamatta kun ei täydellistä remonttia ole tehty, mutta se on sen ajan murhe jos joskus aikanaan myy yli 20 vuotta vanhaa autoa. En minä itsekään täydellistä melkein 17 vuotta vanhaa autoa ostanut, ja se oli huomioitu myös hinnassa.
Ajattelin myös, että uusin myös pa-suodattimen, lambdat, tulpat, asentoantureita ym. Jos rahaa on aiemmin ylimääräistä niin teetän tod. näk. kuitenkin varmuuden vuoksi jakopää
Aiemmin luin useamman kymmensivuisen (omasta mielestäni) asiantuntevan tekstin öljyistä ja miten ne oikeasti eroavat toisistaan, ja se ainakin vakuutti minut, että 10W60 öljy ja kylmän koneen kenkiminen on melkein pahin mitä voi tehdä. Tuollainen öljy on niin siirappia lämpimilläkin kelillä ennen kuin kone lämpenee kunnolla, että rauhallisessakaan ajossa se ei voitele kunnolla noita kiertokangen laakereita alkuun.
Kovassa ajossahan, esim. radalla tuo 10W60 taas sitten on tietysti parempi, koska kestää todella korkeitakin lämpötiloja, missä "huonompi" öljy menettää ominaisuuksiaan.
Olisi kiva kyllä tietää vaikuttaako tuo öljy myös siihen, miten laahaimet kuluvat, vai onko se tyyppivika öljyistä ja käytöstä riippumatta. Eli jollekin vain osuu maanantaikappale.
Leave a comment: