Originally posted by Tume
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Tämä näiden hinnoittelu onkin aika mielenkiintoinen kysymys. Itse myin oman ämmän viime keväänä, aluksi laitoin hinnaksi 13900 tavoitteena nopea kauppa (oli mielenkiintoinen projekti kiikarissa johon olisi tarvinnut rahat), mutta mitään ei tapahtunut kuukauteen. Sitten nostin hinnan 15900 ja auto meni viikossa.Ilmeisesti porukalla on joku ajatus paljonko tällaisen auton pitää maksaa ja jos koitat myydä edullisemmin niin pidetään epäilyttävänä.
Leave a comment:
-
Originally posted by lj123 View PostMutta itselle tuo 20k + verot olisi ollut silti varmaan 10k enemmän mitä itse maksoin, ja olin valmis maksamaan. Kyllä minä Saksastakin katsoin autoja, mutta sillä hetkellä mitään helmeä ei hypännyt mistään vastaan, ainakaan sellaista, että se olisi halvemmaksi tullut kuin samantasoinen Suomessa myynnissä oleva.
Mutta rahastahan se auton hankinta useimmiten on kiinni, ja toki jos aikaa on niin varmasti kärsivällisesti etsimällä löytää niitä helmiä.
Leave a comment:
-
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...=Recommend_DES
Verot ehkä 3ke, tuontikulut 1,5ke ja katsastus 200e tms :think
Sitten vielä laakeriremontti jne.
Leave a comment:
-
Jep, hinnat on nousseet ja valikoimakin on paljon pienempi kuin 6-9 kk sitten.
Kyllähän tuo Irppa85:n auto on todella hieno, ja sellaisella sisutalla jonka itsekin ottaisin jos valita voisi.
Mutta itselle tuo 20k + verot olisi ollut silti varmaan 10k enemmän mitä itse maksoin, ja olin valmis maksamaan. Kyllä minä Saksastakin katsoin autoja, mutta sillä hetkellä mitään helmeä ei hypännyt mistään vastaan, ainakaan sellaista, että se olisi halvemmaksi tullut kuin samantasoinen Suomessa myynnissä oleva.
Mutta rahastahan se auton hankinta useimmiten on kiinni, ja toki jos aikaa on niin varmasti kärsivällisesti etsimällä löytää niitä helmiä.
Leave a comment:
-
Originally posted by irppa85 View PostVerojahan näistä ei mene paljon mitään, koska KHO laittoi Tullille jauhot suuhun. Samaan hintaan saakin sitten jo facelift-mallin, individual kamppeita jne.
Saksasta kakkosautona ollut kuulostaa järkevämmältä, kuin mitä täällä takapajulassa on yleensä tarjonta..Last edited by hawe; 03-04-2016, 08:00.
Leave a comment:
-
Originally posted by irppa85 View PostPakko sanoa, että uskomattomia hintoja jengi Suomessa pyytää (ja ilmeisesti myös maksaa!) näistä M5:sta. On osia vaihdettu tai ei, 250tkm ajetut autot uivat järkyttävissä hinnoissa!
Sigun E39 mahtui 20k budjettiin hakukuluineen. Verojahan näistä ei mene paljon mitään, koska KHO laittoi Tullille jauhot suuhun. Samaan hintaan saakin sitten jo facelift-mallin, individual kamppeita jne.
Olen ehkä itsekseni tämän mielipiteen kanssa... :think
Katsokaa Euroopan tarjontaa hyvät ihmiset. Penkokaa historioita ja ottakaa selvää. Itse en koskisi viimeisiin linkattuihin autoihin pitkällä tikullakaan jo pelkästään hintapyyntöjen perusteella.
Mutta itse huomannu myös saman tuosta hintojen noususta... toki kevät ja ajokauden alku vaikuttaa osittain...
Sais vaan ton nykyisen myytyä niin voisi alkaa moralisoimaan enemmänkin noiden ämmien hintoja !!
Leave a comment:
-
Pakko sanoa, että uskomattomia hintoja jengi Suomessa pyytää (ja ilmeisesti myös maksaa!) näistä M5:sta. On osia vaihdettu tai ei, 250tkm ajetut autot uivat järkyttävissä hinnoissa!
Sigun E39 mahtui 20k budjettiin hakukuluineen. Verojahan näistä ei mene paljon mitään, koska KHO laittoi Tullille jauhot suuhun. Samaan hintaan saakin sitten jo facelift-mallin, individual kamppeita jne.
Olen ehkä itsekseni tämän mielipiteen kanssa... :think
Katsokaa Euroopan tarjontaa hyvät ihmiset. Penkokaa historioita ja ottakaa selvää. Itse en koskisi viimeisiin linkattuihin autoihin pitkällä tikullakaan jo pelkästään hintapyyntöjen perusteella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View Postvielä noista kk-laakerien vaihdosta. pitääkö sieltä tarkistaa välykset ja sitten tilata niiden perusteella laakerit?
Leave a comment:
-
vielä noista kk-laakerien vaihdosta. pitääkö sieltä tarkistaa välykset ja sitten tilata niiden perusteella laakerit?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lj123 View PostN. 2200 € oli Pielmeierin hinta jakopään ja kk-osille yhteensä kun tammikuussa kyselin. Öljyt, tulpat ja vesipumppu ei ole noissa summissa mukana.
Tiedä sitten saisiko jostain muualta halvemmalla.
Osien vaihto tapahtui TuusulassaEkan käynnistyksen jälkeen tulivat vedet pihalle vesipumpun yläpuolelta, kun ovat ilmeisesti BMW:llä muuttaneet materiaalin silikooniksi ja murtuvat tosi helposti asennettaessa. Pussissa oli ilmeisesti syystäkin aika monta ekstra O-rengasta mukana (O-ring 31X2,5MM 11531406249).
Leave a comment:
-
Jos nyt puhutaan M5:n ostamisesta niin voisiko analyysina pitää sitä, että jokainen ostaa oman lompakon/riskinsietokyvyn mukaan. Mutta jos tuollaisen haluaa vielä koeajon jälkeenkin ja on varaa ostaa se, ja maksaa remontit jollain aikavälillä tarvittaessa tai oman mielenrauhan säästämiseksi varmuuden vuoksi, niin auto kannattaa ostaa.
Itseä ei ole kaduttanut päivääkään, ei tullut edes kuuluisaa buyer's remorse vaihetta joka on joskus tullut muutaman satasen ostoksistakin.
Ja auton hinta pitää asettaa sen mukaan mitä sille on vakuutettavasti tehty, ja milloin. 100 000 km tai enemmän sitten tehty remppa ja kolme omistajaa välissä ei välttämättä ole ihan saman arvoinen kuin viikko sitten tehty. Mutta nämä nyt pätee kaikkiin autoihin.
Aion itse edelleen jatkaa linjalla, että tiedossa olevat pikkuviat korjataan, kk-laakerit menee seuraavaksi vaihtoon, ja sitten kerään rahaa/osia jakopää ja vanoshuoltoon vuoden tai kahden päähän. Jos tuossa jakopää hajoaa niiden muutaman tuhannen kilometrin aikana mitä sillä tulee ennen sitä ajettua niin sitten hajoaa, olen sen valmis kestämään. Olkoot vaikka sitten vuoden kaksi odottamassa niitä rahoja, jos niille on tärkeämpää käyttöä.
Off-topic: Voi olla, että minulla on paljon vähemmän rahaa kuin keskimääräisellä foorumilaisella tai sitten vain hyvin paljon foorumin massasta poikkeava näkemys autoihin, kun en kaikkea irtorahaa laita niihin.
Leave a comment:
Leave a comment: